Warhammer Fantasy Roleplay

Tak jsem mel moznost si to v patek zkusit a hodne me to prijemne prekvapilo. FFG se do toho pustilo s vervou, udelalo k tomu tunu komponentu a udelatek, vysledkem je, ze spis nez klasickou RPG to uz pripomina skoro mix deskovky a RPG. Od dob Dracaku jsem poradne zadnou RPG nehral, ale tohle bylo super! Zkousel jste nekdo? Co na to rikate?
29.3.2010 10:00:03

anaken
Také mě ta hra velmi zaujala, i když jsem viděl pouze ukázky a zatím jsem ji nehrál. Jak se tam tvoří postava ? Podobně jako v dračáku, nebo jsou postavy předdefinované a neměnné ?

29.3.2010 10:09:00

Sroty
Postavu si vyberes - zvolis si rasu a povolani (tech je skutecne hodne - u nas hral i namornik ci trolobijec a treba u magu si vybiras i rad). A body si rozdelujes dle sveho uvazeni mezi ruzne atributy, schopnosti, pocet penez do zacatku ci pocet karet navic (karty ti umoznujou specialni akce, u me treba dalsi kouzla. Ale je tam vic zpusobu, jak postavy tvorit, my jsme pouzili ten nejjednodussi:)

29.3.2010 10:13:22

RPG
Liší se to hodně od klasických RPG her (třeba Drd) ? Zajímá mě, zda je to postavené na RolePlayingu nebo tam hraje podstatnou roli soubojový systém (jako v D&D).

29.3.2010 10:21:29

Sroty
Nedokazu moc zhodnotit, hral jsem prakticky jen ten Dracak. Tak, jak jsme WFRP hrali my, tak to bylo hodne o roleplayingu, za 5 hodin jsme poradne bojovali jen jednou, PJ se snazil predevsim navodit atmosku:) Ono je to hodne o tom, jak k tomu PJ pristoupi. Ale souboje sou super, mas spoustu specialnich vlastnosti, ktere muzes vyuzit v moment, kdy se to hodi. A byla to sranda, ja jsem treba hral nabubrelyho hejska s aristokratickym puvodem, kterymu nekolikrat malem ostatni vrazili:)

29.3.2010 10:28:59

aneken
Začíná se mi to líbit. Je možnost si hru někde vyzkoušet, případně sledovat ? Rád bych ji viděl naživo, než do toho vrazím ty prachy.

29.3.2010 10:36:41

WFRP
My jsme hráli klasické WFRP několik let a byla to paráda. Teď když to vydali FFG, vypadá to skvěle a hodně mě to nalákalo. Taky Headless Hollow se o tom vyjádřil velice pochvalně. Jenom to chce mít 4 partu lidí, která se chce ponořit na hodně hodin do kvalitního rpg :)

29.3.2010 10:37:04

Sroty
No ja jsem ji hral tu v Brne u kamose.

29.3.2010 11:07:05

Klasicke WFRP
Ano, klasicke WFRP 1 a 2 jsme hrali pres 5 let, bylo to nadherne. Dodnes uchovavam na strankach povidky z one slavne doby.

Jako veteran stare skoly se desim pomysleni, ze by se WFRP 3 mohla stat Hack & Slach RPGckem pevne danych classu celicich generickym monstrum pomoci Greater Axe of Strength +2, a denne ocistuji duse nevericich skrze krev a ohen.

29.3.2010 17:20:59

Larmec

>> StevensonJunior
Hack'n'slash to určitě není - pokud máš zájem, mohu poslat link na diskuzi na RPF fóru, kde se to hodně řešilo a většina zúčastněných bohužel tento názor nesdílí...

29.3.2010 18:35:55

Sroty

Počet hráčů
Oficiálně se píše, že bez rozšíření, mohou hrát pouze 2-4 hráči. Je to opravdu takto omezeno ?

29.3.2010 18:40:58

Omezení skrze herní materiál
Z té diskuze na PRGF, co nabízí Larmec vím že:
V základní krabici je materiál (karty, ukazatele, kostky) pro 3 hráče a jednoho game mastera. Jestli chceš víc, musíš koupit víc krabic, nebo se o materiál dělit, což je ale v případě akčních karet extrémně nevhodné.
(Ostatně je otázka, zda Aneken nehrál s tou stejnou skupinou lidí. :o)

29.3.2010 18:53:03

Larmec

Počet hráčů
Jj, aneken hrál se stejnou skupinou lidí, tedy i se mnou. Základ umožňuje opravdu jen tři hráče, případně společně s Adventurer's Toolkitem čtyři hráče.

O co jde především, je základních osm akčních karet. Pokud by jsem je před hrou dvakrát vytiskl, mohli jsme hrát klidně i v šesti - což jsme nakonec hráli, a celkem bez problémů, protože kouzelník stejně nepoužíval základní akce, a lovec vlastně také ne.

Jak už jsem zmiňoval, je to celkem príma strategie ze strany FFG, ale dle komentářů na různých fórech dost lidí/skupinek kupují i dvě tři krabice.

29.3.2010 19:22:01

počet hráčů
Nevím jakou máte zkušenost, ale nám se nejlépe líbily seance s počtem tří hrdinů a jednoho GM. Ještě dobré je 2+1, ale jak je hrdinů 4 a víc, tak jsou příšerné prostoje, než se všichni vykecají a hra sklouzává k tomu, že se prosadí jeden vůdčí typ, ostatní občas něco brouknou jako malou epizodku a slabší nátury radějí mlčí celou hru a jsou do počtu. Takže podle mě je ta krabice navržená optimálně :) Co jsem ji spatřil na FFG, přemýšlím o nákupu ... ovšem i se všemi rozšířeními. Ale Descent má přednost, protože stejně momentálně jsme dva, takže WFRP není s kým hrát.

29.3.2010 20:38:53

WFRP
berte mě s odstupem, neboť jsem stále skalní fanda 1. edice tohoto RPG.
Jelikož jsem měl možnost to vidět, vězte že pro vás deskovkáře to bude snad hra dobrá, ale je pravda, že je tam o něco více potlačen prvek svobody, na rozdíl od klasiky. ta spousta kartiček je prima, ale RPG není o kartičkách, ale o hráčích a samozřejmě je potřeba mít lidi "na stejné vlně" jinak se RPG hrát nedá.

a k pravidlům: jelikož nás moc nezaujali přiblížím ty starší, ale jsou podobná, jen jsem je osobně nečet.
Na zásah musíte podhodit schopnost boje (v %) či střelby a otočením uspěšného čísla získáte lokaci kam jste zasáhly. jednoduché, praktické a kupodivu podrobné. jako vždy máte sílu, obratnost, inteligenci apod. jsou však vyjádřeny v % a při testu je musíte podhodit. je zde od začátku rozsáhlý systém dovedností, s kterým je, narozdíl DaD a DrD, počítáno od původních pravidel a tak fungují opět jednoduše a dobře. boje jsou hodně o dovednostech a spec. akcích a ne jen o útoku a obraně - super
Povolání zde, je opravdu povolání, výběrčí daní, vyhazovač, pasák, žoldák, lovec čarodějnic, atd. a vy přestupujete tak jak váš život plyne. samozřejmě každé povolání má určité charakteristiky.
Magie. ta je tu dost specifická má osm barev. lidé jsou schopni uchopit jen jednu, nebo se věnovat o něco slabšímu stylu nerozlišujícímu barvy (barvy se používají pro laiky, každý mág ví, že magie je složitější.
A trpaslíci to maj úplně jinak:-)

Background: super super super. nic pro děti:-) svět je to drsný. Lidé jsou netolerantní xenofobové.trpaslíky zajímají jen jejich rodinné zášti. snad jen elfové jsou moudří, ale tak nějak skeptičtí a přeci jenom namyšlení. hobity nikdo nebere vážně.
A nad drsnou realitou začínajícího novověku, kdy si každý hledí jen sebe, se vznáší neustálá hrozba čtyř bohů CHAOSU. jejich kulty vesele bují ve světě. ti nabízejí potěšení a slávu. Khorne je bůh válek, násilí a krveprolití jeho kultisté jsou hloupí a často první odhaleni, ale jsou to mocní válečníci. Tzeentch je bůh magie, pán nad osudy a velký plánovač, jeho následovníci jsou často mágové, i ostatní bývají mocní v magii, jsou vychytralí a velice vzdělaní. Nurgle je bůh nemocí a lenosti, velice oblíbený, lidé jsou totiž líní. poslední je Slaanesh je bůh perverzní lasti, oblíben mezi šlechtou, žádná sexuální praktika mu není cizí, i on má spoustu následovníků.

tak to by asi stačilo. svět warhammeru doporučuji, ale lidé, kteří mají rádi klasické fantasy ho moc nemusí.

29.3.2010 23:13:47

Pocet hracu
WFRP 1-2 jsme hrali sest let, mam uchovany sesit s popisem jednotlivych seanci, hlaskami a pribehy. Jak mozna nekteri tusi, Tangram byl jeden z mucedniku one doby.
Pocet lidi ve skupine se pohyboval od jednoho hrace do sesti. Z meho pohledu GM:
1: individualni RPG pro kamarada. Chybi interakce s jinymi hraci. GM musi hovorit skutecne hodne. Hrac proziva individualni dobrodruzstvi. Dobre pro uplne zacatecniky, narocne pro GM, malo naplnujici pro lidi, zvykle hrat v parte.
2: idealni prostor pro dva dobre pratele. Pokud se shoduji na postupu a taktice, dokazi si vychutnat dobrodruzstvi naplno. GM musi hovorit hodne, ale nechybi ani interakce mezi hraci. Jediny potencialni problem je neshoda mezi dvema hraci, hlasovani mozne neni, zvitezi zpravidla silnejsi natura IRL.
3: podle meho nazoru optimalni situace. Hraci se jiz musi mirne omezovat v nekonecnych proslovech, pokud se vsichni tri chteji dostat ke slovu. Je mozne ale zvazit vice postupu, rozdelit partu, zahrat si na demokracii a ztropit skandalek. GM hovori primerene, hraci travi jisty cas diskuzi mezi sebou a prozivanim.
4: nabizi se moznost parovani, parta se muze rozdelit na skupinu dva proti dvema, slabsi povahy jiz maji omezeny prostor, vudcovske povahy vedou, submisivni povahy se uzaviraji do sebe. GM obcas musi kocirovat obzvlaste vymluvne, aby poskytli prostor ostatnim nebo jemu. Muze fungovat za podminky, ze casti hracu nevadi, ze budou hovorit mene.
5: pocatek velkeho chaosu. Hovori jeden-dva nejaktivnejsi, obcas promluvi nekdo dalsi. Mene prubojne povahy se citi byt zanedbane. GM ma problem se zorientovat v soucasnych pocinech hracu. Hrac A chce hovorit s hostinskym, hrac B chce svadet sluzku, hrac C chce najit kadibudku, hrac D okrada hrace E a hrac E se snazi preskocit na druhou stranu potoka, aby upozornil na svoji pritomnost.
6: Absolutni chaos. Idealni na vyhlazeni party diky cinum party samotne. Slabsi povahy se uzaviraji do sebe uplne. GM ztraci prehled o deni.

Jak jiz napsal Boldrick WFRP 1-2 je velice hluboky a krasny system. Ma samozrejme i svoje problemy - hraci musi nastudovat velke mnozstvi schopnosti a povolani, musi se orientovat v modifikatorech na jednotlive hody, nektere schopnosti jsou natolik omezeneho pouziti, ze je problem nalezt pro ne uplatneni nejenom v kazde, ale i v kazde treti seanci.
V poslednich letech GW se vydava cestou znacneho zjednodusovani sveta Warhammeru a Warhammeru 40.000, aby lepe vyhovoval cilove klientele - chlapcum ve veku 10-18. Me se podobny trend nezamlouva, nicmene nic s tim nenadelam. Zkusenosti s hrami od FFG moje obavy o hloubku hry prozatim nerozptyluji. Prectu si dalsi diskuze a dojmy veteranu prvni a druhe edice a nebudu zavrhovat predem. Skepsi si ale ponecham.

Svet Warhammeru neni svetem vznesenych hrdinu v lesknouci se zbroji. Neni to High fantasy, je to hluboke Low fantasy krizene se Survivalem. Warhammer je pachnoucim svetem rozpadu, mravniho rozkladu, korupce, zkazenosti, temnoty, zakernych ukladu a intrik, v nemz hrdinsky pribeh nekonci vysvobozenim draka a zabitim princezny, ale zoufalym utekem spasitelu sveta pred mestskou strazi kvuli krivemu obvineni z ritualnich orgii a kradezi kousku chleba.

30.3.2010 10:32:46

WFRP
Tak i já přinesu něco málo zkušeností z pátečního hraní. Co mi připadá opravdu obdivuhodné, jakým způsobem dokázali FFG udělat mix RPG a deskovky.
RPG obecně mám nahraných dost a co mě na nich láká je především RP a vyprávění příběhů. WFRP podle mě staví daleko více na systému, propracovaném systému soubojů atd.
Prostředí světa WH se mi opravdu moc líbí a ač jsem 1-2 edici nehrál, asi bych ji upřednostnil před verzí FFG, která je dle mého názoru příliš heroická.
Mě se pro stě líbí špinavá fantasy, kde jsou herní charaktery velmi zranitelní a neschopní. Pro "pravidelné" hraní tak budu pořád preferovat Drd+, kde se postavy i na 5. úrovni z pořádného zranění léčí 14 dní a čaroděj se po jednom silnějším kouzlu dává den do kupy. Tím nechci říct, že by se mi páteční hraní nelíbilo, naopak jsem si svého Troll slayera opravdu užil.
Jen nepropaguji pacifistické čaroděj Anekeny, kteří každé kolo sesmahnou jednoho beastmana nebeským ohněm :-)

30.3.2010 15:17:46

Eyron
No, je pravda, ze cast meho dobreho pocitu mohla pramenit ze sily meho maga oproti vasim patetickym vykonum:) Proste MVP of the League je MVP of the league:) Ne, po pravde mi prisel ten muj mag v porovnani s ostatnima pomerne silnej. Ale treba priste zjistime, ze to tak neni dycky;)

30.3.2010 15:26:42

Reseni pro Silneho Maga :)
Ma s sebou povoleni na provozovani Carodejnictvi? Ne? Upalit!
Zaplatil rocni poplatek sve skole? Ne? Zbaven povoleni Carovat! Caroval? Upalit!
Umrela pobliz slepice? A vzpominate na neurodu minuly rok? Je to jeho vina! Zabte carodeje! Zabte carodeje! Do zbrani, bohabojny lide! Zabme prisluhovace Chaosu!
[Za stranu! Za lidi!]

30.3.2010 16:10:13

souhlas se StevensonJuniorem
3. ed. bude asi nic moc pro mě jako stálého hráče 1. ed.
právě mě přišlo WFRP lepší než třeba DrD či DaD lepší v tom, že tam nejde jen o boj a příběh je tam daleko výraznější. Opravdu jde hodně o svět okolo neboť, jak zaznělo níže, seslat kouzlo není sranda. Když už máte povolení a sešlete ho na bezpečném místě aby jste se vyhnuli komplikacím s lovci čarodějnic a inkvizicí, a máte i správnou ingredienci, stále je tu nebezpečí, že se někde objevý krásný malý démonek, který povraždí pár lidí:-). A čarovat bez ingrediencí, když nejste opravdu, ale opravdu dobrý mág se nevyplatí vůbec.

Dál je tam dobrý systém zranění, kde není až tak obtížné přijít o ruku či nohu a o léčení jinde než v čistém klášteře pod dohledem nějakého doktora se radši nebudu zmiňovat:-)
toliko, zatím, k první edici

30.3.2010 18:06:22

P.S.
chci se omluvit. v DrD a DaD nejde jen o boj. chtěl jsem říct, že pohybujete-li se ve světě warhammeru daleko víc dochází ke konfliktům s prostředím než v jiných RPG hrách s kterými jem se setkal. ale naťukal jsem to rychlejc než jsem to vymyslel:-)(což u mě není problém) a přečetl až teď

30.3.2010 18:31:45

Warhammer - první dojmy
Tak já jsem se svou skupinkou ve Zlíně odehrál jedno vymyšlené dobrodružství. Je to vcelku mazec. Hra má dosti silných stránek. Líbí se mi, že ostatní hráči nemusí nutně znát celá pravidla. Více méně je jim vše naservírováno formou karet akcí. Které jim vlastně i ukazují směr kterým by se postava měla hrát. Povolání je v základu něco přes třicet. Tvorba postavy dává hráči maximální prostor, ovšem kariéra ho usměrňuje co se týče postupu. Některé kariéry na sebe navazují, některé ne. Za každé dohrané dobrodružství dostává každý v družině 1 až 2 zkušenosti, za které může proměnit v postupu. Zde má dvě možnosti, buď kupuje věci směrem k splnění kariéry, ty jsou levnější. Kariéru splní po investici 10ti bodů. Celkově je to dost dobře pojaté. Základní krabice je ale opravdu takový nutný základ. Hra chce dost prostoru ke hraní. Co se mi na té hře nejvíce líbí je kostkový systém. Parádní pro GMko, které pokud se je naučí dobře přidělovat, může adekvátně měnit obtížnost hry. Dále zde není jako v jiných hrách buď úspěch, nebo neúspěch, ale i vyšší úspěch po padnutí více značek úspěchu, který dává větší zranění. Docela bych doporučil mrknout na stránky FFG a oprášit angl. slovník je tam přehled skoro o všem.

22.9.2010 13:46:51

Vybíráme z Bazaru

ISS Vanguard all expansions (3boxes)
ISS Vanguard all expansions (3boxes)
Akt. cena: 7999 Kč
Končí za: 7 dnů

Offcanvas