vývoj nové hry

Představte si, že vymyslíte nějakou hru, o které si myslíte, že by se mohla líbit (viz třeba kreatívna výzva pro Joea, možná vymyslí nějakou pecku). Co dál? Nejste grafik, nemáte žádné zkušenosti, nemáte tiskárnu, firmu, nic.... jak vypadá vývoj takové hry? Má vůbec smysl se bez zázemí o nějaký takový projekt pokoušet? Máte někdo zkušenosti, jak to vypadá od začátu do konce, než taková hra vznikne? Podělíte se o zkušenosti? Podotýkám, že se o žádnou hru nesnažím, jen mě zajímá ten proces vývoje.
3.12.2010 12:34:23

ozzy
To je dobrej dotaz. Ja mam v hlave nekolik napadu, dva jsem zkusil dat i na papir a bylo to tak hnusny, ze by me ostuda liskala, kdybych s tim nekam vylezl. No a na tom to skoncilo;)

3.12.2010 12:44:08

anaken
tak ja to mel opacne, vypadalo to docela ok, pekne nakreslena krajinka, pekne papirove tanciky, ale po designerske praci to kapku haprovalo (taky jsem to vymyslel v nejakych svych 16 letech). Mel jsem uz dve hry, ktere jsme pak hrali cele prazdniny, ale jednu partii. Strasne zdlouhave:-D Ale zase na druhou stranu musim rict, ze jsme tim vyplnili na chate docela zabavne stravene vecery:-)

3.12.2010 13:10:35

rbx

aneken
no ja mam jeden napad, ale nemam tolik casu ho zrealizovat. Ale myslim si, ze u mne by nebyl problem tu hru jako takovou dat dokupy po vyrobni strance od grafiky po tisk, ale spis bych se strasne dlouho placal s myslenkou a ladenim, coz ty naopak mas hotovo. Takze bychom se asi meli nekdy potkat :-))

3.12.2010 13:23:53

Vývoj hry
Právě od toho je tu přece CBG, která každý rok pořádá vývojářské semináře a hledá hru, které by pomohla s vydáním. Více infa např. zde http://deskovehry.blogspot.com/2010/11/cbg-vyhlasuje-dalsi-rocniky-souteze-pro.html
Na tu akci se myslím můžeš zajít klidně podívat i když žádnou hru nemáš a tam budou určitě lidičkové, kteří Ti o vývoji her řeknou dost.

3.12.2010 13:24:24

Kadaver
No ja o nich vim, nicmene i tam uz je lepsi dojit alespon s nejakym prototypem, na kterym se pak da pracovat....

3.12.2010 13:36:56

rbx
Ze by?;) No doladene to jeste uplne neni z toho duvovu, ze jsem to diky hnusnemu vzhledu s nikym nehral;) A nejsem Vlaada Chvatil, abych si to odladil sam a pak to jen nechal ostatni testovat;)

3.12.2010 13:38:08

rbx

aneken
pokud to nebude nejake tezke euro, tak by to treba slo :-)

3.12.2010 13:40:16

Vývoj hry
U vývoje hry je nejdůležitější, jestli hru vyvíjím pro komerci nebo pro radost (protože mi např. daný typ hry na trhu chybí, nebo prostě jen chci něco dokázat).

Pokud hru vyvíjíš pro komerci - je potřeba mít tento aspekt pořád na zřeteli a doslova tomu celý vývoj podřídit. Jen hra s promyšleným marketingovým plánem může být na zahlceném trhu úspešná. Pokud takovému projektu věříš, potom je potřeba investice a co sám nezvládneš to zaplatíš (nebo ti pomůžou kamarádi).

Pokud hru vyvíjíš pro radost. Můžeš být daleko svobodnější a lépe ji odladíš do podoby vhodné třeba právě pro tvoji partičku hráčů. Nápad pak můžeš zveřejnit a získat další lidi, kteří ti mohou pomoci dotáhnout jej do finále.

Připadá mi, že lidi dostanou nápad na zajímavou hru a okamžitě začnou přemýšlet o jejím komerčním vydání. Toto myšlení mi připadá do jisté míry svazující a pro autora omezující. Aby se autor rozjel, měl by udělat několik dobrých her pro radost a pokud chce pomýšlet na komerci, měl by mezitím hodně důkladně analyzovat trh.

Teprve po důkladné anylýze trhu a seznámení se s prostředím, hledat skulinku a tvořit marketingový plán, a následně s tímto ohledem začínat práci na komerční hře. Málokterá hra, která vznikne "pouze" jako dobrý nápad, má také komerční potenciál.

3.12.2010 13:47:03

rbx

Jiraman
nemam tolik zkusenosti co ty, ale vydavat hry pouze pro radost mi prijde jako podnikatelska sebevrazda. Tudiz nemam nic proti myslence vyvijet hru, ktera bude komercne uspesna a podridit tomu i jeji vyvoj. Naopak pote, co udelam nekolik komercne uspesnych her, tak budu mit takove jmeno, ze si ode mne lidi koupi i tu hru, kterou jsem si udelal pro radost. To je zase moje filosofie.

3.12.2010 13:49:43

rbx
Ok, zkusim nejak maknout na tom mechanismu sam se sebou, pak bych se kdyztak ozval. Tezke euro to urcite neni;)

3.12.2010 13:57:22

rbx
právě že když to vyvíjíš pro radost, tak na to vůbec nekoukáš z podnikatelského hlediska, takže to podnikatelská sebevražda být nemůže. Limitem je tady ale to, že tě živí něco jiného, a tomuhle věnuješ jen volný čas ... čili něco jako ochotnické divadlo, nebo garážové kapely (obojí funguje v každém městě). A občas se stane, že se nějaká garážová kapela proslaví (přesto že si dělala muziku jakou chtěla a nemyslela při tom komerčně) a vydělá si, ale je to velmi výjimečné.

3.12.2010 14:13:30

DD

komerce / zabava
Jj vidim to stejne jako trohat. Ono nechat si vytisknout 100 oboustranych karet dneska vyjde na nejakych 20$, coz neni zadna velka investice a treba GoSu je dobra hra a obsahuje presne 100 karet. Takze pokud mas nejakej dobrej napad, udelas si sam/s kamosem grafiku tak to dokazes vytisknout a rozdat par kamosum na testovani. Nedas nic za reklamu, kamosum to muzes dat jako darek. Takze jelikoz to neni zadne podnikani tak to nebude podnikatelska sebevrazda.

3.12.2010 14:15:55

to Jiraman
ok, ty víš, o čem mluvíš :-) Mám teda otázku.... na kolik finančně přijde od prvotního nápadu po tisk prvních dejme tomu 100 krabic her?

3.12.2010 14:21:16

rbx
Vydavani her pro radost nema s podnikamin nic společného :). Abych to více rozkryl. Setkávám se s lidmi, kteří chtějí vydat hru. Mají třeba zajímavé hry, ale jsou z jejich pozice odsouzené ke komerčnímu neúspěchu (nepřináší nic nového, nemají atraktivní téma, investice je moc velká, jsou špatně cílené, nevzbuzují zvědavost, nemají žádný business plán - distribuci ani možnosti marketingu). Přijde mi škoda, aby tito lidé žili v iluzi, že jejich hra bude úspěšným kasovním trhákem a podřídili tomu práci na hře. Komercionalizace z pozice 0 do určité míry spěje k průměrnosti. Naopak pokud lidi ke vývoji hry přistupují jako podnikatelé, měli by ještě před započetím práce na hře zjistit, co by mohlo být komerčně úspěšné (prostě reagovat na trh a volit správné téma a správný systém ve správnou dobu). Proto mi připadá jako málo pravděpodobné, že pokud někdo vytáhne ze šuplíku hru, kterou dělal zamlada, že se právě trefí.

3.12.2010 14:22:17

rbx

dd+trohat
ja myslel, ze se bavime o profi hre urcenou pro sirsi distribuci. To co rikate vy je hrani si.

3.12.2010 14:23:06

ozzy
Mno musis natisknout rozhodne vic, nez 100 her, protoze jinak by to bylo neuveritelne drahe...

3.12.2010 14:23:49

DD

to ozzy
No to je asi tezko urcitelne. Zalezi kolik casu stravis jejim vyvojem a na kolik si svuj cas cenis. Stejne tak jeji vyroba zalezi na tom kolik komponent hra bude mit. Asi jine vyrobni naklady bude mit ciste karetni hra o 100 kartach, a hra typu Cyclades - kde mas plastove figurky, modularni hraci plan, karty atd ...

3.12.2010 14:24:59

rbx

jiraman
v tom pripade to ale myslime stejne.

3.12.2010 14:25:41

DD

to rbx
No jak vidis tak my jsme se bavili o tom samem jako Jiraman.
"Hry pro radost nemaji s podnikanim nic spolecneho ..."

Proste nejsou urceny pro sirsi distribuci, ale pouze pro ty pratele, takze vyroba sice bude drazsi ale da se to v tom omezenem nakladu utahnout.

To je jak s trickama treba: Kdyz jich necham udelat 1000 bude mne stat jedno 100, kdyz si jich necham udelat 5, stoji mne kazde 250 - ale i za tech 250 je to pro tech 5 lidi co ty tricka chteji prijatelne.

3.12.2010 14:26:50 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx

DD
ano i ne. Ja jsem reagoval na toto:
Aby se autor rozjel, měl by udělat několik dobrých her pro radost a pokud chce pomýšlet na komerci, měl by mezitím hodně důkladně analyzovat trh.

a psal jsem, ze bych to delal presne naopak. Nejdriv par her pro trh a pak neco pro radost.

3.12.2010 14:29:06

DD

to rbx
No jo ale pokud chces delat rovnou komercni hry, aniz mas jakoukoliv zkusenost s vyrobou her, tak to muze byt podle mne podnikatelska sebevrazda, protoze vyroba hry pro komercni ucely je mnohonasobne drazsi zalezitosti nez vyroba hry pro radost.
Musis investovat do reklamy, mnohem vice do analyzy trhu, stejne tak design u hry pro radost muze pokulhavat u hry do komerce nikoliv jinak ji lidi hned na zacatku zadupou. Takze pokud mas dost prostredku na investici do neceho co jsi nikdy nedelal tak mozna muzes jit rovnou do komercni sfery, ale dle meho to neni rozumny napad.

3.12.2010 14:31:35

to Aneken
ok, tak ještě jinak, měl jsem v úmyslu vypsat takovou sokroumou soutěž o jistou sumu peněz. Jen první místo. Vítěz bere vše. Vymyslíš hru, vyrobíš prototyp (nehledí se na kvalitu komponent, jde o nápad), vyhraješ. A já bych pak (krom první ceny v soutěži) zasponzoroval i výrobu hry. Asi takhle nad tím přemýšlím a přemýšlím, kolik peněz bych na to musel dát.

3.12.2010 14:31:40

To Ozzy 79
Vydávání 100 ks her se skutečně nevyplatí - je to hrozně drahý. Jedna varianta však je, že takovou hru nabídneš k prodeji dříve, než je hotová a teprve když se počet zájemců za danou cenu dostane na 100 tak začneš její výrobu.
Druhá varianta je připravit celou hru v takovém rozměru, aby se např. vešla na 4 A3 a dala se vytisknout v každémk lepším copycentru. Pak jí můžeš darovat/prodávat na CD což je nepoměrně levnější (např. s návodem kde a v jakém obchodu lze koupit potřebné komponenty). Takto ji rozšíříš a dobře otestuješ zároveň.

3.12.2010 14:34:49

To Ozzy 79
Pěknej nápad. 100 ks počítám tak na 400 Kč/hra. Standardní krabice, plán, karty a něco plastových komponent.

3.12.2010 14:38:03

to Jiraman
hmm.. to by tak odpovídalo té mojí představě.... 50 tisíc, teď jde o to, jestli deset litrů někoho pro vývoj nové hry bude motivovat :-)

3.12.2010 14:39:43

Vybíráme z Bazaru

Steampunk Rally Fusion
Steampunk Rally Fusion
Akt. cena: 720 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas