nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Splash Attack

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 5 let
Herní doba: 15 min
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: párty hra, dětská hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Thierry Chapeau
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Jít si v klidu zarybařit, to je pro mnoho lidí doslova ideální relax, ráj sestoupivší na zem. Ale může se stát, že člověk přijde se svojí skládací stoličkou k líně plynoucí řece a zjistí, že vodstvo je obleženo podobně smýšlejícími individui. V tu chvíli se z rybaření stává boj, ve kterém zvítězí jen rybář, který si všimne, že ryba zabrala jako první. A protože v řece plavou i dravé piraně a úlovek není nikdy v bezpečí, je nejlepší kořist rovnou spořádat. Ne všichni ale mohou odejít s plným břichem...

Splash Attack je bláznivá postřehová hra pro nejmenší, o řád jednodušší, než žánrový etalon Duch nebo ještě komplexnější Panic Lab. Jednoduchost ovšem u postřehovek nemusí být na škodu. V duchu dalších pohledných her od Francouzů z Gigamicu naleznete v krychličce s nápisem Splash Attack deset dřevěných, barevných rybek a k tomu dvě kostky. Ryby jsou různobarevné a na těle mají šupiny různých tvarů (kosočtverce, trojúhelníky, kruhy). Hra je svižná a rychlá a díky přibalenému plátěnému pytlíku i praktická na cesty.


Průběh hry:

Hráči se střídají v jednotlivých tazích. Ve svém tahu hráč hází najednou oběma kostkami a všichni hráči naráz pak hledají rybu, kterou kostky označí. Jedna z kostek totiž určuje barvu hledané kořisti a druhá tvar jejich šupin. Kdo se jako první zmocní ryby kombinující správně barvu a tvar šupin, si tuto rybu postaví před sebe. Ale pozor - stále ještě nemá vyhráno. 

Pokud totiž znovu padne kombinace popisující rybu, kterou už někdo ulovil (má ji před sebou), musí hráči chňapnout červenou piraňu a zakřičet při tom slogan "Útok z hlubin!". Když se to podaří hráči, kterému patří ryba, určená kostkami, smí tuto rybu otočit stranou s kostrou nahoru na znamení toho, že se mu podařilo rybu sníst. Pokud ale piraňu chytí jakýkoli jiný hráč, musí ten, kterému patří hledaná ryba, tuto rybu vrátit zpět do společné zásoby.


Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy v řece nezbývá žádná ryba, krom piraně. V tu chvíli vyhrává hráč, kterému se podařilo sníst nejvíce ryb.

Autor: Dejf