Space Hulk - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Games Workshop
Autoři: Richard Halliwell
Rok vydání: 1989
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy na pravidla

nejasnosti v pravidlech a pod....
8.11.2009 23:27:05

mart
sorry, blbe jsem te pochopil, myslel jsem ze mas na mysli, ze muzes pouzivat pohyb a strelba a pak zase pohyb a strelba a bonus je uplatnen.

9.11.2009 12:19:20

hlídkování
Dle mého lze tebou uvedeným způsobem obnovit blokaci vstupu, ale jenom pro eventuálně nově nasazené blipy.

9.11.2009 12:19:29

blokování u vstupu
podle mě to jde jednoduše říct tak, že zablokovaný může být blip/blipy jen jedno kolo a jen ten/ty které se tam právě umístily za každých okolnosti. Vracení se tam a zpět do limitu 6 polí nebo nově příchozí nic neřeší. Je to tak?

9.11.2009 12:24:02

2 Beholder
to bud asi na kouknuti na oficialni FAQ, protoze to bohuzel neresi zrejme ani pravidla.

Nicmene muj nazor je takovy - dalsi prichozi marinak, stejne jako ustup a znovuvstoupeni nic neresi. Nmelo by to logiku. Ve fazi kdy jedou v kole GS byse defakto nic nezmenilo, pord by byl v mistnosti hlidkujici marinak, at uz stejny, jiny, nebo ustoupivsi a znovuvstoupivsi do mistnosti. Co je treba podle me resit je to, ze prichozi posili v takoveto situaci mohou byt nasazeny az v nasledujicim kole. Takze hrac v nasledujicim kole nasadi do hry v minulem kole skryvane blipy, ale prichozi posili v tomtez kole museji opet cekat na dalsi kolo. Z toho vyplyva ta vyhoda, ze marinak tam lidkuje a znemoznuje GS se vyrojit ve vetsim poctu.

9.11.2009 12:31:07

*oprava hrubki:-)
posily

9.11.2009 12:32:00

blokování
Tak nějak. Ono to tancování vlastně není potřeba, protože každý nový blip je ovlivněn a zdržen už současným postavením mariňáka. Pravda.

9.11.2009 12:35:24

mart
"Je ovšem důležité tohle pravidlo uplatnit a rozvést ještě dále v Overwatch režimu. Ano, mariňák tu sice získává bonus pro střelbu na stále stejný, k jeho postavě eventuálně postupující cíl. Ale co když na tento střílí současně dva mariňáci v Overwatch režimu? Pak si musíte spočítat, kdy lze bonus uplatnit a kdy už nikoliv, protože došlo k přerušení palby iniciativou jiného mariňáka!"

A jak se to v tomhle případě řeší? Střílím s případným bonusem s jedním Mariňákem a poté když je GS zabit tak ještě vystřelím s tím druhým?

9.11.2009 12:36:15

pohyb vetřelců
Mě by docela zajímal váš názor na gratis pohybové kreace vetřelců. Tito se mohou otáčet o 90 stupňů zadarmo v případě, že jde o aktivitu současně provázanou s nějakým dalším pohybem, ve smyslu posunu na další pole. Takže udělá např. úkrok do strany a současně se otočí za 1 akční bod.

Nicméně manuál dále naznačuje něco v tom smyslu, že pak je každá další otočka o 90 stupňů již "zpoplatněná" akčním bodem, bez ohledu na její možné současné provázání s pohybem. Co si to tomhle myslíte?

9.11.2009 12:43:24

Beholder
v pravidlech je psano, ze je jedno zda byl GS zabit ci nikoliv, vystreli uplne vsichni jakoby najednou. Jestli to dobre chapu, hlidkujici neutraceji za strelbu zqdne AP a nejsou tedy limitovani. V tom pripade pokud nedojde k zabiti GS ani v pripade ze do nej palili vsichni hludkujici, udela GS dalsi krok - pohyb - a pokud zustal v zornem poli hlidkujicich, ti pali znovu a podle me uplatnuji onen bonus souvisle strelby.

9.11.2009 12:44:57

Ringo
jo to dává smysl, tím pádem uplatní bonus oba při další střelbě pokud oba minuli...

9.11.2009 12:46:34

střelba v Overwatch
Řeší se to dle mého následujícím způsobem. Budeme brát pro příklad jednoho vetřelce, který se místností ubírá vpřed za dohledu dvou mariňáků v Overwatch režimu.

Střílí první, za 6.
Střílí druhý za 6.

Abychom tady získali bonus pro opakující se střelbu, musíme v dalším kole zvolit jiné pořadí.

Střílí tentokráte druhý a už za 5 (střílí dvakrát po sobě, proto ten bonus).
Střílí první za šest (jelikož už nejde o opakující se střelbu, byla totiž přerušená aktivitou druhého mariňáka).

Atd.

9.11.2009 12:47:47

ad pohyb vetrelcu
mart: ukrok stranou u GS se podle me nebere jako otocka o 90°, pohyba zase otocka o 90°. To uz by bylo za 2 AB. Podle me proste vemes GS, jdes rovne o jedno pole a otocis jej o 90°a to je za 1 AB.

9.11.2009 12:53:21

mart
a kde je v pravidlech to že souvislou střelbu přerušuje druhý střílející mariňák na hlídce. Já myslel, že souvislou střelbu ruší jen pohyb mezi dvěma výstřely

9.11.2009 12:54:30

mart
ad overwatch - podle me pravidlo dodrzeni vyuziti vsehc bodu souvisle plati jen pro 4 AP tahu jednoho marinaka. Overwatch podle me funguje jakoby soucasne, vsichni najednou a na poradi nezalezi, vsicni maji pri dalsi palbe tenbonus.

9.11.2009 12:56:24

mart
ja si to kapku davam do souvislosti i s tou pocitacovou verzi kterou jsem kdysi hodne davno smazil jak zbesili aco delali vsichni hlidkujici? Spustil se taha vsichni palili najednou, GS bezel proti nim a vsichni samozrejme jeli souvoslou strelbu a je jedno jestli byl jeden nebo tri. Marinaci si vzajemne strelbu neprerusuji.

Mimochodem podle me lze ve vlastnim tahu marinaku takto vyuzivat i Command points, tahnes se vsemi apak se rozhodnesdodatecne ze pouzijes command points au marinaku kteri strileli muzes zahrat bonus souvisle strelby, pokud je command point vyuzit opet ke strelbe.

9.11.2009 12:58:42

Souvislá střelba v Overwatch
The sustained fire is lost if the Space Marine takes any
action other than a shoot action, or if the Space Marine
moves and fires, or if a "model other than the target takes
an action".

Závěrečná část v uvozovkách. Přičemž střelba v Overwatch je pokládána za akci, tudíž v tomhle případě dojde k negaci sutained fire bonusu.

9.11.2009 12:59:42

to Ringo
Nerozumíme si. Úkrok a otočka o 90 stupňů znamená investici jenom jednoho akčního bodu. Nebo pohyb dopředu/dozadu a současná otočka o 90 stupňů. Minimálně tedy napoprvé.

A já se tady ptám, jestli to platí i napodruhé nebo ne?:o)

9.11.2009 13:01:53

Souvislá střelba
Sovislá střelba se vztahuje na jednoho mariňáka a ruší se jeho jinou akcí než je střelba.
Ostatní mariňáci se můžou dloubat v nose nebo střílet jak chtějí, jejich akce nemají na mariňáka v režimu střelby vliv, snad s výjimkou, když mu vlezou do dráhy střely a zacloní tak cíl.

Ad blokování: vidím to tak, jak to napsal Beholder v 12:24:02. Je třeba rozlišovat mezi nově přidaným blipem a těmi starými.

9.11.2009 13:02:20

mart
Bonus souvisle strelby muze marinak ziskat take behem hlidky, kdyz podruhe nebo po nekolikate strili na stejny cil. Nikde neni psano, ze dalsi marinak tuhle akci rusi.

9.11.2009 13:07:25

mart
pokud udelas otocku o 90°spojenou s pohybem, neutracis za to AB, pokud se ovsem otocis jestejednou o 90°, tak ano a je jedno jestli jeto spojeno s pohybem, ktery te s tou otockou bude ten 1 AB stat, nebo se jen otocis a zustanes na miste.

9.11.2009 13:09:51

mart
podle mě ne, v pravidlech je že každé další otočení se už platí AB

9.11.2009 13:13:40

souvislá střelba & otočka
Inu vždyť jsem to napsal níže, máš tu výtah přímo z pravidel, že další mariňák svou akcí sustained fire bonus ruší. Tady tudíž nemá protentokráte pravdu ani JČP...

Co se týče otočky, také mám ten názor, ale úplně stoprocentní to přese všechno není:

Genelestealers may turn 90 to the left or right as part of a move action. The turn is made before or after the move (but not both), and does not cost any actior. All other turns are taken as separate action.

Dalo by se to totiž vyložit i tak, že pokud otočka NENí součástí pohybu, musí se investovat 1AP. Ale že jinak jich lze provést, jako součást pohybové akce, klidně i několik po sobě.

9.11.2009 13:22:54

Souvislá střelba
Mart: no jo, tak to dopadá, když člověk zahodí anglická pravidla a z lenosti se řídí jen českým překladem.

9.11.2009 13:59:19

Souvislá střelba
Aneb tuto sobotu na BGG (http://www.boardgamegeek.com/thread/460561)

Q: Acording to the rules as I read them two marines on overwatch shooting at the same Stealer, dont get a sustained fire bonus due to model activation of the other marine?

A: That's a good question, and as I was typing up my answer I had the same thought. I've played it as all the Space Marines get sustained fire, but strictly according to the rules that isn't true. Hmm. Maybe a good question to get clarified.

Although the rules say "if a model other than the target takes an action", they implicitly exclude the shooting model (otherwise you'd never get sustained fire, since the shooting model is taking an action and it's not the target) -- it's not much of a leap to exclude all of the shooting models for that one trigger condition.

Then again, the way I thematically interpret sustained fire is a stable Terminator, taking careful aim, with no distractions, and a little help from his targeting systems.

That explains why sustained fire is lost if other models take action, either shooting (sudden unexpected bursts of light and noise) or moving (commanders shouting orders, Sensorium indicators lighting up).

From a balance perspective, sustained fire is a tactical decision that does not come without sacrifices. If you want to take advantage (a significant advantage!) of sustained fire on overwatch, you have to avoid spending CPs on the other Space Marines. Overlapping fields of fire may interfere with the careful aim required for sustained fire as well.

Je to možná neoficiální, ale takto podané mi to dává smysl...

A protože střílí "ve skutečnosti" všichni zaráz, tak asi nemá bonus nikdo, což mi přijde jednodušší, než uměle šachovat s pořadím meriňáků.

9.11.2009 14:24:28

JČP
a jak je to teda s command points, ktere mohu rozdelit az po te, co vsemi tahnu, vztahuje se na ne souvisla strelba, pokud ji nepouziji v teze pohybu jednoho marinaka, ale pak tahnu jinymi a command pointem se vratim k tomu pred tim strilejicimu, ktery se netrefil a chtel bych pouzit souvislou strelbu?

9.11.2009 14:32:52

Vybíráme z Bazaru

Duna: Imperium - 5 promo karet (PL)
Duna: Imperium - 5 promo karet (PL)
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 9 dnů

Offcanvas