Talisman: Dobrodružství meče a magie (Čtvrtá edice)

xxxxxxxxoo hodnoceno 498x (Seznam vlastníků)

Talisman: Dobrodružství meče a magie (Čtvrtá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 9 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
ADC Blackfire Entertainment
Devir
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Hobby Japan
Pegasus Spiele
Autoři: John Goodenough
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

dotazy na pravidla

Follower Mercenary - Musím mu platit každé kolo nebo stačí jednou, jak ho vezmu k sobě a pak vždy v kole které si vyberu (očekávám bitvu - zaplatím, neočekávám nebo nemám peníze - nezaplatím)?
11.2.2010 17:45:06

SHaitan
nemusíš, můžeš si trofeje přeměnit na konci kola

26.9.2011 12:29:00

zgrywus
Mezi koly si je prenaset nemuzu pokud presahuji tech sedm?

26.9.2011 13:03:41

SHaitan
Můžeš. Je jen na tobě v kterém kolem přeměníš trofeje. Jestli si počkáš až budeš mít menší ztrátu trofejí nebo upřednostíš okamžitý nárůst síly/vůle.

26.9.2011 18:03:53

Micc
Tak odpoved na schopnost Assasinate by me take zajimala. Pokud vite, poradite? :)

20.10.2011 13:41:20

SHaitan
Assassin môže použiť schopnosť assassinate pri súboji s inou postavou, ak sám zaútočí ako prvý. Ak zvíťazí, musí vziať postave život. Ak je on sám napadnutý inou postavou, tak túto schopnosť použiť nemôže. Pri súboji s protivníkom z karty dobrodružstva môže použiť túto schopnosť aj na už otočenú kartu, ktorá už leží na hracom pláne, aj na kartu, ktorú si práve otočil.

20.10.2011 20:30:45

Pohyb
Asi blba otazka, ale jen pro jistotu:
V kazdem tahu se muzu pohybovat jinym smerem?
Hodim dvojku a jdu o dve doleva. Priste hodim dvojku a vratim se o dve doprava na puvodni misto?

18.3.2013 15:35:16

cartas
Chodíš pořád do kolečka s tím, že směr si můžeš určit pouze na začátku hry, při přesunu do jiného pásma a po teleportaci na jiné pole..

18.3.2013 18:57:17

to Svobi
S tím bych si dovolil nesouhlasit. Po každém hodu kostkou si můžeš vybrat směr, kterým se pohneš. Tzn. směr si vybíráš v každém tahu.

18.3.2013 19:14:23

Svobi + Mejlo
Tak presne tohle jsou obe dve protichudne moznosti, jak si to vylozit - proto jsem se ptal. Takze zatim 1:1 :)


V CZ pravidlech pro druhou edici stoji "V okamziku, kdy se da postava do pohybu, neni jiz mozne menit jeho smer"

Akorat z toho neni uplne zrejme, jestli to plati v ramci tahu nebo v ramci cele hry (resp. v ramci pohybu v urcitem pasu)

18.3.2013 22:50:08 | Upraveno autorem (porovnej)

Pohyb
Mejlo má pravdu,pohyb je svobodný,omezený pouze při přechodu do jiného pásma:boj,talisman atd. Jo,ale pokud jdeš doleva,v jednom tahu to už nelze změnit,ale v příštím můžeš klidně doprava.

18.3.2013 23:26:19 | Upraveno autorem (porovnej)

craft attack/mines&crypt
Zdarec,
lidičky může prosím někdo poradit? Máme dvě nejasnosti:

1) hrdina vs hrdina
Hrdinové mezi sebou bojují sílou - Strength, ale některé postavy mohou použít speciální dovednost a provést útok Craftem, namísto Strength, jako třeba Sorceress.
Otázka je, zda se poté i druhý hrdina musí bránit Craftem, nebo se brání sílou?
viz scan čarodějky: http://tinyurl.com/qcscwwo

2) Co se týče házení kostkou v prostředním regionu u Mines a Crypt.
Mines pole říká "Roll 3 dices. Substract your Craft from total, and move directly to: 0:mines ; 1:Plain of P. ; 2-3:Portal of P. ; 4-5:Warlock C. ; 6+:Tavern. "

Chápem to tak, že když mám 10craftu a kostkami hodím 8 (10-8=2) přesouvám se na portál moci, kde si lížu kartu.
Dobře, ale co v případě, když mám 10 a kostkami hodím třeba 15? (10-15=-5) Mám záporné číslo.
Dosud jsme to hráli tak, že vždy odečítáme menší od většího, tudíž máme výslednou 5, ale například včera nebyl třičtvrtě hodiny nikdo ze čtyř lidí schopný hodit stejně, aby dostal 0 a dostal se dál. Navíc se stala věc, že jsem měl Craft 20 a cesta přes doly se tak pro mě uzavřela, jelikož kostkami hodím max 18.
Je to divný. Pokud se záporné čísla počítají jako 0, není to tam specifikovaný. Co si o tom myslí ostatní?

díky

28.12.2014 11:46:22

@tmama
1) Craftem, proto se to taky jmenuje Psychic Combat

2) Mines: hodis 3d6 a odectes od toho svuj Craft: kdyz Ti padne 15 (3d6 hod) a odectes 10 (Craft) vyjde Ti 5 -> vylezes az ve Warlock Cave
-> tj. cim vyssi vlastnost, tim mas vetsi sanci, ze nezabloudis

28.12.2014 12:43:41

shadowblade
presne tak, je to tam popsano si myslim uplne jasne...

je tam i vyslovene napsano co se od ceho odecita - odecti Craft od souctu (toho co padlo na kostkách - total).

Co se tyce prvního dotazu, tak to zalei na vlastnosti - třeba nektery pedmety umoznujou pouzit craft místo sily i ve fyzickem souboji...takze pokud mas vyssi craft nez silu,tak se to vyplati,ale protivnik pouziva normalne silu.(napr. nejakej mec-ted nevim presnej nazev ti v souboji umoznuje pouzit vuli místo sily) pokud provádíš primo utok craftem tak se jedna o psychicky souboj a craft pouzivate oba.

28.12.2014 17:12:43

@Shadowblade @peet
díky borci, sem rád, že to mám potvrzený od dalších nadšenců :)
jen ještě ohledně toho házení, pokud teda hodím kostkami méně jak mám craft (např hod5 a mám craft 10, výsledek bude -5), tzn že jsem nezabloudil a prošel?

Víte, mate mě to: 0:mines ; 6+tavern.. O záporu se nikde nepíše. :/ V tom případě by to mělo být 0-:mines ; 6+tavern

díky

29.12.2014 09:35:25

@tmama
ano

29.12.2014 10:51:12

ano
nehledej v tom vědu... a použij logiku. V kryptě je zával, na který potřebuješ alespoň X síly, pokud ji máš, odvalíš to a projdeš. Pokud ne, hledáš jiný východ. Analogicky abys prošel dolem, potřebuješ se soustředit. Pokud to svedeš, nezabloudíš, pokud ne, zabloudíš a podle toho jak moc, tak daleko od správné cesty vylezeš...

29.12.2014 14:04:36 | Upraveno autorem (porovnej)

dotazy
1) Poku v některé lokaci leží neodstranitelná karta místa (močál, kaplička, kouzelná brána apod.), otáčí se při vstupu další? Předpokládám, že ne.
2) Pokud hráč otočí kouzelný potůček, bere si sílu i ten hráč, který kartu otočil nebo až další kdo na dané místo přijde?
3) Odhazuje se talisman, když se dostanu ke koruně?
4) Odhazuje se sekera, když postavím vor?
5) Políčko Krypta - když hodím třeba kostkama 1, tedy 3 a odečtu sílu třeba 6, jsem na -3. Řídím se podle výsledku 0?
6) Pokud odhazuju trofeje abych si přidal sílu/vůli, musím odhodit všechny? Mám třeba trofeje hodnot 4,3 a 2. Můžu vyhodit 4 a 3, vzít sílu a dvojku si nechat?
Díky za rady. Většinu si myslím jak to bude, ale jistota je jistota.

11.1.2016 17:52:27

skyfire
1. Ne,pokud to neni pole kde se otaci karet vice (a karta mista je jedina,ktera tam lezi)
2. To jsme resili taky, ale myslim, ze az dalsi hrac,jelikoz s polem uz ses setkal (a umistil tak tuto kartu)
3. Tusim, ze ano
4. Neodhazuje, proste s ni mezi soubojema nastipes drevo :)
5. Ano
6. Muzes, staci vymenit trofeje v hodnote 7 bodu, takze kdyz ti to takhle vyjde tak tim lip. Kdybys mel dve trofeje se silou 4, tak by ti ten prebytecnej bod propadl...

11.1.2016 19:07:09

...
ad otázka 2) opravdu je tomu tak, že až další hráč? U karty, kde si házíš kostkou a ona tě někde přesune to taky bude až další hráč? Podle mě otočíš potvoru a musíš se s ní vypořádat a a stejně bych to bral u těchto karet. otočím a měly by mě ovlivnit.

12.1.2016 17:10:29

ad 2
S kartou se stretnes okamzite kdyz ji otocis. Tzn. Potucek vyuzije hned ten hrac co ho objevi.

12.1.2016 18:05:11

skyfire, mejlo
Asi to bude jak rika Mejlo, my to taky casto resili a vydycky jsme to meli na dohode - obcas tak a jindy tak.
Jeste jsme hrali tak, ze kdyz pouzivas sekeru ke stavbe voru, tak si musis hodit kostkou jako na souboj a hody 2-6 jsou ok, ale kdyz padne 1, tak se sekera znici (jako se zlomi mec pri souboji).

12.1.2016 18:42:11

Dotazy
1) Pokud mám třeba šalamounovu korunu, která přidává +2 k vůli a vůli mám jedna, můžu teda mít jedno zaklínadlo? Nebo se ta +2 vůle používá jen v boji, ale nejde ji použít k výpočtu vůle pro nesení zaklínadel.
2) Když se Bard promění v ropuchu a má za pomocníka zvíře, které očaroval, nechá ho na políčku společně se všemi předměty, penězi a pomocníky? Pokud ano a na políčko následně stoupne někdo jiný, musí s tímto zvířetem bojovat a teprve poté si vzít co na políčku leží?
3) Pokud při proměně na ropuchu nechám na políčku Poltergeista, musí si ho hráč co tam následně vstoupí vzít s ostatními předměty nebo pomocníky?
4) V boji můžu použít jen jednu zbraň. Předmětů a pomocníku můžu použít kolik chci že?
Děkuji za rady.

10.2.2016 18:03:10

Skyfire
1) Můžeš mít zaklínadlo. Vůle z předmětů/pomocníků se počítá pro všechno (mimo mnicha, psychický úder, válečného oře...to už se tu řešilo).
2) Hrajeme to tak, že zvíře tam necháme a někdo jiný s ním musí bojovat a pak si může vzít zbytek.
3) Musí si ho vzít, prostě se na tebe nalepí, ať chceš nebo ne :-)
4) Ano

11.2.2016 09:03:05

Re: dotazy na pravidla
Kdyz ho poprve potkas a chce ho do party, musis mu zaplatit zlatak. Jinak zustane na policku, nez ho potka a zaplati mu nekdo jiny. Jakmile je ve tve druzine, pridat ti +3 silu do konce kola, kdyz mu zaplatis zlatak. Muzes ho pouzit kdy chces, pokud ho v danem kole nepouzijes, nic mu neplatis. Stale ale zustava ve tve druzine. V textu ani neni uvedeno, ze bys mu musel zaplatit na zacatku tahu, muzes mu tedy zaplatit i ve chvili, kdy uz jsi v boji a zjistis, ze ho potrebujes (klidne po hodu kostkou na utok).

12.2.2016 15:43:54

Boj s příšerama
Ahoj,
potřebuju prosím poradit. Mám hru Talisman a nikde jsem se nedočetla, že když bojuji s příšerou, zvířetem, duchem, cizincem a podobně. A potvora vyhraje tak ztrácím život a ona zůstává na políčku. A když dojde zase na tah tak musím bojovat opět s potvorou nebo můžu pokračovat v cestě dál a potvora zůstane na políčku dokud jí někdo nezabije ?

10.11.2016 21:57:20

Vybíráme z Bazaru

Stone Age: 10th Anniversary
Stone Age: 10th Anniversary
Akt. cena: 1690 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas