Band of Brothers: Screaming Eagles

xxxxxxxxxo hodnoceno 3x (Seznam vlastníků)

Band of Brothers: Screaming Eagles - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: Worthington Games
Autoři: Jim Krohn
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

info o hre

no zatim o tom moc nevim ale vypada to moc pekne na taktickou bitvu na urovni jednotek. jak nazev napovida jedna se o 101. vysadkovou a jeji akci v normandii. Hra je ot tvurce hry Space Empire 4x. Mela by mit udajne velice jednoduche a rychle mechanizmy. Zejmena rozliseni strelby na cilnou a kryci, kryci palbou snizujete souperove jednoce moralku a ma tezsi aby jednotka neco delala (musi projit zkouskou moralky) ale zase se vic kryje a tim padem je ji tezsi trefit. Taky se ve hre vyuziva system klamnych cilu a klamnych utoku
12.1.2012 10:10:29

..
také jsem o tom psal, ve vlákně o očekávaných hrách 2012.
Mělo by to být jednoduché a přesto "reálné". A hlavně velice rychlé. S mechanismy skrytého pohybu jednotek.. Na BGG se o tom píše hodně, hlavně srovnání se stávajícími Combat Commander, Conflict of Heroes atd.
Těším se moc. I když se tomu trochu vytýká, že ve hře není moc možností co dělat. To přímo souvisí s krátkým návodem a jednoduchými pravidly..

12.1.2012 10:19:10

Na cestě..
Objednáno z VB, přes BGG.. Stále je hra těžko dostupná běžným způsobem. Moc se na to těším, údajně jde o "nejreálnější" hru z WW2. Obsahuje nové mechanismy, zejména supression, kdy kromě běžného zranění ještě jednotky demoralizujete tak, že pokud mají něco dělat.. To prostě při špatném hodu neudělají :) Hře se vytýkají časté hody kostkou, ale mechanismus obecně by měl být spíše jednoduchý. Rozhodování není tolik jako v jiných hrách, ale rozhodujete o těch "správných věcech", jak říká autor. S hrací dobou kolem 90min jsem fakt zvědavý, co z toho bude.
Ve hře jsou i vozidla, 16 scénářů (+2 bonusové), další moduly jsou na cestě..
Vytýká se absence min, ostnatých drátů, kouře.. Ale vše má svůj důvod a něco se objeví v dalších modulech.

14.5.2012 15:01:28

polda
sem rad ze sis to koupil a doufam ze napises dojmy moc se mi to z popisu libi ale jak rikas je to tezko dostupne ...

14.5.2012 15:13:00

Absence koure
A nejrealnejsi WWII hra mi nejak nejde dohromady ;)

14.5.2012 16:15:40

sydo
Autor ten kouř vysvětluje tak, že se ve hrách dost přeceňuje a v praxi se používal daleko míň. Většina ww2 her je založena na tom, že někam prdneš kouř a přiblížíš se.. A to se mu nelíbilo. Věřím že si to autor docela nastudoval ;-) Kouř stejně bude v nějakém rozšíření, teď ale chtěl tu hru postavit na něčem jiném...

14.5.2012 17:24:35

BoB
BoB je doma! Krabice nezvykle měkká, ale nejdůležitější je obsah. A ten vypadá parádně! Už louskám pravidla, pro pěchotu to je na 7 stran, dalších 9 stran je ještě o vozidlech, dělostřelectvu...

21.5.2012 19:47:19

Dojmy ze hry
Ač má první část pravidel 7 stránek, vysvětlování a objasňování nám s Havelockem chvíli zabralo. Pak jsme se mohli pustit do prvního scénáře, kdy Američan se pokouší proběhnout z jednoho konce mapy na druhý. Němec rozestavuje první a snaží se v tom Amíkovi zabránit... Na každé straně bylo cca 6 jednotek. Protože není vůbec zajímavé, kdo vyhrál, přejděme rovnou k dojmům.

Nechce se mi teď sáhodlouze popisovat mechanismy hry.. Ale je to dobré. Opravdu dobré. Každá jednotka má tři hodnocení morálky (a druhá strana žetonu indikuje redukovanou jednotku). Morálka se testuje skoro pořád. Před pohybem, před střelbou (to je navíc ztížené o hodnotu proficiency (profesionalita jednotky), opportunity fire... Úspěšná strategie je paralyzovat jednotku (úspěšná střelba jí učiní supressed / fully supressed / reduced / eliminated - to už je docela problém, ale pokud se jednotka na otevřeném prostranství rozběhne proti jiné, není to díky modifikátoru -7 až tak nereálné :) "Paralyzovaná"/Suppressed jednotka má totiž problém se pohnout, natož vystřelit. Líp se pak do ní strefuje :)

Tyhle mechanismy a systém modifikátorů jsou celkem jednoduché, ale natolik jiné, že chvíli trvá, než se do toho člověk dostane. Pak to ale bezvadně odsýpá.
Celkem zásadní je třeba mechanismus Final Opportunity Fire, díky kterému může jednotka, která již byla použita (střílela / pohybovala se) střílet na libovolný počet soupeřových jednotek, pokud jsou NA SOUSEDNÍM HEXU. Takže myslet si, že někoho donutíte se pohnout, abyste ho potom vklidu doběhli beztrestně sejmout .. V téhle hře nefunguje :)

Používají se i decoy / conceal žetony.. Je to takové liteASL. Jak někdo psal na BGG: "Možností, co můžete dělat moc není.. Ale rozhodnutí, která musíte udělat, jsou ta správná.".

Těším se na další pravidla, která zahrnují vozidla, tanky a dělostřelectvo.. Koukal jsem, že některé scénáře budou opravdu nářez. Ty největší mají kolem 25 jednotek na každé straně.. A ono to je tak akorát. Herní prožitek po celou dobu hraní je velice koncentrovaný. Po nějaké době přestanete koukat do pravidel.. I modifikátory si budete pamatovat a jen se hraje. Prostě se hraje. Tahle hra je parádní.

25.5.2012 16:28:36

Solitaire
Zkusil jsem si první scénář, kdy Američani mají projít z jednoho konce mapy na druhý.. Oproti hře s Havelockem jsem aplikoval správná pravidla pro viditelnost skrz keře a decoy žetony. Byla to hodina zábavy, kdy Američani měli opravdu smůlu a několikrát se stalo, že při testování morálky redukované jednotky (90% šance na úspěch).. Jednotka selhala a buď zbaběle prchala za nejbližší keř, nebo zkrátka odmítla postupovat dál.
Otestoval jsem si, že třeba běžet proti ne-demoralizované jednotce se krutě nevyplácí. Nedemoralizovaná německá jednotka 2. úrovně má 60% šanci, že se nelekne.. A na blížícího se američana vystřelí. Americké jednotky v tomto scénáři jsou kvalitnější a tuto šanci mají 80%.

Zajímavý je i mechanismus final opportunity fire, kdy "použitá" jednotka může střílet libovolně krát na sousední hexy, pokud se tam pohne soupeř. Pokud tedy před tím uspěje při testování morálky.

V téhle hře sice jde pokoušet štěstí, že se soupeř netrefí, nebo se lekne a nebude reagovat.. Ve většině případů ale takový přístup nevyjde. Nekrytý pohyb je v podstatě sebevražda. Takže je potřeba pečlivě plánovat postup, krycí palbou demoralizovat soupeře.. A pak teprve jít dopředu.
Decoy žetony jsou ale pěkný prevít a dokážou pěkně překvapit...

Moc se těším na aplikaci zbývajících pravidel pro dělostřelectvo a vozidla.. To pak teprv bude masakr :-)

Zdá se, že tahle hra perfektně vyplňuje místo na hrací scéně. Nejsou tam nahodilé události jako v Combat Commanderu, ani neřešíte, jestli se veliteli rozepnul poklopec (ASL).. Možností co dělat je omezeně, ale o to víc se soustředíte na "správná" rozhodnutí. Opakuji, že reálná hrací doba je 45 - 120min a věřte, že napínavá bude díky minimálním postojům každá z nich :-)

29.5.2012 17:56:51

polda
dekuji za info, hodne si me tim nalakal moc rad bych to zkusil vypada to fakt dobre

29.5.2012 21:57:50

prvni dojmy
na hradisti jsem zahral s poldou 2 partie. Z prvu jsem z te hry byl dost nadseny ale kdyz se mi to rozlezelo v hlave tak mam z toho takove smisene pocity. System je fakt jednoduchy a a mam dojem ze docela dobre simuluje takticky postup jednotek, na druhou stranu mam dojem ze je to az moc zjednodusene. Defakto jen co nejvic strilim a kdyz uz jednotku aspon trefim tak pak uz muzu delat co chci jen nesmim dobehnout vedle jednotku, kdyz ji trefim 2x tak uz muzu az na ni a kuchnout ji na noze. takze mam dojem ze moc neni o cem premyslet, ale je pravda ze sme hrali jen prvni a 3. scenar. verim ze ve vetsim poctu jednotek to bude fakt zajimave a uz clovek bude muset promyslet postup. Navic oba scenare byly postavene tak krasne ze utocnik musel hodne riskovat a stejne v obou pripadech tesne prohral.
+ jednoduchy system ktery se rychle dostane do krve a scenar je rychle odehrany
- jedine o cem premyslite jestli vybehnete nebo vystrelite a vse se rozhoduje hodem jedne desetistenky coz je nekdy dost brutalni loterie

15.6.2012 14:59:37

Loser
Hm, me ten Polduv komentar "jsou tam jen dulezita rozhodnuti" neco takoveho napovedel :)

15.6.2012 16:59:32

BoB
No je potřeba vzít v úvahu, proč BoB vzniknul. Je to rychle odehratelná válečná hra na úrovni jednotek a jako taková nemá žádnou "konkurenci". Během jedné partie Combat Commandera odehrajete dvě BoB..

Je logické, že k nějakým zjednodušením muselo dojít. Vše se točí kolem morálky jednotek, jestli budou schopné pod tlakem ustoupit / vystřelit atd. Čím víc je jednotka pod tlakem, tím to je náročnější. Vždy tam je nějaké číslo s modifikátorem, které se má podhodit.. Proto ano, hod kostkou je zásadní :-)

Looserův příspěvek je také třeba brát s ohledem na to, že šlo o základní scénáře bez vozidel, zákopů a těžkých zbraní.

17.6.2012 00:49:47

bob
ja v zadnem pripade nechci rikat ze je to spatna hra, jen mozna sem od toho cekal asi az prilis a je pravda ze v tech tezsich scenarich to muze byt hodne dobre, jen mi tam moc nesedi ten hod jednou kostkou vic mi sedi vice kostech, ale to je fakt jen muj subjektivni nazor

18.6.2012 12:31:29

Nehrál, ale viděl..:)
Rozhodně hru nechci hodnotit... ale mě na tom neláká ta rychlost.. Přijde mi, že odehrát válečnou taktickou hru na 2-3 hodiny je v pohodě a na to si najde čas opravdu každý, ale mě se opravdu nechce přijít o super zážitky jen proto, že to je do hodiny odehráno..

To je vlastně to co mě nejvíce odrazuje... ta rychlost..:( Já chci mít zážitek ze hry.. jako kdybych koukal na HBO dokument... Bohužel mi takové hry toto nedávají...:/

Navíc znám Losera a jeho hraní mi je hodně blízké, takže jeho názor mě docela překvapil.. Ale jak psal..:) Počkáme si, až na scénu najednou tanky..:)

18.6.2012 12:37:59

bob
Je celkem zajímavé přečíst si autorovy poznámky a zdůvodnění, proč jsou některé věci tak jak jsou. Proč nejsou ve hře velitelé, proč je kouř tak přeceňovaný, proč se mu nezdá systém asl a jiné.. Prostě má na všechno odpověď a je to docela zajímavé.

Cílem je v dalších modulech obsáhnout 95% bojových situací, ať to znamená cokoliv :-) Budou výsadky, miny, dráty, boj v noci... Vše bez příliš komplikovaných pravidel.

Třeba někdo v diskuzi řešil, že kvalitní německá jednotka s panzerfaustem sejme tank na dva hexy daleko s 50% pravděpodobností a že to je moc silné. Potom se tam ostatní shodli, že to vlastně tak bylo. V Bob se tohle vyřeší asi dvěma hody kostkou, v jiných hrách to pravděpodobně tak jednoduché nebude..

Ale to se pak vracíme k tomu, kolik "složitosti" kdo od hry očekává. Samotný průběh hry bude těžko zpochybnitelný, míra zjednodušení už asi jo :-) Ale až přijde na řadu třeba scénář s cca 30ti jednotkami na každé straně, myslím že jednoduchá pravidla nebudou od věci.

Fajn zkrátka je, že si každý najde to svoje. Ať si říká kdo chce co chce, i ten Combat Commander s náhodnými událostmi a kartami je prostě zážitek. Sice se občas možná dostává mimo realitu.. ale.. who cares? Cílem je se bavit :-)

18.6.2012 13:23:17

Polda
vyzkoušej ASL... Zjistíš, že to je vše jednoduché... ale tak reálné, jako žádná hra..

Jak píšeš s tou střelbou na 2 hexy.. tak jsem si vzpomněl na dělostřelectvo v ASL, které se vyhodnotí velice rychle, ale tak čistě, že jsem jen lapal po vzduchu. Pro mě zatím asi jedno z nej pravidel v taktických hrách...

Já se prostě jen obávám, že v dalších modulech to bude zase jen o kostce.. Ane o příběhu..

18.6.2012 13:57:15

SS Jenda
Příběh u skirmishovky? Přestřelka není zrovna klasické antické drama s dějovou strukturou. To, že spadne zeď a zablokuje hexy, nebo v nějakém kole přijdou posily mi moc jako příběh nepřijde. Jsi jantar a nevíš, co povídáš. Bez urážky.

P.S. Jako kdyby ASL o kostce nebylo (viz kandelabrovy nadpřirozené schopnosti).

P.P.S. Pokud se Poldovy hra líbí, tak ji nemusí obhajovat ASLkařům. ASL už pomalu neni ani hra, ale detailní rekonstrukce/studie bitvy. Proto bych to nesrovnával a nehaněl ostatní pojetí tématu.

EDIT: OK, možná to, že někdo utrhne sluchátko vysílačky nebo že velitel tanku vykoukne a dostane hedku a nebo někdo vyběhne s plamenometem bez paliva pro někoho příběh je. :)

18.6.2012 16:06:54 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Rone
Rone
Akt. cena: 750 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas