Grail Quest - gamebook

máte někdo zkušenosti s tímto gamebookem? Mě už to leží několik let doma, tento víkend jsem si předsevzal, že se tím pobavím. Ale jsem z toho jaksi rozladěný. Nevím jestli jsou tam nějaké chyby, nesrovnalosti, nebo se při překladu překladatelé na některé detaily vykašlali, ale co mi teda konkrétně nesedí:

Hra umožňuje po smrti pokračovat s tím, že co už bylo zabito, zůstává mrtvé. Samozřejmě je zde penalizace - co hráč po cestě našel ztrácí a na místech, kde to našel, už to podruhé při opakování nenajde. Taktéž přichází o peníze. Je uvedeno, že hráč má jen 3 předměty stálé výbavy - Meč od Merlina, dračí vestu a dýku +2. Po své smrti má začít v lese, kde si přečte jakou výbavu mu deli do startu.

Takže, znamená to, že ke stálé výbavě patří i masti přidávající 3 HP? Nikde o tom není zmínka, přitom je to posáno v tom lese, že mi to do startu dali.
Další nesrovnalost - Merlin mi do startu dá 6 lektvarů po třech dávkách léčení (nebo 3 po šesti, teď si nevzpomenu:-). Jak je to při opakování po smrti? Zůstane mi zbývající počet lektvarů, žádné a nebo jich mám opět tolik, kolik mi jich dal Merlin do startu při prvním pokusu? Opět o tom není nikde zmínka a řekl bych že jde o klíčovou věc.

Kouzla - Merlin mi dá rovněž kouzla, jak je to s nimi? Pokračuji s tím, co mi zbylo nebo začínám s kouzly na výchozí hodnotě?

Zkušenosti - převádím je za zabité potvory a vyřešené hádanky do opakování nebo je ztrácím?

Pasti - u některých pastí je řečeno, že jestli jsem tudy již jednou byl v předchozích pokusech, pasti se vyhýbám. U některých pastí to ale řečeno není? Znamená to, že pastí musím projít a nechat se zranit, byť vím, že tam je? Např padací dveře hned na prvním nádvoří hradu?

Dále jsem si nevšiml žádného rozdílu, jestli začnu v lese při opakování a prolistuji se do místa, kde jsem byl posledně a nebo do něj skočím rovnou a zopakuji procházecí pokus daným místem abych tentokráte nezemřel. Takže automaticky v podstatě se po smrti teleportuji na klíčovou poslední křižovatku, což mi kazí celkový dojem.

Dále jsem rozladěn s jakousi přílišnou linearitou, kdy je možné buď A nebo B, z čehož jedno znamená obvykle smrt, druhé je cesta dále. Jsem zvyklý z Lone Wolfa na košatější větvení cest, které se pak střetávají v klíčových bodech a ne že buď za A zemřu nebo za B přežiji a jde se dál. Navíc jsou zde místa, kde musím zemřít praktick povinně, aby mě hra donutila k opakování. Příjde mi, že je prakticky nemožné to projít na jeden pokus. Dost to navádí k cheatovaní, že když zemřu, tak si řeknu, jako že jsem tudy nešel a vyberu si tu další cestu. Přece nebudu gumovat v deníku a znovu si házet na životy a dostávat se tu zpět jen pohým prolistováváním, protože co jsem zabil je už mrtvé a nic jiného stejně nenajdu a jinými cestami stejně nepůjdu, protože tam prakticky nejsou.

Takže nechci udělat unáhlený soud a unáhlené rozhodnutí jako třeba přestat to hrát a dát to k prodeji na Aukro. Máte někdo s tímto gamebookem lepší zkušenosti a já jsem na něj spíše příliš přísný?
10.9.2011 17:38:40

Pip a spol.
Já teda na tenhle gamebook nedám dopustit. Zvláště na patý a osmý díl. Ano, je pravda, že když už ho hraju po desáté, nebojuju, ale jen procházím body a bavím se vtipnými poznámkami. Ano, taky mi nebylo jasné jak je to s předměty (dokonce jsem dvojku a trojku hrál bez té dračí zbroje, a až pak mi došlo, že ji mám mít nejspíš taky). Na tvoje otázky nemůžu odpověděd, už fakt dlouho jsem to nehrál, takže nevím. A pokud jde o linearitu, sedmička pro mně byla peklo, protože sem jí šel po Xté a zase jsem došel na začátek, prostě zabijácké bludiště. GQ rozhodně linearitu nezazlívám, hlavně po přečtení O Norikovi, který byl sice taky docela dobrý (Na Levektekadruzabský les se nedá zpomenout :-) ) ale linearita tam byla podstatě větší. Líbí se mi taky prostředí Avalonu a postavy jako Pellinore nebo Poetický ďábel. Je to prostě jedna z mých nejolíbenějších knih.

10.9.2011 17:49:31

speedy
tak první díl jsem dojel a rozčarování trvá. Tak nejdříve jsem musel tak ze 3x zemrit, pak už jsem jen míjel pobité potvory a nalezené pasti, nakonec jsem získal drahokam +3, -3 k hodům kostkou, dle toho jak se mi to hodí a stal jsem e tím prakticky nesmrtelný a do půl hodiny bylo vymalováno. Nevím jestli jsou další díly lepší, ale první Grail quest je z mého pohledu propadák jak hrom. Navíc problém vidím také v tom, že mě nesedí ten humor. Mít tak o 15 let méně, možná se nad lecčím pousměji, ale teď mi to příjde psané jak pro malé děcka. Jinak nevím jestli jsem pochopil finální fight, ale Ansalon si ani neškrtnul, já jsem seslal 2x ohnivou kouli a bylo po něm. Navíc jsem našel pár dalších nejasností a nesrovnalosti. Možná je to nepřesně přeloženo, v tom by mohl být taky akopán pes.

11.9.2011 20:19:49

Vybíráme z Bazaru

Fantastic Park
Fantastic Park
Akt. cena: 155 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas