51st State  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: IELLO
Portal Games
Autoři: Ignacy Trzewiczek
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Master Set

Pristi rok by se mel objevit Master Set. Mix karet z 51, NE a Winter. Opravene karty, opravena pravidla, nova pravidla, atd.
9.9.2014 18:43:59

hmm
pro nováčka téhle hry dobrý pro maniaky jako jsme my co si všechno najdem na foru zatím zbytečné.
Pravidla určitě budou v elektronické podobě.

11.9.2014 13:30:28

No.
Zacaly se objevovat otazky a otazniky. Budou nove frakce? Jak moc se to priblizi Settlerum? Snad se vic dozvime pristi tyden.

11.9.2014 16:00:38

Lumirius
Pro mě je to třeba dobrá zpráva, chtěl bych 51st State zkompletovat, ale zatím mě odrazovala nejednotná grafika - tohle zní jako řešení.

14.9.2014 10:08:34

Tak nevím /e;
https://www.youtube.com/watch?v=1uuB3quMhmY
http://boardgamegeek.com/thread/1512348/what-known-so-far

25.1.2016 23:19:05

Pre-orders
http://portalgames.pl/new_en/51st-state/

26.1.2016 09:36:40

tak graficky
mě to nenadchlo, ale jsem holt konzerva, když to znám v jednom designu, nerad to vidím v jiném :)
Abych byl konkrétnější, obrázky jsou hezké, ale vadí mi symboly a ten kovový layout.

26.1.2016 10:24:19

Kew
Tak nějak.

26.1.2016 18:16:07

Každopádně pevně doufám,
že původní 51st bude rozumně hratelné podle nových pravidel.

26.1.2016 18:22:46

A tak nějak jsem zvědavý,
kdy budou první errata karet a pravidel.

26.1.2016 18:23:39

jinak
Wolfsen> nejednotná grafika? Akorát ve 51st chyběly barevné dobývací/spolupracovací šipky, protože ta mechanika ještě neexistovala, ale je tam snadno zapamatovatelný princip, co má jakou vzdálenost. A pak akorát změnili symbol vítězného bodu.
Mrzí mě, že přešli do textové podoby popisků karet. Asi je to po úsěchu Settlerů a vím, že některé karty byly takhle nesrozumitelné a musely se dohledávat v pravidlech, ale obecně mám symboly radši než text. A to s angličtinou nemám problém.

26.1.2016 18:37:24

tak jsem si něco načetl
a hlavně teda tohle ze Scarletova linku na BGG (omlouvám se, ale nebudu to teď překládat):

What I witnessed yesterday (main differences):
- New card layout and illustrations.
- Awesome wooden pieces (gears, guns, fuel and bricks).
- New action: you can send 2 workers to get 1 card.

- Removed "Rule of Three".
- No defense distance icons on cards, but you can still attack production locations for 3 conquest tokens, feature for 4 and action for 5.
- No way to defend against the opponent attack.
- Text instead of iconography, similar like in Imperial Settlers.
- No icons below and above illustration to show if it's an opened/closed production, feature or action. Instead, I was checking the text for "Opened production", "Feature:" or "Action:" text.
- No more Incorporation/Conquest/Cooperation actions anywhere on the cards. You spend Incorporation/Conquest/Cooperation tokens to do these actions.
- Removed cards with more complitaced productions/features/actions.
- Locations with "Action:" can only be activated once per round, unless card states that it is possible to do it 2 times (some cards do).
- Some locations with "Action:" allow you to trade something for something else, without the need to send a guy there. Example: "Spend 1 fuel to get 1"
- I did not see any defensive locations.
- Not possible to start cooperation with another players location.
- No limit to number of cards under the base card.
- If starting cooperation with location from hand, you get the resources immediately.
- When conquering a location from hand, you get the resources immediately.
- No victory points for reconstructing/redeveloping a location.
- No need to divide contact tokens, as they appear only in "1" denomination. If you get "3" cooperation tokens, then you get 3 "1".
- Removed victory point tokens.
- Victory points produced by the locations are no longer stored on the cards. Instead the score track is used, similar like in Imperial Settlers.
- Many cards have "Building bonus" that you get once when the location is incorporated.
- 88 cards from 51.State, which you can mix with either 50 New Era cards or 50 Winter cards, but not both at the same time.
- Bigger box, similar to Imperial Settlers.

Jedním slovem fail. Nevěděl jsem přesně, proč mě New Era baví a Settlers ne, ale došlo mi to poté, co jsem si přečetl ty rozdíly. Pro mě se z master setu stane klon Settlers a to fakt nechci. Asi je načase obalit karty, aby mi stará verze nějakou chvíli vydržela. Každopádně ta BGG diskuze je docela zajímavá (pro ty, co vládnou angličtinou)

27.1.2016 16:53:11

Kew
Týpek tam pak píše, že si není vším úplně jist. A trzewik se docela drsně ohradil proti kritice (skoro to vypadá, že mu hráblo nebo že admini nějaké příspěvky smázli).

Do května mně ještě pořád můžou (mile) překvapit. Nicmeně posledních pár zpráv z Portalu mě spíše zklamalo.

27.1.2016 17:10:44

Scarlet
jj, Trzewikovy reakce jsem si taky všiml.
Úpravy proběhnout asi ještě můžou, ale už jen z toho, že to nevyvrátil a seřval lidi, že oni na tom makali, mi přijde, že týpek má asi v hodně věcech pravdu

27.1.2016 17:27:10

kewe díky
za ten repost. Docela hnus. fakt kopie IS. Chápu že některé karty jsou silnější a některé slabší. "Rule of three" je zcela zásadní mechanika a nemůžeš díky tomu vytvořit jednoduché kombo na body a musíš uprostřed hry změnit strategii, což mi připadne hodně zábavné.
Úplně mám chuť si zahrát.
Už dlouho mám v hlavě nějaký koncept jak hru ještě vylepšit třeba nějakými Battlefieldy (lokace uprostřed stolu o které by se mohlo bojovat žetonama červenýma). Kdo lokaci drží má body na bázi a další výhody v produkční fázi.

28.1.2016 07:30:07

Lumirius
jj, taky bych dal :)

28.1.2016 08:03:21

Lumirius
Tak domysli a napiš do Gliwic (e;

28.1.2016 10:23:03

Zatím kočkopes
https://youtu.be/mofdbiC8eGw?t=278

Hlavní rozdíly 51 a IS. Jsou jen společné karty a hra končí, když se někdo přehoupne přes 25 bodů. Tak teď nevím kdo si z koho dělá prdel.

28.1.2016 10:33:03

Trzewik
Taky jsem z nové verze zatím dost zklamaný - hlavně absence pravidla tří mě mrzí (byť, jak je i v oné diskuzi poznamenané, jedno použití za kolo je možná ještě více omezující).

Ale z Trzewikovy reakce bych nic velkého neusuzoval. Zatím se vše pohybuje v rovině neověřených informací, neřkuli spekulací. V diskuzi dokonce padly vulgarismy. A teď se na to zkuste podívat z Trzewikovy strany. Nějakou dobu na tom určitě s celým týmem makal a nepochybuji o tom, že podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Tak je prostě z (brzkých a razantních) odmítavých reakcí rozčarovaný.

Byť je nutno přiznat, že si naběhl na vidle. Ale koneckonců Uwe udělal něco podobného (nejen) s Cavernou a prošlo mu to...

28.1.2016 10:39:12

Wolfsen
Už se za tu dobu mohli vydavatelé (včetně trzewika) dovtípit, že jen kusé informace moc užitku nedají. Buď ví víc a měl by začít pouštět barvu nebo chce znát reakce a pak ať si nestěžuje.
Chápu, že teď máme hypemarketing, ale to chce víc než jeden teaser a pár fotek.

Možná na tom makali, ale poslední dobou to je prostě o zjednodušování pravidel, aby se oslovila "širší hráčská obec". Ještě chvilku a venku budou už jen párty hry?

28.1.2016 10:45:35 | Upraveno autorem (porovnej)

Jste schopni někdo odhadnout, estimovat
co by v IS udělaly vzdálenosti? Ten hlavní rozdíl (přidanou hodnotu) moc nevidím v absenci frakčních karet a "větší agresivitě", ale právě spíš v různém akčním rádiusu základních akcí.

30.1.2016 19:48:37 | Upraveno autorem (porovnej)

http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/51st-state-master-set-5656/diskuse/obecne-11115/

3.2.2016 22:54:31

Vybíráme z Bazaru

Mars: Teraformace
Mars: Teraformace
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas