Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 654x (Seznam vlastníků)

Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Korea Boardgames
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Nejasnosti v pravidlech

Jestli jsem to dobre pochopil tak hrac ktery si da na hrad/pevnost korunu s hvezdickou muze na danem hrade v danem kole provest mustering.... pocet bodu na mustering odpovida vsem bodum vsech pevnosti a hradu hracovi rise a nebo jen toho hradu/pevnosti kde hrac korunu s hvezdickou hraje?
1.1.2012 15:12:03

Andy1000
Rozkazy pro přesun/útok se vyhodnocují POSTUPNĚ, tj. hráč který je první na stupnici železného trůnu vyhodnotí jeden svůj rozkaz, poté hráč který je druhý atd. Nelze tedy aktivovat tři (resp. více než jeden) rozkazy pro pohyb najednou.

Za vyhranou bitvu se žeton vlivu nezískává.

27.6.2015 09:58:51

Brynden Tully - černá ryba
Máte-li v průběhu bitvy utrpět ztráty způsobené schopnostmi karty rodu, bitevním symbolem nebo kartou bitevní vřavy, můžete tyto ztráty ignorovat.

Můžete mi prosím někdo vysvětlit co tato karta dělá?
1) Schnopnost karty rodu = meč nebo hradba?
2) Bitevní symbol = ???
3) Karta bitevní vřavy = karty s lebkou

3.1.2016 21:57:12

Brynden Tully - černá ryba
@ Zdenda90: akékoľvek straty, ktoré ti má spôsobiť súper, ti jednoducho nespôsobí
1) schopnosť karty rodu = napr. Mace Tyrell - okamžite znič súperovho pešiaka (strata) - nezničíš;
2) bitevní symbol (najskôr meč) = Gregor Clegan a jeho 3 meče na teba nemajú vplyv, žiadne straty neutrpíš;
3) karta s lebkou na Bryndena tiež nemá vplyv

3.1.2016 23:39:15

pristav
zdravím, ako funguju prosim vas prístavy? lode v prístave môzu podporovať more ktore je prilahle prístavu alebo susediace more?
lod z prístavu taktiez pochoduje, robi najazd na to prilahle more alebo susediace? mozem sa nejakym sposobom dostat s lodou do prístavu ?

20.3.2016 16:36:11

přístav
Loď v přístavu podporuje případnou bitvu v přilehlém moři automaticky. Když dáš do oblasti s přístavem rozkaz pohybu, tak můžeš jet lodí pouze do přilehlého moře. Pokud máš loď na moři a dáš k ní rozkaz pohybu, můžeš se vrátit i do přístavu. Pokud chceš přemístit armádu pomocí lodě v jednom kole musíš dát dva rozkazy pohybu. Jeden na loď a druhý na armádu. Prvním tahem vjedeš na moře a ve druhém můžeš přemístit armádu :)

21.3.2016 13:52:09

Akela69
S tím přesouváním jednotek přes lodě s Akelou nesouhlasím. Stačí dát jeden rozkaz pohybu jednotkám a jednotky mohou přejít přes lodě jako by to byl most klidně i přes vícero mořských oblastí a vylodit se klidně o půl mapy jinde...

21.3.2016 15:21:45

Ouhara
Máš pravdu, špatně jsem to napsal, ty 2 rozkazy pohybu dáváme, když je moře prázdné a loď je v přístavu. (aspoň my to tak hrajeme :) )

21.3.2016 15:34:51

Ouhara
Ovšem za předpokladu, že ty lodě nejsou v přístavu. Akela69 v souladu s Nheedoomovým dotazem předpokládá opak. Ten pohyb navíc u lodí je potřeba k vyplutí z přístavu a vytvoření "mostu".

21.3.2016 15:37:04

Verbování lodí
Dobrý den,
když vidím, že se tu hovoří o lodích, vzpomněl jsem si, že jsme při poslední hře řešili problém. Co když je moře prázdné, ale při verbování do něj chtějí umístit lodě 2 hráči, jak se má situace řešit? Dle pořadí na trůnu?

Děkuji :)

21.3.2016 17:22:19

Andy 1000
Taky bych řekl, podle pořadí na trůnu. My to hrajeme tak, že můžeme verbovat lodě jenom tam,kde je přístav.

21.3.2016 18:04:00

verbování lodí
Ano je to řešeno dle pořadí na trůnu. Ono obecně se verbování řeší v pořadí podle trůnu. Správně by měl naverbovat jeden, pak druhý, třetí atd. to, že většinou verbují všichni naráz je jen proto aby se ušetřil čas.

Přístav má význam pro verbování v momentě, kdy je přilehlé moře obsazené jiným rodem. tak můžeš naverbovat do přístavu.

21.3.2016 18:59:03

hpy

to Akela69
Sice se zpožděním, nicméně:

Verbovat na moře lze z libovolné oblasti, která s ním sousedí, přístav mít nemusí (viz str. 9).

Není pravda, že loď v přístavu podporuje moře automaticky - lodě v přístavu jsou samostatná jednotka, které se dává vlastní rozkaz (viz str. 25)!

19.5.2016 08:25:42

to hpy
taky teda trochu pozdě, ale co se dá dělat...
k tomu verbování lodí...na straně 9 je věta - "Pokud hrad nebo pevnost nemá přístav nebo nesousedí s mořem nemůže verbovat lodě." Tzn. stejně ten přístav potřebuješ, potřebuješ totiž splnit oba tyto požadavky ;)

20.12.2016 07:29:14

To Duncan
To si nemyslím, v té větě by muselo být místo "nebo" "a". Dle mě lze verbovat lodě i bez přístavu pokud sousedí s mořem..

20.12.2016 07:50:33

hpy

to Duncan
Je to jak říká Ouhara, v té větě je "nebo", nikoli "a zároveň".

Text originálu:
If a Castle or Stronghold area has no port or eligible adjacent sea areas, no Ship units can be mustered there.

Navíc pokud by lodě mohly verbovat jen oblasti s přístavem, proč by se vůbec zmiňovalo "nebo sousedící moře"?

20.12.2016 08:32:36

To hpy and Ouhara
Tedy modelový příklad...Můžu tedy z Řekotočí verbovat lodě jak do zlatýho zálivu (kde tedy ovládám přístav v Lannisportu), tak i do toho moře kolem štítu, za předpokladu, že tam Greyjoy ovládá přístav, ale nemá v tom moři lodě?

Nebo můžu z Bílýho přístavu verbovat lodě do "the shivering sea", ikdyž v tom moři není žádný přístav?(zrovna nemám českou mapu)

Navíc, v pravidlech, na již zmíněné straně 9, je ještě jedna věta, které jsem si předtím nevšiml - Na rozdíl od ostatních jednotek mohou být, ale umístěny pouze do přístavu verbovaného území nebo na sousední moře. - a sousední moře považuji za to, které obklopuje ten přístav

20.12.2016 13:13:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Konec hry a katapult
Ještě bych si chtěl ujasnit 3 věci
1) abych vyhrál hru musím ovládat 7 hradů či pevností: toto se vyhodnocuje v průběhu kola ihned po přesunu vojska na případný 7 hrad či pevnost nebo až po veškerých akčních fázích po úklidu příkazů?
2) při prohrané bitvě jako obránce vlastním katapult katapult je při ústupu zničen bez ohledu na jakékoliv karty symboly atd., ale pokud jsem útočník a vlastním katapult a prohraju bitvu tak katapult je taky zničen bez ohledu na jakékoliv karty symboly atd. ?
3) při dobývání neutrálních vojsk mohu v jednom pohybu obsadit 2 takovéto území?
Dík

21.12.2016 15:26:18

Ouhara
1. IHNED po té, co některý z hráčů ovládne 7 oblastí s pevností nebo hradem - vyhrává. (str. 16)
2. Obléhací stroje nemohou ustoupit. Pokud má obléhací stroj ustoupit (tedy je jedno jestli byl na straně útočníka nebo obránce), je místo toho zničen (str. 21)
3. Při vyhodnocení rozkazu pochod může hráč přesunout své jednotky pouze do JEDINÉ sousedící oblasti obsahující nepřátelské jednotky (str. 15) - Rozumím tomu tak, že jednou armádou lze obsadit pouze jedno území s neutrálním vojskem.

21.12.2016 20:01:36

hpy

to Duncan
Sousedním mořem se myslí moře sousedící s oblastí, nikoli s přístavem.

V obou příkladech je odpověď ano (jak vyplývá z první věty mé odpovědi).
Navíc to, kdo ovládá jaký přístav, není podstatné, rozhodující je, zda to sousedící moře neobsahuje cizí lodě.

22.12.2016 08:34:18 | Upraveno autorem (porovnej)

to ouhara
útok na více neutrálních vojsk není možný strana 26:

Pochod proti neutrálním vojskům se počítá jako jediný
povolený útok v rámci jednoho rozkazu pochodu.

22.12.2016 09:29:39

To hpy
ano, máš pravdu, nakonec jsem to našel i pravidlech :) děkuji :)

22.12.2016 10:03:37

7.1.2017 15:25:08 | Upraveno autorem (porovnej)

poražený obránce
Zdravým,
asi jsem něco přehlédli v pravidlech, ale po několika hrách, stále nevíme, jak to je, když obránce prohraje a musí s jednotkami ustoupit. Nikdo z nás nechápe, co se pak děje s jednotkami, které teda máme položené na boku, jsou na boku jen toto kolo a pak se s nimi normálně hraje, nebo tam prostě leží celý zbytek hry nebo dokud na ně někdo zaútočí?
Jelikož nám přijde v případě kdy tam jednotky zůstanou ležet. Tak jsou symboly meče spíše dobrosrdečné než škodící.

11.3.2017 22:36:41

poražený obránce
Jednotky co ustoupí z bitvy se položí na bok a mají bojovou sílu 0. Na konci kola, kdy se vrací žetony příkazů majitelům, tak se všechny jednotky, které jsou položeny na bok, postaví a mají plnou bojovou sílu. Pokud v daném kole jednotky, které jsou položeny na bok, vyhodnocují podruhé ústup (někdo na danou lokaci, kde jsou položené jednotky zaútočí z jiné přilehlé oblasti) a bitvu opět prohrají, tak místo ústupu jsou zničeny.

14.3.2017 10:42:15

Lodě sousední moře
Ahoj,
verbování lodí je možné jen do moře přilehlého k přístavu nebo i do sousedního moře?
Chápal bych přilehlé (např. v Sunspear můžu jen do East summer sea) ale v CZ pravidlech v příkladu na straně 25 je, že můžeš dát loď i do Sea of dorne!
Připadá mi to divné dát pak při verbování v pevnosti každou loď do jiného sousedního moře (např. V Dragon stone máš sousední moře severně i jižně, samo když tam nebude nepřítel.
Ví někdo jak to je, prosím?

6.9.2017 20:35:42

Charitativní aukce

Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Malý princ - Udělej mi planetu - dobročinná aukce
Akt. cena: 5555
Končí za: 1 den

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Magic Maze v AJ
Magic Maze v AJ
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas