Through the Ages: Příběh civilizace

xxxxxxxxxo hodnoceno 242x (Seznam vlastníků)

Through the Ages: Příběh civilizace - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Drobný tuning, aneb jak nahradit to hrůzné počítadlo?

Po pár hrách jsem zjistil, že nejhorším prvkem hry (kromě ošklivé grafiky a jména Chvátil na obalu :-))) je to úděsný počítadlo bodů, kde se pořád posunujou ty pidi fufňíky a hodlám se ho nějak zbavit. Udělal jsem menší tuning hracího plánu hráčů (proč sakra tyhle hrací desky nejsou taky na tvrdém kartonu???) a šoupnul na ně i počítadlo přírůstku žárovek a kultury, to si může snadno každý evidovat sám. Teď přemýšlím, jak evidovat aktuální sílu, kulturu a vědu. Zatím mám dvě řešení, jednak žetony (jednotky a desítky v odpovídajích barvách, tedy červená, žlutá modrá), ale lepší mi přijdou desetistěnné kostky (jedna procentní, tedy s čísly 10, 20, 30, atd., a jedna normální) v odpovídajících barvách a na těch by hráč vždy nastavil své aktuální hodnoty. Drobná nevýhoda je, že za potřebný počet kostek bych dal dalších cca 250,- Nenapadá vás ještě něco rozumného? Mimochodem, tuning hracího plánu je možné vidět zde:
http://www.runebound.ic.cz/ostatni/zelena.jpg (6 MB JPEG).
11.10.2009 22:17:16

ad Beholder
No budu trošku kacířský. Včera jsem konečně CIVku zahrál (teda jen ve výukové verzi - takže jsem proti vám všem ještě "ucho"), ale musím říct, že to opravdu šlo graficky udělat podstatně líp. Zdá se mi, že to právě díky té grafice bude pro mnohé lidi jen o tom jak sčítat a odečítat jednotlivé symboly. A přitom je to po stránce mechanismu maximálně vymakaná hra.

14.10.2009 13:29:16

tom

a ještě jeden postřeh:
Když jsem si kupoval Pilíře země, taky jsem byl unešenej grafikou, všema těma pajďulákama na plánku, spoustou detailů. Jenže po pěti hrách už sem vnímal jen ty kolečka kam se dávaj stavitelé a občas ani to ne. Je fakt, že když se potom člověk u toho nudí, tak může studovat herní plán, ale já se zatím bohudík u TtA nenudil :)

14.10.2009 13:32:15

kren
já jsem taky ještě ucho. Hráli jsme 1x základní a 1x pokročilou s tím že jsme hráli spoustu věcí blbě a některé strašně moc blbě :), ale dneska asi dáme druhou pokročilou, snad bez chyby. Já ti nevím...já jsem si rochnil blahem jak tam stavím budovy, šetřím jídlo protože jsem měl celou hru jen základní farmu, naopak surovin jsem měl dost, občas vzal nějakou zajímavou akční kartu, která mi pomohla nebo nějakou technologii...grafika je hrozná to uznávám, ale prostě mi to při hře nějak nevadí a nevnímám to. A ano je to hlavně o tom přičítání a odečítání na počitadle, ale přesto z toho mám pocit toho budvání civilizace, což je skvělé

14.10.2009 13:44:30

grafika ve hrách
já bych si dovolil takový osobní názor :). Vymakaná grafika, hezké komponenty, plastové figurky apod. to je záležitost ameritrash her, tam je to nutnost, protože nejdůležitější pro tyto hry je příběh a atmosféra. Euro hry mohou vypadat výrazně střídměji, protože tam se jedná o něco jiného a je to jak říká tom, dříve nebo později to sklouzne k tomu: červená kostička do červeného čtverečku :)

14.10.2009 13:51:02

rochnění
No já jsem to nehrál, takže nejsem schopen posoudit atmosféru. Věřím všem, kteří to tvrdí, že ta hra dokáže pohltit a je to herní pošušňáníčko. Kdyby nebylo, asi by ta hra na BGG nevisela v TOP10. Navíc musím přiznat, že ani El Grande není nijak graficky oslňující a přesto si při jeho hraní rochním. Tak uvidíme, jestli se někde namanu k vyzkoušení, tak překousnu odpor a zkusím taky něco vybudovat :)

14.10.2009 13:54:06

grafika
Myslím že je nezadatelným právem CBG udělat to jak chtějí. Třeba to tisknout na kancelářský papír na černobílé inkoustovce a stříhat to po nocích doma nůžkama na nehty. :D A je stejným nezadatelným právem Tangrama si tohle provedení nekoupit.

Ohánět se datem vydání je hloupost. Reprint se určitě nepřipravoval týden, takže kdyby se rozhodnutí provedlo na začátku, nijak to nemuselo datum protáhnout. A i kdyby bylo vydání o měsíc později, nebylo by to zas tak hrozné. Zatímco se na datum vydání zapomene, ta nepovedená grafika tu zůstane. A to, že grafika negativně ovlivňuje prodeje, je asi jasné.

Osobně očekávám, že se brzy objeví nějaký fanouškovský grafický mod celé hry. No a v tom případě se probudí taky print-and-playisti, což opět negativně ovlivní prodeje.

Osobně sice taky patřím k hráčům typu Toma, že ve hře sleduju co která karta dělá a ne co je na ní namalováno, ale u her této cenové kategorie je to prostě průser. Jako by Škodovka do nového Superbu dala stahování okýnek na kličku.

14.10.2009 14:01:11

beholder
Aniž bych chtěl vyvolávat flame, tak si myslím, že s pořádnou profi grafikou by tvé pocity při hře nebyly horší.

14.10.2009 14:08:32

tom

datum vydání
No, já to psal jen kvůli tomu, že i v CBG ví, že by grafika mohla být lepší. Na druhou stranu mně třeba ty vychvalovaný španělský karty ( http://boardgamegeek.com/image/445444 ) nepříjdou o nic lepší.

14.10.2009 14:15:46

husak
to určitě nebyly, ale co nadělám. Když není tak není :)

14.10.2009 14:33:24

Grafika
O víkendu jsem hráli plnou hru ve 4 hráčích. Dohrání nám trvalo 7 hodin, při kterých jsem se rozhodně nenudil. A přestože souhlasím, že grafika by mohla být podstatně lepší není to až tak hrozné. Během hraní jsem měl rozhodně pocit, že si buduju civilizaci. Je určitě škoda jen kvůli grafice hru zavrhnout.

Nejsem si jistý jestli jsou počítadla přírustku kultury a vědy na desce hráče až tak dobrý nápad. Já jsem se často díval jak na tom jsem v porovnání s ostatními hráči a na centrálním počítadle se člověk podívá a hned to vidí.

14.10.2009 14:36:58

Ja mam pekne graficke zpracovani moc rad
vitam v kazdem pripade, ale kazdopadne je lepsi, kdyz je hra graficky stroha a pritom nechava obrovsky prostor pro fantasii (a o tom TTa hodne je), nez kdyz hrace namlsa na echtovni krasnou grafiku ze by si jeden ucurnul (jako napr. Doba Kamenna, Cuba a pod.) a pritom se jedna o hromadu byt dobre fungujicich, tak zaroven nudnych strohych mechanismu a krome kochani se grafikou po case hra uz vlastne nic dalsiho nenabidne. TTA ma grafiku opravdu rekneme podivnou, ale skutecne u ni necitim - davam kostku tamhle a tamhle mi jich 5 pribude. Ta hra abstraktne vypada, ale pritom velice realne simuluje Civilizaci a tatam je abstrakce, kdyz se hrac ve sve fantasii ponori do budovani, tezby, zbrojeni, rustu kultuy, vedy a podobne.

jeden priklad za vsechny jak ta hra pres svuj abstraktni look abstraktni neni, pokud Beholder dovoli. On totiz puvodne hru hral dost abstraktnim zpusobem kdy skutecne posouval kosticky a to ve vsech pripadech stejne. Jidlo, lidi, rudu. Kdyz prisel o vojaky, posunul zlutou kosticku o jeden stupen armady nize. A ejhle, ono to ta kneni, mrtvy vojak je proste mrtvy vojak a dost jsme se v ICQ o tomhle pretahovali a sdahodlouze jsem vysvetloval, ze mrtvy vojak v tezkem brneni se proste nerozmeni na 4 vojaky v kozenych tunikach jako kdyz rozmenim 1 stribro na 2 bronzy. Tady silne citim rozdil mezi tou suchou abstrakci a posouvani zetonu, protoze ta hra proste skutecne simuluje lidi, suroviny, jidlo a to hodne realisticky. Neni to postavene na suchem - tady dam zeton a v pristim kole mi pribyvaji dva ztetony a hotovo. Tady ti lide fakt neco jedi, tezi suroviny, diky vede mohou tezit lepsi suroviny, jak to s lidma prezenete a neuspokojujete je kulturnimi budovami jako chramy, divadsla, knihovny, tak se zacnou bourit a prestanou pracovat atd. atd. Proste chvatil prevedl spoustu veci z pocitacove Meierovy Civky na stul a fakt to funguje a je jedno jestli opravdu na obrazku vidite Eifelovku, nebo to bude jen cista karta s napisem Eifelova vez.

Co se tyce podpory nebo nepodpory nejakeho flinku po graficke strance. Podpory lajdactvi a podobne - jako ja nevim, ale ja si hry ani tak nekupuji proto, abych nekoho podporil nebo nepodporil, ale hlavne proto, abych si je zahral, chci-li si je zahrat.

14.10.2009 14:43:06

Kolouch
Souhlasím do puntíku! Taky jen kroutím hlavou po té honbě za graficky dokonalou deskovkou. Trochu mi to připomíná situaci u počítačových her, kde se vše předělává do 3d, všechno musí mít miliony polygonů, přitom zábava nikde. Taky nepohrdnu graficky vyvedenou deskovkou, ale že bych si něco nekoupil apriori kvůli nevzhledné grafice, to se mi ještě nestalo. Asi nejsem správný estét :)

14.10.2009 15:09:46

Richmond, Kolouch
No já prostě takový jsem :) ... chci to mít graficky pěkné. Ale nesouhlasím s vámi v tom, že dřív byly hry jenom o nápadech a ne o grafice. Když to vemu přes PC, dnešní doba jde do háje, graficky namakané hry, že člověk na to nemá ani doma mašinu která by to utáhla, ale nápady prostě nikde. Ale já pamatuju doby, kdy jsem domů na disketě donesl třeba Vikingy, kde byla nápadů hromada ale graficky to prostě bylo na tehdejší dobu na 14" monitorech prostě parádní. Taky mám doma pár starých stolních her, které jsou skvělé na hraní ... ale i graficky tomu autoři něco dali. ... já prostě mám pocit, že tady tomu autoři nedali graficky nic (připomínám, že je to můj osobní dojem) - prostě mi to připomíná suché vývojové diagramy. Nebavíme se o vlastně grafice, ale o geometrii. Proti kartám nemám výhradu. Prostě jednoduché a pěkné karty. Ale hrací plán to je čistá geometrie - pro mě osobně - a tak mě to prostě nepřitahuje. Ale tím nechci tu hru nijak shazovat. Jenom sem si dovolil ten svůj dojem ventilovat, když jsem viděl snahu ostatních zlepšit tu nedokonalost vlastní tvorbou, čiže mám dojem, že prostě můj pocit není ojedinělý. Myslím, že Husák to vystihl přesně. Je to škoda páchaná na skvělé hře. Mohlo to vypadat líp a třeba by to poskočilo na BGG ještě o jeden dva stupně ... anebo možná ne :) howgh

14.10.2009 15:22:59

ad grafika CIVky
Když jde něco udělat podstatně líp, tak proč to neudělat? CIVka je už dlouho celosvětově úspěšná hra, aby se na tom něco za tu dobu po grafické stránce udělalo.

14.10.2009 15:28:31

grafika
Hm, mohli se vyprdnout na grafika úplně, hra by byla bez obrázků, o 500 levnější a lidi by to jak koukám stejně kupovali :)

14.10.2009 15:28:44

křen
Přesně!

14.10.2009 15:29:07

Richmond
me to teda situaci na PC nepripomina, protoze opravdova graficka krasa na PC skoncila s 2D SVGA grafikou. Po hrach jako Ishar 2, Lands of Lore, pozdeji Broken Sword, jsem se mohl utlouct a to jen po te co jsem videl obrazky. dnesni 3D manie neni ani tak o hrach jako o delani ramen co vsecno komu nezvladne komp s 3D akceleratorem.

14.10.2009 17:36:41

SYDO
Civku bych graficky trochu prirovnal k dracaku. Tam taky neni zadna grafika a hracum staci nacrtky map popripade mistnosti a jednoduche figurky znazornujici jejich bojoovniky v rozsirenem soubojovem systemu. Pres to se herni bohatosti dracaku nevyrovna ani zadna mega RPG hra s miiaturami, nadhernim hernim planem a nadherne namalovanymi kartami jako napr. World of Warcraft board game.

14.10.2009 17:40:49

Ringo
No já měl na mysli zdejší komunitu (s těmi požadavky na grafiku), ne celosvětovej trend.

14.10.2009 19:20:38

Richmond
rozdil je prinejmensim v tom, ze si nemyslim ze se zdejsi komunita spokoji se slabsi byt pekne graficky provedenou hrou. Zdejsi komunitu bych prave prirovnal k nadsencum kvalitnich a zaroven graficky pekne prokreslenych her. Urcite to nejsou 3D akcelerovani troubove, kteri odmitnou cokoliv co je slozitejsi a nehybe se poradne rychle.

14.10.2009 20:21:53

Grafika
Mě připadá grafika mírně odbytá, ale plně funkční, tzn. okamžitě vidím, že se do hry dostaly tanky/zavlažování/leader a třeba hned za zlomek sekundy později co vidím zelenou kartu s leadrem už dokážu podle obrázku vůdce přesně identifikovat. Ručně kreslená grafika mi ke hře tohoto typu sedí a dalo by se říct že karty se mi moc líbí. Jediné co mi na nich chybí je grafika na akčních kartách. Počítací deska už je špatně, ale taky jsem pro použít ji než udržovat přírustky separé na kostkách nebo kartě národa.

Mám za sebou asi 5 plných her ve 4 hráčích, první trvala 8 hodin, teď zvládnem hru za 5. Hra je božská a po dohrání málokteré jiné mám tak silný zážitek jako tady. Atmosféra se dá krájet a trošku nedokonalá grafika to nemůže změnit.

13.12.2009 00:50:56

Vybíráme z Bazaru

2022: Ukraine
Akt. cena: 1600 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas