Through the Ages: Příběh civilizace

xxxxxxxxxo hodnoceno 242x (Seznam vlastníků)

Through the Ages: Příběh civilizace - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Drobný tuning, aneb jak nahradit to hrůzné počítadlo?

Po pár hrách jsem zjistil, že nejhorším prvkem hry (kromě ošklivé grafiky a jména Chvátil na obalu :-))) je to úděsný počítadlo bodů, kde se pořád posunujou ty pidi fufňíky a hodlám se ho nějak zbavit. Udělal jsem menší tuning hracího plánu hráčů (proč sakra tyhle hrací desky nejsou taky na tvrdém kartonu???) a šoupnul na ně i počítadlo přírůstku žárovek a kultury, to si může snadno každý evidovat sám. Teď přemýšlím, jak evidovat aktuální sílu, kulturu a vědu. Zatím mám dvě řešení, jednak žetony (jednotky a desítky v odpovídajích barvách, tedy červená, žlutá modrá), ale lepší mi přijdou desetistěnné kostky (jedna procentní, tedy s čísly 10, 20, 30, atd., a jedna normální) v odpovídajících barvách a na těch by hráč vždy nastavil své aktuální hodnoty. Drobná nevýhoda je, že za potřebný počet kostek bych dal dalších cca 250,- Nenapadá vás ještě něco rozumného? Mimochodem, tuning hracího plánu je možné vidět zde:
http://www.runebound.ic.cz/ostatni/zelena.jpg (6 MB JPEG).
11.10.2009 22:17:16

Merlin
Souhlasil bych, že ta hra vypadá graficky na dnešní dobu FFG, Avalonů, valley gamesů, games workshopů atd.. hrozně. Dále se mi celkem líbí to tvoje vylepšení (škoda, že se to tam nevlezlo do té +30 a ještě se nevešlo počítadlo síly aby to bylo kompletní). Za co bych ti dal teda pohlavek, tak za tu urážku Chvátila (nebrat příliš odobně :) ). Ale co chci říct. V mém případě se stalo přesně to v co jsem moc doufal ať se stane. Tahle hra se mi tak zalíbila, že na grafiku s**e pes (a to se poslední dobou s velkým nadšením rochním matrošem z Descentu, Space Hulku apod.). Takže kliparty na kartách a počítadla neřeším, zábava při hraní nad grafikou 3x převyšuje :)

11.10.2009 23:40:34

co stve me
nejvice ze nejsou herni desky hracu proste na tom tvrdem kartonu ajediny tunning ktery si udelam bude ten, ze si to podlepim tvrdou deskou z ktereho jsem si udelal odkladaci policka napr. na karty do Arkhamu, nebo herni desku do Duny.

Jinak co se tyce pocitadel, na te desce hrace to vypada fakt fajn, ale tak sjem nad tim trochu premyslel a ony i ty prirustky za kolo je docela fajn konfrontovat s ostatnimi hraci a na tom ukazateli je obcas docela dulezite se mrknout, o kolik to komu narusta. Nejen na to, kolik kdo aktualne ma. aku piujde urcite nahlizet na desku soupere kolik ze tam toho ma, ale preci jen pri hre 4 hracu na vetsim stole, to uz si predstavit moc neumim.

11.10.2009 23:47:20

Ringo
to je pravda. Na té centrální desce to je na očích všem. Prvni mě ty papíry místo kartonu taky naštvaly a říkal jsem si, ještě že jsme měli 3 kila slevu za DOKy :). Ale teď s odstupem času to fakt neřeším. Je to super hra...

11.10.2009 23:57:40

Beholder
me ty mekke "desky" vadi hlavne z jednoho duvodu. Dost casto se nam vzhledem k delce hry stava, ze to hrajeme treba dva dny a musime to uklidit treba ze zeme na stul mimo dosah maleho "nicitele" a prenaset ty tenke "desky" plne kosticek je docela o nervy:-)

12.10.2009 00:05:46

Ringo
tak to už je taková vyjímečná záležitost :), většina lidí hry dohrává (aspoň si to teda myslím), protože já už bych těžko druhý den navazoval nit. Ale říkal jsi, že to vždycky fotíte a další den rozestavujete podle fotky (což si dovedu představit ještě méně než dohrávat druhý den :) ), ale v tomto případě by to mohla být otázka pár minut porovnat to pak podle fotky.

12.10.2009 00:13:32

to Beholder
Copak o to, ono by se to do třiceti i vešlo, jenže pak už by to bylo moc malý. Hlavně jsem se taky chtěl zbavit těch pidi fufníků, ty jsem zahodil a dal tam figurky z člověče a je to ideální.

Co se týče síly a celkovýho množství, to bych už právě zpřístupnil těma žetonama nebo kostkama, aby to bylo rychle vidět i pro ostatní. Uvažoval jsem dát počítadlo síly dolů, ale tam by jednak překáželo a druhak nebylo moc dobře vidět pro ostatní. Proto vymýšlím ještě ty žetony nebo kostky nebo tak něco (napadlo mě i dětský počítadlo, ale to asi nebude to pravý :-). Jinak ano, zatím se mi to docela líbí, takže se přes grafiku a zpracování přenést dokážu, ale proč to ještě nevylepšit a nedodělat, aby to bylo ještě o kus lepší :-)

12.10.2009 00:18:11

to Ringo
Myšlenka byla právě taková, že přírůstky zas až tak pro ostatní důležitý nejsou a když to někdo bude chtít zkoumat, tak se holt koukne přímo na desku soupeře. Kdežto aktuální síla, věda, kultura by měly být vidět dobře pořád. Proto ty kostky nebo žetony s čísly nebo něco jinýho ...

12.10.2009 00:19:44

Merlin
taky pravda, nejdůležitější je viditelné počítadlo síly a kultury. Ale já osobně nemám potřebu hru tuningovat. Mám spoustu práce se stříháním vytisklých karet a nebo třeba studováním nových pravidel :)

12.10.2009 00:28:10

rbx

Merlin
V Blackbeardu, který ma milion zbytečných zetonku, jsme to se Sydem vyřešili tak, ze máme zalaminovane papíry s kolonkami, do kterých smazatelnou fixou píšeme průběžně stavy. Udělal to ten borec Headless Hollow, pokud to pisu správně.

12.10.2009 00:41:46

Beholder
u TTA je rozhodne jednodussi ty tri desky naskladat na stul nez to fotit a rozestavovat znova.

12.10.2009 06:24:50

to rbx
To není blbý! Dík za tip, vyzkouším :-)

12.10.2009 08:30:13

to Beholder
No já jsem dost nahlodanej si tu hru koupit, takže stříhání vytisklejch karet mě u ní nečeká :-) Takže mám čas řešit tyhle věci okolo :-)

12.10.2009 08:31:08

Merlin
tak mě samozřejmě taky ne :), hry zásadně nepirátím, ale kupuji. Myslel jsem stříhání vytisklých překladů karet u jiných her :)

12.10.2009 08:47:26

To Ringo a ini
Tenke tablo hraca je podla mna vyhodou, pretoze na uvodne technologie na vrchu mozes bez problemov naskladat ich vylepsenia, bez toho, aby Ti prepadali.

Jedine zlepsenie, ktore som bol nuteny urobit bili FIMO ukozovatele, podla BGG. Markantne to vylepsilo hraci plan, ale je s tym problem, ak maju co len dvaja hraci rovnaku hodnotu na stupnici...

12.10.2009 09:38:27

pecovarhy
opět musím souhlasit :). Plastové kostičky u překrytých vylepšených budov by mohly zklouzávat kdyby to bylo na tlustém kartonu.

12.10.2009 10:42:44

test úprav
Tak jsme otestovali upravený hrací plán a funguje to dobře. Zatím jsme teda jen evidovali přírůstky u sebe a já šoupal za sebe a přítelkyni s fufníkama na původním plánu. Tak jsem nad tím uvažoval a asi to vyhrajou číslované žetony, které si hráč prostě jen vezme z hromádky. Sice bude horší kontrolovat, kdo právě vede a o kolik, ale stojí to za to. Kostky jsem zavrhl pro vysokou cenu (250 navíc ke hře mi přijde až dost) a neustálé opravování a psaní čísel mi přijde trošku zdržující... no možná ještě vyzkoušíme...

14.10.2009 11:02:25

tuning
No já se přiznám, že ta hra by mě i zaujala, ale když vidím tu grafiku, která zůstala někde ve verzi betatestu, tak vím, že bych si to musel celé graficky předělat sám a proč bych to dělal, když to měl udělat autor? Takže tuhle hru si asi nikdy nezahraju :(

14.10.2009 11:20:45

sklouzavalo nesklouzavalo
me to sklouzne cele kdyz to na tom tenkem prenasim. To radsi at mi to trochu sjede z 2mm desky (podle me to sjizdet nebude, maximalne se pridavane karty presahujici hranici desky mirne preklopi, ale nevidim v tom problem).

14.10.2009 11:39:17

Tangram
Kdo tohle překousne dostane do ruky skvělou hru ;). Někdy je třeba udělat kompromis a ustoupit od zásad :)

14.10.2009 12:30:17

Tangram
Přesně můj názor. Nehodlám podporovat lajdáctví autorů (zvlášť když jde už o reprint).

14.10.2009 12:40:38

to Tangram, sydo
Nojo no, grafika fakt stojí za pendrek, občas mám dojem, že to malovala děcka ze základky v hodinách výtvarný výchovy :-) Nicméně jako hra je to fakt zajímavé a to dokonce natolik, že jsem překousnul i svou antipatii k Chvátilovi, takže to jdu dneska pořidit ... přeci jen mi jde o zábavu a ne o to mít doma graficky skvělej kousek.

14.10.2009 12:57:27

grafika
No já se prostě potřebuju u hry i kochat. Pak je mi jedno, i když prohrávám, protože se můžu namlsat pohledem nad něčím pěkným. Ale tohle nepřekousnu. Tohle prostě nesmí ležet u mě na stole.

14.10.2009 13:06:37

Tangram
u té hry se člověk kochá tím jak buduje svou civilizaci na grafiku úplně zapomene...

ale nebudu tě přemlouvat, kdo má civku doma tak ví :) (a věř, že ji má doma i spousta lidí co si na grafice potrpí)

14.10.2009 13:11:42

tom

grafika
No mně ta grafika nepříjde o nic horší, než třeba Caylus. Což znamená, že to je sice docela špatný, ale zas taková tragédie to taky není. Kresby jsou to sice hodně jednoduchý, na druhou stranu ti lidi jsou si třeba docela podobní a všude je poznat co co je. A upřímně - co bych dal za to kdybych takhle uměl kreslit teď, natož někdy na základce.

Samozřejmě bych si to dokázal představit hezčí, ale v tomhle klidně "lajdáctví" autorů podpořím. Hře to nic neubírá, atmosféru nestaví na hezkých obrázcích. Konec konců i kdosi z CBG někde psal, že uvažovali o jiné grafické podobě, jenže by se posunulo datum vydání, a já jsem sám za sebe rád, že mám TtA už teď.

14.10.2009 13:28:03

grafika
To Tangram - hmmm, původně jsem chtěl napsat, že jsem "vyrůstal" na hrách, které měly všechno, jen ne grafiku, ale pak jsem se kouknul, že jsi o 4 roky starší :-)
Upřímně řečeno té mánii po krásné grafice moc nerozumím, protože u hry se dokážu vcítit do herní situace a mozek mi tak nějak "supluje" chybějící vjemy. Takže pokud je hra graficky nádherná, ale herně k ničemu, je to podstatně horší, než když má odfláknutou grafiku, ale úžasnou atmosféru.
Jistě, graficky povedená hra s úžasnou atmosférou je ideál, ale takových je fakt málo.

14.10.2009 13:29:14

Vybíráme z Bazaru

Resident evil 2 + expanze
Resident evil 2 + expanze
Akt. cena: 2999 Kč
Končí za: 9 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas