Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Obtížnost hry?

Přátelé deskových her, poměrně často čtu v diskuzích, jak je Arkham hrou jednoduchou a že potřebuje ztížit, atd. Jelikož jsme posledních 5 her ve třech hráčích prohráli, tak by mne zajímalo, jestli máte nějaké typy/triky jak to zvládat. Začíná nám to lézt na nervy:)
17.8.2013 22:02:49

Tip
Skúšali ste hrať každý za dvoch detektívou? Tým by sa hra mala zjednodušiť, keďže nová brána sa otvorí vlastne ako keby až po šiestom hráčovi a zároveň nestratiť na dynamike. Budete rýchlejšie stíhať zatvárať brány a bojovať s príšerami.

17.8.2013 22:10:22

obava
Zase bude menší počet bran které mohou být otevřené takže se obávám že obtížnost tímto zůstane stejná

17.8.2013 22:55:31

Lothar135
Pecetit brany pouze na nejaktivnejsich lokacich:
Woods, Witch House, Black Cave, Unnamable, Unvisited Isle, Independece Square. Ostatni brany pouze zavirat. Neni to striktne takto dano, ale vyplati se to takto hrat.

Trofeje mente za stopy v Science Building.

Pokud nema ani jeden z hracu zbran, zkuste nekomu zbran poridit, at uz magic nebo obyc zbran.

Jakmile se objevi 3 brana a nikdo neni ve vnejsim svete, tak okamzite nekdo do brany, aby ji jen tak zavrel. Jinak se muze stat, ze probudite prastareho.

Nic vic me zatim nenapada. Ale nemelo by to byt tak drsne. :-) Ackoli je pravda, ze ve 3 je to asi nejtezsi, ale pro me nejvice zabavne! :-)

18.8.2013 07:24:17

Johny 87
Áno, limity sa znížia, ale nie úmerne zvýšeniu počtu hráčov. Počet hráčov sa zvýši z 3 na 6, ale limit otvorených brán súčasne klesne zo 7 na 6.
Počet nestvůr vo vonkajšom svete však klesne - a to na 2 z prechádzajúcich 5 (8 - počet hráčov), lenže zároveň sa zvýši počet nestvůr, ktoré môžu byť ve hre zo 6 na 9. Lenže celkový počet k získaniu žetonu strachu sa aj tak nezmení bude to stále 11 nestvůr - a teraz už na nich bude 6 bojovníkov a nie iba 3.
Vo viacerých fórach som čítal nasledujúce:
- pri použití dvoch charakterov je hra vyhrateľá len tak, že sa pripravíte na prastarého
- pri použití troch je to neskutočná behačka a dá sa to len tak tak vyhrať
- pri použití štyroch je hra optimálna
- pri použití 5+ je hra stále ľahšia a ľahšia

18.8.2013 07:58:01

Vojtech
Problém je v tom, že většinou nestíháme nic. Brány zavřeme/zapečetíme za hru cca 2. Trofeje nestvůr téměř nikdo nemá, protože je nedokážeme porazit :D. Zbraně občas máme na začátku, ale po jedné dvou smrtích/šílenstvích stejně odejdou.

Zapečeťování bran se nedaří jelikož: 1)nemáme dost stop, 2)nedostaneme se k nim přes obludy v Arkhamu (nejčastější problém), 3)dostaneme se tam, ale ve vnějším světě nás něco zařízne či sebere stopy.

Zábavné to je, chechtáme se u toho jak neurvalí, ale je to takoví ten šílený smích lidí, kteří už ví, že jsou zase v hajzlu :D

18.8.2013 10:34:58

Čtyři postavy
Asi bych hrál se čtyřma postavama.
My hrajeme dva každý za dva charaktery a jak už bylo řečeno, tak je to ideální. Hra neztratí nic z napínavosti, zatímco hráči mají dostatek možností prastarému vzdorovat bez pocitu naprosté beznaděje.
Zase je ale pravda, že beznaděj k Arkhamu tak nějak patří. Většinou se o ní ale starají kostky, ze kterých mám pocit, že jsou skutečně prokleté a mají jen jedničky a dvojky :-)

18.8.2013 11:28:31

Lothar135
Po pravdě, jak to tak čtu, tak si říkám, jestli neděláte něco špatně. Přes příšery se nedostanete ke stopám? Divný, vylézá jedna příšera za kolo (ve třech lidech) a ta třeba několik kol zůstává zalezlá u té brány, u které se objevila. Čili vyšetřovatelé mají víceméně volné pole působnosti.
Nedokážete porazit příšeru? Pokud máte zbraně, tak se ty příšery dají porazit. Pokud je nemůžete porazit, obejděte je.
Chce to mít samozřejmě správně nastavené vlastnosti. Jestliže máte smůlu na hody, určitě si do každé hry vezměte Mandy Thompson (jednak má od začátku čtyři stopy, takže jí stačí sebrat jednu a může jít pečetit bránu, druhak má jednu z nejlepších speciálních vlastností - přehazování neúspěšných hodů).
Obecně možná máte problém se složením vyšetřovatelů, tuhle tu někdo psal, že je to naopak moc lehké, a pak zjistil, že je to tím, že mají stále stejné vyšetřovatele (asi ty s nejužitečnějšími vlastnostmi). Když si začali vyšetřovatele losovat, tak se jim to hodně ztížilo.
Jinak já mám těch Arkham her nahráno poměrně hodně a prohrál jsem snad jen jednu jedinou (tu první, ve dvou hráčích). Obvykle když už vidíš, že pravděpodobně nezabránít probuzení Prastarého, tak se dá na něj trochu připravit.

18.8.2013 12:18:12

Tygr
Něco špatně děláme určitě, to si řkám každou hru:).

Přes monstra se nedostaneme k bránám, ne ke stopám.

Detektivy si losujeme každý hráč dva (a pak si z nich vybere). Nestvůry se nám většinou opravdu nedaří čistit.

18.8.2013 13:26:08

Tygr
No jedna nestvůra za kolo se objeví jen při otevírání nových bran, jinak jim tam budou naskakovat při třech vyšetřovatelích minimálně tři potvory, pokud se bude brána otvírat tam kde už nějaká je.

18.8.2013 13:27:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Muj nazor
Podle me je ve 3 hra optimalni, ve 4 uz moc lehka a v peti bych ji nehral asi kvuli velkemu poctu hracu.

Monstra nemusite zabit, zastavte se pred branou a v dalsim kole si nastavte sneak tak, aby vam zustal jeden pohyb do brany a pres sneak jste se proplizili. :-)

Pokud nejsou zbrane, nabehnete vsichni do obchodu a predejte si penize a kazdy at nakoupi...

Stopy neutracejte za nic jineho, nez na peceteni bran. Pokud je krize, tak na prehoz kostky, ale to ve velke krizi, jinak setrete. :-)

Ten zaklad musite dat, je to nejlehci co je a ty monstra tam jsou jeste obstojna. ;-)

18.8.2013 14:33:04

Lothar35
Přiznám se, že mi není úplně jasné, v čem tam může být problém, ale jak jsem psal:
1) ok, můžete se kolem nich proplížit
2) pokud je to fakt problém, můžete zkusit se někde všichni sejít, dát zbraně jednomu z vás, tomu, kdo má nejlepší předpoklady pro boj, a ten pak může fungovat jako čistič.

Froggery: jo, já vím :o) Ale to během prvních pár kol až tak často nenastává.

19.8.2013 10:13:16

Tygr
No mě docela dostalo, že jsme prohráli i přesto, že jsem si jako dva počáteční vzácné předměty vylosoval dva starodávné symboly:). Za celou hru se mi povedlo dostat se do brány jednou (proplížil jsem se). Pak už monstra hlídaly bránu a/nebo ulice před ní a nebylo možné se přes ně dostat. Ostatní detektivové dostávali mezitím také na zadek a zavřeli jsme do konce hry už jen jednu bránu.

A proplížit se kolem není vždy dobrý nápad, pokud zrovna nemáte plížícího detektiva. Šance na úspěch nebývá dobrá a při neúspěchu je detektiv mrtev (kdyby dokázal souboj vyhrát, neplížil by se v první řadě, že). Přijde mi to riskantní.

19.8.2013 18:19:58

Lothar135
Elder Sign unikat neni nic tak zavratneho. Mnohem dulezitejsi jsou magicke mecaky, kdyz uz. :-) Stopy vzdy nejak usmolis, ale Elder Signem ty monstra nezabijes.
Plizeni jak pises, jen v pripade, ze mas 3 kostky nebo pozehnani trebas a stopicku navic, kterou muzes obetovat za prehoz. :-) Ale zalezi.

19.8.2013 19:04:37

Lothar135
Jasně, ale jde právě o to, že člověk musí mít "záchranné mechanismy", pokud kostky selžou.
Čili - Mandy, může někomu umožnit neúspěšný hod přehodit
Žetony stop - dávají kostku navíc
Předměty nebo skilly, které pomáhají k plížení, boji...

20.8.2013 09:20:09

Vybíráme z Bazaru

Cesta kolem světa za 80 dní
Cesta kolem světa za 80 dní
Akt. cena: 260 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas