IN
IN - avatar

Runebound vs. Talisman vs. Proroctvi

Dokaze nekdo rozumne srovnat tyto hry vcetne kladu a zaporu a doporucit kterou z nich a proc hrat? Proroctvi znam i mam, libi se mi moc, skoda jen, ze kdyz clovek konecne vypipla hrdinu hra konci. Mam moc rad Descent a jeho rozsireni do kampane, ale je to zase velmi velmi dlouhe... Na Talismanu a Runebound se mi libi mnozstvi rozsireni...poradite co dal?..:)
31.3.2010 13:32:05

Budu se opakovat uz
ale neda mi to. World Of Warcraft Boardgame. Podle me je ze vsech zminenych nejlepsi. Klady si muzes precist v nejakem WoW vlakne.

Runebound - pokud ti vadi dlouhe hry, nebrat.
Talisman - pokud chces neco vice o piplani postavicek, opet je lepsi variantou WoW, ktery ma navic zajimavejsi souboje.

31.3.2010 13:42:01

IN
No je to těžké, ale začnu vylučovacím způsobem :)

Runebound: Ten mi těžce nesedl, strašná nuda, zdlouhavé, stereotypní, málo možností. Možná že rozšíření přinesou nějaké zajimavé herní prvky a oživení, ale základ se mi nelíbí.

Proroctví: S tím mám jedinný problém a ten je zdlouhavost ke konci hry, ale slyšel jsem že to někteří mají odehrané za 2 hoďky, tak nevím :). My to někdy hráli i 5 hodiny a ke konci už to byla děsná nuda. Ale co se týče nakupování různých schopností za expy a mechanismus zdraví/sílá mana/vůle, tak to je podle mě super. Dračí říše se mi nelíbila, ale vodní naopak jo.

Talisman: Ač je to hra podobného typu jako předcházející, nerad ho s nimi porovnávám, protože Talisman je spíše o srandě, škodolibosti apod. Ale z mých zkušeností, je nejkratší a nejsvižnější (ve 2 lidech).

Takže z této trojice pro mě co se zábavnosti týče vede Talisman. Co se týče různých "RPG" mechanismů a vývoje postavy, tak vítězí Proroctví.

Jinak to WoWko je opravdu ze všech těchto "RPG" her asi nejlepší, ale rozhodně není krátké a bez prostojů.

31.3.2010 13:57:08

Runebound
Já se tedy postavím na stranu Runeboundu... v čistém základu sice trpí některými neduhy, nicméně po vhodném doplnění miniexpanzemi a několika domácími pravidly je z toho sice dlouhá (no zas tak strašně nee), ale o to vymazlenější hra. Runebound boduje hlavně svojí variabilitou, takže se dá krásně přiohnout k tomu, co chceš hrát, aniž by se na to muselo vynaložit moc energie.

31.3.2010 13:57:11

ringo
:D Ty jsi taky dobrák. "Je lepší první, druhá nebo třetí možnost?" Rozhodně ta čtvrtá! Nicméně. Talisman mám tu druhou edici a tu si dneska nevytáhneme. Nějak nám to nesedí, chybí nám, ten vývoj postavy. Oproti tomu v proroctví si ji můžeš nějak vytvořit tu postavu. Takže bez runeboundu doporučuji proroctví. Ale je pravda, že se na mě teď snese lavina hněvu, ale já to ustojím. U toho runeboundu musíš zvážit angličtinu. Té tam prý snad je celkem dost. POkud tohle pro tebe není problém. Asi bych volil Runebound, na který jsem slyšel samou chválu. A ke zmíněnému Wow Tbg, bych dodal, že tam je nejlepší vývoj postavy. Propracovaný a kotel kostek. A za zmínku stojí ještě wow Adventure game, mě osobně nesedl, ale má tu řadu příznivců.

31.3.2010 14:01:51

beholder
My máme Proroctví rádi. Líbí se nám obě rozšíření a délku hry redukujeme dvěma úpravami. Za prvé, si volíme dvě rasy. Takže můžeš být "vysoký elf + vůle" Troll hobit... atd... Je to sranda a jsi silný hned ze začátku. Dvojnásobný člověk se nezdá, ale je brutální. A ta druhá, to už jsem tu někde říkal, že za příšery, kromě sférovejch strážců házíme čtyřstěnkou. Takže SOuboje zpravidla vyhráváš a nesekneš se u jedný čtyři kola. Takže je to fofr dohraný.

31.3.2010 14:06:31

IN

....
delka a anglictina mi zas tak nevadi. Treba u kampane Descenta ano, ale je to tim, ze trva hodinu nez rozlozime rozehranou hru, pak 4h hra a pak zase hodinu sklizeni. Pokud by se Runebound dal dohrat za jedno odpoledne + vecer bylo by to ok. Proroctvi se mi take libi, ale treba mi pripadaji dost malo vyuzite predmety. Je jich pomerne hodne, ale ve vesnici a meste se meni pouze jednou za otoceni karet nahody. U Runeboundu mi pripada ze je variabilita opravdu obrovska. Na druhou stranu nevim zda to neni v podstate trochu upraveny Descent...

31.3.2010 14:12:17

Proroctví
Mě se z téhle trojky nejvíc taky líbí Proroctví. Délka hry se dá jednoduše zkrátit např přidáním síly a vůle do začátku nebo počtem artefaktů na které se hraje. Talisman mám už jen z nostalgie. Nicméně i já se přikláním k tomu, že WoW tBG je super, ale je náročnější na pravidla i čas.

31.3.2010 14:15:41

to IN
Runebound: Mám úplně stejný pocit jako Beholder (a to jsme ho opravdu nehráli spolu). Strašně zdlouhavá hra, poměrně dost nudná a když se ti na začátku nepovede nějaký boj díky špatnému hodu kostek, tak jsi zaříznutý na celou hru a pobíháš tam klidně i o 2 levely níž než ostatní. Má pár moc pěkných mechanizmů (pohyb, souboj), ale jako suma svých částí je to opravdu nuda.
Proroctví: To samé, hrál jsem ho sice jen jednou, ale to byla taaaakováhle nuda, že jsme ho ani nedohráli a raději šli zahrát Dorna. A to už je co říct :-)
Talisman: Mám krásné vzpomínky na dávnou českou verzi, ale když se zpětně podívám zkušenějšíma očima, tak to byla řádná blbina :-) Ale jak jsem byl malý, tak mi to nevadilo. Jo a možná ta nová verze od FFG bude stát za to, to nemohu posoudit.
WoW:tBG: Až překvapivě dobrá hra, hlavně jí hodně přidává česká lokalizace. Problém je poměrně nízká variabilita, nerozmanité questy, delší prostoje mezi koly, nízká interakce mezi týmy apod. Už jsem o tom sáhodlouze mluvil v diskuzích u hry.
WoW:tAG: No tak to je jiná. Má sice své mouchy (souboj opravdu mohli udělat lépe než jen já hodím, ty hodíš a kdo má větší součet vyhrál), ale je svižná, má rozmanité questy, podporuje interakci mezi hráči a hráč má pořád na ruce nějaká překvápka. Rozhodně je ale o několik tříd lepší než základní Runebound dle mého názoru.
Ideál: Kombinace WoW:tBG a WoW:tAG. Ach, jdu snít dál a čekat na Westeros adventure hru. Už aby tu byla a měli bychom konečně jednoznačného vítěze :-)

31.3.2010 14:16:00

Kadaver
ad. Runebound: Nesouhlasím se zaříznutím. V poslední hře jsem byl právě o ty dvě úrovně výše, než moje přítelkyně. Ale ejhle, v závěru se jí podařilo získat rychle za sebou dvě Dračí runy a pak se teleportovat za poslední (shodou okolností to byl stejně Margath). Zaříznut jsem byl pouze jednou a to svou vlastní blbostí a chybou, když jsem nalezl do modrýho dobrodružství, když jsem na to ještě neměl a blb jsem z něj neutekl.
A ke zdlouhavosti - hry se zrychlí, když následující hráč háže kostkami pohybu už ve chvíli, kdy aktuálně hrající hráč řeší dobrodružství...

31.3.2010 14:42:43

Elenistar
jj, ja jsem uplny dobrak od kosti:-D Ale koukam ze In shani nejake deskove RPG, tak jsem mu prisoupnul dalsi moznost, ktera je podle me navic nejidealnejsi. Kadaver je jeste vetsi dobrak, Kdyz ne 1., 2., 3., tak nejlepe pata (WoW TAG nebo sesta v zavorce - Dorn:-)

31.3.2010 14:48:06

to Morthe
Tak já jak jsem byl o dva levely níž, tak jsem s bídou zabíjel žluté potvory a ostatní už se mastili na modrých. A jelikož je za modré potvory více expů, tak letěli dopředu ještě rychleji. V případě, kdy Tě přítelkyně předběhla i přesto, že byla o dva levely níže než Ty, tak jsi to asi nehrál dobře a nechodil na červené potvůrky dostatečně brzy.

31.3.2010 14:59:04

Kadaver
Tak to každopádně... říkal jsem si ještě jednu modrou, abych měl jistotu a pak vlítnu na červenou =). No chybka se vloudila. Je fakt, že musíš vystihnout ten moment, kdy utýct, když na to nemáš. Protože ztráta všech peněz a nejsilnějšího předmětu dokáže být opravdu krutým klepnutím přes prsty. A právě tady vstupují do hry houserules - například přestupy 2/3/4/5/6/atd. (tedy čím jsi výš, tím obtížnější je přestup, čímž se částečně stírá ten dvouúrovňový rozdíl). Při použití různých HR ta hra dostává úplně jiný rozměr...

31.3.2010 15:16:28

Runebound
Nemůžu se pomoct, ale Runebound je fajn. Chce to samozřejmě hned několik úprav. Snad nejdůležitější je Doom track (s ním jedině a pouze - hra se zkrátí na 1 hodinu), dále poté dvě sady kostek, alespoň soubojové. Další karty setkání z miniexpanzí, variabilní mapa a další karty schopností, kouzel, cestovních prostředků a úkolů.
Potom je Runebound moc fajn. Jediný problém je skutečně zaostávající hráč, ten je ztracen, ale jen třeba na 40 min., což se dá vydržet. Pořád lepší než Bang.

31.3.2010 17:05:27

rbx

Runebound
ja mam R. moc rad. Je sice dlouhy, ale libi se mi na nem ta spousta moznosti, spousta karet, vybaveni, predmetu. Jedine rozsireni, co mi chybi, je Sands of Al-Kalim, coz ale nevydrzi dlouho :-) Na Silvestra jsme hrali to posledni, tedy Frozen Wastes a i kdyz ta hlavni story je trosku pritazena za vlasy, tak ty inovace v podobe mraziveho pocasi se mi moc libily. Hrac uz tam musi dost premyslet, kde ukonci ve svem kole pohyb, musi se starat, aby nezmrznul atp. Takze ja jsem z tech trech za Runebound. Proroctvi neznam a Talisman je taky dobry, ale Runebound me bavi vic.

31.3.2010 17:30:45

Talisman
Asi taky moc nepomůžu, podrobněji znám jen Talisman. Je to hra, u které nemusíš vůbec přemýšlet, házíš kostkou, jediné co rozhoduješ je, jestli půjdeš doprava nebo doleva, vezmeš si kartičku, a pak se něco stane. Pro mě je to hra, u které odpočívám, dá se hrát i po dlouhém dni v práci nebo ve škole a dá se hrát třeba i při pokecu s kamarádama. Hlavně je hrozně jednoduchá, takže i začátečník nemá problém s pravidly. Dalším plusem je, že má fakt hodně rozšíření. Nevýhodou může být právě její jednoduchost a musím říci, že hra začíná být zajímavá až tak od 3 hráčů, při dvou hráčích si každý syslí na svůj píseček a boj je spíše výjímkou, protože deska je tak velká, že se málokdy potkám s jiným hráčem. Ale přesto ji mám hrozně ráda a baví mě.

1.4.2010 23:38:13

klidně
si tam můžeš přidat i WOW adventure game, je to ze stejného těsta

2.4.2010 07:32:38

Stepan
Můžeš jednoduše popsat co je to úprava pravidel u Runebound, jak píšeš Doom track? Děkuji.

13.2.2011 16:15:21

doom track
Dovolím si odpovědět za Stepana, jestli to nevadí. Doom track je úprava, která je uvedená přímo v pravidlech, ale je pouze volitelná. Simuluje to zhoršování situace ve světě Terrinoth (růst zla...) a technický efkt této varianty je, že postupně umisťuješ asi 7 doom counterů (žetonů), vždy po stanoveném počtu odehraných karet setkání atd. Po umístění posledního doom counteru se spustí automaticky závěrečná fáze hry - červené karty (tedy masakrování dračích lordů resp. masakrování dračími lordy;-)). Efekt je tedy ten, že si nemůžete do nekonečna chodit po mapě a syslit zkušenosti, předměty atd, ale po určité době prostě přide závěrečná fáze hry ať už cheš nebo ne. Doufám, že je to aspoň trochu pochopitelné :)

13.2.2011 16:35:54

halbarad
Dík za vysvětlení.
O hru se teprve začínám zajímat, tak nemám ještě nastudovaná pravidla.

13.2.2011 16:43:23

Vybíráme z Bazaru

Únikovka Za oponou
Únikovka Za oponou
Akt. cena: 70 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas