Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Games Workshop |
Autoři: | Richard Halliwell |
Rok vydání: | 1989 |
Sdílej: |
tak jo trošku češtiny
Sloveso "končit" je vidu nedokonavého a tudíž lze použít přechodník přítomný. Záleží na rodu a čísle takže:
- hráč konče
- hráčka končíc
- hráči(hráčky) končíce
Sloveso "skončit" je vidu dokonavého proto se použije přechodník minulý
- hráč skončiv
- hráčka skončivši
- hráči (hráčky) skončivše
a pak že je SH pro puberťáky
:D
overwatch one more time
Teda pánové začínám být ze SH mírně řečeno zmatený. Podle rozhovoru s Jervisem Johnsonem by mělo platit (jak tomu tedy rozumím já), že v případě, který jsem popisoval dřív nemusí mariňáci vůbec používat CP, ale hned jak se objeví druhý GS po odstranění prvního, můžou pálit v overwatchi.
Tady je ta část rozhovoru
Q. On the Genestealer player's turn, suppose the Space Marine player reacts to a Genestealer action, using a CP to turn-and-shoot a model in such a way as to bring a blip into LOS. This triggers an involuntary blip conversion, which (according to the rules on page 17) gives the Space Marine model another opportunity to react. The Space Marine uses another CP to turn-and-shoot the model in such a way as to bring another blip into LOS. This triggers another involuntary blip conversion, and so on. Is the Space Marine player allowed to "chain" multiple reactions together like this?
A. Yes.
zgrywus
mám pocit že to je ale trochu jiná věc. Když se nedobrovolně obejví blip, tak hráč za mariňáky rozestavuje odhalené GS a je to bráno jako akce (respektive to že postaví GS do LOS mariňáka) a mariňák na hlídce pálí. Ale když se po zabití GS objeví v LOS další GS, ale ten se nehýbe, nemůže po něm tentýž mariňák na hlídce pálit, ale podle FAQ, když se pohneš někde jinde na mapě nějakým GS a vidí ho jakýkoli mariňák může jakýkoli mariňák (ne jen ten co ho viděl) reagovat a použít CP na nějakou akci a může tudíž vystřelit po onom GS který se před tím objevil v LOS, ale nehýbal se. Doufám že jsem to vysvětlil dobře.
beholder
Aha, pravdu díš. Měl bych rychleji přemýšlet a pomaleji psát:)
2 Beholder
Řekl bych, žes to řekl docela přesně, a že lépe bych to sám neřekl;o)
2 kren: díky za tipy z ČJ. Já mám totiž přechodníky rád, byť to asi moc nevypadá;o)
mart
díky, to jsem rád...ale logiky v tom je asi tolik jako v memoiru, který jsem včera hrál - jeden pěšák tam díky dobrému hodu na kostce zničil tank :-D
Beholder
A co je na tom nelogického? Memoir je tak abstraktní, že si to můžeš představit třeba tak, že hodil granát do poklopu ;)
Beholder
Obávám se, že v Memoiru se žádná "1 pěšák" nevyskytuje :)
Richmond
jakto že ne? Je tam 4 členná pěchota a když 3 zemřou tak zbyde jeden pěšák ne? Nebo to snad má znamenat pěchota o desítkách členů se "4-mi životy"?
no kdyby byl těsně u něj tak dejme tomu, ale on stál o jedno nebo snad dvě pole dál
Beholder
1 figurka = jednotka pěchoty (u tanku to je obrněná jednotka)
Richmond
aha, tak to jo. Ale stejně je podle mě nepravděpodobné, že by jednotka pěchoty na takovou vzdálenost zničila obrněnou jednotku tanků :), ale to sem nepatří...
Richmond - offtopic
tak mi to nedalo a nahlédl jsem do pravidel Memoiru i Battlelore a všude se tam mluví o jednotce jako uskupení figurek, tudíž jedna figurka přece nemůže být jednotka (ve smyslu jednotka třeba o 10 mužích) to by pak byla jednotka v jednotce. Takže podle mě je jednotka pěchoty (4 figurky) jednotka, která má 4 členy. Stejně tak obrněná jednotka (3 tanky) je jednotka ve které jsou 3 tanky.
Omlouvám se za offtopic.
...
seržant s kladivem a štítem hodí v souboji 6 a stealer taky. Je to remíza nebo seržant díky bonusu +2 vyhrává?
seržant
Serža pochopitelně vyhrává, protože díky svému bonusu dosáhl hodnoty 8. Což je, mezi námi, úder jako hrom:o)
Beholder
Serzant vyhrava, nikde neni napsane, ze sestka je maximum, takze serzant ma 8, stealer jenom 6.
Muj dotaz: Kdyz stoji marinak vedle stealera tak, ze by mohl zautocit na blizko, muze marinak strilet? Tj. muze marinak strilet v situaci kdy by melo dojit k boji na blizko?
Beholder
Seržant vyhráva,bonus +2 se přičte k hodu 6 tak že seržant hodil 8 .
Raven
Pokud je na tahu marinák muže střílet i když stojí vedle stealera.Bojuje na blízko jen když je na tahu stealer a zautočí na něj.
...
díky ;)
ještě jeden dotaz
Když stojí mariňák u vstupu do místnosti vidí celou místnost nebo celý puzzle dílek? Respektive vidí pouze místnost jako čtverec nebo i první výstupní pole z místnosti?
Beholder
nevim jestli te spravne chapu, ale proste udelej vyhledovy vejir a je jasne kam s marinakem dohlednes.
Místnost
Ano, pokud stojíš ve vstupu, vidíš úplně celou místnost, což je de facto celý puzzle dílek:o) Komplikovanější situace nastává, když jsou v místnosti nějaké figury, což řeší a vysvětluje tahle diskuse na BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/473626/line-of-sight-an-illustrated-set-of-examples/page/1
Nicméně pokud by ses čirou náhodou dostal k dřívějším mapám Space Hulku, kde jsou extrémně velké místnosti/chodby, je nakonec lepší řešit line of sight klasicky, jak naznačil níže Ringo.
mart
dík za dobrý odkaz. Měl jsem na mysli situaci co je na Example 2: LOS in a Basic Room. Kdyby tam ten první stealer vlevo od mariňáka nebyl, tak toho stealera s křížkem vidí že? Ovšem situace Example 3: Overwatch Fire mi přijde těžce nelogická (ještě více než to že plamenomet zapálí jen puzzle dílek nehledě na jeho velikost). Mariňák přece automaticky pálí jakmile se otevřou dveře a uvidí tam stealera, nezajímá ho kdo ty dveře otevřel ne :)
Beholder
Example 2: ano, přesně tak.
Example 3: nelogické možná, ale je to opravdu dle pravidel. Čili mariňák v overwatch reaguje pouze na stealera vvíjejícího aktivitu, za předpokladu, že je stealer na konci svého tahu v jeho LOS (což stealer otevírající dveře není).
Mimochodem, pokud ti pořád vadí efekt plamenometu, tak si jej změň. Kouzlo Space Hulku spočívá mj. ve skutečnosti, že je otevřený dalším vlastním modifikacím pravidel. Udělej si plamenomet třeba tak, že zasáhne jenom centrální políčko a každé bezprostředně sousedící.
Pravidla
Tak jsem přečetl diskusi o pravidlech od začátku do konce a poměrně velkou část odpovědí jsem tu našel (tedy posílená střelba kombinovaná s hlídkou je teda mazec), ale přesto bych se rád na pár věcí zeptal. Z plamenometu se střílí za 2AP a již se nedá dělt nic jiného? Co se rozumí sekcí při určení plochy zásahu plamenem? Jeden puzzle dílek? Tedy celá místnost? Jak v případě chodby? Při úderu Broodlorda se sčítají dva hody, znamená to, že se téměř nedá na blízko porazit? (tedy snad jedině že by hodil 6+1 a seržovi se povedla 6).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Akt. cena: 6000
Končí za: 11 hodin
Yspahan
Akt. cena: 70 Kč
Končí za: 1 den