Axis & Allies: 1942

xxxxxxxxoo hodnoceno 23x (Seznam vlastníků)

Axis & Allies: 1942 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Avalon Hill
Wizards of the Coast
Autoři: Lawrence H. Harris
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Rady pro spojence

Ahoj, máme za sebou (teprve) 3 hry Axisu, ale vždy vyhrála docela pohodlně Osa. V poslední hře němec dobyl Moskvu a Lenngrad a Rusko tak vyřadil ze hry. Pak se valil na Kalkatu s obrovskou armádou. Brit sice získal Šanghaj a Manilu, ale byla jen otázka času, kdy padne. Takže opět vítězství Osy, opět díky získání Leningradu, Moskvy a Kalkaty. Již potřetí za sebou, úplně stejný scénář.
Začínám propadat panice, že hra je nevyrovnaná, ale spíš jsme totální nováčci a hodnotit hru po 3 hrách je unáhlené. Hrajeme něco špatně?
Prosím tedy o nějaké včeobecné rady, jak nejlépe hrát za spojence. Na co se zaměřit? Jak nejlépe otevřít západní frontu? Jakou úlohu mají hrát USA (zbrojit a posílat materiál do Británie nebo se zaměřit jen na vyčištění Pacifiku)? Má rus jen zbrojit levné jednotky na obranu, nebo se má pokusit o protiútok? Děkuji, budu rád za každý váš postřeh.
23.10.2011 19:25:18

venca
neodehral jsem ve 1942 ani jednu partii, tak vychazim z revised .. sofistikovanej by ti asi poradil granada ... ale principy by meli byt v podstate stejne .. v 1942 stejne jako v cistych revised USA v podstate nema duvod bojovat o pacifik, pokud se spojenci nedohodnou na tom, ze nejprve vyradi Japonsko (KJF), nejsou tam zadna jina vitezna mesta, a naopak nejblizsi ohrozene je zapadni pobrezi USA - muze se plne zamerit na evropu ... i kdyby nemec spolecne s japonskem rozdtril rusko (jako ze to jsou zavody), uz by meli mit USA + Britanie pevnou pozici v evrope (Francie/Norsko/Italie) ... s Parizii/Italli v rukou spojencu muze byt klidne rusko vymazano z mapy a hra neni vubec prohrana. Moznosti je pak spousta ... prime vylodeni ve francii/norsko ... utok spodem pres stredozemi/Italli ... bombardovaci kampan ... co delat za rusko zalezi na naturelu kazdeho hrace a nakupech/hre nemce .. ja osobne zastavam spise aktivni obranu, vymenu uzemi a tvorbu dead zone, nez pasivni turtling.

BTW: pokud vse dobre dopadne, chtel bych nekdy v pulce listopadu udelat takovy mensi Axisarsky vikendovy meeting, treba by se vam podarilo dorazit

26.10.2011 16:21:56 | Upraveno autorem (porovnej)

Siaron
Napadla nás možnost, že by Rus obětoval Leningrad a poslal cenné jednotky na obranu Moskvy. Má smysl vůbec s rusem dělat nějaké protiútoky?
Každopádně to neřeší naší neschopnost vylodit se v Evropě, což bude asi klíčové. Mám pocit, že němec je v Evropě tak zakopaný, že každé vylodění pohodlně odrazí. A pokud se to někomu povede, tak ve svém tahu němec zase území získá pohodlně zpět.
V naší minulé hře Brit dobyl Shanghai i Manilu, pobral Japonsku pár ostrovů, takže to bralo za kolo jen nějakých 11 IPC. Ale USA prohrálo 2x důležité bitvy v Pacifiku a britům nepomohly s eliminací Japonska.

Můžeš mi prosím popsat obecné strategie, jak píšeš, KJF (předpokládám kill japan first)..a další? Jaké jsou všeobecné strategie a jak by "měly" ideálně probíhat?
A co znamená tvoření dead zone nebo výměna území?
Díky moc

27.10.2011 08:29:44

Venca
Leningrad Lenigrad ... to je prece uzemi ktere po prvnim kole patri nemcum, jestli tam nechavate za rusy cokoliv vic nez jednoho pesaka, tak si samozrejme koledujete o maler ... a ano, protiutoky urcite smysl maji, v rozumne mire, rozumnymi silami ... ja zkusim neco vic napsat pozdeji, zatim bych doporucoval podivat se do soubezneho vlakna "obecne o hre", myslim ze tam lze ledaccos vycist z meho rozhovoru s granadou o ruskych zahajenich.
Pokud vladnes anglictinou, tak par starsich clanku o zakladnich vecech ohledne A&A (treba ten dead zone control ) je tady http://donsessays.freeservers.com/

27.10.2011 11:19:23

Strategie spojenců
Venco, pokud čteš anglicky, doporučuju web axisandallies.org. Já jsem se tam vlastně hru naučil důkladně hrát. Začínal jsem na revised a dneska hraju už jen 1942. Hrávám několikrát do měsíce online na TripleA a GTO a myslím, že už celkem stačím i top konkurenci.

Základním principem hry je neztrácet zbytečně jednotky a likvidovat levně jednotky soupeře a přitom frežet území i tah na hlavní slabinu soupeře. AAA je hra stejně tak válečná jako ekonomická. Kdo to nechápe, nemůže vyhrávat.

Koncept deadzones, na nějž odkazuje siaron je skutečně trvalý základ hry, bez ohledu na varinaty. Je třeba pochopit, že kvalita pěchoty /stojí 3IPC, útočí na 1, brání na 2/ je základním principem hry -- mezi zkušenými hráči tak často vznikají situace, kdy jsou na dotek dva zhruba rovnovážné mohutné svazky jednotek, které na sebe neútočí, protože by se tím ocitaly v zásadní strategické nevýhodě.

Spring 1942 toto dovedně a v inverzní podobě přenáší i na moře díky novému pravidlu o ponorkách: útočí na 2 a brání na 1.

Musím říct, že znám řadu elitních hráčů, kteří při sebemenší příležitosti jdou raději po Japonsku než po Německu. Japonsko je díky novým námořním pravidlům opravdu velice zranitelné, ale vyžaduje to velkou obratnost v manévrování s loďmi a letadly. Sám jsem několik prakticky vyhraných her prohrál podceněním posledního zoufalého útoku spojenců na Japonce -- takže i tudy vede cesta a má smysl se ji naučit.

Obecně bych ale řekl, že ve hře dvou začátečníků je mnohem snazší vyhrát s Axis, zatímco zkušený hráč o krapet snáz vyhraje s Allies.

A teď pár základních principů pro hru s Allies: dokud si nebudeš připadat jako zkušený hráč, s Ruskem nekupuj nikdy nic jiného než pěchotu a tanky, občas možná děla k dobytí slabě obsazených území: drž Kavkaz, Moskvu a všechny jejich sousední území, dokud to jde, na západě se snaž jak to jen p§jde s Německem každé kolo přetahovat o linii Karelie, Bělorusko, Ukrajina. Nikam neposílej víc jendotek, než je nezbytně nutné k tomu, abys měl rozumnou pravděpodobnost, že území dobudeš.

S Anglií se hned v prvním kole rozhodni, co chceš hrát. Jako začátečníkovi Ti doporučuju nejprve se naučit zvládnout metodu poražení Německa, zvanou KGF (Kill Germany First). Pokud Německo nemá v dosahu víc jak 2 stíhačky, 2 bombery, 2 ponorky, postav v SZ 8 letadlovku a dva torpéďáky, přesuň tam všechny lodě, která můžeš, na letadlovku dej dvě americká (!!! velmi důležité) letadla. Americká letadly Ti umožní, pokud ve druhék kole letadlovku přesuneš k Africe a máš v Anglii americký bomber, zaútočit dvěma stáíhačkamia bomberem na němckou battleshipu ve středomoří, což je nejelegantnější způsob její likvidace.

A Angličany v prvním kole dobyj zpátky Angloegypt, v indii nech dva chlapy, potop jeden japonskej transport, přivez chlapa z NZ do Aus. Tank z kanady si dovez do anglie.

S Amerikou je hra vlastně velmi jednoduchá: budeš potřebovat 2 soubory 4 transportů a lodě, které je ochrání proti letadlům a ponorkám osy. Jedna možnost je postavit v prvním kole 2 tran, 2 torp, jednu letadlovku a 2 pěšáky, druhá možnost je postavit rovnou 3 tran, letadloku, pěšáka a dělo. Každopádně už po druhým kole bys měl mít v Atlantiku 8 transportů a krytých velkýma loděma. Pak už stavíš každé kolo 4 pěchoty a 4 taky a se zbytkem hospodaříš dle uvážení (ponorky do pacifiku, letadla do Evropy, transporty do Afriky).

KOnvojový systém pak funguje tak, že každé kolo posíláš 4pěšáky a 4 tanky do východní kanady, odsud totéž 4 transporty odvážíš do Anglie a z Anglie totéž 4 trasnporty někam do Evropy. 4 transporty a 4 jednotky co kolo do Evropy posílají i Britové. Němci tohe nedokáží dlouho odrážet. Pozor: západní Evropa může být cesta k rychlému vítězsví, ale taky past, obvykle je lepší jít postupně Norsko, Karelie, východní Evropa, Berlín.

Když to zvládneš, Berlín obvykle padne nejpozději ve stejném kole, kdy japonci dostanou moskvu. Británie a US pak nad japonskem v 90 % případů vyhrají.

To se nauč -- není to úplně taková legrace -- a v podstatě bys už neměl jako spojenec moc prohrávat. :-)

30.11.2011 03:09:22

Asi jsem po ránu natvrdlý ...
... ale co je SZ, NZ (přivez chlapa z NZ do Aus) a Aus je co? A co je to deadzone?

30.11.2011 03:21:35

kren
SZ - Sea Zone ... morska zona
NZ - New Zealand
Aus - Australia
Deadzone .. uzemi, do ktereho cokoliv strcis, umre pri naaslednem protiutoku s prilehlych protivnikovych zon

15.12.2011 14:59:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

City of Spies: Estoril 1942
City of Spies: Estoril 1942
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 16 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas