Blood Rage - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
CMON Limited
Guillotine Games
Autoři: Eric M. Lang
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Tak včera jsem zahlédl tuhle hru na KS (který už dávno skončil), ale vypadá to nádherně viz KS link:
https://www.kickstarter.com/projects/coolminiornot/blood-rage

a cena u nás není ani úplně přemrštěná (cca do 2000)

A pro navnadění ostatních přihazuji odkaz na recenzi od chlapíka co už to měl možnost několikrát zahrát:
https://boardgamegeek.com/thread/1424255/i-live-i-die-i-live-again-blood-rage-review

Jelikož mě fakt hodně bavili knížky od Johna Flanagana (série Bratrstvo), tak už se těším, až svoje vikingy pošlu loupit a získávat slávu v pořádném boji :)
3.9.2015 09:54:16

:Chaos x Blood Rage
Srovnáváte nesrovnatelné - jsou to dvě naprosto rozdílné hry. Chaos mám osobně radši než BR, protože tam je alespoň nějaká šance, že se z případného "svrabu", kdy do mě od začátku všichni šijou, můžu stále nějak dostat. BR naproti tomu pomalejší rozjezd či určité chyby trestá mnohem více.

Chaos je navíc více o politikaření a hlavně i většímu počtu náhody (viz. hody kostkou, případně velký vliv hrajou také karty Starého světa). Co se týče znovuhratelnosti - zatím mám za sebou cca. 15 her a ukazuje se, že některá komba jsou prostě silnější než ostatní. Ale pokud se hraje ve více lidech (4 a více) je velká šance, že určité kombinace prostě nepřijdou a nebo naopak, že někomu přijdou až moc dobře. V chaosu jsou naproti tomu balíčky jednotlivých bohů docela vyvážené a tak záleží spíše na čase "kdy to přijde" než se bát "jestli to vůbec přijde". BR má výhodu, že se může zahrát více partií za večer. Chaos je v tomto poněkud náročnější.

Pokud jde ale o cena vs. kvalita a zábava - rozhodl bych se spíše pro Chaos. U BR je velká šance, že budou vycházet další rozšíření, kdy si hráči budou muset patřičně připlatit. Pokud jde o požitek z hry - myslím si, že to jen zvýší počet alternativ, ale zároveň i herní dobu, což je velkou předností této hry. Navíc - s přibývajícími rozšířeními by hra mohla být ještě poněkud nevyváženější, ale to chce asi čas na testování... Chaos je naproti tomu ve svém "vývoji" podle všeho ukončen, takže pokud si nechce někdo sáhnout "tak hluboko do kapsy", tak ať volí Chaos.

2.4.2016 00:46:25 | Upraveno autorem (porovnej)

hmm
mňa len vždy prekvapí, ako každý náhodu v podobe kocky vs karty sa vždy viac prikláňa ku kockám. Popri tom, vôbec nepočíta s pravdepodobnosťou víťazstva hodu a oveľa viac vplyvnejšou náhodou v podobe draftu kariet, ktorá viac ovplyvní hru ako jeden hod. Takto to vnímam hlavne v BR vs CHiOW.

2.4.2016 10:57:57

stOKYi
S tim opet nemuzu souhlasi, kostka je proste cista nahoda, u karet vis co je za karty v baliku, navic pri draftu si dokonce vybiras karty ktere chces. Takze uz podle prvnich karet v ruce muzes zvolit strategii na cele kolo. Dokonce jsem se ucastnil jedne hry BR kde konecny vitez hry vyhral na cele care a skoro vubec nebojoval. U karet vis ze nejvetsi karta ma silu +8, vis ze jsou karty, ktere se dji k vysledku jeste prihodit a ovlivnit boje, vis ze jsou karty, ktere rewarduji hrace ktery prohrava. Kostka je ciste o stesti, draft karet je o taktice a strategii. Jasne u kostky je ve vetsine her jeste spousta modifikatoru, ktere bud nahodu vyvazuji a nebo naopak tu hru naprosto znici. Já mám mírnou náhodu ve hře opravdu rád, a pokud se kostky využívají s rozumem tak mi to nevadí. Zářný příklad kdy je použita kostka pouze jako modifikátor je Cyclades, naprosto perfektní a jednoduchyý bojový systém co funguje a kostku staví pouze do pozice mírné náhody. Oproti tomu třeba takový Forbidden Stars, a to tu hru považuji za opravdu dobrou, je docela slusny kostkový bordel. Někde na pomezí u mě stojí boj v Clash of Cultures, ale tam když má člověk opravdu smůlu tak ho ty kostky dokáží zaříznou hned v počátku.

2.4.2016 11:58:13 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
OFFTOPIC:
kostka vs. karta se diskutuje někde v diskuzi "Obecně o hraní..."
Byl tam zmíněn Vlaaďův názor a s tím se ztotožňuju - mám rád náhodu, která předchází rozhodnutí - ok, prostě mi přišly slabé karty, co s tím teď udělám? Nemám rád, když naplánuju akci, řeknu "jde se na to" a pak mi padne kostka blbě a de facto mi tím hra řekne "sorry, kdybys nic nedělal, vyšlo by tě to nastejno a nepřišel bys o zdroje"

2.4.2016 13:12:59 | Upraveno autorem (porovnej)

hehe
ok ok, proti gustu žiadny dišputát :). Ja len, že na kockách tiež vieš aké sú čisla + v hrách existujú spôsoby ako toto číslo modifikovať ;) Čiže tak či onak, náhoda v potiahnutí či náhoda v kockách? O tom, ako môže JEDNO potiahnutie karát v BR alebo JEDNO hodenie kockou v CHiOW ovplyvniť hru a aké sú možnosti to modifikovať nechám na úsudku, lebo každý to má asi trochu ináč.

PS: zahraj si FS so skúseným hráčom a zistíš, ako tú hru ovplyvňujú kocky ;) Myslím, že to bol zlý príklad.

2.4.2016 14:07:29

Citow vs. BR
BR jsem zatím nehrál (ale mám ho předobjednaný).

Citow byla jednu dobu moje srdcovka. Moc se mi líbí kombinace area control a variable player powers. Téma bylo pro mě taky OK. Už jsem ho sice prodal, ale stále ho hodnotím velmi kladně.

Co mě donutilo hru prodat je to co tady už někdo psal. Opravdu je nutné hru hrát ve čtyřech, kdy všichni přesně vědí jak se který bůh hraje, protože stačí jeden nováček a vyhraje někdo velmi lehce. Bohužel jsme to hrávali tak málo (ve stejném složení lidí), že jsem jsem to prostě pustil dále.
Další věc jsou ony kostky. Já více preferuji karetní souboje (Souboje v Middle Earth quest, Starcraftu nebo třeba v trůnech považuji za špici).

Ty kostky by až tak nevadily, kdyby ony kostky většinou nejvíce nezařízly nebo výrazně nepomohly hlavně Khornemu, který na soubojích a tím pádem i na kostkách stavěl.

Hlavně díky těm karetním soubojům a "hmatatelnějšímu" témetu se moc těším na BR.

2.4.2016 17:02:59

V čem vidíte krásu této hry?
Nedalo mi to, abych se na tuto otázku nezeptal. Předně musím říct, že jsem vlastníkem promo verze od REX her. Hru jsem pořizoval hlavně kvůli tomu, že vizuálně vypadá moc hezky a navíc se mi líbí přístup REX her a rád jsem je tímto podpořil. A teď k samotné hře. Když tedy opomenu vzhled a téma severské mytologie (i když většině hráčů budou asi známá jen jména Thora, případně Lokiho, otázka zůstává pořád stejná, v čem vidíte krásu této hry. Měl jsem osobně možnost si zkusit jednu hru na DESKOFOBII LIVE. Za sebe bych rozhodně uvítal, kdyby jednotlivé klany byly maličko odlišné, než pouze názvem a vzhledem figurek. Další prvek, který mi až tak úplně nesedí je styl hraní za Lokiho. Už z let´s play videa DESKOFOBIE je to patrné "Aha, Loki". Možná, kdyby se nemohla jeho karta stále vracet do ruky toho samého hráče, celé hře by to jen prospělo. Poté mi přišel celý princip hry jen o vyloženě silovém přetlačování na jednotlivých územích a tím spojené co možná největší těžba bodů z tohoto poměřování. Je tam tedy prvek, který mi zatím uniká?

18.11.2016 07:03:26 | Upraveno autorem (porovnej)

Krása této hry :)
Všechny klany jsou stejné do chvíle než si nadraftuješ první kartu. Poté si každý hráč utváří svůj herní styl. Kdyby mělí hráči předem dané speciální síly, tak se hra ochudí. Např. Medvědi by měli silnější válečníky, tak se jejich draftování bude točit kolem toho a všichni to vědí. Draft je o tom, co ty sám chceš, ale co potřebuje i tvůj soupeř. Hra by tak ztratila napětí. K Lokimu. Ta vysávací karta funguje jako balanční mechamismus, aby první hráč, který vyhraje bitvu pak nevyplenil celou mapu. Nikdo by s ním už nebojoval, protože by to nemělo smysl - chcípnul by a ještě by mu přidal VP. Takhle ho ten Loki jednoduše drží zkrátka. A ve 4+ hráčích můžou být i dva. Loki ve hře bude prostě vždycky.
Proč mě hra baví? Protože to je eurovka, kde nepokládám dřevěný kostičky na svou herní destičku. Ale vytvářím si armádu krásných figurek, se kterými se pak utkám s ostatními. O boji nerozhodne kostka, ale výběr karty. Zahrání +6 ještě neznamená, že vyhraju. A vyhrát bitvu ještě neznamená, že jsem vlastně opravdu vyhrál. Kombinací a možností je spousta, je radost je objevovat a ještě větší, když vám vyjdou. Hráči jsou v neustálé interakci a nejedou si svůj píseček, takhle ta hra prostě nefunguje. Pořád reaguješ. On neplení? Super tak to si přihodím ještě tenhle quest. Sakra už zbývají jen dvě provincie, mám zkusit to a nebo tohle, na obojí se zřejmě nedostane. Jestli jsi amerithrasher a čekal jsi AT, tak možná budeš zklamaný.
Ta hra je v principu strašně jednoduchá a běžný hráč ji pochopí za chvilku. Její hloubka však vyžaduje několik her. Jinak u sledování deskofobie gameplay jsem docela trpěl, protože tam hrají místama neuvěřitelně špatně. :)

18.11.2016 08:58:14

krása hry
Jednnou jedinou mechanikou: Karetním souběžným draftem. Zbytek pochopíš, až tu hru zahraješ :-) jinak souhlas s Yedle, jen bych byl trochu opatrný se zaškatulkováváním BR jako eura. Je to zcela jasný hybrid, a jen proto, že se hraje na vb a dá se tam přemýšlet, není to hned euro ;-) Hlavně přímá interakce mezi hráči, konfliktní hra, téma, figurky... to vše do eura moc nezapadá (hlavně ta přímá interakce, v eurech z valné většiny bývá nepřímá), takže pro mě je to "čistokrevný" kříženec, což jsou imho ideál hry :-)

18.11.2016 09:13:26

Blood Rage v Třinci
Tak jsem se k tomu, v našem klubu, dostal. První dojmy po dvou partiích jsou veskrze pozitivní.

Velice oceňuji robustnost samotné hry. Krásné spojení dvou proti pólu. Takže mě hra nenudí, jako 99% Ameri trashe, co jsem hrál. Vyvažovací mechanismy 1*. Obrovskou výhodou je aktivní znalost celé sady draftovaných karet. Tu já ale neměl. Dvě figurky co jsou navíc z "Kickstarte exclusives" rozbíjejí synergii draftovací sady(tři bytosti pro každý věk). Tato sada karet ovlivňuje i samotnou životnost hry. V budoucnu bude další draftovací set, odlišný (v zásadních termínech, ne v drobnostech) od toho prvního nutností. To píši jako několikaletý hráč MTG, kde draftovat Shards of Alara po 23. není zábava, protože všichni vědí, které karty jsou tzv. "Must Have".

28.11.2016 09:09:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Dojmy z prvni hry ve 3
Vcera jsme zhrali poprve ve trech a vsichni vcetne me meli velmi pozitivni dojmy. Je svizne. Do posledni chvile jsme nebylo jasne kdo vyhraje. Variabilita a znovuhratelnost bude diky draftu urcite velka.

Uz jsem to nekde zminoval. Silne mi to pripomina citow s tim rozdilem ze v BR se asymetricky herni styl kazdeho hrace tvori v prubehu hry, kdezto v citow je znamy predem. Obe hry hodnotim maximalne. Jsou to pro me obe top desitkove hry spolu s truny.

16.12.2016 09:22:57

...
Sorry ze pisu jak hotentot, nejde mi to na mobilu editovat.

16.12.2016 09:24:35

dojmy
Po par tyzdoch mozem zhodnotit aj ja. Hru sme hrali vzdy v styroch, z toho 3 krat sme mali vzdy dvoch novacikov. Velmi sa mi paci ta rozmanitost strategii a ciest akou sa vybrat. Mam vsak pocit, ze niektore karty su prisilne v takom pripade cesty viac nasmerovane a v poslednom drafte az prilis rozhoduju o vitazovi. Ten draft je fakt kurv* zakerna vec. Inac ako area control hra je to spicka v zanry.

Co sa tyka porovnania s CHiOW. V BR si novacikovia proti skusenejsim hracom ani netuknu, ti si hru zase tak neuziju, lebo robia hluposti. V CHiOW je to este horsie, tam je to vyrovnavanie hry medzi rasami este nachylnejsie. Neuziju si ani novacikovia ani skusenejsi hraci, preto je BR v tomto ohlade lepsi i ked svojou zábavnostou u mna vyhrava CHiOW.

6.3.2017 10:19:10

Vybíráme z Bazaru

Kvíz o Evropě
Kvíz o Evropě
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 7 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas