Batyskaf - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, dětská hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Granna
Autoři: Paweł Nowak-Reitz
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Nechte se zlákat podmořským dobrodružstvím! Cestujte batyskafem a pořizujte snímky nejzajímavějších zvířátek! Pokud zariskujete a potopíte se hluboko pod hladinu, máte šanci zachytit úžasné a neobyčejně vzácné exempláře. Jen pozor, ať vám nedojde kyslík.

Dobrodružná hra Batyskaf z podmořského světa byla vytvořena pro všechny malé objevitele. V průběhu hry se potápíte v batyskafech, abyste získali žetony nejzajímavějších zvířátek. Využíváte k tomu karty kyslíku. Zvítězí ten, kdo sestaví nejlepší sbírku fotografií a získá nejvíce bodů za perly z žetonů. Hra procvičuje matematiku a schopnost odhadovat riziko.

Příprava hry:

Na stůl se rozloží herní plán, který znázorňuje šest postupných hloubek od sta až do šesti set metrů pod hladinou oceánu. Čtyři startovní pozice nad hladinou hráči obsadí barevnými plavidly. Poté je třeba zamíchat všechny čtvercové destičky podmořských zvířátek, z nichž hráči vytvoří zásobu v pravém dolním rohu plánu - lícem dolů. Naproti, do levého dolního rohu, položí zamíchané karty kyslíku - lícem dolů. Na závěr přípravy hráči odhalí několik žetonů zvířátek (pět až sedm podle počtu účastníků) a rozmístí je pod vodou.

  • hrají-li 2 hráči, vezměte 5 žetonů,
  • hrají-li 3 hráči, vezměte 6 žetonů,
  • hrají-li 4 hráči, vezměte 7 žetonů.

Každý tvor má hloubku, ve které žije natištěnou přímo na destičce. V každé hloubce je možno umístit maximálně 5 zvířátek. Můžete si pro ně vybrat kterékoli volné místo v dané hloubce.

Průběh hry:

V úvodu svého tahu si aktivní hráč přibere do ruky 1 kartu kyslíku z hromádky těchto karet. Počet bublinek (spolu s kartami z minulých kol) mu umožní potopit se s batyskafem. Tah může i vynechat a vzít si ještě jednu kartu s kyslíkem jako přípravu na další kolo. V ruce smíte držet libovolný počet karet kyslíku. S pomocí karet bublinek se může hráč ponořit ve svém tahu do hloubky, na kterou má zásobu kyslíku. Pro vynoření potřebuje dvojnásobek a v ideálním případě to všechno zvládne v jednom tahu. Nemáte-li dostatek kyslíku potřebných k návratu na hladinu, může zariskovat. Vyzvednout si zvířátko a vrátit se s jen tam, kam vám to bublinky umožní, a čekat, jakou kartu dostanete v příštím kole. Můžou nastat tři situace:

  1. Risk, který se vyplatil: Nacházíte se v rizikové zóně (Pod 100 m) a dobrali jste kartu kartu, která vám umožní bezpečně se vynořit. Udržíte si zvířátko a jako odměnu za odvahu si smíte dobrat 2 karty kyslíku.
  2. Bezrizikové vyčekání: Při dobírání se nacházíte se mimo rizikovou zónu (ve 100 m). Vzhledem k tomu, že k vyplutí potřebujete alespoň jednu bublinku, což je minimální možný počet na kartách kyslíku, nic moc neriskujete. Zvířátko jste získali, ale už ne žádnou kartu navíc.
  3. Nouzové vynoření: Přibraná karta vám neumožní vyplout na hladinu. Vaše vybrané zvířátko se vrací do své původní hloubky a vy se vynoříte na hladinu s prázdnýma rukama. Ztratili jste tak dva tahy a nemáte momentálně v zásobě žádný kyslík.

Zahraná karta kyslíku se dává „do banku“. Hráči se postupně střídají až do momentu, kdy je vyčerpána zásoba karet kyslíku, nebo zvířátek. V tu chvíli už pouze dohrají kolo a nastává čas spočítat body.

 

Konec hry:

Jednotlivé destičky zvířátek mají svoji hodnotu v podobě perel. Bonusové body za destičky čekají vždy na majitele největší skupiny zvířátek z konkrétní hloubky. Taková zvířátka pak mají hodnotu o jednu perlu vyšší. Ten z účastníků, jehož součet perel je nejvyšší, se stává vítězem.

Autor: chromanna

Vybíráme z Bazaru

Děti z Carcassone + Doba kamenna Junior
Děti z Carcassone + Doba kamenna Junior
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas