Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 200 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Capstone Games Feuerland Spiele Portal Games |
Autoři: | Helge Ostertag |
Rok vydání: | 2023 |
Sdílej: |
Každopádně některé české e-shopy už hru v anglickém vydání mají, zrovna si vezu kus ze Světu deskových her.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Mě by zajímalo jak moc rozdílný je to oproti Terra Mystice. Co jsem zatím koukal, tak moc rozdílů tam není. Ale nijak hlouběji jsem to nezkoumal.
Přijde mi to jako zbytečné ždímání jedné hry stále dokola. Už je to 4 verze TM.
Já v tom vidím analogii s Arkham Horrorem:
Arkham 2.edice/Terra mystica … přišli ve správný čas, dobře se prodávali
Eldritch Horror/Gaia Project … sice už to nebyl prodejní hit, ale lidé je přijali, protože byli dostatečně odlišné od originálu
Arkham 3.edice/Age of Innovation … přestože si dost lidí myslí, že jde o vylepšený Arkham, prodejně to byla totální bída. Vyšel prostě už v době, kdy už mají lidé úplně jiné nároky, raději sáhnou po něčem novém a ani nostalgie pár jedinců tu hru neudrží nad vodou… je možné, že se pletu, ale podle mě by to byl stejný příběh, a to jsem měl ve své době Terru hodně rád
Jen o reskin nejde. Máš novou mapu (jiná pro 1-3 a 3-5 hráčů), přibyly destičky inovací a barva boardů není svázaná s národy a vlastnostmi pevností, vše se kombinuje, stupice jsou pak taky upravené a přibyly tam i různé neutrální stavby, které lze získat, nebo žetony knih, pomocí nichž lze spouštět další akce na společné desce.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Kombinuje to principy z Gaia projectu a Terry. Kdo chtěl složitější Terru, ale nemá rád sci-fi,vyhovuje mu pevná mapa a upřednosňuje ostřejší interakci Terry, pro toho je Age of Innovation.
@UmmA Složitější bych neřekl, co jsem zatím několikrát hrál. Jakože tváří se to komplexněji, ale při samotném hraní mi to přijde více volné a není takové nouze o zdroje, protože ty přinášejí třeba i knižní akce, destičky inovací či ve větším kompeteční dílky. Navíc teraformace zlevnila, tak to je celkově méně zařezávací.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Přidám dojmy po první partii ve 4 hráčích. Všichni jsme již nějaké zkušenosti s TM měli. Starou TM jsem hrál tak 5-6x a hra jako taková mě baví (byť v ní nejsem dobrý). Gaia jsem hrál jednou a už nikdy více. :-) O to více jsem byl zvědavý na tohle.
Hned na začátku mi přišlo skvělé, že nejste svázaní s konkrétním národem, ale vybírají se kombinace. Samozřejmě při první partii jsme volili v podstatě náhodně, bez nějaké strategie.
Vaše deska nemá pevně stanovenou akci za pevnost ale teprve při jejím postavení si ji vybíráte z nabídky a dáte si na desku. To je bomba, hlavně pro nováčky protože můžete přizpůsobit strategii.
Líbily se mi i knížky, díky kterým si můžete kupovat další dílky na desku a vytvářet si mini-kombíčka.
Pokud bych si měl vybrat mezi starou TM a tímto, určitě budu volit toto. I nováčci mají šanci na úspěch, hra je celkově volnější, můžete operativně měnit strategii, ale přitom duch a podstata TM zůstává.
@zdenda-foto Vidím, že píšeš, že Gaia Project jsi hrál jednou, ale stejně … můžeš napsat proč pro tebe už “nikdy více”? Předem díky.
Mamut
*Problém v Katalogu her? Napište mi.*
Už si na to vzpomínám jen mlhavě, budou to tak 3 roky, měl jsem nějakou rasu, co na začátku má 3 vesnice (stanice). Hráli jsme to asi 4hodiny (jeden spoluhráč docela trpí na AP), od půlky hry jsem byl “zablokovaný” a nebo daleko od ostatních, odehrál pár tahů za kolo a musel pasovat. Neříkám, že to byla chyba hry jako takové, určitě jsem to hrál i blbě (holt první hra), ale spolehlivě mě to odradilo to ještě někdy zkusit.
Zatímco z “Age of Innovation” jsem po první hře nadšený :-)
Já hrál Gaia Project, jak tak počítám, cca 130x, zejména na BGA nebo v aplikaci, ale i na stole, a to ve všech počtech hráčů, avšak nejvíc sólo. GP je ohledně mapy volnější než TM, kde tě zablokují mnohem snáze. Xenos se třemi počátečními doly mají výhodu, že právě se lépe dostávají k dalším planetám tím, jak jsou na různých místech. A spolu s Bescods jako jediní mohou zakládat federace pouze ze 2 budov. Jsou dost flexibilní.
Stejně jako GP tak i TM a AOI můžeš v klidu hrát první partie spoustu hodin (mně první sólo AOI trvalo přes 2,5 hodiny) a u všech těch her, protože jsou mega komplexní, je analýza-paralýza častou součástí. Ač je fakt, že AOI je nejvíce přístupná a není tak zařezávací. GP je něco mezi v tomhle. Ale díky těm skvěle vymyšleným tematickým stupnicím a běžným a pokročilým technologiím k nim přiřazeným (pokaždé jinak) a variabilní mapě, která asi nikdy nebude úplně stejná, je pro mě tou nejoblíbenější hrou ze série.
Všem těmto hrám ale musí dát člověk mnohem víc než jen jedno zahrání. I 10 bude furt málo. Takže to vážně nebyla chyba hry jako takové, já už bych o tom něco mohl vědět. :D
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Anno 1800
Akt. cena: 820 Kč
Končí za: 4 hodiny