hladám karetku

Zdravím hladám kartovú hru ktorá sa podobá na Citadelu ale na citadele mi chýba ten fakt že kedže stavám mesto tie budovi poväčšine nič nerobia a nedá sa nimi dost ovplyvniť hra napríklad mám tam cvičisko ale nemám armádu s ktorou by som mobol škodiť protihráčovi alebo sa s nou brániť a tak aj ostatné budovy ako hospody kostoly a tak.
A hladám takú hru kde budujem dajme tomu mesto a popri tom aj prostredníctvoj kariet súperím s ostatnými hráčmi. Myslím že niečo podobné je aj warhammer invasion ale niesom si istý.
A hra by mala byť predovšetkým preložená do čestiny (slovenských hier nieje mnoho a tak nedúfam že sa nájde takáto)
pretože niesme tu doma neaký velký odborníci na ENG alebo nemčinu ( aj ked by sme s apri hraní nepreloženej hry aj niečo naučili).
Dúfam že som to neako neskomolil a že to každý s rozumom pochopí :)
ďakujem za vaše postrehy :)
23.5.2010 21:28:53

ešte raz
takže aby bolo jasné ešte raz sa spýtam na moju otázku poznná niekto takú kartovú hru ktorú som popísal v 1.príspevku?
Napísali ste:
Sim City Card Game
Warhammer Invasion
Thunderstone
A Vlaadova Civka
A teraz by som Vás chcel poprosiť vzhladom na to akú hru hladám či by ste mi z týchto vedeli povedať ktorá by bola asi najlepšia pre normálneho hráča ako som ja a mojí priatelia:)

Chcem len Váš názor a nie mi nadávať prečo si nečítam diskusie k hrám a recenzie a tak.
Ja si ich čítam ale ked je to tu pokope lepšie sa vie človek rozhodnúť a aj nový hráči ktorý nepoznajú hry to ocenia.
A dalej tie príspevky k tým hrám a recenzie niektoré súpekné staré už a vyšli nové hry a aj rozšírenia a tak chcem teraz súčastný pohlad na takéto hry pretože si tam prečítam diskusiu o Dominione kde ho všetci vychvalujú a potom o thunderstone ktorý je mladší a tam zrazu všetci prestupujú z dominionu na TS.

Ďakujem za pochopenie:)

24.5.2010 12:53:56

a co očekáváš
, kolik máš času a místa atd.???

24.5.2010 12:55:17

Ella
no očakávam niečo rýchle tak do hodiny hrania, aby to nebolo obmedzené napr na 2hráčov, aby to nebolo moc zložité a naučil by som to aj nehráčov ale niečo s väčšími možnostami ako má Citadela.
Citadela je super celá aká je ale chýba mi tam väčšia interaktivita medzi hráčmi a to že budovy sú len obrázky hodnotou a poväčšine nezasahú do hri niako iba počtom že sa blíži koniec hry :)

24.5.2010 13:06:00

+
a hlavne nech to neni Bang! :D

24.5.2010 13:06:52

hmm
tím odpadá civka
a můžu se zeptat proč trváš na karetce? protože tohle bude celkem ořech

24.5.2010 13:13:06

karetka
nedávno som si kúpil tu Citadelu a velmi sa nám páči už z toho dôvodu že je to karetka lahko prenosná a dá sa hrať všade do sa s váčinou doskoviek nedá :)
No k tej civke soms a vyadril že moc po nej netúžim a ani nikto od nás takže to asi nie aj ked nikto nikdy neviem možno...
A ty poznáš doskovku na túto tému?

24.5.2010 13:16:35

napadá mě
třeba Dixit - http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/dixit-856/
, ale bude jich víc, ale já jsem tady celkem cucák a až tolik her neznám, tak snad někdo povolanější poradí...

24.5.2010 13:21:51

zkus
si zadat do katalogu spol. her tvoje požadavky a uvidíš, co ti z toho vyjede

24.5.2010 13:23:11

ta"jemná"

a co
San Juan?

24.5.2010 13:23:49

dixit
ale ved dixit je hra o tvorení príbehu podla kartičiek alebo ničo v tom zmysle. Nemá to nič spoločné s neakým tým naprákla budovaním škodením si dobývaním území alebo obchodu.
Medzi doskovkami ma tak napadlo Portoriko alebo smalworld.
Ale ja by som skor karetku bral a asi si bud počkám a skúsim ten preložený Thunderstone alebo Dominion

24.5.2010 13:24:41

nebo
černé historky

24.5.2010 13:25:02

to Balorok
Přidávám se k nápadu Elly o Dobyvatelích vesmíru. Je to v podstatě přesně to, co chceš - rychlá karetka, ve které se buduje, budovy mají zvláštní schopnosti a před každým kolem si vybíráš akce, které se provedou (jako v Citadele, kde si tak vybíráš postavy). Interaktivita ve hře je kapičku vyšší než v Citadele (i když ta je ve své podstatě taky celkem dost interaktivní), protože Tvé akce budou hrát i protihráči, takže si musíš dvakrát rozmyslet, jestli jim tím nepomůžeš více než sobě (a samozřejmě si budeš muset jo rozmyslet, jestli má cenu tu akci hrát, když je vlastně možnost, že Ti ji zahraje někdo jiný).
Další karetka, která je velice podařená a fajně interaktivní je Wie Verhext. Nebuduje se tam město, ale vaříš lektvary, které bohužel taky nemají žádné zvláštní schopnosti. Před každým kolem si každý hráč vybere několik akcí, které bude chtít v tom kole zahrát, ale problém je, že jednu akci může v jednom kole zahrát jen jeden z hráčů - ostatní buď dostanou menší výplatu z té akce a nebo nedostanou vůbec nic, podle toho, jak to zahrají a jestli budou riskovat. U téhle hry je fakt sranda a můžu ji vřele doporučit.
Dixit, o kterém mluví Ella, je sice fajná hra, ale vůbec neodpovídá tomu, co požaduješ, takže do toho bych nešel.
Za Warhammer Invasion si dobře zaplatíš, protože je to LCG (Living Card Game), takže pořád vycházejí další a další karty.
A co se týče Dominionu a Thunderstonu, tak interakce dost nízká (hrál jsem jen základní Dominion, bez rozšíření, tam to možná bude jinak). Ale já dávám přednost Thunderstonu, protože je mnohem atmosferičtější a dává ta hra i nějaký smysl a dokážu se do ní trochu vžít.

24.5.2010 13:37:27

ad ta"jemná"
San Juan je už přežitý Dobyvateli vesmíru. Dobyvatelé jsou snad ve všech ohledech lepší. Jedinou výhodu San Juanu vidím v tom, že je jednodušší a tedy přístupnější nepolíbeným hráčům. Jinak jedině Dobyvatele.

24.5.2010 13:39:19

san juan
ja říká ta jemná. to je vlsatně karetní puerto rico. Ale ani v portoriku není toho škodění moc. maximálně někomu vyfoukneš něco před nosem, nebo mu obsadíš loď a pohnije mu kafe, ale je to spíš důsledek akce. Pokud chceš vyloženě zlomyslnou hru tak doporučuju Intrique (ale tam se nic nebuduje)-to je masakr (ale zase hodně lidí to nerozdýchává).

24.5.2010 13:42:31

Kadaver
Co se tyce interaktivity Dobyvatelu a Dominionu tak je to tak na stejno. V Dobyvatelych jake akce zahraji ostatni a je mozno se na nich lehce prizivit a v Dominionu podle toho jake karty si vybiraji souperi tak musim prizpusobovat balik (rozsireni obou pridava vice interaktivity). Jinak osobne se take priklanim k dobyvatelum (ale prelouskat pravidla je docela peklo).

24.5.2010 13:45:02

dobyvatelé
jsou dobří, rozhodně bych je upřednostnil před dominionem, který mě nudí. otázka je, jestli člověka neodradí scifi tématika a ikonky. Já tedy ani s jedním problém nemám. ale rozhodně to není hra co sedne každému.

24.5.2010 13:50:40

Vlaada

ad tebou požadovaná hra
Jestli dobře chápu tvé požadavky, tak asi budeš muset z některých z nich více či méně slevit, protože jdou troch proti sobě nebo proti modernímu designu. Možná se něco bude dát najít ve starších hrách.

Chceš totiž karetku pro víc hráčů, s budovacími aspekty (vyvíjíš něco, co pak ovlivňuje další hru) a s přímou interakcí (škození si mezi hráči).

Karetky s budovacími aspekty pro víc hráčů najdeš - např. zmíněné San Juan, Race for the Galaxy, Dominion, Thunderstone. Nicméně přímá adresná interakce (že si vybereš někoho, a tomu nějak přímo poškodíš herní statky) tam moc nebývá, pouze nepřímá (tvé akce ovlivňují akce a možnosti ostatních, případně je nějaké poškození ostatních vedlejším důsledkem tvých akcí) nebo neadresná (škodíš všem spoluhráčům najednou). Proč?

U strategičtější budovací hry totiž nebývá přímá interakce zcela volná (že bys mohl jít po komkoliv), protože by ta hra vlastně moc nefungovala jako hra. Obvykle se to kombinuje s prostorovými strategickými aspekty, tedy s mapou - jdeš po sousedovi, nebo po někom, kdo vlastní zajímavé pole, nebo aspoň po někom, kdo nechá slabinu v obraně atd. A to už nebývají karetky.

Mnohem obvyklejší je přímá interakce ve hrách, které mají být spíš zábavné a společenské (třeba Bang :). A ty zase obvykle postrádají to budování a strategickou hloubku. Citadela je vlastně na hraně, ta interakce tam (až na pár výjimek, navíc ne zrovna rozumně udělaných - používání vojáka není zrovna vítězná strategie, spíš tím zabráníš vyhrát jednomu a umožníš vyhrát jinému) není zcela adresná, budovy přece jen něco umožňují (bereš si za ně příjem - můžeš to brát tak, že když máš tři červené budovy, a vezmeš si vojáka, tak vlastně dostaneš ty tři penízky jako vojáky a můžeš za ně bořit :), ale i tak je ta hra na hranici mezi tím, že je zbytečně složitá a dlouhá (na to, aby to byla zábavná hříčka) a zbytečně prudící a škodící (na to, aby to byla skutečně strategie, kde o vítězství rozhoduje tvůj um více než to, jestli ostatní ukecáš, aby tě nechali na pokoji).

Přímá interakce funguje velmi dobře ve hrách (v karetkách i jiných) pro dva. To je ale také v rozporu s tvými požadavky.

Neříkám, že hra podle tvých specifikací neexistuje, jen vysvětluju, proč bude těžké ji najít - není po tom poptávka.
Měl bys koukat spíš po americké produkci, protože v Eurovkách se přímá interakce moc nenosí obecně... Řekl bych, že v oblasti CCG a LCG by se asi něco podle tvých požadavků našlo, nějaký ten Magic (ve variantách pro víc hráčů), VtM apod.

24.5.2010 14:16:51

Vlaada
velmi pekný príspevok ďakujem dosť si mi pomohol a máš vlastne rpavdu že to čo som si dal za požiadavku asi u karetky nenájdem :) ale iba asi niekde na PC verzii napríklad settlers :)
No a asi to vidím na ten Dominion. Je rýchly, nie zložitý a podla mnohých ludí je velmy zábavný alebo hned skusiť samostatný dominion intriky ktorý sa dá hrať ževraj samostatne :)
No teraz si to nehám uležať v hlave a musíme to doma prediskutovať .
A ešte raz ďakujem a ospravedlnujem sa že kôli mojim príspevkom vznikli spory.

24.5.2010 14:37:49

Vlaada
Nedá mi, aby som sa nepoďakoval, že si dostal za tak krátky čas ten ranný "ujetý" vlak na správnu koľaj! Teraz sa kľudne aj ja ospravedlňujem za podrýpnutie (ak nejaké bolo) :-)

Aj keď som v tomto vlákne vlastne nezaujatý pozorovateľ, posledný príspevok má pre mňa ako laika značnú informačnú hodnotu. Ešte raz, dík.

24.5.2010 15:15:10

to Vlaada
No, Vlaado, přestože si tě vážím jako jednoho z největších herních odborníků, tak s tvým náhledem na Citadelu za svou osobu nemůžu téměř v žádném ohledu souhlasit.
1) Nesouhlasím, že je složitá. Pravidel je pár a nejsou proti jiným hrám nějak extra složitá.
2) Nesouhlasím, že je dlouhá, protože velice rychle odsýpá.
3) Nesouhlasím, že tam je interakce jen jako několik výjimek. Interaktivní je tam, mordýř, zloděj, čaroděj a žoldnéř (což je polovina postav).
4) Nesouhlasím s tvým názorem na žoldnéře. Samozřejmě jen bořit nepovedek k vítězné strategii a vyplýtvám si finance. Ale žoldnéř je vynikající v případě, že potřebuji ještě něco dostavět a hrozí, že hráč s nejvíce budovami pro mne předčasně ukončí hru. Pak mu zbořím nejlevnější stavbu a získám čas.
5) A nesouhlasím ani s tvým názorem, že hra je zbytečně prudící a škodící. Myslím, že právě u téhle hry je docela vyvážený aspekt budování s aspektem škození.

Navíc je u Citadely velké plus, že přímá interakce není obrácena proti hráčům, ale proti postavám, což není u Citadely vždy totéž.

Toť můj názor z druhé strany a je jen na hráčích, kteří Citadelu nehráli, aby hru zkusili a sami pak můžou posoudit čí názor je jejich pohledu na Citadelu bližší :).

24.5.2010 15:20:48

to Vlaada & Kren
1) Nesouhlasím, že je Citadela složitá, ale pro nehráče je podstatně složitější než nějaké party hry a oddechové karetky (Střelené kachny, 6 Bere, Fazole, apod.).
2) Souhlasím s Vlaadou, že Citadela je pomalá a zdlouhavá. Ještě jsi ji nikdy nehrál s náma :-)
3) Interakce tam je, ale u zloděje a mordýře je v podstatě nepřímá, protože nevíš, komu uškodíš. A pokud hráči dostatečně dobře mlží (což je podle mě nutnost k úspěchu), tak je opravdu velmi nepřímá. Spíše se mi zdá, že ty postavy jsou tam právě proto, aby ta hra nebyla tak přímočará a aby si hráči nemohli beztrestně brát ty postavy, které jsou pro ně zrovna nejvýhodnější.
4) U Žoldáka je třeba pamatovat na to, že nejde zničit stavbu hráči, který už jich má určitý počet (teď nevím, jestli stačí 7 nebo až 8). Na konci si stejně ten vítězící hráč snaží brát vrahouna a žoldáka píchne, aby mu nemohl nic zbořit. Souhlasím tedy spíše s Vlaadou, žoldák se vyplatí jen pokud máš hodně červených budov a pokud chceš někoho opravdu na***. :-) A samozřejmě taky jako zdržovací element.
5) Pro mě je bohužel zbytečně málo škodící a málo interaktivní, proto ji nehraju :-) Takže je vidět, že co člověk, to názor.

24.5.2010 15:54:41

to Kadaver
To je fakt co člověk to názor. Snad jen dvě věci. Fakt kroutím hlavou nad názorem pomalá a zdlouhavá. Vždyť tam to jde ráz na ráz a než se člověk vzpamatuje, tak je posekáno. Snad je to taky tím, že jednak ji hrajeme často a tak už jsou mechanismy zažité a jednak proto, že je to jedna z her, která mne docela dokáže vtáhnout do hry.

A s tím žoldnéřem máš samozřejmě pravdu, já jsem, ale nemyslel čekat na poslední kolo, když už by hráč dostavěl těch 8 staveb, ale spíš případ, kdy někdo výrazně ujede s více postavenými stavbami (byť třeba levnějšími), zatímco jiný se snaží postavit méně, ale dražší. Tak aby ten co jede na brzké ukončení hry nezískal těmi levnějšími stavbami bonusy.

Jinak samozřejmě neprosazuju svůj pohled - co člověk, to jiné chutě. Už jenom ten váš názor na zdlouhavost hry. To znám jiné hry mnohem zdlouhavější - třeba za určitých okolností i ty fazole. A ono je pravda, že hra je tak zdlouhavá, jak moc tě nudí :).

24.5.2010 16:06:08

to kren
U nás je to způsobeno hlavně tím, že hráči si celkem dlouho vybírají postavy a dost nad tím přemýšlí. Ale my máme poměrně dost processovací skupinku, takže to může být kámen úrazu. A taky zastávám názor, že Citadelu hrát v méně než 6-ti lidech je o ničem, takže i to k tomu určitě přispívá.

24.5.2010 16:40:25

to Kadaver
Cooože??? Ve třech je nejlepší :).

24.5.2010 16:54:38

2
mne sa celkom páči aj vo dvojici ale v trojici je super viac som nehral

24.5.2010 16:57:51

Vybíráme z Bazaru

Zakázaná poušť
Zakázaná poušť
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 20 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas