Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | ADC Blackfire Entertainment Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
4 možnosti vítězství
Dneska jsme zahráli další hru. Hráli jsme už i s divy a zkusili jsme aplikovat house rule pro 2 a odstranili jsme 12 budov, ale stále mi přišlo, že je to málo, protože jsem měl 2 města dokola obestavěné budovami a divy, to ve hře 4 hráčů asi není že?Falco
Jo však to je jediná cesta jak se bez postihu zbavit jedniček. Druhá cesta je upgrade, ale i tak z nich vytáhnu max sílu 3 (velice zřídka 4, když je vyleveluju na max). Ale soupeři, kteří měli větěí štěstí je mají se silou 3 hned aze startu :)
Beholder
prave ze upgrade je k prdu, proste porad je lepsi se jich zbavit, kdyz ma upgrade 3 silu tri a nekdo ji ma v zakladu to je hodne usili pro nic prave, jak uz bylo receno. prave drsne je kdyz mas jednotku na treti urovni se silou 5 + nejakej heal v zasobe. Te se pak neprijemne zbavuje kdyz souper taky nema ekvivalentni upgrade.
Falco
Nerad ti ruším tvé kruhy,není pravda, že pokud má národ Engineering a dost kladívek, tak "s kazdym mestem udelaji 2 stavby/vojaky/figurky".
Enginerring ti to umožní každé kolo jen v jednom městě ;)
se vtěrknu
jak to vypadá se složitostí hry? Teda mne osobně je to jedno, hraji všechno ale má přítelkyně už nerada nějaké složitější hry. Chtěl bych tedy prosím poradit před koupí, jestli je hra jednoduší na pochopení a tím spojeno i hraní. Díky
Vlad
Still... imba
Beholder
tohle bude nas nekonecny spor, ale TTa je pro me proste nahoda v zakladu. Jestlize si nemuzu vybratz smer vyvoje, ale musim se ridit jakousi lajnou nahodne polozenych karet, je to proste nahoda od A - Z. V Sid Meiers Civ ten pocit nemam. Cokoliv e mi zda nahodne, porad mohu silne ovlivnovat. Ano, kdyz si vyberes 3 jednotky 1 a souper 3 jednotky 3, tak ma souper zdanlive vyhodu. OK. ale co ti brani to proste zmenit? Nic. v TTA mi brani vsechno, protoze proste tu lajnu neovlivnim a musim se ji rdit. Kdyz se chci venovat vyzkumu vojenskych schopnost, abych konecne na svou armadu narouboval smysluplnou taktuku a mohl tim neceho ve hre dosahnout, musim tomu podridit takrka vsechno, vcetne toho, ze si necham ujit neco, cemu bych se mohl venovat efektivneji. V tom vidim zasadni rozdil mezi Sid Meiers Civ a TTa. V Sidove Civce mam sanci nahodu zmenit, v TTA nikoliv.
EDIT: jo, a zminil jsi zasadni vec. Rikas - tak se TTa nehraje. A to je presne ono Pokud mi hra docela striktne diktuje, jak se ma hrat, tak se mi obehraje velice zahy. Jinak tva tvrzeni kapku koliduji v jedne veci. Rikas - vsechny karty do hry prijdou, takze to lze vychytat. Fajn. Jenze, nez se dockam, tak se radsi zacnu venovat necemu jinemu, takze kdyz dotycne karty prijdou do hry, tak si jich uz nema cenu vsimat, protoze se venuji necemu jinemu a zacit se venovat tomu, cemu jsem puvodne chtel, ale nemohl jsem, protoze proste ty karty nepadly, to uz pak postrada efektivitu. Uz vubec nemluvim o tom, ze kdyz si spoluhrac vybere zrovna to, co chci ja, tak mam smolik. To uz je docela velky ulet, protoze kdyz se dva narody rozhodnou vyvijet kanony, nemel by byt jeden omezen kvuli tomu, ze ttez vyviji druhy. Nevidim k tomu zadny duvod. Ale chapu, jde o hru a musim ji brat takovou jaka je. Ovsem pokud na stole hledam neco podobneho Meierove Civce, musim volit proste Meierovou Civku, nikoliv TTA, protoze ta Meierova vice odpovida tomu, co chci.
Falco
vsechno je to hodne o konkretni herni situaci, nicmene, mam-li jednotky 1, bud se jich zbavim utokem na vesnici nebo si koupim nove nebo pujdu ucelove po upgradu a tim silu jednotek vyrovnam se souperem, ktery treba vesele pujde po necem jinem, protoze ma sve I. jednotky na urovni 3 a bude se citit v bezpeci. Me tenhle prvek nahody prijde prave velmi prijemny, protoze nic neni rozhodnuto. Vse lze modifikovat a zmenit.
Ringo
presto ze jsem TTA hral jednou tak spis znam jenom princip hry. Nicmene souhlasim s beholderem. Snazis se vyuzit sled karet ve svuj prospech. Sakra co je tam za nahodu to fakt netusim. Tam snad ani neni hod kostkou.
Mas dve nahody, nahodny faktor ktery ovlinuje vysledek nejake akce, casto hod kostkou, nebo nahodny faktor, pocatecni rozlosovani, ktery se tyka jak nasi civky tak TTA. Kostka te casto muze zariznou kdyzto pocatecni setup musis vzit do vlastnich rukou. Samozrejmne v TTA nevis ktere karty ti prijdou, takze jeste moment prekvapeni, ale porad odhadnes co muze prijit v danem veku. Pomerem nahody jsou obe hry vyrovnane.
FALCO
viz edit, ktery jsem dopsal Beholderovi. Jinak ten odhad co padne, to snad = odhadu v jakekoliv karetni hre, kde zalezi proste na te nahode, co padne, ne? Tady fakt nechapu, ze tohle s Beholderem nevidite. Protoze ja jsem si u TTA prave vzdycky rikal, jezisi, jaka to nahoda!
EDIT: ale jinak mi jde spise o ovlivnitelnost, nez nahodu samotnou. V TTA citim, ze sled udalosti nemohu ovlivnit a musim brat proste to co prijde. V tom je zasada rozdilu. Prit se o tom ci onom nahodnem prvku ve hre myslim nema snad ani smysl, protoze hra muze byt o nahode a pritom muze byt velice zabavna. Nahodu vycitam jen tem hram, kde ta nahoda defakto rozhoduje o vsem a hrac se stava jen mechanickou soucasti, ktera ty nahodne jevy spousti bud otocenim karty nebo hodem kostky. V takovem pripade nahodu zcela odmitam. Pokud ovsem mohu nahodny jev ovlivnovat tim, jake rozhodnuti zvolim a jde to ovlivnovat v podstate zasadne a na negativa se lze pripravit, tak je nahoda prijemnym spestrenim a nevidim duvod ji udavat jako negativum.
RINGO :D
ja nahodu vubec neberu jako spatny prvek hry.
Nicmene tva averze k TTA je zrejma a nerozmluvime ti ji. Ano kdyz hledas neco podobneho Meierove civce zvolis Meierovu civku (Captain obvious is obvious) TTA je proste jina hra, takze se tu hadame v zasade o prkotine :).
To ze ti nekdo vezme kartu muze korespondovat s tim ze ti nekdo zaslapne produkcni budovu se kterou si pocital, ze ti nekdo vezme vesnici ktera se ti mohla hodit, ze souperi si navzajem pomohou a tobe se to nehodilo...
Ovlivneni nahody, ber karty co chodi v TTA jako udalosti sveta, ostatnich civilizaci ktere ziji a objevuji nove veci, to po ktere pujdes zalezi na tobe. A ano, zjednodusenne by se dalo rict ze TTA je o tom jak projit co nejefektivneji sled nejakych udalosti. Ale nevidim duvod proc by jsi nemohl ovlivnit nahodu. Pokud si nejak pamatuju tak treba hrajes karty udalosti ktere se deji, muzes si vybrat kam zautocis apod.
Falco
vubec nemam averzi vuci TTA a treba management mesta bych zavedl do mest v Sid Meiers Civilization:-) Ten je totiz asi nejpovedenejsi, s jakym jsem se kdy v stolnich hrach setkal. Co me stvalo byl ten karetni interace a styl, diky kteremu me hra zahy omrzela a nechtela se mi hrat. Vzdycky jsem si rikal, ze se budu v meste snazit jak budu chtit a stejne bude zalezet na par kartach, ktere rozhodnou, jestli stejne dobre hrajici hrac jako ja zvitezi nebo prohraje o 10 bodu.
Ringo
uz nedokazu rict jestli ta nahoda hru tolik ovlivni abych tady neplkal o hre kde nemam nahrano no :). Jinak SM Civka ( :D ) mi prijde ze ta nahoda je tam fakt mala a spoustu veci uz resi hrac a je pravda kdyz jsem hral uz jednu hru a daval jsem druhou kterou jsem ucil novacky tak jsem mel obrovskou vyhodu.
to brko
Aby nám tady brko nezapadl v roznícené diskuzi, tak se vrátím k jeho dotazu.
Civilizace se určitě bude počítat mezi ty složitější hry. Je z dílny FFG a je tím pádem srovnatelná s jejich náročnějšími hrami (Middle-Earth Quest, Arkham Horror, Galactica) a navíc je poměrně dost počítací, což mě překvapilo. Žádné ořezávátko a na vysvětlení taky nic jednoduchého, aby člověk popsal veškerá pravidla, detaily a souvislosti.
to brko
Také si myslím, že Civka je složitější hra a není vhodná pro ty, kteří nemají rádi spoustu pravidel. I když hra samotná mi připadá perfektní. Už jsem jí dvakrát vysvětloval lidem, co s ní nepřišli vůbec do styku a prakticky jsme vždy za cca 4 hodiny vysvětlili pravidla a odehráli část hry (tak do poloviny hry), aby pochopili principy hry, ale ještě neznali přesné souvislosti a často váhali s dalším krokem. Těch informací je docela hodně. Nicméně všem se zatím hra líbila. Hodně pomáhá, pokud někdo hrál počítačovou verzi Civky. Mně osobně vadí, že i při hře se zkušenými hráči se dá narazit na člověka, který promýšlí snad všechny možnosti a všichni zbylí tři hráči dokáží odehrát dohromady daný krok kola mnohem dříve než on. Skoro bych pro některé typy hráčů zavedl přesýpací hodiny, ale to je asi problém spíš mezi židlí a deskou stolu než problém konkrétní hry :-)
Wolverine
Tohle je typem hráče. To už jsem zažil i u jiných her. Kdy člověk rychlou krátkou hru, zabil tím, že vše promýšlel a hra pak trvala hodinu a byla to pěkná otrava. :(
složitost hry
Prodle mě má hra pravidla náročná na vysvětlení, ale jakmile jsou všichni s principy seznámeni, tak je to vážně jednoduché. Je to jenom velké množství maličkostí, ale všechny tak nějak dávají svým způsobem smysl a nezapomínají se.
Parxel
nejvetsi zlo bylo kdyz jsem si pro prdel sel na Deskohrani zahra dobu kamennou. Prvni hru se u jednoho stolu sesli vsichni premyslivci, hrali to dve a pul hodiny :D. Coz u hry kterou mas hotovou za 40 minut, 60 kdyz fakt premejslis je opruz cekat az dohrajou dalsi hodinu a pul.
Falco
Upřímnou herní soustrast. :)
technologicke vitezstvi
Mame za sebou nekolik her a technologicke vitezstvi se nam zda nejjednodusi. Prijde nam rychlejsi nez kulturni. Ekonomicke jeste nikdo nezkousel, nejak nam tato cesta neprirostla k srdci. A kdyz chci zvitezit vojenskym, tak je na to vhodne posilit jednotky nebo aspon zvysit shromazdovaci limit - a pak uz je strom technologii na tom pomerne dobre, ze hrozi i to technologicke vitezstvi.
Skoro jsme zacli uvazovat, jestli tuto variantu vitezstvi nezrusit nebo neomezit.
technologické vítězství
Někdo, s kým jsem se o tom bavil (teď už mi vypadlo, kdo to byl, snad mi promine), mi říkal, že v jeho herní skupince je technologické vítězství v podstatě časovým limitem hry. Dohrabeš se k němu pokaždé, i když je pravda, že občas rychleji (třeba když se na něj zaměří Rusko). A já s tím souhlasím. Vojenské a hlavně ekonomické se dají stihnout mnohem dříve (většina mých her byla dohraná, když chyběly hráči s nejvíce techy tak 3 včetně vesmíru). Kulturní mi přijde těžkopádné, bohužel jsem zatím nehrál s níkým, kdo by mě přesvědčil o opaku. Přece jen člověk přijde o možnost stavět/verbovat/dostat materiál. A ta karta, kterou za to má, mi vzhledem k efektům nepřijde jako dostatečná kompenzace. Nevím jak dobře časově to vychází oproti techům, pokud někdo jede cíleně na kulturu. Ale celkem to chce cca 110 kulturních bodů, což není málo...
Duirin
Měl jsem na to podobný názor po prvních pár hrách, viz můj úvodní příspěvek :). Ale po nějakých 7-10 hrách jsem svůj názor dost přehodnotil. Kulturní a ekonomické vítězství lze hodně dobře rozjet a rychle ukončit, když hráč hraje efektivně. Navíc mi hraní na tato dvě vítězství příjdou nejzábavnější, za nimi pak vojenské vítězství. Hraní na techy je docela nuda.
EDIT ad Kew: Kouzlo v hraní na kulturu spočívá v těch event kartách, pokud na ně hráč nemá extra smůlu a chodí mu ty "správné", tak se s nimi dokáže solidně ubránit a další bonusy mu ještě pomohou v jiných oblastech.
Duirin
Kulturní vítězství je bez rozšíření v nevýhodě no, s rozšířením je naopak zase nejdostupnější... dobýt město není problém, pokud vlastníš 2 akademie a jednoho napoleona (případně nějak šikovně zamaskuješ 4 vlaječky), tak ani nepotřebuješ nějak extra silné jednotky...co se týče ekonomického vítězství, tak s přibývajícími zlaťáky je strasně blízko k vítězství v technice a je to leckdy rychlejší tam dojít přes ni... jinak souhlasím s Beholderem, že technologie jsou nuda, radši si koupím víc technologií 2 a 3 úrovně než se hnát za 5... a s kulturníma kartama je neuvěřitelná sranda, zvlášť ve více lidech jsou perfektní
technologické vítězství
Díky za názory. Každopádně dívat se na technologické vítězství jako na "časový limit hry" je zajímavé a vlastně pravdivé. Jinak souhlasím s tím, že to je nejnudnější.
Budu muset zkusit i hrát na to ekonomické vítězství, případně vypilovat to kulturní.
Ekonomické vítězství moc lehké?
Včera jsem po dlouhé době hrál s přítelkyní (ta hrála poprvé). Já jel na tech, ona nejdříve chtěla na kulturu, pak na vojnu a nakonec se rozhodla pro ekonomiku. :-) A vyhrála s přehledem, mi chybělo do vítězství na tech několik kol (a to jsem zkoumal každé kolo mimo jednoho). Teda řekl bych, že na ekonomiku je to až moc lehké. Stačí mít příslušné technologie a pak se to do nich dá za pár kol nasypat. No, možná jsem jen hrál blbě... :-)
mince
Zdravim vas konecne som si zaobstaral Civilizaciu po par testovacich hrach som sa hned zamilovl :) ale mam tu par nezrovnalosti na ktore by som sa chcel spytat. Co sa tyka ohladom ekonomickeho vitazstva. Mince sa daju tazit z zlatych bani alebo zlata bana poskytuje len jednu mincu ? Slavne osobnosti poskytuju len jednu mincu alebo sa daju tazit z okolia mesta ako surovina ?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Delta
Akt. cena: 40 €
Končí za: 12 hodin