Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Zvířátka |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Ion Game Design Sierra Madre Games |
Autoři: | Phil Eklund |
Rok vydání: | 2022 |
Sdílej: |
Dojmy
Jsme včera hráli BIOS: Mesofaunu od Phila Eklunda.
Hra se zabývá evolucí hmyzu a jejich bojem o přežití v průběhu několika stovek miliónů let. Hra je velmi podobná předchozímu BIOSu: Megafauna, kde byly zvířata. V Mesofauně jsou tři obtížnosti – Cocon, Caterpillar a Butterfly. Ta poslední tak z 96% se pravidlově shoduje s jednodušší verzí z Megafauny. Hlavními rozdíly je, že události jsou tu už přímo na kartách, nový druh parazitů "osedlává" ostatní druhy nebo je tam elegantněji řešeno rozbíjení a spojování kontinentů. Je tu častější průběžné bodování. Také tady má každý druh hráče k dispozici jednu akci, což nutí k brzkému specializování na další druhy. Obecně je to víc streamlinovanější a více designérsky uhlazené.
Jsme to hráli ve čtyřech a bylo dost rychlé, kolem 50 minut. Brzo se nám náš kontinent rozpadl na množství menších, což nám omezilo šíření se po mapě. Někteří z nás si stihli pořídit druhý druh. Mí plavci obsadili bažinu a moře. Dvakrát došlo k darwinovské radiaci a to polovině hráčů sebralo připravené vyložené karty s kostkami rozmnožování. Přišlo několik bodovacích událostí, kdy fosilii získá hráč, který má nejvíc potvor na mapě, případně má nejvíc složených feromonů. A protože dva jsme měli stejný počet potvor, tak zásoba deseti fosilií rychle prořídla. Ale kamarádovi se moc nedařilo a většinu hry měl jedinou potvoru na mapě. Na konci se jednomu hráči podařilo vytvořit jeden eusociální hmyz z hlavy, hrudi a zadečku s navazujícími barvami feromonů.
BIOS: Mesofauna byla až překvapivě rychlá, předchozí hry na TTS trvaly déle. Je to hodně podobné Megafauně, ale tady je větší drive na rozšiřování se a vytváření nových druhů. Ale plná varianta Megafauny se všemi událostmi typu pádu meteoritů a srážení kontinentů poskytuje barvitější zážitek, ale je to daleko delší a náročnější na pravidla. A o oproti předchozím hrám od Ionu je v pravidlech hezky skoro každý krok dokumentován přehlednými obrázky.
---
Pomáhám s korekturami překladů pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.
A ake su teda nejake finalne dojmy? Hral som uz viacero Eklundoviek ale Megafauna k nim nepatrila, porovnanie medzi hrami mi teda nedalo nejaku extra napovedu. Pokial to spravne chapem tak udalosti a s nimi spojene kocky sa pouzivaju az pri tom najzlozitejsom Butterfly module. Je tam nejaka moznost tuto nahodu ovplyvnovat? Ako moc tieto hody dokazu ovlyvnit/pokazit hru?
Skusali ste aj tie jednoduchsie mody? Aka je miera nahody v nich oproti Butterly? Oplati sa ich vobec hrat? Origins ma tiez odlahcenu variantu ale tu by som neodporucil absolutne nikomu kedze vacsina toho zaujimaveho v hre odpada.
Hra je celkem svižná. Ve čtyřech jsme to vždy zvládli mezi hodinou, příp. hodinou a půl.
Na poměry Eklunda je to i v té nejtěžší variantě relativně pravidlově jednoduché. Nedávno jsem to hrál s kluky ze skautu ve věku 14 let a zvládli to obstojně.
Já jsem jednodušší varianty nehrál, ale kolega z práce ano a pochvalovali si to.
Určitý vliv náhody tam je a lze se na ni připravit jen částečně tím, že počítám s možností, že přijdou nějaké negativní události. Si třeba spoluhráči dvě kola nakupovaly vylepšení, ale nechávali si otočení napotom a událost jim všechny vyhodila. V poslední hře v předposledním kole nám hodně špatný hod kostkami o hodnotě 2 vybil 90% druhů a úplně změnil bodování. Alle to byl extrém, většinou záleží převážně na rozhodnutí hráčů.
---
Pomáhám s korekturami překladů pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.
Dakujem za dodatocne info. Este by ma zaujimalo ze kolko kociek ste pocas hry pouzivali? V zaklade sa pouzivaju dve ale je mozno pouzit aj 3 ci 4 co teda znizuje pravdepodobnost ze pride kriticka udalost. Uvazujem ci tie udalosti pri 4 kockach nestracaju svoj zmysel.
Jsme vždy používali standardní dvě kostky.
Používá se to jen při události mutagen, která je asi jedna z osmi možných. Ale je nejvíc zařezávací.
---
Pomáhám s korekturami překladů pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Codeword Cromwell: The German Invasion of England
Akt. cena: 499 Kč
Končí za: 2 dny