Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Portal Games |
Autoři: | Ignacy Trzewiczek |
Rok vydání: | 2011 |
Sdílej: |
Dotazy k pravidlům
Zdravím, měl bych pár dotazů k pravidlům této hry. Hra je to parádní, ale některá pravidla asi plně nechápu.Pravidla
Mel bych dalsi dva dotazy. Prvni je niceni karet spoluprace ktere jsou umisteny pod frakcni kartou. Dle pravidla tri muzu mit pod frakcni kartou maximalne 3 karty se kterymi spolupracuji (modre pole) nebo ktere dobyvam (cervene pole), nikde se ale nepise co s takovou lokaci kdyz uz ji nechci. U cervenych to je jasne, vicemene je na zacatku vzuyiju a zahodim, ale co ty modre? Muzu je nicit z vlastniho uvazeni a kdy se mi zachce nebo ne? A pocita se tohle jako akce?
Obdobne to je s rusenim spoluprace. Rekneme ze spolupracuji s nejakou lokaci ciziho hrace. Rozhodnu se spolupraci ukoncit a navazat spolupraci s jinou lokaci. Jsou to dve akce nebo jedna. Respektive musim za jednu akci zpolupraci ukoncit a za druhou navazat s tou druhou lokaci a nebo je to brano jako jedna akce celkove? Tyhle zetonz spoluprace na tech kartach totiz zustavaji i po fazi cisteni tak nevim kdy a jak muzu lokaci zmenit.
to BMAJTZ
oboji (cervene i modre) muzes odhodit kdykoliv chces. neni to akce. vetsinou si tim uvolnujes misto pro jinou kartu
spoluprace s protihracem to same. proste zrusis az se ti to bude hodit
Vyhodnocovani
Dalsi dotaz se tyka vyhodnocovani akcnich karet. kdyz treba postavim nejakou budovu tak mi generuji zisk jednoho VP. Daji se tyhle karty kumulovat nebo plati jenom jedna. Treba kdybych mel 2 karty ktere mi budou generovat 1 bod za dobyti karty? Dostanu z kazde te karty 1 bod nebo jenom z jedne?
to BMAJTZ
a proc by se nemohly kumulovat? provedu akci, dve karty za tuto akci davaji body nebo zeton nebo cojavimco, takze dostanu z obou (resp. i vice) karet
ndru
OK beru
WTF?!
Pratele, nevim, zda-li tato hra prekvapuje jenom me, ale dalsi z otazek (a hlavne odpovedi) na foru BGG me opet rozhodila sandal a budu muset vzit zrejme vetsi lupu na pravidla, nebo se naucit cist mezi radky ;-), posudte sami:
Q: Kdyz poslu workera do otevrene lokace protivnika, znamena to, ze tento worker je volne k dispozici do konce kola hraci, ktery kontroluje tuto lokaci?
A: Ano.
-->> orig. from BGG -->> http://boardgamegeek.com/thread/765249/sending-workers-to-another-players-location
Q: The rules state you pass a worker to your opponent and place a marker on your opponent's location to use the location's production. Does this mean that your opponent then has the worker that you passed available to use during their turn? In other words the worker you used does not go to the general supply, but goes to your opponents supply for use that turn.
A: Yes, worker goes to opponent.
rules
Jeste bych si dovolil doplnit ndru:
Karty spoluprace a koristi (modre a cervene), ktere se nachazeji pod frakcni kartou, muzes zrusit kdykoliv (neni to zadna akce), bonusy z nich ale cerpas jen pri fazi produkce.
Pokud rusis spolupraci z lokaci jineho hrace, muzes tak ucinit skutecne kdykoliv, pokud jiz hrac neukoncil hru v tomto kole, ale pozor - zeton spoluprace si beres zpet az na konci kola, tzn. ze nemuzes spolupraci zrusit a navazat ihned novou pokud mas jiz spoluprace 3! Muzes provest pouze JEDNU spolupraci z lokaci jineho hrace za kolo!
to JanPavel od WTF?!
mno. zakladni pravidlo z 51st. teda nevim jak NE, tam jsem to uz nepotreboval tak podrobne zkoumat (e;
coz mne navraci k uvaze, ze
NE je pro mne rozsirenim. to, ze je samostatne hratelne beru jako bonusek. imho se jedna o rozsireni se specifickym flavor. Winter bude o sysleni, NE je o boji (resp. interakci), 51st bylo o staveni
WTF? JanPavel
Chlape, ale to jsme hráli takhle aji na Kletné. Je to odměna za to že cizí hráč použil tvojí lokaci.
Jinak to s tím žetonem spolupráce je zajímavé.
ndru
mi se zase líbí NE více jak 51st. Beru 51st jako první vydání a NE jako druhé vydání s vyváženějšíma mechanismama. Leaders byli moc silní a frakce Merchant zase ztrácela oprti ostatním, protože výhoda v navázání spolupráce byla mizivá, protože my končili většinou mezi 4-6 kolem.
Lumirius
Sorry, tak tohle mi uniklo...51st state jsem nehral. Navic nase hra NE ve 2 rano po x panacich, nepocitaje odehrane hodiny pred tim ;-)
V pravidlech jsem to kazdopadne nenasel.
pravidlo využití pracovníka od soupeře
Taky tak (tedy stejně jako JanPavel) bych tohle nehrál ... navíc v překladu pravidel je tohle přeloženo jednoznačně jakože NE.
to Lumirius
mechanismy jsou jedna vec. vlastnosti karet a vubec namichani karet v NE a v 51st podporuje jiny styl hrani
ndru
jo to určitě, protože v 51st stačilo pro apalače mít vůdce Mr. President a bylo vymalováno.
JanPavel
tyjo tak to je teda fakt EPIC FAIL nenapsat takovou věc do pravidle koukám na polské aji anglické a nikde nic.
manual disaster
Hike: problem je, ale ten, ze v manualu o tom neni ani bit informace, ale na foru to spoluautor potvrzuje ;-) tak co ted? Rekl bych, ze k NE pozapomneli autori pribalit jeste manual 51st State ;-)
to Lumirius
tematickost/netematickost vudcu je dalsi vec. mladej Collins prezidentuje v New Yourku a Borgo sefuje mutantum...
ndru
jeden o voze druhý o koze :-) Jelikož vůbec neznám reálie Neuroshimy tak jsem spíš poukazoval na problematiku vůdců z herního hlediska, kdy hráč za nulovou akci vyložil jeden vítězný bod se dvěma žetony surovin a ještě si na tom přikrmil další VB pokud se mu sešly ty správné ikonky na ruce. A Mr. President s apalačema byl rush na body jak prase a nešel zastavit.
ad souperuv worker
pl pravidla str. 10 'Gracz przekazuje jednego ze swoich Robotników graczowi, z którego Lokacji chce skorzystać....'
eng pravidla str. 10 'The Player passes one of their Workers to the opponent whose Location they want to use....'
rekneme ne uplne stastna formulace, ale je to tam
to Lumirius
mne bavi vudce hlavne strilet (e;
jinak.... pokud se ti sejdou spravne karty na ruce tak s tim hold nic nenadelas. stejne tak jak se ti nesejdou. nebo nedejboze si ze dvou smeru vyberes jeden a druhy zacnes odhazovat a ejhle prijdou ti karty na ten odhozeny (e;
docela se mi libilo, jak v NST kluci opakovane zduvodnuji svoje volby hlavne zabavou
manual disaster
Ndru: souhlas, je to opravdu tam! Sloveso pass me opravdu netrknulo vyznamem, ze dotycny worker je k uziti druhemu hraci... spis ve me evokovalo vyznam predat, prevezt ve smyslu premisteni... Ale pomalu se do toho dostavame, je to dobre ;-)
to JanPavel
v manualu k 51st to tusim explicitne vysloveno je. v NE to holt zamaskovali tim, ze hraci das workera a na lokaci das zeton
neni to dobre. je to jeste lepci
Akce z frakční karty kontaktu
Dneska, ted uz vcera ;) jsme hrali jednu z prvnich her (skoro 4h :) a krom par mensich nejasnosti, mi jedna zasadni vec, nedava vubec smysl.
Pri zahrani akce z frakcni karty, mohu rovnou zahrat akci primeho kontaktu, nebo si vzit zetony.... avsak vsechny frakce krom mutantu, maji pri najezdu (conquer) pouze 2ku a tuto akci nemuzu vyuzit spolecne s dalslimi zetony, ale v cele hre neexistuji karty s obranou hodnotou mensi nez tri???
V navodu je jasne uvedeno, ze pri najezdu (conquer) nebo navazani spoluprace (agreement) z ruky se nic neplati (na BGG jsem to dokonce cetl potvrzene od autora), ale v tom pripade to se spojenim s frakcni kartou nedava smysl ( nebo karta Mad Salesman)
Fuf00n
Při nájezdu (conquer) nebo navázání spolupráce (agreement) z ruky se samozřejmě musí zaplatit žeton kontaktu (nebo akce kontaktu) v hodnotě vzdálenosti karty.
Pravidla str. 9: Zahrát žeton kontaktu.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Na vlnách neznáma
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 6 dnů