RPG

Dnes jsem dostal poštou Dungeoneer Liche, začínám se do toho dostávat a hra se mi moc líbí. Chápu, že prvotní nadšení časem pomine, ale je to hra, která splňuje hodně z toho co od fantasy hry očekávám.

Mohl by mi někdo poradit hru, která není karetní a je obdobná (stolní, figurková):

- dungeon se tvoří náhodně
- během hry plníš questy
- postavy mohou levelovat + vybavovat se předměty
- dá se hrát spolu kooper. s postavami proti PJ nebo i solo proti PJ za víc postav nebo i solo proti hře

Díky za tipy. RPG her není nikdy dost.
13.6.2011 15:12:30

IN

Descent
Tak klasika, Descent, tam se vyřádíš. A nebo teď Castle Ravenloft a jeho pokračování Wrath of Ashardalon.

13.6.2011 15:35:17 | Upraveno autorem (porovnej)

dung
Tyhle požadavky jsou zajímavé, jediné o čem vím, že splňuje všechny je Warhammer Quest. Ten má jen dva problémy:
1) je OOP a blbě se shání
2) stojí za starou belu (toto je můj osobní názor, nechci flamovat)

Takže bych ti doporučil Descent: Journeys in the Dark a k němu pár homemade dodatků - třeba od Polylux1 - ta ti dodá ono "náhodné" stavění dungeonů.

13.6.2011 16:00:58

Descent
tato hra se objevuje u Vás obou ..... mám jí v hledáčku dlouho, jen ta cena je opravdu vysoká. Měl jsem jen dojem, že Descent je PJ proti partě - jde to hrát i solo případně 2-3 hráči za hrdiny proti samotné hře bez PJ? A plní se tam v průběhu hry questy nebo je daný úkol pro daný scénář a nic víc?

13.6.2011 16:35:23

Sinuhet
Taky nechci flame, ale pro mě je Descent hodně velká slabota. Na první pohled nemůže být nic lepšího. Pak hraješ a vždycky to skončí všeobecným otrávením. V mojí herní skupině to nefungovalo. Navíc jsem hledal to, co ty a podle mě takového nic neexistuje. Plnění malých questíků, vývoj postavy a náhodně sestavený dungeon nesplňuje nic. Hrál jsem i Castle Ravenloft a ten se taky nechytnul (všechno jsem kupoval já a pak to se ztrátou rychle prodával, takže pozor na ukvapené nakupování). Wrath of Ashardalon jsem nehrál, ale protože má téměř identický systém jako Ravenloft, tak ho předem zamítám a jediné "RPG", které mě zatím aspoň trochu uspokojilo a prodávat ho nebudu je Runebound. Je to takový multiplayer solitaire, kdy se pohybuješ po mapě a hraješ sám za sebe a ostatní hrajou taky sami za sebe. Většinou bojuješ s nějakými potvorami nebo plníš úkoly (většinou pěkný flavor a feeling). Ve městech neakupuješ a za zkušenosti z boje si vylepšuješ postavu. Hra sice potřebuje pár drobných úprav, kvůli zrychlení, ale většinou vycházejí z dalších velkých rozšíření hry, kde sám autor uznává, že hra potřebuje tohle a tohle trochu urychlit, takže to pak nevnímáš jako znehodnocení hry house rules.

13.6.2011 16:48:01

Descent
V základu je to jen družinka proti PJ, nicméně jsou i (neoficiální) dodatky, díky kterým lze hrát descent i jako družinka vs hra - mrkni třeba na http://www.boardgamegeek.com/thread/547628/ninjadorgs-coopsolo-descent-variant
Cena odpovídá kvalitě, rozložený descent je opravdu ohromující :-)
Spíš je problém čas. 4-5 hodin na jeden dungeon je normální, pokud je někdo z hráčů méně rozhodný, klidně se to protáhne. Taky může být problém to, co je u všech kooperaček - pokud se najde jeden hráč, který ostatním diktuje, co mají dělat, je to celkem otrava...
A počítej s tím, že descent na normální stůl nerozložíš.
Co se týče levelování, tak v základním descentu je takový hodně hrubý systém (nezkoušel jsem, nemůžu posoudit), ale pravé levelování to není. Questy jsou koncipované na samostatné hraní. Levelování a rozvoj postav přichází s rozšířeními Road to Legend (klasika) a Sea of Blood (moře).
A ještě jedna věc - když se hraje descent striktně podle pravidel, tak to není rpg, ale solidné taktická miniaturovka...

A teď zapomeň, co jsem napsal, rozbij prasátko a šupky dupky do obchodu pro Descenta. Nebudeš litovat.

13.6.2011 16:49:46

Sinuhet
Descent sice nesplňuje všechny tvé požadavky, ale je jim nejblíže. Sám jej považuji za deskovou hru, která mi nejvíce připomíná mnou velice oblíbenou PC hru Neverwinter Nights.

Runebound jsem zatím nehrál (čeká na rozbalení), ale podle všeho co jsem si o něm přečetl by ve tvém případě snad mohl také přicházet v úvahu, ale blíže tvým požadavkům je určitě Descent, který hodnotím určitě výše než Havelock.

13.6.2011 16:52:47

Sinuhet
S tím prasátkem pomalu ... je to fakt drahé na to, aby to pak někde leželo.
Descent je takový, jak ho hrajete, ale podle mne to není ani dobré RPG (to je lepší GURPS) a ani taktická hra s miniaturami. Je to někde mezi. Já si radši zahraju opravdové RPG (GURPS, AD&D) a pokud jde o taktiku s miniaturami, tak Space Hulk anebo teď nově Earth Reborn:-)

13.6.2011 16:57:51

Havelock
V jedné věci má Havelock určitě pravdu. Byť s ním nesouhlasím z hlediska hodnocení hry (každý máme prostě jiné preference a očekávání), je Descent určitě zásah do rozpočtu, takže nejdřív vyzkoušet, ať se ztrátou neprodáváš.
Mimochodem, mě descent ležel docela dlouho ve skříni, protože jsem neměl spoluhráče - nezvládali angličtinu a mě nebavilo pořád jim vše překládat. Až po počeštění (díky zatrolencům) se rozjelo to správné prochházení podzemí a vraždění nevinných příšer.

Mimochodem, bylo by někdy zajímavé zkusit víceherní RPG - začít budováním podzemí (Vládci podzemí), podzemí vymlátit (Descent) a pak se jít hrdinsky ožrat (Red Dragon Inn) :-D

13.6.2011 17:00:00

díky
za Vaše tipy. Vidím, že rpg pozitivní nejsem zdaleka sám :-)

Descenta beru jako top hru, s dlouhou přípravou, dlouhou hrou ... určitě mě časem nemine, jen se chci zorientovat i v hrách, které nejsou tak náročné na čas/pravidla ...
Dungeoneer mě míjel a přitom je to hra, která toho hodně z mého pohledu splňuje, nebude dokonalá a ani to od hry za 400 nečekám, u hry typu Descenta a jeho ceny je špápnutí vedle už trochu o něčem jiném.

Zajímavý je můj vývoj v hraní - amiga - pc, pak dlouho karetky (magic, netrunner, lotr), pak pc - wowko, conan, různá rpg a teď mě zase chytly karetky a stolní hry a pcčka se skoro ani nedotknu, jen pro komunikaci :-)

13.6.2011 18:20:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Marvin
Earth reborn si dám do fokusu a prolustruju. Dík za tip.

13.6.2011 18:39:09

WoW:AG
Byl-li zmíněn Runebound, nelze opominout ani Word of Warcraft: Adventure game. Není zde sice náhodně tvořený dungeon, ale pohyb po pevně dané mapě, ale ostatní jakž takž sedí - postavy levelují, zabíjejí příšery, plní questy, vybavují se novými předměty. Základ se dá sehnat za poměrně slušnou cenu a první vlna rozšíření (nových postav) je ve slevách cca od 60 do 90kč za kus (za plnou cenu je to vzhledem k obsahu balení těžce předražené). Je to ale také víceméně takový soliter ve více hráčích, kdy každý hraje za sebe a snaží se nasbírat potřebný počet valor points dřiv než ty ostatní. Je zde možnost i PvP ale tu málokdo využívá. Variantu více hráčů kdy soupeří horda s aliancí jsem nezkoušel. Bohužel se to poměrně rychle ohraje. A jak bylo zmíněno i u ostatních her - vhodné před zakoupením vyzkoušet, každému to nesedí - např. půlku naší rodiny to baví dost, druhou půlku skoro vůbec. Runebound ale nabízí více možností a hlavně množství rozšíření je úžasné.

13.6.2011 20:46:28

nic takoveho neexistuje
musim dat za pravdu Havelockovi, nic takoveho na stole neexistuje. Jen par her tak vypada, ale po par hrach clovek zjisti, ze je to proste vylozene orezane a postrada to ty moznosti, ktere tam chce hrac mit. Pro me velkym otaznikem, zustava hra, ktera je dnes jiz nesehnatelna a to je Heroquest. Dle vseho je to jedina hra sveho druhu, ktera vypada, ze by mohla splnit to, co vyhledavam. Proste stolni dungeon se vsim vsudy (stolni ve smyslu deskovky, o D&D, AD&D a pod. se nebavim, ten ma sva specifika, ktere se klasickym deskovkam vymykaji).

Se vsim vsudy pro me znamena - parta dobrodruhu prochazejici smysluplne setavenymi chodbami, bojujici proti smysluplne umistenym priseram, nachazejici truhly v nichz se skyva smysluplna vyzbroj a postavy schopny normalne levelovat treba az na uroven 9. Mno, a jedine co tak muzu je pustit PC a oprasit Dungeon Mastera, Black Crypt, Eye of the Beholdera, Wizardry 7, Stone Prophet, Stonekep, Wizardry 7 a podobne.

13.6.2011 22:04:44 | Upraveno autorem (porovnej)

Wrath of Ashardalon
- dungeon se tvoří náhodně ANO
- během hry plníš questy JEDEN SPOLOCNY QUEST PRE DRUZINU HRDINOV
- postavy mohou levelovat + vybavovat se předměty LEVELOVANIE JE OKLIESTENE NA POSTUP NA MAX 2.UROVEN, CO ALE NEJAK NEVADI + PREDMETY ANO
- dá se hrát spolu kooper. s postavami proti PJ nebo i solo proti PJ za víc postav nebo i
solo proti hře SOLO / SPOLU PROTI HRE

PRIAZNIVA CENA, KVALITNE PREVEDENIE, JEDNODUCHA ANGLICTINA SA OPAKUJE A PO CASE SA AJ NEANGLICTINAR NAUCI ZAKLADNE VECI, ROZUMNA HRACIA DOBA 1-2HODINY, MOZNOST KOMBINOVAT S CASTLE RAVENLOFT A LEGGEND OF DRIZZT

13.6.2011 22:07:09

acedrac
Nevim jak v Ashardalonovi, ale v Ravenloftu se levelovat ani nevyplatí, vždycky je lepší odvrátit nebezpečí, než si jednorázově ZANEDBATELNĚ vylepšit postavu. Není to jen otázka názoru. Z 5 her jsme levelovali dvakrát a docela jsme litovali, že se nemůžem vyhnout ošklivým encounterům ke konci hry.

13.6.2011 22:22:35

citadel of blood
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/citadel-of-blood-1956/

plni se jen jeden hlavni quest a hraje se solo/coop proti hre. jinak splnuje pozadavky (e;

13.6.2011 22:23:41

MagicRealm
Co takovy MagicRealm? Nehral jsem, pres sto stranek pravidel me odradilo od toho vubec uvazovat o tom, ze bych si to mohl vyrobit, takze je to jenom takovy navrh.

13.6.2011 22:32:52

rbx

Mighty Empires
mozna ze by te mohlo zajimat toto: http://www.boardgamegeek.com/boardgameexpansion/52/mighty-empires

13.6.2011 22:50:31

Levelování
Co s tím všichni máte?:-)

OK, je fajn, že se postava vylepšuje, na PC jsem si tím prošel, DrD jsem svého času obětoval podstatnou část svého volna...ale to byly spektákly na několik dnů (Diablo), týdnů (Baldur's Gate) či měsíců (DrD). Tam beru, že se postava vyvíjí a zlepšuje. Jenže deskovka, i descentního rozashu, se vejde do pár hodin a bohatě stačí nacházení lepšího a lepšího vybavení. Dovedu se sžít s tím, že když týpek najde v truhle kouzelnou zbroj, magickej meč a obrovskej štít tak je štonc troufnout si na draka. Ale aby se během pár hodin a několika zabitejch kostlivců stal z pasáčka ovcí nabušenej korbič deváté úrovně...to odmítám:-)

A za mě jednoznačně Descent. Odehráli jsme ho od Vánoc ve dvou (!!) přes dvacet partií a ještě teď bych odpřísáh, že si je všechny pamatuju od začátku do konce...

13.6.2011 23:13:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Ringo-Heroquest
Možná by tě Heroquest trochu zklamal. Je to sice klasika žánru, ale připadá mi, že hry jako Descent (potažmo Doom) z jeho systému přímo vycházejí, jsou jen bohatší na pravidla a různé věci okolo. Střídání tahů hrdiny, který má určité fáze a tahů pána jeskyně je podobné, stejně tak různé akce. Pán jeskyně je dle oficiálních pravidel nutností, nelze to hrát jako soliter. Heroquest je ale nepoměrně jednodušší, myslím že nového hráče lze funkčně zasvětit do hry během 15-20 min.Klasický Heroquest se hraje na desce, Advanced Heroquest už je systemem herního plánu více podobný Descentu. V základu Heroquestu je poměrně málo předmětů i kouzel, pro větší pestrost to jednoznačně chce i rozšíření, ať už oficiální nebo fanouškovská. Postavy nelevelují, pouze si mezi questy mohou nakoupit pár předmětů. Nicméně provedení a právě ta přístupnost bez potřeby dlouhé hodiny studovat pravidla ho posunují na vysoké místo i v mém wish listu i když (nebo právě proto) vlastním mnohokrát zmiňovaný Descent. Podle mě je s nadsázkou Heroquest takový Descent light :-)

Polylux1: S levelováním to vidím stejně, v deskovce ho nepotřebuji, tedy rozhodně ne ve formátu a rozsahu jako třeba v D&D nebo DrD. S tím jsem nedávno začal "druhé kolo" v odlehčené formě se svým synem a úpně mi to stačí :-)

13.6.2011 23:14:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Polylux1
Záleží jestli hraješ jenom Descent, což je ve hře otázka pár desítek minut, nebo hodin, nebo rozsáhlejší hry na mapě, kdy se časově pohybuješ v dnech, týdnech a možná i víc. Nesmíš to brát jenom podle Descentu. Ale uznávám, že do jednorázového dungeonu to levelování ani moc nepatří.

13.6.2011 23:40:45

Re: Raven - Magic Realm
Magic Realm nemá levelování, má „jen“ vybavování předměty. Hraje se vždy! proti hře, jen si to hráči můžou dát společnými silami / každý zvlášť / škodit si a zabíjet se - a tohle všechno libovolně střídat v průběhu hry dle chuti, nálady, nebo myšlenek na zachování klidu rodinného krbu :-)

Drobné questy tam jsou (dovez jídlo do chrámu, vybij všechny rytíže/něco jiného), ale není to klasický quest známý z PC her - přijdeš k NPCčku, proklikáš všechny možnosti rozhovoru a do deníku ti naskáčou 4 questy :-). Takhle to v Megic Realm nefunguje - musí se čekat, jestli to NPCčko přijde (závisí na hodu D6) a někdy se musí nejdříve najít místo, kde se NPC objevuje. Hrací deska se tvoří náhodně.

Samostatnou kapitolou jsou souboje - jsou hodně taktické a kostka ti může pomoci, ale z prohrané bitvy tě nezachrání. AD&D jsou, co se týká soubojů, oproti Magic Realm „jednoduché“ :-), tady se rozhoduješ ze 3 možných způsobů krytí, útoků a úhybů. Rozhoduje délka zbraně, rychlost útoku, zbroje, štíty ....magie .... Je to hodně složité, ale stojí to za to - mě se ten systém libí, zatím neznám žádný stejně komplexní. Dovoluje souboje více postav najednou se zapojením najatých postav nebo ovládnutých monster - celá ta bitevní vřava se vyhodnocuje najednou, může dojít k vzájemnému zabití, útokům ze skrytí (hide), útěkům z boje ... je toho spousta.

Ale, má to 100 stran pravidel v angličtině, případně 5 (cca 20 minutových) video tutoriálů. Jednou jsem ta pravidla vysvětloval a je to utrpení pro obě strany. Podle mě to ale stojí za to ;-) Mimo to, jestli máš čas, tak cena je více než příznivá - čtvrtky, lepidlo, nůžky a mít to kde vytisknout :-)

Jinak zajímavě vypadá např. http://rpggeek.com/image/695702/warhammer-fantasy-roleplay-3rd-edition?size=medium - bojím se, že to však není deskovka, ale pěkně udělaný „AD&D“ s nutností vymýšlet scénáře a mít DMko. Nezjišťoval jsem to, jen mě uchvátilo to množství herních komponent v porovnání s knížkou, blokem a tužkou u klasického AD&D :-)


Edit: Teď jsem si vzpomněl, vlastně má možnost vývoje postavy ve 4 "levelech". Je to volitelné pravidlo, ale tak daleko jsem se ještě nedostal, proto mě to hned nenapadlo.

14.6.2011 08:38:29 | Upraveno autorem (porovnej)

super
spousta nových tipů, které určitě prověřím. Magic realm, Hero quest, Mighty empires, Citadel of blood, Wrath + Descent. Mám co zkoumat.
No každopádně, než do něčeho jdu, hodně to prověřuju jestli je to to pravé co hledám. Je spousta her, co jsem chtěl ale po prostudování a hlavně přečtení Vašich názorů tady na Zatrolenkách jsem je odložil, protože tam byl prvek co mi vadil.

Včera jsem ještě stihl první hru s Dungeoneerem, sice jsem jí nedokončil ale hra mě ohromně baví. Svojí jednoduchostí, spoustou možností a pěknou grafikou mě celkem dostala. Zatím jsem nenašel nic, co by mě iritovalo. Teď překládám solo pravidla abych v tom měl úplně jasno :-)

Proč levelování? Není to nezbytný, je to jen další možnost ve hře, další jakási motivace, vylepšení spolu s předměty. Proč ne, když je to vyladěný a neudělá to z hrdiny killing machine, jen ti to umožní jít do těžších částí hry nebo kilnout to, co bys na začátku nedal.

14.6.2011 10:03:57 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
proc do dungeonu nepatri levelovani? Treba Dungeon Master (ktery vychazi ze stolnich pravidel) je hlavne o levelovani. Nebo spise vylepsivani jednotlivych schopnosti - Fighter, Mage, Priest, Ninja. Kazde vylepseni vlastnosti pridalo postave HP, Manu a pod. Kdyz mam na stole hrat dungeon, tak proi me to levelovani tam je zaklad, defakto je to pro me cil, pobijet potvory pro zisk zkusenosti.

14.6.2011 11:46:37

2 MICC
aha, ja myslel ze Heroquest je levelovaci.

14.6.2011 11:47:12

Ringo
Bohužel...a ani s výbavou to není slavné, v základu mají hrdinové velmi omezený výběr předmětů (3 druhy mečů,dýka,sekera,2 druhy brnění, štít,helma,kuš,hůl a nářadí), další předměty lze nalézt jako artefakty, ale také jich není moc (1 talisman,2 prsteny, 1 hůl, 1 brnění,1 plášť a 2 druhy mečů + nějaký ten lektvar). S kouzly to také není žádná sláva - kouzelník jich má dohromady 9, elf 3, každé lze použít jen jednou během jednoho questu. Na to že je v základním Questbooku 14 výprav mě to přijde dost málo. Myslím, že za ty prachy co se to prodává na ebay to má smysl jen pro sběratele.

14.6.2011 12:31:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Mouthguard Challenge
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas