Age of War - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Hasbro
Parker Brothers
Parker Spiele
Autoři: Reiner Knizia
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Pane, pane, Daimyo z Tokugavy svolal své samuraje z Kiyosu! Inuyama i Eda vytáhli na hrad Takahashi, pokud padne, otevře se jim cesta k celé prefektuře...

Svolej mé samuraje, musíme je zastavit. Můj rod toto území střeží již dvě generace, taková troufalost, takové ponížení. To nemohu dovolit, má čest mi to nedovolí!

Ve hře Age of War se každý hráč stane Daimyo (japonský šlechtic) a bude bojovat o hrady v jednotlivých provinciích pro čest a slávu – a nebo vítězné body. Hra je v jádru kostková, se všemi radostmi a strastmi, co tyto kvádříky přinášejí.

Příprava a průběh hry:

Hra obsahuje 7 kostek s atypickými stěnami (všechy stejné) a 14 karet hradů. Každý hrad spadá do nějakého klanu, celá skupina klanu pak tvoří jednu provincii (sadu). Kostkami se bojuje, o karty hradů se bojuje. Karty se rozloží viditelně mezi hráče. Určí se první hráč, hráči se na tahu postupně střídají.

Hráč na tahu hodí všemi kostkami, podle hodu se rozhodne, o který hrad se pokusí bojovat. Boj o hrad spočívá v tom splnit podmínky, které karta hradu požaduje. Požadavky jsou srozumitelné, zaplnit všechny řádky (1-4) požadovanými symboly. Pokud se povede, hráč si bere kartu do své zásoby. Karta mu ale nemusí zůstat, ostatní hráči mu ji mohou uloupit stejným způsobem, respektive ke stanoveným požadavkům karty se přidává ještě jeden řádek vyčleněný pro tyto případy. Karta u hráče je v bezpečí, teprve pokud se mu podaří získat celou provincii, tedy sadu karet patřící do jednoho klanu.

Získání karty není o tom, jestli se podaří hráči hodit potřebné symboly na první dobrou, ale jednotlivé řádky se musí plnit postupně. Získat kartu, která požaduje zaplnit 3 řádky, znamená mít štěstí ve třech hodech. Kostky lze přehazovat, stojí to ale jednu kostku. S každým přehozením klesá šance na úspěch, v případě loupení karet mezi hráči je často možné pouze jedno přehození.

Konec hry:

 

Hra končí, když jsou rozebrány všechny volné karty, tedy jsou všechny karty mezi hráči. Každá karta má svoji bodovou hodnotu, v případě, že někdo získal celý klan – provincii, znamená to malý bodový bonus na rubové straně karty.

Autor: JeSSi

Další názvy této společenské hry

  • Risiko Express

Vybíráme z Bazaru

Living Planet
Living Planet
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas