Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotaz na složitost

Tak už mám za sebou pět her a musím říct, že je to skvělá hra, ale tak trochu mi přijde už jednodušší, a poslední dvě hry jsme ve třech a ve dvou prastarého rozmetali. První hry byly zábavné právě z toho důvodu, že hra byla složitá, ale jakmile jsme se naučily strategii, už to není ono. Já vím možná to bude štěstím, přesto jsem se chtěl otázat jaká pravidla hru ztíží? My například nevracíme příšery nazpět do paklíku, když se odstraní brána se stejným dimenzionálním symbolem. Přemýšlíme o zrušení vítězství na počet starodávných symbolů... Díky za názory
P. S: Taky vám přijde, že strach vůbec nestoupá? U nás skončil nejvýše na hranici 4... přidává se to jenom za přesáhnutí příšer v okolí?
1.7.2013 05:27:25

matewr84
1. Příšery se vrací. Pokud je nevracíte můžete tím snížit obtížnost hry, protože některé silné nestvůry vypadnou a vy je pak znovu nemůžete vytáhnout.

2. Nevím v kolika hráčích resp. vyšetřovatelích hru hrajete, ale obtížnost hry s počtem detektivů docela souvisí. Ideální počet je tak cca 3-4 hráči. Dál lze obtížnost zvyšovat přidáváním různých Heraldů a mechanik z expanzí. Některé pak opravdu nejsou žádná sranda.

Obecně bych pokud možno do mechanik hry nezasahoval a vyšší obtížnost řešil spíše novými expanzemi.

1.7.2013 08:28:20

obtížnost
Parxel: Tím nevracením do paklíku měl matewr84 asi na mysli spíše pravidlo, že když se zavře nebo zapečetí brána, všechny monstra na plánu, které mají stejný symbol jako ona právě zavřená brána "zemřou" a z plánu se odstraní zpět do paklíčku, takže vynechání tohoto pravidla určitě může hru docela ztížit.

Dle mého názrou má na obtížnost hry určitě velký vliv počet hrajících vyšetřovatelů a především zapojení zmiňovaných rozšíření, nemusí to být rovnou heraldi, ale ony stačí už jen potvory z rozšíření nechat v pytlíku ať už se hraje s rozšiřujicí deskou, nebo ne, a to už jsou jinačí řízci než jen ti základní potvoráci. Taky prastaří z rošíření jsou někdy dost tvrďáci a dokážou dost zatápět i když jsou ještě zalezlí pěkně v noře. S expanzema narůstá také počet předmětům, když jich je pěkná kupka, a někdy je to docela smetí, snižuje se šance, že každý vyšetřovatel bude mít zbraň a zkoušet umlátit monstrum přiblbou knížkou namísto brokovnice už není taková brnkačka ;-) O horších a zákeřnějších kartách mýtu a setkáních ani nemluvě. Takže stručně: řešení bude pořídit si rozšíření a pak se budete ještě rádi vracet k základním pravidlům, proklínat přívaly monster a celou hru :-)

1.7.2013 12:13:10

Kainis
Aha, po prvním přečtení jsem to pochopil úplně špatně. Teď to vidím.

1.7.2013 13:43:11

Uroven strachu
"P. S: Taky vám přijde, že strach vůbec nestoupá? U nás skončil nejvýše na hranici 4... přidává se to jenom za přesáhnutí příšer v okolí?"

Aj niektore mythos karty ho pridavaju za urcitych podmienok. Napriklad "vrat vsetky prisery zo stvrte X do zasobniku. Ak vratis aspon jednu, zvys uroven strachu o 1."

1.7.2013 17:06:52

Díky
Díky za rady. No právě já moc do rozšíření jít nechci, za prvé stojí to strašně peněz a za druhé by mi vadilo, že jsou v aj, ne kvůli tomu, že bych jí neoplýval, ale z toho důvodu, že základ mám v čj tudíž se mi to moc nehodí dohromady... navíc jeden z nás hráčů anglicky neumí. btw, třetí vítězství za náma žeton zkázy na 5ti, hra trvala sotva hodinu... už mě to začíná docela štvát

1.7.2013 20:00:35

matewr84
A skúšali ste houserules, ktoré vydal k AH autor, sú tu tiež na stiahnutie, ja tam pár rád, ako hru sťažiť?
Inak vždy je možnosť ako to sťažiť - napr. zvýšte si limit nestvůr, ktoré sa môžu pohybovať po meste a znížte limit nestvůr v okolí
- znížte limit maximálne otvorených brán
- keď sa otvorí nová brána, tak sa vyroja dve/tri nestvůry a nie jedna
- zdvojnásobte si ceny za predmety, kúzla, liečenie a pod.
- hrajte v menšom počte detektívou prípadne solitér :)
- bojujte proti dvom "prastarým"
- hrajte "proti sebe", kto bude mať po porazení prastarého viac žetónov brán a bodov "húževnatosti" - vytvorte si pravidlá pre boj proti sebe, aby ste svojho kolegu mali možnosť zdržať (resp. použite pravidlá pre boj proti príšerám - ale vyhrá ten, kto hodí viac úspechov - a zoberie druhému toľko životov aký bude "rozdiel" v hodených úspechoch; ten, kto príde o životy ide do nemocnice a polovicu svojich vecí dá druhému, ako keby ho okradol)

5.7.2013 00:15:07

ludomyl
Moc díky za vyčerpávající odpověď. Co se týče house rules které jsou v návodě, tak jsem zatím zkoušel ty dvě příšery, je pravda, že to může ztížit hru, ale musí přijít těžká monstra. K těm tvým pravidlům musím říci, že se mi líbí všechny až na to jak hrajete proti sobě. Koncept dobrej, ale moc mi to do té hry nesedí. Nakonce ale nebudem používat asi žádná ztěžující pravidla, jelikož jsme přišli na to, že největší ulehčení co může bejt bylo používaní vybraných postav, místo vylosovaných. Teď když jsem si začli postavy losovat, ihned má hra grády a je mnohem zábavnější. Z posledních 5ti her jsme vyhráli pouze 3 a to ještě těsně. Takže se všem omlouvám za zbytečné vlákno a zároveň přidávám jednoduchou radu: postavy si losujte :-D

5.7.2013 23:43:35

Vybíráme z Bazaru

Zima Mrtvých: Cesty osudu
Zima Mrtvých: Cesty osudu
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas