Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | ADC Blackfire Entertainment Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Sdílej: |
Strategie při hře
Ahoj.sirajch
Spíš bych řekla, že je třeba strategii přizpůsobovat aktuální situaci a hodně komunikovat a domlouvat se, rozdělovat si úkoly.
Mno,
vec sa ma tak, ze so zakladnym AH, ked sa dozvies strategiu, tak sa hra stava podla mna trosku "nudnejsia". Staci zamknut aspon 3 dolezite brany, a mate na 50% vyhrane.
Po zisteni tohto faktu si hru az tak neuzivame. Jednoducho rychlo zavriet tych par bran a zvysok sa uvidi. Pravda, nie vzdy sa to podari, co robi hru krajsou :-)
Ak chces vediet, ktore to su, tak mrkni sem http://www.headlesshollow.com/downloads/games/ArkhamHorror_v6.4.pdf
sirajch
Já odpovím trochu jinak než možná čekáš. Osobně od Arkhamu očekávám dobrodružství a zábavu, bez ohledu na to, jestli nás hra rozseká nebo jí dáme na prdel my.
Hrál jsem jednou s kamarádem, která je velký stratég. On měl nastudované strategie, postupy, co je nejlepší na výhru. ... byla to nejhorší partie Arkhamu, kterou jsem zažil.
Ono je fajn u hry přemýšlet a vyhrát, ale jakmile u Arkhamu budeš vědět, kam jít, kam nechodit, co dělat, čemu se vyhýbat, abys na 100% vyhrál, pak tu hru prostě zabiješ v jejím principu.
Takže tolik trochu mimo mísu a jinak ve všem souhlasím se sappho :).
Tangram
A já s tebou. Já chci hrát, ne se za 2 dny naučit strategii a vyhrávat.
vsem
Tak jsem to nemyslel, nemam v planu naucit se strategii a pak pokazde vyhravat, to muzu hrat jinou hru, kterou mam doma. Nechci kucharku jdi sem, zavri, kupuj dokud nesezenes, zabij, zavri atd :)
Jen me zajimalo jak si planujete co bude kdo delat a jestli to tak vubec jde delat. Parkrat uz jsem zde narazil na spojeni, ktere vyznelo jako: "mame jedno silaka, ten nam dela cestu", a tak me zajimalo jestli "urcujete" role akci pro kazdeho vysetrovatele.
sirajch
Jak jsem psala, role se dělí dle aktuální situace ve hře. Většinou nějaký bouchač tam je.
sirajch
No u nás to většinou vyjde tak, že největší bouchač je třeba psychicky odolná paní profesorka (nebo někdo takový, teď si fakt nevzpomenu) a ta to krájí podpatkama od jehlovek a ten, kdo si vyfasoval bouchače, nebo ho aspoň plánoval vychovat, tak se pak plouží mezi nemocnicí a kostelem a dává se věčně dohromady. Prostě paní si vytáhne nějakou krásnou zbraň a řekne si, že už ji nedá z ruky i když by se líp hodila někomu jinýmu ... takže u nás je z toho vždycky totální mazec a guláš ... ale většinou to ukočírujem a pozavíráme co se dá a nedopustíme, aby s zlo v plné síle sneslo na Arkham :). Domlouvání funguje v mezích, co je důležité udělat, abychom skutečně nedostali po hubě nějak tvrdě, ale zároveň nemáme vůdčí typ, který by diktoval strategii, takže si každý v určitých věcech dělá co chce.
to sirajch
Prostě jak to vyjde. Ten, kdo si na začátku přibere nějaké dobré zbraně je prostě bouchač, protože je jen tak z ruky nedá (proč taky?). Možná by sis třeba řekl, že nejlepší zbraně dáš třeba mafianovi a on bude všechno zabíjet, ale to není tak růžové, protože má málo sanity a nezvládne horror check. Takže víe, než by zabíjel, tak pobíhá kolem blázince, aby to neměl daleko pro léčení. Ono se to prostě vždycky nějak rozdělí, ale většinou nemáme nějak extra rozdělené role, prostě každý dělá to, co je zrovna třeba. V podstatě jsme univerzalisti a když si někdo netroufá na potvoru, tak ho holt zastoupí někdo jiný s lepší sestavou zbraní, nebo se na tu potvoru vykašlem.
Do bran taky chodíme všichni, přednostně samozřejmě ti, kteří mají Elder Sign nebo Clue tokeny na zapečetění, ale po pár kolech stejně situace vypadá dost beznadějně, takže se do bran sypou i ostatní. To je na té hře nejlepší a k tomu si ještě připočti trochu role playingu a máš skvělý zážitek.
A to, že je nejdůležitější zapečetit Independence Square, vůbec neřešíme. Prostě když někdo může pečetit, tak pečetí. Kdybychom čekali až přijde brána na Independence Square, tak bychom se někdy hodně načekali a úspěšně prohráli.
@sirajch
My si většinou podělíme jednu postavu co bude zavírat a jednu co bude mlátit. Ti dva co mají dané tyto role(většinou se nám daří, že je dost lidí, kteří to dělat chtějí,kdyby ne, tak to asi také neřešíme) tak dostávají od ostatních předměty, které se jim hodí, ale zase ve velmi rozumných mezí a nikdo k tomu není nucen. A jinak prostě všichni děláme co se nám chce, když se děje něco vážnějšího tak i trošku plánujeme, ale určitě ne víc než pár kol dopředu.
Her jsem hrál zatím tak ke dvaceti a prohráli jsme jen asi třikrát(z toho dvakrát, po přidání King in yellow a myslím, že po přidání kingsportu půjdou procenta proher ještě výš), ale skoro vždy jsme si to opravdu užili - kromě chvíle kdy jsme hráli bez úprava na houserule Stromknighta - to bylo velmi, velmi nudné.
vitezstvi
Prave proto jsem se ptal, jak to mate vy, nebot ja jsem prozatim ve vyrazne negativni bilanci co se tyka vitezstvi. Ale asi je to tim ze jsme naprosto zacinajici skupina lidi u tohoto typu her. Snad se nejak vysplhame a bude se nam darit vice. Obcas si zapomenem vymenit kouzlo, ktere jsou tomu druhemu k nicemu, kdyz ma nizke vedomosti apod. Asi je to jen o praxi a urcite nam nevadi kdyz budem jen hrat a hrat :)
to Lumík
To s tím "jednu postavu, co zavírá" se mi moc nezdá, vzhledem k tomu, že si nemůžeš (za normálních okolností) předávat clue tokeny...
@Tygr
Předávat clue si nemůžu. Zato si můžu předávat Elder signy a můžu velmi jednoduše plánovat, kdo si pro clue tokny bude chodit, stejně jako to, kdo bude mít knížky a předměty, keré clue přidávají... a ve čtyřech hráčích, je takových věcí pro to aby se tím vybavila jedna postava plus sem tam nějaká další většinou docela dost. Navíc zavírat brány může i bez pečetění.
strategie
Priznam se, ze vyhravam rad. Nejsem masochista, ktery hraje proti Atlach-Nacha a k tomu si prihodi otce Dagona a matku Hydru.
Myslim, ze nas tym ovlada strategii velmi dobre - a je fakt, ze zakladni hru asi jen tak neprohrajeme.
Ale nekdy jsou proste vsichni Stari bohove proti nam - ze 13 kostek nepadne ani jedne uspech, pri 5 zapecetenych branach prijde zvest Good Work Undone a vsechny peceti jsou zruseny a podobne. O nechutnostech v rozsireni ani nemluve :-)
Pokud se poctive dodrzuji vsechna pravidla (toto je pro vetsinu lidi asi nejtezsi, malo kdo ma cas hodiny a hodiny prochazet vsechna fora, aby si byl 100% jisty jak se ktera situace vyhodnocuje), neusnadnuje se hra pomoci pochybnych house rules (jako ze brana pri zavreni nacucne vsechny prisery v te lokaci bez ohledu na symbol), tak casto neni do posledni chvile rozhodnuto pri sebelepsi strategii.
Ale rozhodne vsem doporucuju zkusit si zahrat scenare z prvni Cesko-Slovenske Arkham Horror Ligy - pet scenaru lonskeho rocniku najdete na http://klubruiny.sk/al-scenarios.html?p=1 (jsou tam dve stranky).
Spolecna pravidla - pokud se pouziva jakakoli soucast jednoho rozsireni (treba i jen postava), musi se hrat to rozsireni komplet se vsim. Pokud vysetrovatel zemre - nesmi se uz pouzit v dalsich scenarich.
Kazdy scenar ma pak vlastni pravidla. Je to super, zkusit hrat tak, ze se neda nakupovat, nebo ze si vysetrovatele neveri a nesmeji si predavat veci atd. Kazdy pouzity Elder Sign snizuje skore.
Kazdy scenar je cast pribehu, zkuste si jej prozit :-)
to Lumík
A byl jsi v těch hrách ten masér, příp. ten prolézač, nebo jsi byl ten hloupý běhač, který jenom běhá do obchodu a zpátky, aby vybavil ty maséry? Protože pro ty běhače mi to připadne jako velká nuda a že nic nedocílí. Tenhle problém měli někteří hráči u Kingsportu, protože seděli celou dpbu v Kingsportu, aby se neotevřel rift a přitom se jim zdálo, že celou hru nic neudělali, jen hloupě chodili po lokacích.
Kadaver
V jedne nasi hre byl Lumik ten co behal v Kingsportu, uzival si setkani a pak si jen tak mimochodem vyzvedl kartu "Changed" a "Great Seal" a nasledne sam zabil Velkeho Cthulhu v naprosto epicke zaverecne bitve (hazel 90 kostkama) :-)
to eyciir
Právě kvůli toho mám Kingsport tak rád, já rád běhám po Kingsportu a užívám si tam tu atmosféru ze setkání. Ale znám dost lidí, kterým se to nelíbí, proto se divím, že ve skupince máte dva řezníky a ostatní jsou běhači. U nás by tohle rozdělení prostě neprošlo.
to Lumik
To je samozřejmě pravda, ale když si vezmu, že projít bránu trvá standardně 3 kola a normální hra má řekněme něco kolem 20 kol, tak mi přijde, že mít vyhrazeného jednoho člověka na zavírání nelze :o) Tedy teoreticky to vychází, ale nevychází tam pak to sbírání clue tokenů a jen zavíráním bran se vyhrát (bez probuzení Prastarého) nedá.
Ale třeba mi jen něco uniká.
@Kadaver
Byl jsem všechno možné a za všechno možné mě hra baví. Vzhledem k tomu, že jsem si docela oblíbil Knihovnici, tak většinou nejsem ani ten co primárně zabíjí ani ten co primárně leze do bran.
@Tygr: Jak jsem psal. To, že je jeden člověk primárně určen na chození do bran neznamená, že ostatních pět(třeba) hráčů sedí na zadku a dělá vyhlídkové jízdy po Arkhamu. Jen od nich primárně nikdo nic neočekává, takže vlastně naopak nejsou omezováni. Tzn. mít vyhrazeného jednoho člověka na zavírání lze velmi dobře. Nelze mít pouze a výlučně jediného, kromě kterého do brány nikdo nikdy nevleze - ale to jsem ani nikdy netvrdil, že děláme, nebo že bych to považoval za validní strategii. Nemluvě o tom, že na zavírání bran vyhrát lze(na druhou stranu, pokud by zavíral jediný člověk a bez pečetění, nebude to zrovna pravděpodobné.)
@Kadaver: Nevím jak jsi přišel na to, že máme ve skupině nějaké běhače. Máme ve skupině jednoho řezníka, jednoho týpka co primárně prolézá brány a zbytek, který dělá cokoli je baví a nejsou omezováni nějakou strategickou rolí. Když se rozhodnou, že budou běhat po Kingsportu, běhají po Kingsportu, když se jim chce zavírat brána, tak jdou zavírat bránu. Ty dvě role jsou určeny proto, aby byla nějaká jistota, že tyto dva úkony(které jsou pro hru svým způsobem důležitější než ostatní) někdo vůbec dělal a nezvrhlo se to v třeba hromadění peněz nebo bezcílné hýčkání postavy(, ke kterému má většina z nás celkem sklony)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Galaxy Trucker (CZ, stará verze)
Akt. cena: 670 Kč
Končí za: 1 den