nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Legend of the Five Rings

Počet hráčů: 2 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, sběratelská
Čeština: není
Vydavatelé: Alderac Entertainment Group
Five Rings
Wizards of the Coast
Autoři: Bryan Reese
David Seay
David Williams
John Zinser
Mark Wootton
Rok vydání: 1995
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Amaterasu, Paní Slunce, a Onnontangu, Pán Měsíc, měli deset dětí. Žili by všichni šťastně v Nebeské říši na Nebeském dvoře, jen kdyby Měsíc nerozprávěl s Nicotou a nezačal na své děti žárlit a strachovat se, že jednou převezmou jeho postavení i moc. Dvojčata Shiba a Bayushi zvažovaly s narůstající nevraživostí něco udělat. Bohužel Fu Leng zaslechl, když jim to Hantei rozmlouval, a vypověděl všechno otci. Ten se rozhodl své děti pozřít. Jen Hantei s pomocí matky tomuto osudu unikl. Amaterasu učila svého syna o cti a cestě válečníka a o tom, jak vznešeným jeho otec kdysi dokázal býti. Když Hantei vyrostl, utkal se s otcem v souboji. Nedokázal jej porazit a výsledkem souboje bylo rozťaté břicho Měsíce a Díra v Nebesích. Všichni sourozenci spadli do Říše podnebesí. Až na dva. Ryoshun, jehož jméno se nesmí používat a má býti zapomenuto, jako jediný v otcově břiše zemřel a je strážcem v Říší mrtvých. A Fu Leng, což není jeho pravé jméno, kteréžto se během času vytratilo a zapomnělo, který skončil v Říši zla, ovšem na rozdíl od svých sourozenců si díky tomu uchoval své božství a nesmrtelnost.

V podnebesí ostatní sourozenci založili Smaragdové císařství, Rokugan. Nejdříve svedli souboj o to, kdo bude vládnout. Jen Togashi se klání nezúčastnil řka, že již výsledek zná. Ve finálním souboji se utkali Akodo a Hantei a druhý jmenovaný vyhrál. Stal se prvním císařem a zakladatelem dlouhé císařské linie. Ostatní v čele velkých klanů jeho jménem spravovali rokuganskou zem.

Akodo a Klan lvů jako Pravá ruka Císaře jsou největší bojovou silou známého světa. Váží si cti a otevřeného boje.

Hida a Klan krabů oplývající silou se stali obránci císařství. Rychle se naučili, že účel někdy světí prostředky.

Doji a Klan jeřábů se starají o krásu, umění, tradice a etiketu. Ovšem krásu může reprezentovat jak báseň nebo květina tak i meč a souboj.

Togashi a jeho Klan draků odešli do hor. Odmítli se účastnit světských svárů, ať již na bojišti či formou dvorských pletich. Vydali se cestou Osvícení, ale zdokonalují se i v Cestě dvou mečů. Vrátí se do císařství, až když bude potřeba.

Bayushi a Klan štírů dostali od císaře zvláštní úkol. Stali se Levou rukou a měli mezi klany zasévat sémě nesvárů, aby žádný z klanů neměl prostor obrátit se proti císaři.

Shiba a Klan fénixů se bude věnovat studiu magie a pravdy.

Shinjo se s Klanem jednorožců vydá hledat Fu Lenga a vrátí se až po stovkách let. Dovezou mnoho cizích zvyků, ale i vědomostí a v boji budou rovni Lvům.

....

Uplynulo hodně vody a srovnatelně času. Linie Hanteiských císařů zanikla, částečně i rukou Štírů, kteří loajalitu k císařství upřednostnili vůči té k císaři. Slunce i Měsíc jsou po smrti, nejdříve nahrazení lidmi, pak draky. Císařství teď vládne nebesy posvěcena císařovna Iweko z Klanu draků. Fu Leng byl na dvakráte poražen, Země stínu na čas pokořena, Poskvrnění vymýceno. Fu Lengovi následovníci patří mezi velké klany jako Klan pavouků. Aliance menších klanů v čele s Kudlankami díky svému vůdci Yoritomovi a přízni Hromového draka povýšila rovněž mezi velké klany.

Rokugan se vzpamatovává z války s Ničitelem, který vzešel z dalekých zemí Království slonoviny jako další z nástrojů Říše zla. Druhé město a Kolonie na území bývalého Království slonoviny vzkvétají. Opět narůstá napětí mezi klany. Co víc objevuje se i napětí mezi Císařstvím a Koloniemi. O své práva se začínají hlásit další původní národy podnebesí vedené Temným nágou. Vrací se Šílený drak P'an Ku. Sílí kult Fudo, dva potomci císařovny soupeří o trůn, Pavoucí objevili staré proroctví....

-----

Příběh pokračuje?

11. září 2015 AEG a FFG vydaly prohlášení, že FFG získala práva na značku l5r. Konec l5r v CCG podobě, zhruba dvouletá pauza, nástup jako LCG (léto 2017). Necháme se překvapit. Jak hrou samotnou, tak příběhem.

 


Legenda pěti kruhů (zkráceně l5r) je sběratelskou karetní hrou (možná znáte pod zkratkou CCG nebo TCG). Pojem „sběratelská“ se vztahuje k způsobu vydávání hry. Karty lze pořídit formou tzv. boosteru s náhodným výběrem karet nebo jako předpřipravený balíček k libovolnému klanu. Čas od času se ještě objevují výukové sety nebo speciální vydání. Účastníci a vítězové turnajů si taky přijdou na své v podobě promo karet. Veškeré karty lze s trochou snahy samozřejmě sehnat i jako kusovky např. na ebayi.

Legenda pěti kruhů vznikla o něco později než zřejmě nejznámější CCG Magic the Gathering a patří mezi nejstarší sběratelské karetky vůbec. V roce 2015 slaví dvacet let.

Hru lze hrát ve dvou i více hráčích. Znovuoživení formátu pro více hráčů se věnují i speciální vydání l5r War of Honor nebo Siege.

Každý hráč hraje se dvěma balíky karet. V balíku rodu (Dynasty deck) se nacházejí hlavně postavy a državy, někdy doplněné o několik událostí. Karty z tohoto balíku se do hry dostávají skrze tzv. provincie. Provincie jsou na začátku hry čtyři a tvoří je čtyři vrchní karty balíku obrácené rubem vzhůru. V průběhu hry se pak karty v provinciích obracejí, dostávají do hry, odhazují a doplňují. Druhým balíkem je balík osudu (Fate deck). V něm najdeme strategie, následovníky, předměty, kouzla a kruhy. Tyto karty se už hrají „normálně“ z ruky. Na počátku má hráč na ruce pět karet a maximálně může mít osm. Od samého počátku se ve hře nachází pevnost (případně i sensei), která určuje, za který klan hráč hraje, jeho počáteční rodinnou čest a základní sílu jeho provincií.

Hraje se na kola. V každém kole je jeden hráč aktivní a ostatní na něj v podstatě "jen" reagují. Každé kolo se skládá z fází. Na začátku akční fáze se odkryjí a případně vyhodnotí karty ve všech provinciích aktivního hráče. Následně má každý hráč možnost vylepšovat svoje postavy, následovníky, předměty a kouzly a hrát některé akce na kartách, ať už na ruce nebo ve hře. Ve volitelné bojové fázi může aktivní hráč zaútočit na provincie jednoho protihráče. V každé provincii vznikne bojiště a postupně se bojují bitvy. Ve fázi dynastie pak aktivní hráč může vynášet karty z provincií. Kolo končí a je na řadě další hráč.

Ve hře jsou čtyři možnosti vítězství. Militární - zničení všech provincií protihráče. Čest - hodnota rodinné cti dosáhne 40. Zneuctění - hodnota rodinné cti protihráče klesne na -20. Osvícení - vyložení všech pěti kruhů do hry.

Zvláštností l5r je, že hru (děj v pozadí a potažmo karty) spoluvytvářejí hráči. O spoustě věcí se různými způsoby hlasuje a další spousta je ovlivňována herními výsledky turnajů. Další zvláštnosti je, že vydavatel hry registrovaným fanouškům rozeslal i tři bezplatná rozšíření Císařské dary I až III, nebo rozšíření, které vyšlo jako komiks a karty, které z děje komiksu vycházely.

S během času se podstatně měnila i grafika karet. Líc má třetí podobu. Rub má podobu druhou a důvodem této změny je spor s Olympijským výborem, který si pro sebe zabral veškerou ikonografii pěti spojených kruhů.

A jak je již psáno výše rok 2015 zdá se být posledním v jedné dlouhé kapitole l5r.

Autor: #5C4RL37

Další názvy této společenské hry

  • L5R