Studená válka 1945–1989

xxxxxxxxxo hodnoceno 545x (Seznam vlastníků)

Studená válka 1945–1989 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, strategická, diplomacie
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Ananda Gupta
Jason Matthews
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

První dojmy

tak předevčírem jsem měl možnost hru otestovat a první dojmy jsou víc než pozitivní. Hru jsme nedohráli (tragický fotbal nám ji přerušil, kdybych věděl, jak to dopadne, hrál bych raději dál TS), ale komunisti mě pěkně válcovali. Asi bude nutná dobrá znalost karet, jelikož jsem díky blokádě přišel o Západní Německo, čemuž se dalo v klidu zabránit, kdybych věděl, že tam ta karta je. Ale naše chyba, měli jsme tušit, že v card driven game hrají karty velkou roli ;) Nicméně ačkoli je to hra pro dva, už mám zájemců fest, to téma se líbí každému a můj středeční soupeř byl nadšený i ze samotné hry (já také). Už se těším na další hru, dlouho jsem nad koupí TS váhal a teď se kopu do hlavy, že jsem ji už dávno neměl doma.
3.4.2009 09:12:31

rbx

Sydo
tak jsem tu na horach take zmermomocnil jednoho adepta a nejdrive jsme odehrali tu zkusebni verzi a pote se vrhli na ostrou. hral jsem za Rusa a vyhral jsem v prvnim kole mid-waru diky uspesnemu prevratu v Paname a naslednemu Middle-America Scoring. Byl jsem tam sam, tudiz jsem mel Dominanci+1 a tudiz vcelku snadno pres pozadovanych 20 bodu. Za celou hru jsem nalizal asi 5 Scoring karet a tudiz jsem nemel zadny vaznejsi problem, az me bylo lito, ze jsme se skoro do toho mid-waru neprobojovali. Vsude jsem byl napred, karty me sly krasne do ruky a nemusel jsem tedy prilis hrat karty s bilou hvezdou. Dvakrat jsem mel v ruce Marshalluv plan a 2x jsem ho vynegoval kartou UN Intervence. Jedine, co jsem Amikum dovolil bylo NATO, kdy jsem nemohl delat prevraty v USA dominujicich zemich Evropy, ale stejne jsem jim to pak snizil jinou kartou. Po teto prvni hre mi to prislo jako neprilis vyvazene. Ale asi jsme se neprobojovali dostatecne daleko, kdy mozna v mid a late waru to bude treba uz na strane USA. Nevim. Kazdopadne to ve me nechalo velmi pozitivni dojem a dokonce i v mem souperi, i kdyz celkem jasne prohral.

3.4.2009 21:40:31

vyrovnanost
faktem je, že v základu to až tak úplně vyrovnaný není, my jsme měli v lize asi 65% výher pro Rusy s original setupem. Naučit se hrát s USA dobře trvá déle, je vskutku od začátku pod tlakem. Dejte je zkušenějšímu hráči nebo přidejte tak 2-3 body vlivu do začátku (bidování).

5.4.2009 04:16:36

Rusové
My jsme předevčírem hráli zase a jelikož už jsme měli karty z early war celkem zmáklý, už to nebylo takové člobrdo jako poprvé. Tentokrát jsem byl rudoch já a yankeeové statečně dotahovali. Na začátku 8. kola bylo skore na 0, na jeho konci jsem se urval na 18 pro SSSR. Nicméně soupeř nadšen a já neméně.

5.4.2009 08:54:48

vy me stvete:-)))
bude to bavit i holky?:-)

22.4.2009 10:44:46

rbx

Ringo
ja to s zadnou jeste nehral, ale moje mama rikala, ze to vypada zajimave a to je v duchodu a hry nehraje a moji zene se to take libilo. Rekla, ze mame konecne taky neco jinyho nez skrety, draky a kouzelniky...tedy fantasy.

22.4.2009 11:11:43

fotka "rudý mor se šíří"
ta je naaranžovaná nebo fakt ze hry? vypadá dost nestandardně :)

29.4.2009 00:45:32

Petr
je to skutečně záběr ze hry. Byla to naše druhá hra a Američané se kolo poté celkem zdatně oklepali. Učedník - mučedník :)

29.4.2009 07:57:44

Petr

no spíš mi šlo o to, že podstatný battlegroundy jsou prázdný a tak :)

29.4.2009 12:28:22

Petr
hru jsme se teprve učili, takže které BG jsou podstatné jsme opravdu ještě netušili.

29.4.2009 12:57:23

Dojmy po nekoliky partii
Zdar,tak mam za sebou 4 partie a je to vazne vynikajici.Vcera jsme u toho zakysli na 4 hodiny a uz dlouho jsem tak nenamahal (ve volnym case:-)) mozkovy zavity.Nicmne dojmy po prvnich hrach jsou,ze SSSR je na tom predevsim v early a mid waru mnohem lepe - mam dojem,ze tam je vice event karet s remove/add influence a diky jeho vetsimu vlivu predevsim Asii (Vietnam revolt a podobny kraviny) je to pro USA ze zacatku peklo.Hral jsem vsechny ctyri hry prave za amiky a prvni tri jsem rupl do patyho tahu a az vcera me konecna sla trochu rozumna ruka (pred tim pravidelne vice nez pulka rudejch karet a kamos dokazal mistrne skladat moje eventy s tim,ze jejich efekt nenastaval ci s naprosto minimalnima skodama).Ale i pres rozumnou ruku a docela dobry pokusy o prevraty a war karty me na konci hry nektery karty proste staly hru (Nasser a podobny) - ztrata blizkyho vychodu,kterej jsem se snazil docela uspesne drzet a pri zaverecnym scoringu - bye bye :-) Ale jinak je to naprosto super (az na ten zmrsenej podklad z toho mekyho papiru).

4.8.2009 08:46:32

První hra
Tak mám konečně za sebou první, byť nedohranou hru. Skončili jsme asi po třech hodinách hraní, před začátkem 6. tahu. Trvalo to halt dlouho, pořád jsme koukali do pravidel.I přesto jsme ale děllali dost chyb, např. jsme umísťovali vliv vždy za jeden operační bod, omezení DEFCON jsme ignorovali u realigment (mysleli jsme, že DEFCON omezuje jen couple) a taky jsme hráli eventy (protistrany) při vesmírné závodě. Ze začátku jsem to drtil, dostal jsem se s USA až někam na 17VP, ale pak jsem začal těžce ztrácet, rusáci všude, prakticky kontrolovali Jižní a Střední Ameriku, Západní Berlín rudej, no hrůza. Každopádně mě hra svými mechanismy hodně chytla. Opravdu výborná hra pro dva, i když mapa a žetonky jsou za tu cenu docela sooc :-)

7.8.2009 12:26:11

Uz ne prvni, ale stale dojem
Mam za sebou uz asi tucet her, hra je stale rychlejsi, zabavna a uchvatna. U me jednoznacne vede z her pro dva. Hosi, kteri ji vymysleli, byli geniove.
Vyhodou take je, ze vyklad vsech pravidel pro novacka trva priblizne 5-10 minut. Pokud ho hlida veteran, upozornuje ho na hrube chyby - obvykle Armageddon, hra pujde hladce. Kamaradka, ktera nikdy nehrala stolni hry, vse pochopila za par minut, coz je dukazem vhodnosti i pro novacky z divcich rad.

To Raistlin: jses si jisty, ze Svaz to ma v Mid-War jednodussi? V Early war rozhodne vede, ale v Mid-War z moji zkusenosti dost trpi a ztraci, pocet nizkobodovych a neprijemnych US eventu je vskutku znacny. Late war je celkem vyrovnany.

7.8.2009 23:41:37

Realigment
Tak mám za sebou první komplet pru a první výhru, Železná opona padla už za Jimiho Cartera (7. kolo) a celý svět tak mohl už na sklonku 70. let zakusit krásy kapitalismu :-)
Mám ale dva dotazy na skušenější hráče:
1)jak často používáte Realigment roll? Já ho za celou hru použil jednou, soupeř ani jednou... Já mám pocit, že jedinou jeho výhodou je, nezvyšuje Defcon, daleko raději si střihnu někde Couple
2)mám pocit, že moje výhra (krom neskušenosti protihráče) byla hodně daná tím, že já hrál drtivou většinu skórovacích karet (já asi 6, soupeř 2), mám pocit, že to bylo klíčové. Sice se soupeř na skórování připraví, když začnu masivně zbrojit v jednom regionu ale pořád můžu hrát skórování v okamžiku nejvýhodnějším pro mě...

11.8.2009 08:35:19

To Eyron
Dle mych zkusenosti se Realignment pouziva hodne vzacne, obcas za celou hru ani jednou, ale v klicovy nepostrehnuty okamzik dokaze zvratit celou hru. Podobny klicovy nepostrehnuty okamzik jsem zazil asi jednou za tucet her. :)
Pokud mam v rukou skorovaci karty, znamena to, ze oponent ma vice bodovych karet pro sebe a tudiz moje ofenziva nebo protiofenziva bude mnohem slabsi. Sice urcim, kdy se vyskoruje dany region, ale ja osobne preferuji mit vice standardnich karet.

11.8.2009 09:08:00

Eyron
Realigment jsem použil snad jen jednou proti západnímu Německu, jehož stabilita je nevhodná pro coup. Jinak je opravdu hodně vzácný. A co se skórovacích karet týče, souhlasím se Stevensonem. Pokud soupeř zbrojí, začnu zbrojit taky a pokud mám víc karet, je větší šance, že budu mít parchanty jako Nasser, kteří dokáží situaci v regiony pěkně obrátit v můj prospěch.

11.8.2009 09:20:45

Uriel

realigment roll
docela mě překvapuje, že ho nepoužíváte. Taková jedinná karta s Operační hodnotou 4 mi zrušila západní Německo a Itálii během jednoho kola, což de facto znamenalo, že jsem byl od 3 kola na prohru. Obecně z vlastní zkušenosti mi přišlo nejlepší uplatňování dražších karet na snižování vlivu (více pokusů = větší efekt) a karty s hodnotou 1-2 na revoluce v zemích s nízkou stabilitou

11.8.2009 10:55:00

To Uriel
Pokud si Sovet troufa det realignment na DEFCONu 5, potes ho prevratem, aby byl DEFCON 4. Muze zkusit zabrat Zapadni Nemecko nebo Italii, ale to mu nebude stacit na obsazeni Evropy.
Navic aby Ti zrusil Nemecko s urcitou dobrou pravdepodobnosti, potrebuje mit kontrolu nad Vychodnim Nemeckem (3 body od pocatku) a Rakouskem (4 body z 6). Na Italii potrebuje mit Rakousko (4 body ze 6) a Yugoslavii (3 body ze 6), dohromady na zacatku Rakousko a Yugoslavii neda. Pokud riskne nedokoncene Rakousko nebo Jugoslavii, vystavuje se hrozbe Truman's Doctrine. V Jugoslavii navic hrozi Independent Reds. Ve vsech pripadech hrozi East European Unrest.
Ty mas +1 za kontrolu svoji zeme, on ma +1 za kontrolu sousedni zeme, +2 pokud kontroluje obe. Znamena to, ze pokud mas 4 body v Zapadnim Nemecku, musi obetovat ctyrbodovou kartu, aby Ti vyhodil vsechny 4 body (v prumeru 1 bod na hod). Ty si do Nemecka znovu das ctyrbodovou kartou body a jsi v klidu, pripadne das body 3 nebo 2, at se snazi... Mas radu karet v Early War, ktere spolehlive odradi Soveta od pokusu v Evrope.

11.8.2009 11:34:44

realignmenty
... se imho používají v Evropě celkem zřídka... Hlavně proto, že se hrozně rychle dostanete na defcon 2 (pokud je defcon >2 a soupeř má nějakej zranitelnej battleground (tj. s nízkou stabilitou), prakticky musíte "pucovat", než to samý udělá vám... takže asi tak 80-90% času je defcon 2, ergo žádné realignmenty mimo Afriku a Ameriku nehrozí. Tam jsou ale celkem častý ve střední a závěrečné fázi. Chce to nepodceňovat i ty země kolem těch battlegrounds.

11.8.2009 12:12:45

slintám
Sakra já už bych si konečně ten TS chtěl zahrát a furt se nemůžu dohrabat k tomu abych dodělal ty karty. Teď rodina až do soboty odjela, tak snad s tím po večerech trošku pohnu.

11.8.2009 12:38:33

kren
tak hlavně neposlintej ty karty :D

11.8.2009 12:41:43

to Sappho - jestli jsi na příjmu :)
V jiném vlákně jsi psala, že už máš tři hry za sebou. Chci se zeptat na dvě věci, respektive tři.
1) Jak hru hodnotíš jako nováček v téhle hře
2) Jak dlouho vám trvala každá ta partie
3) Kdy si to zahrajeme spolu? :D

24.6.2010 09:02:04

Křen
1. mechanismu té hry mě maximálně chytl. Je to něco nového.
2. zatím moc dlouho ne. Protože to neumíme a tak US prohrávají vždy tak ve 4 kole. Na tom se musí zapracovat.
3. když sladíme termíny tak kdykoliv :)

24.6.2010 09:12:36

příjmem
Od podzimu to bude s příjmem horší. V práci na nás asi začnou dohlížet. Hlavně v oblastech serfování na netu. A bohužel v dosahu není žádná wifina od někoho jiného.

24.6.2010 09:14:12

dodatek
Zaprvé sorry že píšu jak čuně. A ještě se vrátím k bodu jedna. TS mi otevřel brány do světa GMT. Rozhodně pořídím až vyjde 1989 a taky neplánuji u těchle dvou skončit. Baví nás to obě a to fest. A dokonce to zvládám v angličtině. Teda karty do 3 věku jsem zatím moc neviděla:)

24.6.2010 09:16:41

1989
To já taky. To zas bude práce s kartama :( ....
Můžete zkusit zahrát ten scénář ze strany 12 - "Závěr studené války".

Jinak v první hře mne do půlhodinky Sasa vyklepl do 4. kola (já byl SSSR). Zatím všechny ostatní hry jesem dotáhl až do 10 kola. Jednou prohrál, jednou vyhrál. Problém je, že jsem to vždycky hrál s nějakým nováčkem (včetně mě, když jsem to dával na Zatroconu se Sasou), tak byly partie strašně dlouhé. Jinak si myslím, že by to mohlo odsýpat rychle.

24.6.2010 09:23:05

Vybíráme z Bazaru

Tenpenny Parks v anglictine
Tenpenny Parks v anglictine
Akt. cena: 410 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas