nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Aeon Trespass: Odyssey

https://www.kickstarter.com/projects/1492106834/aeon-trespass-odyssey

Jedná se o kampaňovou hru pro 1-4 hráče, hráči hrají za argonauty ve starém Řecku, vlastní hra je kombinací vyprávění (velká kniha příběhů), stavby základny a boje s monstry. Autoři čerpají z her jako XCOM, Dark Souls, Monster Hunter a z různých příběhovek. Údajně má mít kampaň až 200 hodin.

Zajímavé je, že se jedná opět o Poláky, mají tam u sousedů nápadité lidi ;-) (Awaken Realms, Waste Knights KS, teď tohle...)

Upraveno autorem (porovnej)

15.8.2019 00:04:41

PROSÍM NEVKLÁDAT DALŠÍ PŘÍSPĚVKY

DALŠÍ DEBATA BUDE PROBÍHAT V SEKCI O HŘE

https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/aeon-trespass-odyssey-9480/diskuse/ks-21784/

10.9.2019 13:59:03

Fleder

Pokud člověk váhá mezi těmito dvěma, tak spíš dává smysl dát Aeon jen na PM a počkat na kampaň k Oathsworn. Časově se to bude překrývat. Jinak mechanismy jsou trochu zde https://www.youtube.com/watch?v=4sGEj2W7aq8

9.9.2019 23:29:14

Mike Dundee

Jojo, dal jsem i Oathsworn...ale nejsem si jistý, že vezmu obojí. Zatím se spíš kloním k Aeonu - core set bude booohatě stačit a O. vezmu možná jen na přístup do PM.
Ale uvidíme, na Oathsworn zas lákají na profi příběh a mají fakt luxusní arty...nicméně z něj ty mechanismy zatím nějak venku nejsou a o to v deskovce jde především.
Tvůrci Aeonu navíc dělají skvělý miniaturky, to bude paráda barvit.

9.9.2019 20:35:11

KS

Ani to natrvalo dlho, necelé 3 minúty. Som zvedavý, koľko sa vyzbiera, odhadujem cez mega.

9.9.2019 20:15:52

OK

OK nevěděl jsem že jsi k tomu už stihnul založit hru :-)
A vidím že jsi založil i Oathsworn :-)

9.9.2019 20:07:10

Do herní sekce

Já bych tu debatu spíš šoupl do sekce se hrou, KS sekce se často zaseká..

9.9.2019 20:05:14

Kampaň právě vypukla

https://www.kickstarter.com/projects/1492106834/aeon-trespass-odyssey

(aktualizoval jsem i 1. post)

Upraveno autorem (porovnej)

9.9.2019 20:01:09

Cena

Cena na to, kolik tam toho bude, je opravdu příjemná. Doufám, že tam nenaflákají hodně dalších addonů :-)

8.9.2019 21:17:11

Start kampaně

Start zítra v 8 večer.
EB je navíc Titán a příslušný herní obsah.

Cena :
1/ jakýsi úvodní set (tvůrci nazvaný Prelude) 69 USD (což bude hodně holý úvod do hry)
2/ komplet hra /plus odemčené SG/ + Prelude set - 129 USD

Obsah je docela masivní, 1500+ karet, 3 mapy (240+ dílků), 24+ miniatur, bitevní deska, 20 kostek, 150 tokenů, storybook (píší 300k slov), 50 dílků pro bitvu atd atd.
Dodání by mělo být v lednu 2021.

8.9.2019 19:59:37

První video recenze

https://www.youtube.com/watch?v=v5bZYi_ne7Y&feature=youtu.be

6.9.2019 22:07:36

Video Unboxing :-)

https://www.youtube.com/watch?v=fVN9W0SVvSE&feature=youtu.be

30.8.2019 20:09:26

info z draftu od tvůrců

- kompetetivní mod nebude /pro místní Sibillu, co ví, co tam bude, nebude a jak to nebude fungovat :-) /

- v tomto týdnu by měli představit blíže mechanismy hry
"we'll be doing a more in-depth exploration of our core systems in the coming week. What it has in common with KDM is the square-spaced board, the 4v1 combat and the Primordial being driven by an AI card system. It diverges sharply with the Triskelion system of Rage/Danger/Fate stats, the escalating nature of combat through Rage buildup and kratos abilities and recieving 'damage' (there is no damage in AT:O, only Trauma cards)."¨

- chtějí se soustředit na core a případné addony by byly v další vlně, což psali dříve
"We’re not really talking about expansions and add-ons yet, we’d like to focus on the core game first and foremost. However, any game extensions we do will be substantial and comprehensive, introducing new ideas, stories, enemies and mechanics. "

- kampaň na KS by měla trvat 3 týdny

- info k appce:
"We're going to have an optional app, which will include background music and some narration. We hope with your support we might upgrade it to fully-voiced."

- předpokládané dodání konec roku 2020 /na hře údajně už 3 roky pracují, jak dříve zmínili/
"tail end of 2020, though let's see what madness awaits in the stretch goals! :D"

EDIT:
- cena hry by měla být na KS pod 150 USD

Upraveno autorem (porovnej)

19.8.2019 12:31:12

z KS draftu - otázky, odpovědi tvůrců

Překopírovávám pár otázek a odpovědí z KS draftu, tvůrci zjevně chtějí komunikovat, berou nápady od lidí a jsou zjevně připraveni provést i úpravy, pokud by se hráčům líbily víc jiné možnosti /zminovaná mapa atd/. Setup a save systém také mají připravený/předpřipravený.
Zatím bych tedy byl velmi opatrný v odsudcích či názorech stylu "je to vaření pejska s kočičkou" a podobné..když nejsou venku ani pravidla, ani nejsou zveřejněná videa. Názor si osobně hodlám udělat až poté....

Q:Looks amazing would love to see some game play videos and more info about solo mode and prices to. I also Wonder why it is limited to four players? Would really like to see more board games support more players since we usually play with six or more players in my group
A: Thank you! We’ll have the component breakdown, videos and price closer to release date! The number of players is tied to the number of Titans in battle, they’re optimized for 4 vs Primordial. However, the Argo has combat capabilities during battles and outside of battles you could have more players going on adventures, strategizing and so on.

Q:Regarding the exploration map: Cards would be one solution, another could be to have a sleek, nice looking tray which sits on the table and you build your map directly on. Then once it gets time to pack up the game you just pop a lid on and put the whole tray in the box. With the right design on the tray you could make sure that the tiles wouldn’t be able to move around.
A: The ICP is our own novel concept that transcends ATO, it’s a philosophy of game design we’re using; you won’t see it mentioned a lot in the rules and games besides that general point. The Triskelion governs how Titans get stronger through hardships, wounds and being close to death, but there is a whole other side of this dealing with the Primordial. The Primordials don’t use a Triskelion, but they very much power up during play and outside of it!

Map - we’re really open to suggestions, this draft and the whole KS campaign is a dialogue with backers, so things such as this are not written in stone. There are many legitimate arguments for going with cardstock ‘tiles’. The insert ‘map tray’ idea is a really interesting one, we’d have to check if all the map shapes would fit that way.

Q: I love that you're going the save rote from 7th continent, it worked really well for me.
And on the subject of the map - while i understand some people desire for more compact cards, i love the tiles because it nicely feeds into the greek theme, making the map look like a mosaic.
A: The Map is stylized to look more like an actual map, so going card wouldn’t necessarily negate that feel.

Dotaz na EB: We’re going more the route of AR with our ‘early bird’, so no ‘blink and you’ll miss it’ content. As for the campaign flow, we’ll be doing daily unlocks, stretch goals and some fun activities, just like we did with the Bingo during the Eschaton campaign last year.

Videa při startu: Absolutely! We’ll have gameplay videos of each type of gameplay (Battles, Adventures, Voyaging), some in-house and others from several reviewers! The Hekaton, thought I see your point, is based on the Greek Hecatoncheires, the hundred-handed giants :D

Mapa, setup, soubojový systém: Thank you for taking the time to leave such an in-depth comment! The Maps seem to be a hot topic and we hear a lot of you would prefer thinner components, so we will lean that way. From our tests, the setup/teardown is nothing compared to something like Gloomhaven; the Map save system is pretty robust and there are times when the Map ‘resets’ completely, so the sprawl has a definite, manageable end.

For us, those last two points you make are intertwined. The combat system is one of those unique points. Both Gloomhaven and KDM (and Descent, and Sob, and...) offer you a ‘standard combat paradigm’. You start a fight with the most gameplay options and over time, when your character/s are nearing death, those options dwindle. This can make for snowball-y combat. AT:O offers you the opposite, a world of rising stakes, where each hit may spell your death, but will also unlock more of your potential. This idea is also true for the Primordials.

But you are right that we could refine our message to make it more clear and that’s what this KS draft is for!

Dotaz na inspiraci: Absolutely. If you’ve ever visited our FB page, you’ll know we’ve often talked about being inspired by KDM!

Upraveno autorem (porovnej)

15.8.2019 13:24:04

...

Také vzhled figurek nezapře jasnou inspiraci KDM. I když KDM mi přijde daleko konzistentnější.
Opravdu hodně se mi líbí grafický design karet. Ale jen kvůli tomu to asi kupovat nebudu...

15.8.2019 12:03:30

:)

Jo ještě aplikaci slíbili, tak na tu jsem zapomněl. A samo, že nepovinnou :)

Upraveno autorem (porovnej)

15.8.2019 11:03:34

...

Tak podle autorů to vypadá, že mapové dílky budou asi spíš nahrazeny kartami jako to má 7th continent, co se týče ukládání mapy, má to prý řešit nějaký prostor v insertu, taky se zdá, že ke hře chtějí udělat nějakou appku, která ale nebude povinná, což mi přijde rozumný, protože jestli tam chtějí obsáhnout tolik věcí, tak podobně jako u KDM je pak už lepší to řešit přes appku.

15.8.2019 10:59:40

:)

Připomíná mi to spolek sociálních inženýrů před volbami, kteří na základě názorů lidí ušijí novou politickou stranu. Vezmeme kingdom death, na kterém spoustě lidí vadí přehnaná obscénnost. Na druhou stranu nějaké nahotinky tam dáme, viz nymfy v jejich předchozí kampani, ale ne tak aby to odradilo část kupců jak u KD. Dáme to do starověkého Řecka, to je líbivé. Dáme tam velké miniatury, to je to co hráči doopravdy chtějí, malých řadovek už mají tuny. Uděláme to příběhové, to teď frčí. Příběhové hry na KS mají herní dobu +- 100 hodin, tak slíbíme 200. Samozřejmě to bude coop. Dáme tam 1500 karet a tucty miniatur, cenovku pod 200 dolarů.

V níže uvedeném popisu, chybí Vám tam něco? Ještě by tam mohli slíbit draft a skupinové PVP. Mně to připadá jakoby si někdo řekl jak má vypadat dokonalá hra z hlediska marketingu a dal její popis na papír. Trochu jak počítačová hra Red Death Redemption 2, tam ale na tom dělaly davy lidí a vývoj spolikal spoustu peněz.

Aeon Trespass: Odyssey is a 1-4 player campaign game about adventures, exploration and fierce battles with giant monsters. It’s a co-operative, choice-driven boardgame experience played over multiple sessions.

Set in an alternate Antiquity, where a reality-shattering cataclysm killed the Olympian gods and unleashed the otherworldly Primordials, Aeon Trespass: Odyssey places the players in the roles of Argonauts, the only people who can fight off the darkenss and make things right.

Take control of the Argo and its crew, train them and send them on adventures into the dangerous and mysterious lands of Ancient Greece (and beyond...). Learn the world's secrets and create new technologies that will give you an edge in combat - and outside of it. Manage your resources and develop your base of operations. Build new Facilities, craft new Weapons and equipment. Gather allies and forge political alliances with the world’s factions. And, most important of all, tame the Titans, arm them, evolve them and ride them to battle with the kaiju-like Primordials.

Tactical Combat. Narrative-driven gameplay. Strategic campaign.

You win by defeating the main villains or solving a crisis, you lose if your Argonauts die, your crew abandons you, your ship gets destroyed, the villains fulfill their plot or time runs out. There are many ways to lose, but only a handful paths to victory.

During Battles, 1 to 4 players must cooperate to defeat 1 giant Primordial boss-type monster controlled by a sophisticated AI system.

Outside of Battles, Aeon Trespass: Odyssey uses choice chain and choice matrix mechanics to track your decisions throughout the game. Those decisions matter and will have a drastic impact on all future play sessions, campaigns and playthroughs.

Zatím to těm ogarům s ohledem na jejich historii nevěřím, rád se nechám vyvést z omylu. Jasně máme kingdom death moster, gloomhaven..pak máme desítky dalších dobře vypadajících her, které ve finále tak fantastické nejsou...

Z hlediska srovnatelné ambicioznosti mně napadá akorát all-in Johanky z Arku se všemi mody.

Upraveno autorem (porovnej)

15.8.2019 09:33:12

z KS Draftu

Odpovědi tvůrců z KS draftu:

Miniatury:
The models are in 35mm scale, the smallest Titan is around 40mm, while the largest models are 140+mm. The board is roughly 600x800,

Videa:
We'll have our own videos and videos from reviewers!

Postupně mají draft doplňovat:
This is just a draft page, we'll be slowly revealing all the gameplay elements through articles and videos!

Na tohle jsem osobně hodně zvědavý a je to pro mne kandidát na backnutí /i ta pošta snad nebude randál :-) /

15.8.2019 09:25:17

...

Hlavně doufám, že tam dají od začátku nějaký pořádný gameplay ať jsme v obraze, co to vlastně obnáší (snad si dají záležet víc než CMON s Trudvangem :-)
KDM jsem nikdy nehrál, ale v diskuzích bylo tohle:
"KDM was an inspiration for sure. The argo is kind of like the village, and the titans are kind of like villiagers, and battles, though they actually play differently, are against boss monsters. You're not constantly repeating those monsters though to grind a lot and there's a lot more story and RPG stuff in this one."
Zvlášť ta poslední věta mě zaujala...

15.8.2019 09:07:27

Froggery

Tak pak by to mohla být zajímavá hra pro mě :). Právě ten pubertální humor a brutalita mi na KDM nesedly natolik, že to odmítám hrát ... i když oceňuju, že se jedná o povedený a jedinečný deskoherní počin.

15.8.2019 08:45:56

czechImenhotep

No doteď dělali jen miniatury a měli jednu karetku co na KS nevyšla a protlačili ji akorát nějakou polskou obdobu a ta má prý dost blbě udělaný pravidla. Tak taky mi to přijde ambiciozní, ale u KDM to bylo podobné a dopadlo to solidně, kdoví.
Jinak už se tam někdo ptal i na věc co mě taky napadla, jak to bude s mapou a jejím skládáním a rozkládáním mezi jednotlivými hrami, vzhledem k těm dílkům a jejich množství to bude asi celkem opruz.

15.8.2019 08:45:42

:)

Na BGG je k tomu několik vláken. Autoři otevřeně přiznávají inspiraci KDM a spoustou dalších stolních a počítačových her. Trochu to připomíná pejska a kočičku jak vařili dort. Co se jim líbilo to tam vrazili. Hodně zajímavý je systém zranění. Jen aby jim to co tam všechno chtějí zahrnout nezaskočilo v krku, přijde mi to opravdu hodně troufalé.

15.8.2019 08:20:36

Tangram

Přesně to mě taky napadlo, ale obávám se, že tam bude chybět KDM brutalita i pubertální humor.

15.8.2019 08:08:30

Dojem na první pohled

Taková lehká kopie KDM :) ... nebo možná i těžká ... tak na první pohled na to společné foto.

15.8.2019 07:30:27