Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Nikki Valens |
Rok vydání: | 2018 |
Sdílej: |
Dojmy
Tak co, jak se vám líbí pokračovatel hry kvůli které část lidí tady objevila a začala hrát deskovky?Dojmy
AH3 je de facto závod s časem, v tomhle je ta hra vzdáleně podobná Pandemicu, dvojka mohla skončit velmi rychle výhrou a nebo mnohem častěji rychlou prohrou, ale taky mohla být pořádně dlouhá. V AH3 je čas poměrně jasně daný a vyšetřovatelé se musí snažit stihnout prohrabat svojí částí archive balíčku dřív než je hra semele, takže je to hodně o optimalizaci akcí.
Monstra jsou spíš takové překážky než vážné hrozby, pro bojový charakter většina z nich nepředstavuje zásadní problém, ale často blokují cestu, občas skočí na nějakého slabčáka a je potřeba ho zachránit atd...
Oproti dvojce je ta hra více "utažená", vše co se děje na boardu je de facto jen vstup pro otáčení karet z archive balíčku, ať už ve prospěch nebo neprospěch vyšetřovatelů.
Hra se mi líbí, ale nenahradila dvojku, ta má pro mě úplně jinou atmosféru, v AH3 není ten pocit zoufalství a bezmoci, který občas přinášela dvojka, je to spíš vyhodnocování situace a optimalizace akcí. Osobně mi příjde víc mechanická a samotný scénář a příběh na pozadí to úplně nezachraňují, ale i tak se mi ta hra líbí, protože mechanicky funguje naopak super.
celyl
Eldritch Horror je se dvěma postavama v podstatě nehratelnej, ideální jsou tak čtyři. Ale že "už je to jiná liga" si fakt nemyslím. Za mě je teda Eldritch Horror lepší a vím, že nejsem sám, kdo to tak má.. :)
každá akcia len raz za kolo?
Hrozne mi vadí obmedzenie, že každú akciu môžem za kolo urobiť len raz. Nevadí mi obtiažnosť hry. Keď človek má dojem, že pre výhru urobil všetko, čo mohol, v pohode prehrám. Aj umrieť prvú noc v this war of mine som bral ako príjemný zážitok, lebo to dávalo zmysel.
Ale toto obmedzenie ma vyslovene frustruje. V menšom počte hráčov je obtiažne obsiahnuť celú mapu, hlavne keď ako naschvál sa anomália objaví na opačnom konci mapy a trvá niekoľko kôl, kým sa tam človek dostane a už je neskoro. Alebo ste obklopený viacerými príšerami a nemôžete bojovať, aj keď silu máte 7-8. A uniknúť viacerým sa nedá, lebo na to je kociek málo.
Totálna hlúposť. To už aj prehryziem to, že pohyb sa nedá rozdeliť - to pochopím - dáva to väčší zmysel - a naplánujem si veci podľa toho. Ale že nemôžem urobiť nejakú akciu dvakrát, tak to je fakt dosť výrazne blbé a frustrujúce.
Ešte doplním, že by som to obmedzenie chápal pri střežení (čo by vlastne ani dvakrát urobiť nešlo :D ) alebo pri sústředění či pri zkoumání. Do by mohlo dávať logiku a zmysel. Ale obmedzenie pre pohyb a útok mi žiadnu logiku nedáva.
Azalin, celyl
EH je ve 2 úplně ideální, i když možná až příliš jednoduchý - proto nejraději hraju ve 3.
Jinak ale souhlasím. Mě AH3 hrozně zklamal a EH si zahrají kdykoli raději.
⚜⚜⚜
L'Inquisiteur des Jeux de plateau
Montjoie! Saint-Denis!
speedy
EH je vo dvojici ideálny či až moc jednoduchý? To aky EH hras? Vo dvojici s jednou postavou nehratelna katastrofa, s dvoma postavami hratelna katastrofa :).
JAHMANsvk
Jasně, že některý prastarý je těžší než jiný, a někdy si člověk namíchá brutální Mythos deck (míchám všechno dohromady, jednodušší, normální i těžké karty). Ale nepamatuju, kdy jsem EH naposledy prohrál. A to hraju prakticky výhradně ve 2-3 (s jednou postavou samozřejmě).
⚜⚜⚜
L'Inquisiteur des Jeux de plateau
Montjoie! Saint-Denis!
speedy
Tak aj my sme samozrejme zacinali s najlahsim prastarym a len s lahkymi kartami mytov. Ale aj tak. Par zlych hodov kockami a nespravis s hrou nic, ides do urciteho mesta po urcite vylepsenie, potiahnes kartu a hold smola :). Hral som to x krat az kym nesla hra z domu. Ale to sem asi nepatri, ja a AT si netykame, az na zlatu vynimku TWoM, ktoru doslova milujem :)
JAHMANsvk
To prave vcelku dobre resi AH3 a myslim si, ze se z toho da inspirovat a pravidla v ostatnich hrach upravit. Osobne me silene stvalo, ze si clovek vytahnul tri nahodne karty a z nich si vybiral... uplny nesmysl. Ale asi je to cil umele zvysit obtiznost hry.
Jinak co se ruznorodosti AH2 tyce, tak tam byl neduh, ze pri pouziti vsech rozsireni hra nefungovala proste. V te zaplave karet se neuplatnil mechanismus toho ci onoho rozsireni a ztracelo to smysl a zaroven hra byla silene obtizna, protoze karty a monstra z ostatnich rozsireni byly brutal.
Tak jsem zvedavy, s cim prijdou v AH3.
JAHMANsvk
Tak ja musim souhlasit se speedym, kdyz se EH naucis, zarizne te hra tak ze nemas vubec sanci tak maximalne v 10% her, jinak je to opravdu hlavne o hracich.
Vojtech Musil
Tak u AH2 to chce michat nestvury, predmety a stretnuti maximalne z jednoho velkyho a jednoho malyho rozsireni + Miskatonic pak to je jeste docela funguje, hodit vsechno dokupy fakt ne.
Dojmy
A abych nebyl offtopic tak AH3 me taky nejak nenadchnul, neni to spatna hra, ale EH a hlavne Arkham LCG me bavi mnohem vic, AH3 mi proste nejak moc pripomina Pandemic, ten moc nemusim, prijde mi ze mi hra az moc diktuje co budu muset udelat a neda mi moc herniho prostoru a i ta atmosfera z toho na me tolik nedycha.
Frogerry
Jsem si to spletl, nekdo to psal ve vedlejsim vlakne, ze u AH3 chybi ruznorodost a snad to budou resit rozsireni...
Naprosto souhlasim s tim, co pises. Na druhou stranu mi neprijde az takovy problem, ze AH3 je scenarovy. Ve dvojce clovek taky delal porad to same a nejak to nevadilo. Ta ruznorodost je dana tim, jak chodi setkani, monstra a predmety.
Vojtech Musil
Rozsireni budou, co pustil byvaly zamestnanec pocita se s vice rozsirenimi, momentalne se chysta jedno velke, je fakt ze u EH tomu rozsireni taky dost pomohly, verim ze i AH3 dostane pak o neco vetsi stavu
Obtížnost
Po počátečním nadšení se zase dostavuje nechuť tohle vyndávat na stůl, stejně jako u EH. Dnes 11. hra ve dvou hráčích a 10. prohra. Super, že čtu v českých recenzích, jak je to příliš snadný ve dvou, na BGG, že je normální vyhrávat ve dvou hráčích 70% her. Někde musíme dělat chybu nebo nám kostky nepřejí.
-bacil-
Úplně tě chápu.
Před lety jsem si koupil AH nejspíš druhé edice, sehrál jsem několik her s různými lidmi, ale ani jednou jsme nevyhráli. Navíc jsme vždycky později zjistili, že jsme nějaké pravidlo hráli špatně, a to vždycky v náš prospěch, neboli jsme si hru zjednodušili. A stejně jsme nevyhráli. Vůbec nechápu, jak si někdo může pravidla ještě ztěžovat pomocí house rules. Už několik let jsem se k hraní AH neodhodlal. Teď mě dcera trochu nahlodává, že by si to zase zahrála, možná ho zase vytáhneme.
Když jsem koukal na let's play AH třetí edice, docela se mi to líbilo, zmizela spousta debilních pravidel (především nestvůry v okolí a na obloze apod.). Přijde mi to takhle smysluplnější a zábavnější, ale zatím si ho koupit neplánuju. Jsou jiné hry, co mě lákají víc.
Tazke
Rovnaka skusenost s eldritchom aj arkhamom. To tu vsetci pisu ako je TWoM tazke vyhrat :) . TWoM je oproti EH a AH uplna malina a radost hrat :).
Obtiznost
AH 2 edice jen v zakladu je celkem bez problemu, s rozsirenimi uz to je tezsi i kdyz zalezi jaka se pouziji, Eldritch tam nam dalo asi 10 her nez jsme se do toho dostali ted se vsemi rozsirenimi tech 80% uspesnost je, zalezi na Prastarem jsou tezsi i lehci, to je teda u obojiho pro hru 4 vysetrovatelu, jinak bych trebs stary Arkham ani nehral, tam to v min vysetrovatelich moc nefunguje, u AH 3 to bude asi podobne, ale ten me moc nezaujal Eldritch a karetni Arkham se mi libi vic
nevím
doposud mám odehráno cca 10 her a jestli jsme prohráli všehovšudy 2x? Hráno ve 3 - 6 hráčích...
Pelly, Froggery
Už jsem uvažoval i o tom, že bych se rád zúčastnil hry nějakých zkušenějších hráčů AH, abych viděl, jak to hrají. Protože, podobně jak píše -bacil-, někde asi děláme chybu. Je ale fakt, že jsme to hráli ve 2 - 3 nikterak zkušených hráčích.
přijde mi,
že AH3 není tolik náchylný na chyby. Přišel mi celkem intuitivní, ale je pravda, že mám odehráno mnoho her TZ a EH, tak to tomu mohlo pomoci. Spíš mi přijde, že je u AH3 důležitý tzv. "tah na branku" - dobře vyhodnotit situaci a řešit to, co nejvíce hoří resp. zamezit tomu, aby to začalo hořet v příštím kole a pokud možno minimalizovat pravděpodobnost, že se něco po... Prostě jít kodexu naproti.
Souhlas
Je to jak říká Pelly, AH3 je v tomhle takovej "pandemickej". Je potřeba hrát optimálně, nedělat tahy, které nic neřeší nebo řeší něco co není třeba řešit. Ta hra je spíš závod s časem než sandbox jako byl AH2. Samozřejmě pokud nepřejí kostky nebo se nějak hodně nepěkně nakupí mythos tokeny atp... tak je to těžké.
Srovnání kooperativek
Jako první kooperativní hru jsem si pořídil Pandemic, který šel z domu, protože mě nebavila hektičnost a absence nějaké nadstavby.
Pořídil jsem si AH, pak jsem přesedlal na EH, který eliminuje prostoje a přes ošklivou hrací desku mě baví zdaleka nejvíc.
Jak tak čtu informace o AH třetí edici, určitě se jí vyhnu, jen škoda přeškoda, že BF nechce lokalizovat nějaké velké rozšíření EH
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Projekt A.R.T. + obaly
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 5 dnů