Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | karetní hra, budovatelská |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Portal Games |
Autoři: | Ignacy Trzewiczek |
Rok vydání: | 2016 |
Sdílej: |
51 state vs Settlers
Ahoj dotaz je jednoduchý: vyplatí se mít doma jak Settlers tak 51 state ?Porovnani
https://youtu.be/ASvR0CJVpto
Tady to mas vse.
Krome tematu je to skoro stejny.
srovnání
hmm, díky za odkaz. Toho jsem se obával. 51 State se mi graficky a tematicky líbí daleko víc, ale už mám Settlers a prodávat se mi je kvůli tomu nechce :-(
panzer...
...zas nenechaj sa tak ľahko odradiť, ja som to riskol a vzal aj 51st State a myslím, že sa oplatilo...hráme aj jedno aj druhé; pocity z tých hier, hoci sú vybudované na podobnom (nie rovnakom) engine, sú odlišné. Možno keď budem mať viac času, napíšem viac, zatiaľ len skrátka :)
rozdiely: vo 51st state neexistuje frakčný balík kariet, rozdiely medzi frakciami minimálne, zdroje sa vo 51st State získavajú dvojstupňovo (a čo za čo sa mení, majú všetky frakcie mierne odlišné); je tu aj zdroj/surovina tehla, ktorá umožňuje prestavbu iným spôsobom ako v Settlers, v Settlers je hráč viac-menej nútený prebudovávať jednobodové budovy na dvojbodové, aby sa nedali búrať, vo 51st State môžeš búrať bez obmedzenia (ak na to máš) -- dostane za to niečo aj súper, ale zdá sa mi, že odmeny za búranie sú lákavejšie; to, že hra sa končí v kole, v ktorom hráči dosiahnu 25 bodov (nie je pevný počet kôl), ponúka podľa mňa úplne inú dynamiku -- zrazu karty, ktoré môžeš zbúrať z ruky za dva body, majú úplne inú váhu; ...
pre mňa osobne Settlers je skôr o optimalizácii (3 kolá môžeš byť v úzadí a potom zrazu bodovať jednu kartu za druhou), 51st State sú skôr preteky, kde nemá zmysel vyčkávať.
tematicky sa mi páčia obe hry, vyberáme si podľa nálady..vo 51st State sa mi ale karty zdajú také akoby lokálnejšie, konkrétnejšie; graficky pre mňa aj zaujímavejšie,
podobnosti: karty môžeš využiť rovnakými troma spôsobmi, niektoré karty sú akoby klony zo settlers (prines človeka a dve suroviny a dostaneš tri body, podobne produkčné budovy)...rovnaká štruktúra kola (draft, produkcia, po jednej akcii a upratanie)...
Odporúčam ti hru, ak si nie si istý, vyskúšať. Buď ťa osloví, alebo nie. ;)
Srovnání
http://www.zatrolene-hry.cz/clanek/trolograficky-porovnani-settleru-a-51st-state-3044/
Doporuceny vek
Jak je to s doporucenym vekem? Tam je celkem velky rozdil.. To je jen kvuli tematu, nebo teda i rekneme slozitosti?
Onas
ja si myslím, že skôr je to kvôli téme a obrázkom (IS má takú rozprávkovo-karikatúrnu gag grafiku, 51st State postapokalyptickú). Štatistika na bgg vraví, že 51st State je o 33 stotín bodu komplikovanejšia :) (2,75 IS -- 3,08 51stS) Ja by som skôr povedal, že 51st State je v niečom jednoduchšia (nemusíš sa zaoberať tým, ktorá karta je frakčná a ktorá nie), v niečom zložitejšia (s výnimkou tehly za surovinu/zdroj budovu nepostavíš, suroviny musíš najprv zmeniť na "kontakty" a potom podľa vzdialenosti stavať, uzatvárať dohody, ničiť -- to sa niektorým môže zdať komplikovanejšie).
Celkovo si myslím, že ten, kto hral Settlers, túto hru pochopí za 2 minúty :) A pre toho, kto Settlers nehral, bude vysvetľovanie trvať rovnako dlho ako pri Settlers.
srovnání 51st-Settlers
Tak po pár hrách nových 51st se podělím o srovnání. Velkou předností 51 je rychleji odehraná partie. 51st jsou méně boostovací (což syn považuje za nevýhodu), odpadá tedy dlouhé rozjímání nad tím jak v posledním kole co nejefektivněji utratit to kvantum surovin. V 51st nemají suroviny tak velký význam, důležité jsou bodovací karty už od začátku. I když v jedné hře mi vůbec nechodily karty se šedivými contact tokeny (ty stavěcí) a byť jsem dosáhl 25 bodů jako první (25:20) poměr budov byl 12:25, tedy drtivé vítězství soupeře.
Přivedlo mě to na myšlenku jedné dost drsné úpravy pravidel - bodovat budovy průběžně, ne až na konci hry a zvednout hranici 25 bodů na 40. Hra by se ještě více zrychlila, ale už je to asi moc velká změna, která by hru mohla rozbít.
Paradoxně mi 51st přijde méně konfliktní než IS. V IS mají některé národy dost brutálně ničící karty (v podstatě každý nějakou), v 51st potřebuji standardně 5 červených šipek a hotovo (posuzuji základ bez rozšíření). Osobně je radši využívám na razeování z ruky než ničení soupeře (je to levnější).
Dalším citelným rozdílem je větší rozdílnost "ras" v IS než 51st (opět syn považuje spíše za přednost IS, mě to nevadí)
Ještě poznámka k vyrovnávacím mechanismům hry: jednoznačně to jsou Connection cards a Open production karty. I když výše zmíněný nedostatek šedých contact tokenů myslím soupeřova open produkce (za + panáčka pro protihráče) moc neřeší
Každopádně především díky systému 3. kol vs. 25 vítězných bodů jsou to opravdu různé hry.
panzer
V původních 51st se boduje průběžně a hranice je na 30 (resp. 33 pro New Era) bodech. V úpravě Winter se prostě hraje na šest kol.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Europa Universalis
Akt. cena: 1700 Kč
Končí za: 7 dnů