Ascension: Rise of Vigil

xxxxxxxxoo hodnoceno 7x (Seznam vlastníků)

Ascension: Rise of Vigil - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: StoneBlade Entertainment
Autoři: Justin Gary
Rok vydání: 2013
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Tak už někdo máte nový Core set Ascension? Já už doma mám, ale zatím jsme s manželkou nenašli čas zahrát. Rád bych kdyby se ostatní mohli podělit o své dojmy z nového setu a nové Energize mechaniky.
Co jsem pročítal diskuse lidi docela krytizují, že teď hraje ještě větší úlohu štěstí a náhoda a že frakce tak trochu přišli o své specifické vlastnosti. Lifebound nemá žádné Unite efekty, Voidu chybí banishování, Enlightmentu zase pořádné lízačky (na úkor lízacích pokladů, které však neberu za lízání protože pouze jakoby neobsazují slot za kartu v ruce - lízne se nová po jejich vyložení) a hrát to hlavně přes Mechanu a Rune heavy strategy se prý moc nevyplácí, že Power heavy strategie vítězí častěji.
Až s manželkou najdem čas to trochu ozkoušet podělím se o své vlastní dojmy, zatím mám jen dojmy posbírané z diskusí a recenzí :).
27.6.2013 13:12:01 | Upraveno autorem (porovnej)

odehráno asi 10 her ve dvou
A přiznám se, že ascension mě nikdy moc nebavil, zato tato verze mě opravdu baví.
Poklady, energie přináší do hry zajímavý momenty a náhody je ve hře taky hodně, ale i tak pro mě ve dvou za 7 z 10.
Už jsme odehráli i hry, které skončili až v momentě, kdy začali chodit nepřátelé, takže jse bojoval jen s kultistou. Pak vyhrál ten, který dříve přestal kupovat vojáky a kupoval mystiky. Jediný mi příde hloupý to že těch pokladů je opravdu moc a může se stát, že při objevování nových karet se pod jednou sejde třeba i 5 pokladů. O to je pak celkem boj a tady je i ta náhoda v tom komu přijde využitelné kombo na to získat takovou hromadu karet.
Ještě jedna pzn. Moc konstruktů člověk nevyloží, většinou mám plno hrdinů, ale konstrukti nikde nejsou.
Asi tak

28.6.2013 10:01:53

jarmuk
To musí být opravdu náhoda vytáhnout jich 5 než přijde karta hrdiny/konstruktu/nestvůry :). Když na 100 karet portal decku (jeden core set) se má dát 30 pokladů, to vychází méně než 1 poklad na 3 karty. Nebo jste použilivšechny poklady co jsou k balení přiloženy? :)

28.6.2013 12:52:41

tak v tom bude ten problém,
byli tam zamíchaný všechny, pravidla čet čí, tak to překouk

28.6.2013 21:51:55

jarmuk
To víte, to je hned takovýhle překouknutí :D. Já si ještě s těma pokladama nejsem jistej v jedné věci. Nikde jsem výslovně nenašel napsáno jak se s nima zachází při jejich získání. Jestli jdou jako jiné získané karty rovnou na discard pile a využít je můžete až když je nalížete do ruky (což předpokládám že je správně). A nebo jestli jejich energii už počítáte v tom kole kdy jste je získal a na konci kola teprve půjdou do discard pile.

1.7.2013 10:28:17

poklady
hážem je do odhozených a pak teprv do ruky.
Mám pocit, že nějaký hrdina umí hned poklady získané použít, ale nejsem si jistý.
Karty neprolistuji, hru nemám doma a zkouknout to můžu až v práci. Ale tento týden mám dovču a dodělávám druhou půlku kuchyně.

1.7.2013 21:49:51

jarmuk
V poho, tím se netrapte, určitě na něj narazíme při hře :) ... až se k tomu tedy dostaneme. Už ho (Ascension) mám víc než týden doma a zatím jsme na něj s manželkou nenašli čas :(, ale máme před sebou prodloužený víkend tak už snad :D. Tak ať se rekonstrukce kuchyně daří.

2.7.2013 07:27:33

Vy jste mi teda pytlici.
http://ascensiongame.com/game/card-database/

2.7.2013 09:06:51

Darkness Unleashed
https://pbs.twimg.com/media/BPzs6evCYAAWoTV.jpg:large

23.7.2013 19:29:40

Quo vadis, Ascension?
Jen RoV+DU mam odehrano nekolik desitek her - vetsinou ve dvou, ale cast i ve trech (mozna i ve vicero, ale ty u Ascensionu nikdy neberu vazne). A nevim, co dal.
V podstate se cely treti blok Ascension toci kolem pokladu a energii a moc mi nezapadl do drivejsich edic. Obzvlaste zamrzelo oklesteni fate a trophy jen na poklad/energie efekty. Zamrzeni se s pribyvajicimi hrami zmenilo ve zklamani a Ascensionu jsem se postupne zacal zbavovat (Dalsim impulsem je i chystana zmena grafiky. Sabee mi nevadi, ba naopak, ale zmena je vyrazna a pripadne zvolim grafickou jednotnost.). Treba karty kolem Eventu nebo Soul Gemu zaberou docela malou cast cardpoolu druhe edice a zbytek je snadno kombinovatelny s jednickou (Eventy jsou kombinovatelne samy o sobe). Ve trojce jsou, jestli se nepletu, jen dve karty (!Pletu se - je jich trinact! Ovsem pro srovnani - ve druhem bloku je jen jedenact karet, ktere se toci kolem Soul Gemu.), ktere neresi poklady nebo energii. Takovyto pripadny trend se mi ani trochu nezamlouva.
Ze setrvacnosti jsem poridil jeste Darkness Unleashed. Experimentovalo se z ruznymi styly hrani, stridalo herni skupiny. Na chvili to pomohlo.
Z jedne strany jsem eleganci zjednoduseni na uroven prvniho Acensionu privykl. Docela pomohly i transformacni karty. Koncept treti suroviny neni nezajimavy. Bohuzel se vykrystalizoval stezejni nedostatek.
Treti edici vnimam jako prvni, kde hrani ve trech hracich navysuje stabilitu hry - doposud hratelnsot ve trech byla taky asi nejlepsi, ale stabilita a vyrovnanost hry se moc nelisila od hrani ve dvou.
Ve dvou hracich dochazi ve treti edici k zajimavemu efektu - bud jsou hry velmi vyrovnane (remizy, rozdil jednoho bodu) nebo totalni ulet jedne strany. Oboji nezavisle na zkusenosti hracu.
Ulety byly samozrejme i driv, ale sem tam proste to kombo vyjde, ze. U treti edice se jedna z hrajicih stran casto ocita v situaci, kdy po prvnich par kolech vlaje za protihracem snazic se dohnat shinkansen, ktery je uz nekde u cilove stanice. Dokonce jsme zazil hru, kdy rozhodlo, kdo zacinal - v prvnim kole nakup Lifebound Muse a tri pokladu, ve tretim energize Muse a nabor Oziaha a nekdy v patem-sestem kill Heralda a nabor Illiyi. Vubec levna karta z mnoha poklady pod sebou hned na startu vetsinou rozhodne hru.
Co vic po celou hru staci jednoducha brainless taktika - nabor pokladu. Kdo ma vic, nakonec spusti nejake superkombo a vyhraje. Zatim se mi nepodarilo najit nejake antidotum. Chvili pomohlo pridani DU, ale kdyz se s timto rozsirenim s postupem casu hraci seznamili, nastal navrat do starych uletovych koleji. Vyrovnavaci efekty typu Loamspeaker Druid nebo Omnicron se nam v te spouste her spustily kazdy jen jedou.

Doma mi zustal treti blok a par prom (A nejspis ne na dlouho.). Zajimavustka pro nehrace ci skorohrace nebo, tak trochu ze setrvacnosti, filler s nekterymi hraci.

Jak to mate s Ascensionem (celkem i treti edici) aktualne vy?

2.1.2014 23:57:30 | Upraveno autorem (porovnej)

Future sucks?
Tak to jsi mě kamaráde vůbec ale vůbec nepotěšil /o:

3.1.2014 09:48:48

Vybíráme z Bazaru

18Lilliput + obaly
18Lilliput + obaly
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 7 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas