Autor: Zeus | 20.9.2023 | 0

Privátní: spotter.illustration.pngTikovické hodiny se každý den přesně v 7 večer stávají dějištěm myšího reje. Lady Kukačka si pro ně totiž připravila soutěž v hledání pokladů, které poschovávala v útrobách hodin, a ten tým myšek, který do půlnoci (ale přesně!) nasbírá nejvíce pokladů, vítězí. A nezapomeňte, že na hodinovém závaží probíhá soutěž ve šplhu po řetězu. I zde mohou myšstva získat body k dobru. Nechť lov pokladů vypukne. Ku ku.

V Cupity Dupity hráči ovládají týmy o 4 myškách, které pobíhají v kukačkových hodinách, soupeří o zisk pokladů a nosí je Lady kukačce. A hlavně za doručování požadovaných předmětů získávají body a ten hráč, jehož myšky získají nejvíce bodů, zvítězí.

Příprava hry

Prvním krokem je umístění herního plánu, který představuje ciferník kukačkových hodin s poli 1-12 a hodinovými ručičkami. Hra začíná v 7 večer, takže malá ručička bude ukazovat na 7 a velká na 12. Každá taková hodina má vnitřní pole (hlavně na nastupování myšek na ručičku) a vnější pole na provádění akcí, které dané pole umožňuje.

Dále se umístí deska řetězů a závaží (ideálně pod hodiny tak, jak to kukačkové hodiny mají i v realitě) a tento plán slouží pro soutěžení ve šplhu myšek po řetězu. Myška, která vyšplná až nahoru první, získá svému myšstvu body ukázané žetonem závaží. A vždy, když nějaká myška vyšplhá až nahoru, tak se bodový zisk pro další o trochu sníží.

Privátní: game.layout.done.png

Připraví se i deska pro karty úkolů (ty mohou přinést dodatečné body za dodání konkrétních kombinací destiček pokladů) a také Pavoučkův krámek, na který hráči umístí 4 destičky předmětů (myšky je budou moci nakupovat).

11 destiček předmětů se náhodně vylosuje a rozmístí na vnější pole hodin 1 - 11 (na 12 se destička neumisťuje).

Každý hráč si zvolí barvu a vezme odpovídající karty myšek a jejich figurky. 4 myšky se budou prohánět po ciferníku hodin (Hopsal, Hamoun, Hledač a Rošťák) a jedna (Šplhoun) se bude snažit získávat body šplháním po řetězu se závažím. Samozřejmě má každá myška trochu jiné speciální vlastnosti a také každá unese jiné množství předmětů.

Privátní: player.components.png

Hráči si ještě náhodně vyberou desku honby za poklady, která udává počáteční pole ciferníku, kde začínají jeho myšky (Hopsal, Hamoun a Hledač). Rošťák je rošťák a začíná mimo hodiny. A také tato deska obsahuje 5x5 polí se symboly předmětů, na které si hráči budou umisťovat destičky předmětů, když je získají. Za uzavření celého sloupce nebo řádku pak získají dalších 5 bodů navíc.

A ještě pár dalších detailů, ale ty již nechám na studium pravidel (pokud ti je tedy nerozkousaly myši).

Průběh hry

Hra Cupyty Dupity probíhá na kola, která představují vždy 1 hodinu mezi sedmou a půlnocí. Každé kolo je rozděleno na 12 tiků a začíná a končí posunem velké hodinové ručičky o jedno pole hodin.

Hra začíná v 7 hodin prvním Tikem (přesunem velké ručičky na pole 1).

V průběhu jednoho Tiku hráči aktivují myšky, které se nachází na poli hodin, na které ukazuje velká hodinová ručička (a také myšky, které se zrovna na velké ručičce vezou). Nejprve se aktivují myšky na hodinové ručičce v pořadí od její špičky až na konec, následně pak myšky na poli hodin, na které velká ručička ukazuje.

Privátní: scamp.illustation.pngA co mohou aktivované myšky provádět?

  • Myška na ručičce může zůstat tam, kde je (a vést se v dalším Tiku na další pole hodin), nebo může seskočit na vnější pole hodin, kde může sebrat destičku pokladu a/nebo provést akci, kterou dané pole určuje.
  • Myška na vniřním poli hodin může přeskočit na vnější pole hodin (a sebrat poklad a provést akci), nebo si může naskočit na hodinovou ručičku (a pak naskočí za ostatní myšky, které na ručičce již jsou -> pokud není volné místo, mohou touto akcí shodit první myšku na pole hodin).

Když všechny aktivované myšky provedou své akce, může dojít k dalšímu Tiku. V okamžiku, kdy velká ručička dojde na pole 12, končí celé jedno herní kolo kukaččiným Ku ku. A stanou se i další, ale mírně nedůležitější věci:

  1. Posune se malá hodinová ručička na další pole hodin. A když je to také 12, tak hra ihned končí. Jinak se pokračuje dál.
  2. Kočka si hodí dvěma dvanáctistěnnými kostkami (no dobrá, hráči mohou za ni) a podle padlých čísel se na další herní kolo zablokují odpovídající pole hodin žetony kočičích pracek. Myšky z daných polí přeskáčou na další pole hodin (po směru chodu hodinových ručiček).
  3. Všechny myšky na vnějším poli hodin přeskočí na odpovídající pole vnitřní.
  4. Hráči doplní destičky pokladů na vnějších polích hodin a také v Krámku pavouka. A také karty úkolů.
  5. Posune se i ukazatel vyhodnocování priority myšek, aby v dalších kole měly přednost jiné myšky proti právě skončenému kolu.

A hodiny mohou Tikat dál.

Konec hry

Hra končí úderem půlnoci, tedy když velká i malá ručička doběhnou na pole 12. V tom okamžiku si hráči dopočítají získané body a ten s nejvíce se stává vítězem hry.

Privátní: cuckoo.illustration.png

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas