Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 3 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 210 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Histogame |
Autoři: | Richard Sivél |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Otazky k pravidlam
Mariu som konecne dostal do ruk a prave sa prekusavam pravidlami. Potreboval by som niekolko upresneni.to Klopik
tiez som to svojho casu hladal odpoved na tuto otazku. Na BGG som nasiel prispevok priamo autora hry kde jasne pise ze ziadna mocnost nemoze byt aktivovana viac ako 1x v kole, takze ani Sasko ked zmeni orientaciu nemoze ist znova.
kandelabr
Mně se to moc líbí a to zatím studuju pravidla a hraju sám se sebou :-)
Zítra by to mělo být na ostro.
V pravidlech se píše, že když je Sasko spojencem Pruska nebo je neutrální, hýbe se v akčním kroku Pruska.
Pokud je Sasko spojencem Rakouska, hýbe se v akčním kroku Rakouska.
Jenže pokud Sasko přeběhne v pruském kroku k rakušákům, tak by teoreticky mohlo hrát, protože je znovu na řadě. Chtěl jsem to potvrdit nebo vyvrátit nebo jestli máš nějake faq k tomuto tématu BGG.
Gaspar
ok, pokud to máš potvrzené takto od autora, budeme to tak hrát. Dík za doladění pravidla!!!
Sasko
No nechci se hadat, ale podle me by mel hrat dvakrat.
Ale ruku do ohne bych za to nedal ....
to jumbo
tak som to znovu nasiel aby bola istota....
http://boardgamegeek.com/thread/777244/movement-of-neutral-saxon-pieces
Sivel dole vyslovene pise:
"However, do not move them in the turn they became neutral, if they already had their move in the Prussian action stage (that is: No country can move twice per turn, no country can have two TC-incomes per turn.)"
Pokial je Sasko neutralne alebo spojencom Rakuska tak svoj tah robi kompletne v akcnej faze Rakuska, ale pokial v danom kole nebolo uz odohrate Pruskym hracom.
Gaspar
Aha. Mas pravdu. Omlouvam se. Ja si procital FAQ a tam jsem nic nenasel.
volba císaře
Chápu správně, že po volbě císaře již žetony na pevnostech volitelů nemají do konce hry žádný význam?
klopik
nejsem si jist jak to myslíš. myslíš ty čtyři pevnosti, které ti dají VP, když kontroluješ tři z nich? nebo myslíš pevnosti celkově? po volbě už je jedno, kdo které město vlastní (hlasy se nepřepočítávají), ale pořád je můžeš dobýt a dát do nich svůj victory point (nebo ubrat soupeřův).
Husaři
...ten minulý dotaz jsem napsal zmateně.
Poslední věc, co bych potřeboval ještě potvrdit. V pravidlech se píše, že husary mohu nasazovat do vzdálenosti 4 města od generála a že tam může zůstat i pro příští kolo. Znamená to, když už je tam nasazen z minulého kola, generál se mezitím pohne, už nemusí splňovat vzdálenost 4 města od generála?
Platí to jen pro nasazování?
husaři
přesně jak píšeš. pravidlo o vzdálenosti se týká jen při nasazování. můžeš ho nechat ležet z minulého kola, tam kde je nebo nasadit znovu (a to pak musí být max 4 od generála). ale oni ti je soupeři většinou s chutí přejedou, takže je stejnak budeš spíš znovu nasazovat :)
dobití pevnosti
Tak jsme to včera hráli 2x a hra se nám moc líbila.
Jen jsme si nebyli jistí u pravidla, kdy je pevnost dobitá. V pravidlech se píše, že je pevnost dobitá, když generál opouští pevnost a v dosahu 3 měst není původní generál původního majite pevnosti či spolupracující generál.
Ale? Je pevnost dobitá, když jsou ve městě dva generálové (komínek) a jeden pevnost opustí a druhý ne. Jak je to? Počítá se za dobití už odchod prvního generála nebo musí město opustit oba dva?
dobiti pevnosti
Staci, kdyz alespon jeden general prejde pres penost. Druhy tam muze klidne zustat.
boxy vítězství
Do těchto boxů se dávají nebo ztrácí body, za velké vítězství (3jednotky zahynou) a bod za generála, který zahynul ve fázi zásobování.
Akorát nevíme, kdo dostane tento bod za nedostatečné zásobování, jestli ten národ, na jehož území generál zahynul nebo ten kdo mu zabil zásobovací kolonu.
Jak to hrajete vy?
boxy vítězství
V pripade, ze nektera mocnost prijde o generala z duvodu nedostatecneho zasobovani, pak pouze dana mocnost prijde o jeden zeton z boxu vitezstvi. Ostatni mocnosti si nic nepridavaji.
dobývání pevnosti
Pokud hráč A vlastní pevnost a je ve vzdálenosti 2 od pevnosti (stále ji kontroluje) přijede hráč B ve svém tahu na tuto pevnost a snaží se ji obsadit.
Hráč A může poté následně pevnost zpětně dobít. A tady se ptám co když hráč A nepodnikne žádnou akci a bude držet stále pozici ve vzdálenosti 2 od hráče B?
1. Je tato pevnost hráče A nebo B?
2. Jsou stejná pravidla pro hráče A, pokud se jedná o vlastní území nebo se nachází na nepřátelském?
to Sadra
hrac B nemohol pevnost dobyt pokial na konci jeho tahu je stale hrac A vo vzdialenosti 1-3 od pevnosti. Je chranena. Mohol cez nu prejst (realne okolo nej) - polozit na nu otaznicek..... ale ak na konci tahu ostava chranena tak si otaznicek zase zoberie do zasoby.....
dotaz na politické karty
nemáte někdo přeložené texty poltických karet?
Vím, že to není podstatné pro hru, ale zajímalo by mě co tam stoji :-) díky
Pragmatická armáda
Ahoj hru mám doma, ale ještě jsem se k ní nedostal jen jsem četl pravidla a musím přiznat, no asi budu za blba, ale moc nechápu jak ten kdo hraje za Prusko a Pragmatickou armádu má hrát když, je (kdybych byl Rakousko) se mnou i proti mě. Nějak to stále nejsem schopen myšlenkově obsáhnout...
Adept-Astares
Treba to skusit. Ono totiz Francuzsko je velmi silne a pokym Rakusko a Pragmaticka armada nebojuju proti nemu spolu, tak lahko moze FR vyhrat. Tazko sa to chape kym si to clovek nezahra, ale funguje to.
adept
v prvom rade Pragmatik a Prus bojuju na dvoch roznych mapach, ich jednotky nemozu prejst do druhej mapy....
hrac moze vyhrat bud za Prusko, alebo za Prag.Alianciu. Hra za nich oddelene.
Ta hra je hodne o diplomacii a zakulisnych tahoch (v troch hracoch) a vyhrat moze len jeden, ked si to parkrat zahras uvidis, ze aj hraci ktori su oficialne spojenci budu musiet proti sebe kut pikle a hraci, ktory bojuju proti sebe budu niekedy neoficialne spolupracovat. To je hlavne kuzlo tejto genialnej hry.
Prusko
Díky moc zítra na to jdu tak uvidím :) jsem na to fakticky zvědavý
uvolnění generála a kolony
Ahoj určitě jsem to někde přehlédl i když jsem pravidla několikrát pročítal. Jakým způsobem si může Prusko v lehčí variantě hry uvolnit generála a zásobovací kolonu?
Úvodní hra
Nelze. Generála ani vozík mimo mapu se v odlehčené variantě nepoužijí. V (českých) pravidlech je to bod 14, hned první odstavec.
Radim
Děkuji ti, tak jsem to překouknul, ale hrál jsem to tak.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Scythe: Titáni nebes
Akt. cena: 1125 Kč
Končí za: 2 dny