Hry s diplomacií a jejich pravidelně hraní

Jaké máte zkušenostmi s hrami, které jsou založeny na vyjednávání a diplomacii? Aktuálně mám na mysli hry jako Game of Thrones (druhou edici) nebo Eclipse. Přemýšlel jsem, jak by to bylo pokud by se pravidelně scházeli stejní hráči a vyskočily mi tam nějaké neduhy:

- pokud by některý hráč byl více úspěšný, nebudou ho hráči zařezávat v budoucnu jen díky jeho minulým úspěchům? (To znám i z euro her :-) )

- Jak rozchodit situaci, kdy některý hráč místo aby hrál „racionálně“ a snažil se vyhrát, se spíš zaměří na eliminaci některé spoluhráče a celkový výsledek hry ho nezajímá.

Jaké zkušenosti s tímhle máte vy?
5.5.2013 13:03:34

tarnow
Souhlasím, že se to může stát. Hráváme občas trůny (velmi občas, ale vždy je stejné složení). A stává se, že si člověk pamatuje od někoho zářez z minulé hry, tak jde pak po něm nebo se s ním odmítá bavit o jakékoliv alianci.

Je to každopádně velká chyba tohoto hráče a je třeba zdůraznit, že každý hráč musí absolutně zapomenout na to co se dělo v minulé hře, nic zbytečně neoplácet jen z principu a začít úplně nový příběh, jako by to hráli všichni spolu poprvé. Je to těžké, ale vyplatí se takto přemýšlet.

Člověk má často rudo před očima, když si vzpomene, jak ho někdo v minulé hře totálně zařízl a teď se sním pokouší domluvit alianci nebo ho žádá o podporu a musí prostě rychle zapomenout co bylo minule a zvážit jaká je situace nyní.

Jinak co se týče trůnů, tak je úplně jedno který z hráčů je právě ve vedení a jak na tom byl minule, stejně se na něj všichni sesypou, protože právě vede :).

Takže shrnuto...chce to při hře, pokud někdo zaregistruje tento jev (msta z minula, která není opodstatněná racionálním jednáním z které plyne prospěch), prostě nahlas říct, že to nemá cenu se takhle mstít a ať zapomene na to co bylo minule. Pokud to dotyčný nechápe nebo nechce chápat, tak je bohužel chyba v něm :)

5.5.2013 14:25:01 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Jo přesně jak píšeš u těhle her je nejdůležitější mít lidi kteří to berou v pohodě :-)

Jinak u stálých herních skupinek se ještě časem vyprofiluje "nejlepší" hráč, který nevím proč, ale má ke startu do každé hry "handicap" toho že je nejlepší :-)

Jelikoš většinou jsem "dvojka" tak mě to extra netrápí, ale ten fenomén zařízni týpka, který to nejlíp umí i když se mu aktuálně nedaří, bohužel existuje.

5.5.2013 15:22:25

tarnow
Tenhle problém zatím nemáme, protože to hrajeme fakt málo, ale díky tomu že já to hrál již vícekrát, tak jsem dejme tomu v roli favorita spolu s ještě jedním kolegou, který do toho velmi zkušeně pronikl (kapku více než ostatní).

Ale jinak s každou další hrou jsou všichni čím dál více uvědomělí a když je někdo na tom špatně, tak se ho nesnaží dodělat za každou cenu (i když třeba minule vyhrál nebo hraje dobře), když vidí, že někdo jiný vede.

Fakt to chce myšlení typu: "Musím hrát tak abych z toho měl co největší užitek a výhodu a nesmím se nechat ovlivnit ničím jiným".

5.5.2013 15:46:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Zkusenost
Musim rict, ze ja mam s timto dost spatne zkusenosti. Uvedu napriklad muj velmi oblibeny Starcraft. Nejednou se pri hre stalo, ze jeden hrac druhemu lacine znicil zakladnu na planete a vybudoval si svoji. Po zbytek hry se vedla nesmyslna valka o tuto planetu. Hrac, ktery poprve prohral neustal svoji porazku a musel se zakonite pomstit. To, ze ve hre byli jeste dalsi dva hraci, kteri prihlizeli, budovali si, expandovali po galaxii a nakonec jeden z nich vyhral, ale to uz nikoho netrapilo. Slo jen o pomstu.

Neco podobneho zazivam i u Eclipse. Kazdy si jede na svem pisecku a farmari si, az dojde na posledni kolo a semele se bitva o stred galaxie. Zadne prelivani sil, napadani, otravovani i za cenu toho, ze se z hrace stane zradce. Vidim, ze je nekdo na vyslunni, tak je potreba to resit, ale nikdo s moznostmi zasahnout takovy krok neudela.

A mnohdy v tom hraje velkou roli psychologie. Nekdo upozorni, ze pres pulku galaxie se neco deje a je potreba to resit, nastane velka debata, jak to neni pravda, ze ten druhy je na tom lepe az vsechny presvedci, a tak vsichni rozhodi rukama a jedou si dal svoje a nic se nestane. Nakonec se casto stane, ze dotycny vyhraje, ale nikdo s tim nema problem a dobre se bavili. Ale me takova hra nebavi, neni to o koukani, sledovani, je to o prelivani sil, bojich a jistych zakernostech.

Je na tom ale moc krasne videt, jaka je mentalita lidi a kdyz se clovek poohlidne do historie, vidi jiste souvislosti. Asi to mame v krvi.

8.5.2013 11:40:46

Vojtech Musil
Mám podobný pocit. U Eclipse to jde vidět docela hodně. Navíc strašně moc záleží na hráčích. Spousta jich prostě není agresivní, nehraje na vítězství a dá se snadno manipoluvat, což při těchto diplomatických hrách je docela velký problém (a mě osobně to zrovna netěší).

Obecně se u těchto her stává psychologie hodně důležitou složkou. Když někdo šikovně ukáže na to a ono a ostatní nekoukají kdo to vlastně má nejlépe rozjeté tak je to těžké. Platí totiž že pokud po někom hodím lejnem (např řeknu, že on je přece ve vedení protože za dva tahy udělá to a ono), tak i když to může být meta vzdálená, tak lejno z košile nedostane a po zbytek hry hráč smrdí a ostatní ho tepou už jen proto, že přece kdysi měl šanci být první.

Pokud jsou fakt "vyhraní" hráči u dané hry tak se to dá eliminovat. A bohužel se dostáváme k tomu hlavním u problému a to, že tenhle typ her se prostě nedá hrát s každým :-(

8.5.2013 20:30:40

tarnow
S tim mam obecne problem u valecnych her. Bud jsou lidi az moc agresivni a rubou nekoho uz od sameho zacatku hlava nehlava a pritom z toho nic nemaji a nebo nedelaji nic.

S tou psychologii nelze nez jen souhlasit. Je to nutna soucast hry, ale bohuzel ji dost kazi. Jak zpusobem, kterym sam uvadis, tak i obracene, kdy hraci oblbnou zbytek stolu a potom je to zase takove sezeni na zadku.

9.5.2013 17:35:11

rekace
no já nevím, ale myslím, že to vidíte moc černě. Hráváme pravidelně , téměř každý týden ve stejné skupině hráčů a to co popisujete se nám neděje.

Jako jasně každý má připomínky, ty si mě minule zradil tak bacha na něj "haha", ale je to spíš folklór. To, že se upozorňuje na hráče víc ve předu je běžné a všichni si uvědomujeme kdo vede a kdo ne a taky jestli nám stojí za to ho zaříznout nebo ne. Vzájemné osošování kdo je na tom líp a po kom by se mělo jít je taky součást hry.

A pokud se někdo rozhodne někoho zradit příliš brzy a ten zrazeny mu to chce vrátit? Však to je v pořádku ne? přece si musím zjednat respekt.

Já si právě myslím, že je to o výběru hráčů, asi mám velké štěstí, ale nějakou přílišnou pasivitou naše hry rozhodně netrpí a přílišnou agresivitou jen v závěrečných kolech, když už je to každý za sebe, ale to je pochopitelné

10.5.2013 07:32:05

1. pravidlo
zní: zaříznout speedyho!

10.5.2013 09:08:06

cSf.Loser
JJ, ty máš ale výhodu stále stejného složení hráčů - z čeho plynou dvě věci - lidi hru znají a není tak velká šance s nimi manipulovat :-)

Tvůj případ vidím jako ideální grupu pro tyhle hry. Ale u toho se může dostavit to druhé co jsem uváděl při zakládání tématu a to že když se znáte tak toho nejvíce schopného budete zařezávat už od začátku, jen na základě minulých zkušeností :-) Viz chillyho vtipný koment :-) Ale taky nemusíte.

Každopádně gratuluji ke skvělé herní grupě :-)

10.5.2013 19:52:19

Vybíráme z Bazaru

Waldschattenspiel -
Waldschattenspiel - "Stíny v lese"
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas