Blood Bowl: Team Manager TCG - Za fotbal, slávu a mrzačení! (recenze z Mfantasy.cz)

Autor: PepaK | 24.11.2015 | 1

Blood Bowl: Team Manager je karetní hra plná amerického fotbalu, slávy a brutálního mrzačení pro dva až čtyři hráče! Pro každého, koho láká svět tvrdých úderů, rychlého sprintu, přesných přihrávek ve spojení s fantasy světem Warhammeru a přitom se nechce učit oficiální pravidla (a příliš si cení celistvosti své kosterní soustavy), připravil autor Jason Little tento klenot fantasy deskových her.

V této hře se stavíte v pozici manažera fotbalového mužstva složeného z bytostí rozličných fantasy ras, který se postaví proti konkurenčním manažerům (kamarádům, proti kterým hrajete) a jejich teamům. Ačkoli sezónu startujete s průměrnou tlupou orků, lidí, trpaslíků, nebo třeba lesních elfů, postupem času můžete získat cenná týmová vylepšení, draftovat největší hvězdy ligy nebo si najmout potulného čaroděje, co občas sežehne někoho z nepřátelské lajny. A podfuků a variant rozvoje vašeho týmu hra nabízí opravdu požehnaně! Nesmíte však zapomenout na hlavní cíl hry, a tím je získat co největší počet fanoušků.

Systém hry

Na začátku každého z pěti týdnů sezóny si manažer vylosuje šest hráčů ze svého manšaftu s různými speciálními vlastnostmi, silou a chutí mrzačit oponenty. Zároveň se na stůl vyloží vždy nové karty zápasů s různorodými odměnami. Vzhledem k omezenému počtu karet borců na ruce musíte uvážlivě a strategicky volit, kterého zápasu se vaši hráči zúčastní a který přenecháte jiným. Následně vykládáte hráče jednoho po druhém do vybraných zápasů, používáte speciální schopnosti hráčů a snažíte se získat převahu nad protivníkem. Za všechny schopnosti zmiňme například tackle [tekl], kdy se hráč pokouší srazit protivníka na zem a pokud možno mu při tom něco zlomit. Zda se pokus o tackle podaří, rozhodne hod kostkami, což do hry vnáší prvek náhody. V momentě, kdy všichni manažeři vyloží všechny karty hráčů, vyhodnotíte výsledek jednotlivých mačů, rozdáte si odměny v podobě karet vylepšení, hvězdných hráčů a nových fanoušků a jede se nanovo. Hra končí po pátém týdnu a to ničím menším než grandiózním finále v podobě ostře sledovaného turnaje jménem Blood Bowl.

A že pravidla a fairplay na hřišti nikoho nezajímají (o to méně rozhodčí), pochopíte ihned, když při ohlušujícím řevu diváků protivníkův ork vytrhne vašemu trpaslíkovi míč i s celou paží! Leč staré dobré násilí je právě to, co diváci na tomto fantasy fotbalu milují ze všeho nejvíce. Manažer nabízející tu nejlepší podívanou se zákonitě stane miláčkem publika a kromě obdivu nenasytných fanoušků a krásných fanynek získá i vítězství v celé hře a závistivé pohledy ostatních manažerů.

Finální zhodnocení

Ačkoli lze hru Blood Bowl: Team Manager na českém trhu zakoupit pouze v anglické verzi, texty nejsou nikterak složité a české znění pravidel snadno naleznete online. Vyložené nadšení u mě vyvolala grafika a celkové provedení karet, žetonů a dalších prvků hry a především vtipné popisky u karet hráčů. Dokonce i čtení pravidel díky hláškám dvou komentátorů vyvolává salvy smíchu. Přestože se jednotlivé herní rasy značně liší ve svých silných a slabých stránkách a speciálních schopnostech, celkově působí velmi vyrovnaně. Příjemným překvapením jsou prvky deck-buildingu. Právě díky velké rozmanitosti strategií a skvělé dynamice hra neztrácí na atraktivitě i po mnoha probděných herních večerech a nocích, přičemž další dvě dostupná rozšíření (Foul Play a Sudden Death) zajistí této hře vrcholnou pozici na deskovém Olympu. Někomu na druhé straně nemusí sedět prvek náhody díky hodům kostkami, který však podle mého názoru zajímavě míchá herním osudem a i kdejakému generálu Taktikusovi dokáže zamotat hlavu. Nákup deskovky Blood Bowl: Team Manager mohu s čistým svědomím doporučit opravdu každému.

Josef Klement

Recenze původně vyšla na http://www.mfantasy.cz/2015/04/blood-bowl-team-manager-tcg-recenze/