Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

House Rules, varianty pravidla - vyvazenost hry

Nenasiel som ziadnu temu ohladne domacich pravidiel, tak zakladam nove vlakno. Ak uz tu taka tema je, tak sa ospravedlnujem.

Po vyskusani par hier s original pravidlami som si stiahol tu z fora House Rules a niektore z nich urcite zlepsuju celkovy dojem z hry - napr. dve nestvury na zaciatku hry, pri strate pricetnosti a zesileni prichadzam o vlastnosit/dovednosti resp. kuzla, a ozaj vyborny StormKnight, ktory zabezpecuje paradnu gradaciu hry...

Chcem sa ale spytat a zacat debatu ohladne toho, ktore domace pravidla maju podla vas zmysel, pripadne ake pravidla ste v hre upravili a zazitok z hry vylepsili...

Pri poslednej hra som si napr. upravil pravidlo pri teste na unik, ak chcem okolo nestvury len prejst. Podla origos pravidiel ak v teste neuspejem, mal by som automaticky prist o tolko zivitov, kolko ma nestvura bojovy utok/combat damage a az potom zacne samotny boj. Podla mna je realnejsie, ze ak v teste na unik neuspejem, nedostanem automaticky zasah, ale len som prisere neusel a zacinam samotny boj a testom na strach...
2.3.2012 11:05:08

House rules - Ryko.
Já mám u většiny her nějaké ty úpravy pravidel a stejně se tomu nevyhl Arkham. Používáme, již zmiňovaňou, ztrátu kouzel při šílenství, dále pak možnost výběru na lokaci s bránou, zda vstoupím do brány, nebo se střetnu s lokací. A přiznám se, že se mi líbí i tvoje úprava s plížením kolem nestvůry. Pravda, ubere to trochu napětí z nepovedeného testu plížení, ale to mi nijak zvlášť nevadí.

2.3.2012 13:57:00

Lokace s branou, nespesne plizenie
Zatial som pri lokaciach s branou pouzival vzdy povodne pravidlo o vtiahnuti, kde moznost vstupena je sice asi logickejsia a dava viac moznosti na taktizovanie ale v ramci herneho mechanizmu mi zatial skor vyhovuje to, ze vtiahnuty je detektiv vzdy. Skratka viem, ze v lokacii je brana a ak chcem stret s lokaciou, musim ju najrpv vycistit a branu znicit.

Je pravda, ze moje pravidlo ohladne toho, ze nie je automaticky zasah pri neuspechu na test uniku uberie na napati, ale nestvure sa vyhybam z jasneho dovodu - bud sa niekam ponahlam alebe nemam na to, aby som ju porazil... a pri neuspechu sa zastaveniu a suboju tak ci tak nevyhnem... a vacsina monstier, ktorym sa vyhybam je podla mna natolko silna, ze da zabrat alebo znamena jasne sialenstvo alebo bezvedomie aj bez prvotneho zranenia pri teste uniku. Tot moj skromny nazor na vec.

2.3.2012 14:18:42

House rules
Používám ty z pravidel (díky Morthemu za vložení do pravidel) a hrajeme výhradně StormKnight + tajná brána + výběr lokace/brána.
Únik není špatný nápad.

2.3.2012 14:18:56

House rules
My hrajeme, že monstra na bráně jsou při zavření brány odstraněna, ztráta kouzla nebo dovednosti při zbláznění a hráli jsme i tajný brány, ale od toho jsme museli upustit, protože jednak jsme nevěděli, jestli tam není nějaká stejná brána z které by jsme mohli vylézt a zbavit se monster na ní (skrz ten jeden house rule) a jednak kvůli určitým mythos kartám (jako např všechny brány do Another Dimension a Another Time vypouští jedno monstrum navíc)

2.3.2012 16:02:07

House rules
Nám se nejvíc osvědčil Stormknight, který, dle mého názoru, hratelnosti přidá nejvíce a skryté brány. Úprava jako plížení bez damage podle mne ubírá na atmosféře hry a zjednodušuje ji.

10.5.2012 16:38:41

úprava pohybu a boje
Když hraji s mým bratrem, tak hrajeme podle jeho pravidel, že při boji s nestvůrou se nezastavuješ na dané lokaci ale za jeden boj ztrácíš bod pohybu. boj s dvěma nestvůrkami v downtown, dvy body pohybu dolu, ale pak můžeš vykonat další. Mně to strašně štve. Připadá mi to ohromný zjednodušování. Já vím, že mnohdy na té ulici není co dělat. Ale doopravdy spousta věcí ztrácí smysl viz létající nestvůry. Souhlasíte, že je to blbost respketive, že by jste to tak nehráli? Když tady budou nějaký argumenty, tak snad se mi ho podaří přesvědčit na dobro...

4.7.2013 13:29:26

ztráta kouzla při zbláznění
Tak ono ztráta kouzla při zbláznění není žádné house rule, ale normální pravidlo. Protože pravidlo říká, že při ztrátě všech bodů příčetnosti nebo všech životů ztrácí postava polovinu všech předmětů a do předmětů patří obyčejné věci, unikátní věci a kouzla.

4.7.2013 20:40:09

Amaroun
Bohužiaľ, máš pravdu. Fáza II:Pohyb.-Jakmile začne detektiv bojovat s nestvúrami, jeho pohyb končí.
Tiež som to zle hrával, išiel som a príšery mi pohyb neovplyvňovali. Vždy sa tu niečo nové dozviem :D

4.7.2013 23:14:07

Vybíráme z Bazaru

Scythe + Rozšíření
Scythe + Rozšíření
Akt. cena: 5666 Kč
Končí za: 14 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas