Onward, Christian Soldiers

oooooooooo hodnoceno 0x (Seznam vlastníků)

Onward, Christian Soldiers - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 7
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 300 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: strategická, válečná, diplomacie
Čeština: undefined
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Richard H. Berg
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

1. krizova vyprava

Tak dnes mi to dorazilo a vypada to nadherne. Mapa moc pekna, obrazky na kartach tez. Jen jsou karty dost tenke.

Nicmene: nedame na Zelivi test? Prvni krizova je az pro 7 lidi. 2 frakce proti sobe, ale kazdy individualni hrac jede sam na sebe. Nejaci dobrovolnici?
16.11.2011 18:46:53

gev
Hraje se to krásně a ta parta (já s nima hrál poprvé) je cool:D
Za jeden večer jsem byl všechno: jantar, blbeček, idiot, vůl i bratr ve zbrani:D
A Sydo s Ježurou krásně vysvětlili pravidla:)

27.4.2012 14:18:27

all
Mapa je krásná.
Geniální je systém attrition a na něj vázané omezení pohybu.
Moc se mi líbí systém nakupování aktivačních karet a jejich hraní.
Nějak pořád nerozumím tomu stackování jednotek. Například:
- kdy a zda-li lze stackovat Armény (a jiné neutrály) pod mojeho velitele
- co a jak může dělat velitel, který je pod velením spojeneckého velitele
- co a jak může dělat můj "horší" velitel, když je pod velením mého "lepšího" velitele

27.4.2012 14:24:36

sydo
Tak par bot jsme tam nasekali, pri druhem prujezdu uz to bude o necem jinem zase :) sakra tesim se fest, JE TO VYKOMBENE

SSZGSA
me to zase ve dvou tolik nelaka :) strasne se mi libi to rozdeleni frakci, ted sice tahneme za jedno lano ale cekam kdy bude ta bratrovrazedna valka (a znicime nejdrive Elenistara)

27.4.2012 14:25:30

Marvin
To stackovani jsem nastudoval, priste vysvetlim.

27.4.2012 14:39:33

Marvin
Musím s tebou souhlasit.. Je to nádherné, jak člověk může jít kam chce a je jen na něm jak to zvládne..:D

Přiznám se ale, že jsem čekal, že ta hra bude trochu delší..:) 16 kol mi přijde fest málo.,.:(
Nejraději bych to hrál od začátku až do konce..:)

27.4.2012 14:42:21

SSZGSA
Taky jsem byl sklaman, priste hrajeme vsechyn 3 krizove vypravy naraz a pak secteme vitezne body ktere urci viteze. TO BUD METAGAMINGU (ten ma 13 bodu z prvni krizove vypravy, vsichni do nej ! )

27.4.2012 20:04:05

Dojmy
Jojo, je to krátké. Tak za pět večerů to máme dohrané :)

Ale vážně. Délka mi přijde nakonec tak akorát.
Když jsem poprvé hrál Nexus Ops, všichni spoluhráči by asi potvrdili, že jsem z toho vypadal dost znechucený. Druhý den ráno jsem si řekl, že ta hra měla nějaké kouzlo a teď bych ji asi hned tak neprodal. Když jsem poprvé viděl jeden ze svých oblíbených filmů Tygr a Drak, říkal jsem si, že to byla taková podivná hloupost. A vypadá to, že to stejné budu mít asi u Onward, Christian Soldiers. Musel jsem při hře vypadat dost znechuceně, ale po vyspání se z toho se můžu jen tučně podepsat pod Marvinův příspěvek.

Ta hra vlastně stála za to už kvůli těm pár minutám, kdy probíhalo vyjednávání mezi křižáckými vůdci o to, kdo si přivlastní Antioch. A to jsme vůbec netušili, že tohle pro naše západní barbary obrovské město, je vlastně téměř nedobytné. Ale co. Bůh to chce!

27.4.2012 21:13:01

Návrh na pokračování..
http://www.spoluhraci.cz/_kalendar/akce/action_id/80693/club_id/3116

27.4.2012 21:14:19

Jezura
Znechucene jsi vypadal fest, jsem rad, ze to preslo. Ja zacal opet studovat pravidla a po hre to jde hned lepe. Uz jsem objevil par bot a veci, co jsme nemeli ujasnene.

28.4.2012 07:11:55

sydo
Jo, sorry. Doufám, že jsem vám tím moc nekazil hru..

28.4.2012 09:14:01

Pokračování
Hlavně pojďte plánovat pokračování, než nám pomřou všechny koně :) Viz můj příspěvěk níže.

28.4.2012 09:15:51

Jezura
Potřebuji potvrdit na Spoluhráči, abych mohl potvrdit, že 10.5. můžu:)

28.4.2012 22:38:29

Spoluhráči
:) Do klubovny Tomových her je heslo "dracekTom" (uvedené ve fóru pro Hraní v Tomových hrách). Ale jinak jsem Ti to už potvrdil..
Domluvím se s Radkem, že to heslo asi zrušíme, aby tam mohl každý, jak sám chtěl.

28.4.2012 22:56:33

Jezura
Dík, fakt mne to nenapadlo:)

29.4.2012 00:23:05

Dojmy po sezení číslo 2:)
Tak tedy dojmy lehce rozporuplné:
+ Pohyb a obléhání měst je řešeno hodně dobře.
+ Pozemní bitvy jsou nebezpečné a i při výhře pro Křížáky zničující, nicméně to vede k tomu se jim vyhybat a to je z historického hlediska +
- Nemožnost donutit bitvou soupeře k ústupu. Výsledek je, že armády na sebe dva roky čumí na jedno poli a sem tam do sebe mlátí:)
- Smrt všech jednotek v dobytém městě. Sice to nutí hrát aktivně a se zavírat s velkou armádou do města, ale na druhou stranu je to nelogické!!! Zejména je mi to nějaké divné v okamžiku, kdy je město dobyto a má snížené hradby. Asi je třeba to načíst, protože situace, kdy celá obléhající armáda musí vlézd dovnitř, aby byla v zápětí na haluz celá zničena pár jednotkami protivníka, který zkusí na haluz /hod 6) zrušit poslední obléhací bod, tak to mi přijde nedotažené ...
- PRAVIDLA JSOU HROZNÁ A HROZNÁ A JEŠTĚ HORŠÍ!!!
- Jména muselmanů a i křižáků by se měla změnit na A, B, C anebo D. Historická jména dávají moc velkou šanci je komolit, což pak vede ke spoustě sexistických narážek během hry:D

Jo a je to tedy pro Křižáky těžké a nevím moc co s tím. Nicméně je to první hra, ale to rekrutování muslimů mi přijde lehce přesílené:)

Při hře také vznikají prostoje. Stalo se to Jeníkovi a i mně. Měli jsme jen jednoho vůdce a ten šel brzo na řadu, no a pak jsme mohli jít k žaponci na sváču:)

Bohemund, dobyvatel měst a postrach pohanů:)

11.5.2012 12:10:00 | Upraveno autorem (porovnej)

marvin
Víceméně s tebou souhlasím. Snad jen, že komolení jmen je pro mne plus.
Působí to na mne, že vy jako križáci musíte táhnout společně a nebo si najít v turcích spolehlivého spojence.
Diplomacie je tady jenom taková na dobrý slovo. Takže to je pro mě třeba mínus.

11.5.2012 12:15:22

Marvin
No, otázkou je, zda při obléhání a vtrhnutí do města nedojde opravdu k naprostému vymlácení. Mám pocit, že se to tak stalo.. že křižáci i saraceni několikrát vymlátili město a nic tam už nebylo... prostě definitivně... :)

Když nad tím přemýšlím, tak se mi to docelá líbí... přijde mi to historické..:)

Ale s tou aktivaci jedné karty máš pravdu.. měl jsem jen jednoho a byl hned první kartou.. prostě pech.. odtáhneš armádou a jdeš hrát jinam..:D

11.5.2012 12:15:39

Marvin
Souhlas. Jeste pridam, ze nektere bitevni postupy jsou az moc dlouhe, ale zase to tomu dodava stavu. Pravidla jsou strasne peklo, vcera jsem jich mel fakt uz plne kecky. Asi nahodim nejake otazky na CSW, protoze to s tema hradbama je celkem divne. Ale jinak dojmy celkove pozitivni. S lepsimi pravidly a tim padem vetsi plynulosti by hra ziskala mnohem lepsi prijeti.

Btw. Padl Antioch, takze priste si krizaci napisou sve tajne cile :)

11.5.2012 12:17:23

2. sezení
Sydo: Celkové dojmy jasně pozitivní, o tom žádná:) Pravidal jsme se snažil číst cestou domů, ale ve finále jsme to vzdal a listoval si Succesors. nevím proč to napsali tak hrozně a napřeskáčku. Bitevní pravidla jsou fajn. Když se třeba Ježurovi utrhli ty blázniví rytíři do toho bezhlavého útoku, tak jsem úplně cítil na zátylku dech doby:D

Jenda: Když se vtrhlo do města, tak se to město celé vyrubalo celkem často a dělali to častěji Křižáci. Nicméně to nebylo rubání bojových jednotek, ale většinou civilistů. Představa, že se skoro 9 000 muselmanů nechá v ulicích bez boje povraždit od 15 000 tisích Franků je podivná. Já bych to udělal s nějakou příšernou attrition, protože prchají v panice, ale přesto bych jich nechal část zdrhnout. Druhá možnost je tam přidat nějaké ztráty pro útočníka, když se rozhodne je povraždit a ne je zajmout. Nicméně, pokud se vysvětlí ten bug s okamžitým dobytím města zpět, tak to nevadí, protože to nutí obránce k aktivnímu hraní, protože jinak riskuje vše.

11.5.2012 13:34:27

2. sezení
Tak mne takhle hra štve čím dál víc. Ona se mi totiž čím dál víc líbí a zároveň zjišťuju, že pravidla jsou ještě horší než se zdálo. Zatím jsem tam nenarazil na mechanismus, který by se mi nelíbil nebo by mi nedával smysl. Dokonce i to dobývání. Nechce se mi věřit, že by ve hře, kde autor promýšlí modifikátory a tabulky na všemožné detaily, nezvládl udělat historicky věrná pravidla pro dobývání. Já si to představuju tak, že když ta armáda prorazí dovnitř do města, nemusí přece bojovat muž proti muži. Může vypalovat dům od domu a tím opravdu povraždit všechny vojáky uvnitř. Vím, že je to velmi vzdálené srovnání, ale v třicetileté válce od GMT to funguje stejně. Při obléhání téměř nejsou ztráty, ale jakmile obléhatel prorazí, všichni uvnitř jsou mrtví.

A jelikož mne ty pravidla fakt štvou, začal jsem dělat na doplnění toho cheatsheetu z BGG, abychom na něm (pokud možno na příští hraní) měli všechna ta pravidla, která nejdou najít nebo dekódovat. Až to budu mít v nějaké rozumné verzi nasdílím vám to, abyste to mohli doplnit.

11.5.2012 20:16:00

jezura
popravdě řečeno, obdivuji tvůj elán... chtěl bych ho mít alespon z půlky... hážu ti jedno plus... nefalšované.. tohosi važ

11.5.2012 20:49:30

Pravidla
To je fakt pruser s temi pravidly, zlaty Blackbeard. Az bude chvilka, zkusim sepsat ty nejasnosti, ktere nastaly a optat se na CSW. Protoze takhle je to fakt demoralizujici. S tim pravidlem pro oblehani osobne problem nemam, ale ty zmatky behem hry prodluzuji hru a kazi dojem. Hra se mi libi, ale je to rozpacite diky vyse zminenemu.

11.5.2012 20:59:56

sydo + jezura
Mně to pravidlo taky nevadí, jem mi vadí to jeho použití po dobytí města, které udělalo z pádu Antiochu Olafovu noční můru:)
Osobně si myslím, že toto řeší i ta definice "ve městě" a "mimo městoů pro armádu na tom vstupním bodě ...

11.5.2012 21:03:46

Situace po dobytí města
No jak jsem dneska pročítal pravidla, tak pravděpodobně jde nechat část armády uvnitř a část venku (každá s jiným leaderem), což pomůže (a myslím, že něco takovéhu u Antiochu fakt bylo).

11.5.2012 22:35:56

Pravidla
Klasika - prvni hra je vzdy ucebni a neda se brat moc vazne. Ale v tomto pripade je to opravdu frustrujici a nedivil bych se, kdyby to nekoho znechutilo. Oficialni podpora hry je totiz nulova a prazdnotu pravidel nelze nijak kompenzovat. Osobne mi to nevadi a dal bych tomu dalsi sanci, ale az po vyjasneni spornych situaci. Historicky je to super, Berg nezklamal, ale ta pravidla!

11.5.2012 22:43:40

Vybíráme z Bazaru

Sid Meier's Civilization - nová, rozbalená (CZ)
Sid Meier's Civilization - nová, rozbalená (CZ)
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 16 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas