Ankh: Bohové Egypta

xxxxxxxxxo hodnoceno 103x (Seznam vlastníků)

Ankh: Bohové Egypta - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Eric M. Lang
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Zamoření kobylkami

Ahoj, chci si pro jistotu ujasnit pár věcí... Pokud ve dvou hráčích jeden použije zamoření kobylkami a:

a. zůstanou tam figurky jen 1 hráče - získá tento hráč zbožnost za monumenty? a za dominanci (protože k boji už nedojde, když tam je sám)?

b. zůstanou tam dva bohové, protože ti nemůžou zemřít - dostanou oba zbožnost  za monumenty? a bude pak následovat boj?

c. pokud by oba obětovali stejný počet stoupenců, může hráč použít žeton nerozhodného boje?

Díky moc!

16.2.2022 19:23:52

 

a. zůstanou tam figurky jen 1 hráče - získá tento hráč zbožnost za monumenty? ZA MONUMENTY ZÍSKÁ a za dominanci NEZÍSKÁ - TA SE VYHODNOCUJE PŘEDTÍM (protože k boji už nedojde, když tam je sám)?

b. zůstanou tam dva bohové, protože ti nemůžou zemřít - dostanou oba zbožnost  za monumenty? ANO OBA a bude pak následovat boj? ANO BUDE

c. pokud by oba obětovali stejný počet stoupenců, může hráč použít žeton nerozhodného boje? NE ŽETON BOJE SE POUŽÍVÁ JEDINĚ K ROZHODNUTÍ BOJE - FÁZE 5

Díky moc!

16.2.2022 22:15:16

Tak s těmi Kobylkami nesouhlasím.

Boj už začal tím, že se vykládají bojové karty. Takže k boji už došlo. Pokud zůstane jediný hráč, který má nějaké figurky v oblasti, vítězí. Osvětleno je to i ve vysvětlení karty “Zamoření kobylkami” na straně 29, kde je v odstavci “Důležité” popsáno chování karet či schopností vztahujících se k boji.

3.3.2022 15:07:34

Ahoj, já bych to asi stejně potřeboval ujasnit, omlouvám se.


Informace jsem čerpal z:

https://boardgamegeek.com/thread/2676215/multiple-plague-locusts

a

https://www.kickstarter.com/projects/cmon/ankh-gods-of-egypt/posts/2947005?ref=bggforums

Např. při hře 3 hráčů, kde dva z nich dali kartu zamoření kobylkami a všichni hráči mají figurky v jedné oblasti.

Hráč 1: Bůh, 3 válečníci
Hráč 2: Bůh, 2 válečníci
Hráč 3: 1 válečník

Jestli se nepletu, všichni hráči (3) se účastní dvou nabídek stoupenců.. (dle výše odkazů)

Příklad:
První kolo vyhraje Hráč 1.
= Hráč 1:  +1 za boha, + 3 za válečníky, + 1 za kartu zamoření k.
= Hráč 2: +1 za boha, +1 za kartu zamoření k.
= Hráč 3: 0 síly

Druhé kolo vyhraje Hráč 2.
= Hráč 1: +1 za boha, +1 za kartu zamoření k.
= Hráč 2: +1 za bohy, +1 za kartu zamoření k.
= Hráč 3: 0

Dotaz: Podle počtů mají H1 a H2 každý 2 síly, bude u těchto hráčů vyhodnocení monumentů a vyhodnocení boje ?

Dotaz: V pravidlech je (str.29): Při určovaní síly ignorujte všechny bonusy - jeho síla je rovna 0. Takže pokud všichni vlastně mor jednou prohrají, mají všichni sílu 0? Takže všichni prohráli a nevyhodnocuje se převaha monumentů a boj ?

Dotaz:  V případě, že by Hráč 3 vyhrál obě kola, tak by byl výsledek: 
= Hráč 1:  +1 za boha, + 1 za kartu zamoření k. 

= Hráč 2: +1 za boha, +1 za kartu zamoření k.
= Hráč 3: +1
Takže by vlastně po vyhodnocení monumentů v následném boji prohrál ?

Dotaz: Nebo jaký má smysl u karty Zamoření kobylkami číslo +1? (Bůh se počítá +1 a pak + číslo na kartě)

Tyto remízové situace můžou nastat i pře hře dvou hráčů a to i za předpokladu, že by se při vyložení dvou karet - zamoření kobylkami nabízeli stoupenci jenom jednou.

Dotaz: Nebo jakmile kdokoliv prohraje jakékoliv kolo nabídky stoupenců, tak se již vyhodnocení monumentů a boje neúčastní ?

Děkuji za odpověď.

7.11.2023 01:21:31 | Upraveno autorem (porovnej)

@Raven_cz Během zamoření kobylkami vůbec neřešíš nějakou sílu hráčů v regionu. Jednoduše jde jen o zabíjení figurek před závěrečným vyhodnocením převahy monumentů a vyhodnocením boje. Když nejdříve nabídne hráč 1 nejvíce stoupenců, zabije ostatním všechny figurky. Hráč 2 tedy bude mít jen figurku boha a hráč 3 přijde o všechny figurky. Ale pozor - i hráč 3 se bude účastnit vyhodnocení druhé karty Zamoření kobylkami, takže může nabídnout stoupence a teoreticky uškodit ostatním. Když ve druhé nabídce vyhraje hráč 2, hráč 1 ztratí všechny válečníky a v regionu zůstane jen bůh hráče 1 a bůh hráče 2. Pak se přistupuje k dalším krokům, vyhodnocení převahy monumentů se tedy řeší jen u těchto dvou bohů. Vyhodnocení boje se taky řeší jen mezi těmito dvěma hráči, takže i kdyby hráš 3 zahrál kartu Vozatajové (+3 síla), tak jeho výsledná síla je 0, protože tam nemá figurku. Zbylí 2 hráči mají sílu podle síly boha (1-x, podle vylepšení) + síla zahraných karet, takže ten s největší sílou vyhrává a získává bod (resp. body). Prostě klasické vyhodnocení boje. Není to o tom, že by měli sílu 0 kvůli tomu, že prohráli kobylky. Jen hráč bez figurek má automaticky sílu 0.

7.11.2023 09:56:09

Vybíráme z Bazaru

Psí Park (+ 2 rozšíření)
Psí Park (+ 2 rozšíření)
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas