Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | karetní hra, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Treefrog Games |
Autoři: | Martin Wallace |
Rok vydání: | 2011 |
Sdílej: |
Otazka k pravidlam
Rad by som sa uistil ako je to s koncom hry:Gaspar
Hra končí na začátku kola hráče, který se zbavil vesnic nebo měst a neprobíhá žádné oblehání. Další podmínkou je, že hráč má 12 bodů v dobytých či zničených vesničkách a městech.
O tom dobývacím žetonu se hodně diskutuje, protože tím hráč může natahovat hru.
to Lumirius
dik. rozumiem. ale to vyhodnocovanie vitazstva prebieha pred vyhodnocovanim oblihania, alebo po nom? resp. ak ukoncim obliehanie musim este cakat do dalsieho kola?
Gaspar
je to nešťastné, ale je to tak. Nebo spíš takhle to chápu taky. Díval jsem se do FAQ a tam k tomu nic extra napsané není, jen na BGG někteří psali, že to s tím žetom obléhání zrušili.
hm
este som to nehral, ale dnes vecer sa na to chystam. Je tento problem so zakoncenim bezny? Alebo k tomu dochadza len vynimocne ze sa hra natahuje?
Je to skoda ak je tam takyto maly bug. Hra sa mi zatial velmi paci.
Gaspar
ona ta hra má těch bugů prý více, proto 30 stranek diskuzních příspěvků na BGG, ale pořád mi připadne že je úplně skvělá, o nějaké přímočarém vítězství nemůžu mluvit. Hrál jsem jak za Brity, tak Francouze a je tam hodně možností hrát různé styly. Samozřejmě stejně jako každá hra se stejným setupem se může rychleji ohrát, ale i tak nelituji koupě.
Pročti si oficiální FAQ a mrkni na mapu možných nájezdů (raidu), vše na BGG.
Lumirius
aj mne sa paci. S prvou hrou som spokojny. Aj ked mam pocit ze Brit ma trochu prevahu (len to nesmie hrat pacifisticky)
uprava pravidiel
pozeram na BGG a zistujem ze M.Wallace konecne zareagoval na neustale staznosti k nevyvazenosti hry a urobil nejake zmeny v pravidlach:
The changes are:
1. Remove the French bateaux card from the initial deck and place it with the availble cards.
2. Reserve - you cannot place location cards in your reserve.
3. Raids - the raid distance is now two connections plus one connection for each additional card played (so playing two Native American cards would allow you to raid a location up to three connections away).
4. Home Support - you can only take cards from your draw deck, so if you had fewer than three cards available you would only be able to draw these. Consequently, the only time you shuffle your discard pile is when you need to refill your hand at the end of the turn and your draw deck is exhausted.
What I have realised in testing different versions of the game is that in itself is what could make the game retain long-term playability. Changing the rules is effectively the same as the changing card combinations in Dominion. What I am planning on doing is publishing varients on the Treefrog website. It's probably best to think of them as scenarios. Some of these will take the form of'what-ifs', allowing the game to diverge from published history.
to Gaspar
A co to přeložit do češtiny nebo slovenštiny, když už jsi to tady citoval ...
ti kren
ze je ten novy rok a ze si to ty, tak ti prelozim aspon to najdolezitejsie :)
1. Francuz si odoberie z pociatocneho baliku kartu "bateaux" (cln) a da ju do baliku svojich dostupnych kariet.
2. Do rezerv sa nedaju davat lokacne karty
3. Njazdy funguju na vzialenost dva + jedna za kazdu dalsiu kartu
4. Pri zahrani karty "Home Support" si moze hrat doberat karty len z aktualneho doberacieho balika. Pokial je v doberacom baliku menej ako 3 karty dobera si iba tieto (nemiesa odkladaci balik)
úpravy pravidel
tak za tyhle úpravy pravidel jsme opravdu rád, protože te Hallifax Hammer byl fakt otřesný už jsem to na yucatu odmítal hrát. Teď přes silvestr jsme hráli taky dvě hry a byl to jen boj o Port Royale a Pamaqid, šílené zbrojení a protáčení karet.
Trošku mě děsí, že nejdou odložit karty lokací do Rezerv, ale uvidím během hry.
úpravy v pravidlech
Hrajete to někdo dle nového "doporučení" (nových úprav pravidel) od Wallace?? Jaké to je? Je změna patrná? Funguje to? Na BGG mi přišly reakce spíše "rozpačité".
DC
ještě jsem nezkoušel, nějak nemám spoluhráče, ale hráli sjme to hodně přes silvestra a fakt to moc nefungovalo, když jsme hráli tu Halifax Hammer taktiku. Mám teď trošku strach ze silných Raidů, ale nedokážu posoudit. Ty argumenty na BGG co říkaly, že to není pravda byly docela silné.
re
Po prvních testech mám několik dotazů :-)
1) co myslí Lumír tím Hallifax Hammer?
2) můžu brát karty z Rezerv v tahu protihráče? (podle FAQ ne)
3) když mi soupeř nájezdem nebo obléháním zničí vesnici, svoji kartu lokace nevracím, je to tak? a zahrát ji můžu jen, když tam znova postavím vesnici nebo když má spojení s hlavním městem, je tak?
Eyron
Předpokládám, že Hallifax Hammer je ta věc, o které nechceš nic vědět, aby sis tu hru mohl s chutí dál hrát. Je to ta věc, která tu hru odepsala a jak dle všeho přiznal sám autor, hra je díky tomu vadná ... čili nehratelná.
Osobně doporučuju po tom nepátrat :) - vzpomeň na pohádku o 13. komnatě a zkus odolat :)
Eyron
1) Tangram to napsal pěkně - 13. komnata. Ta hra se mi líbila mnohem více, když jsem zůstal v blažené nevědomosti. Naštěstí po oficiální úpravě pravidel už nefunguje.
2) jakékoliv akce aji Volné (Free) můžeš hrát pouze ve svém tahu. Jedinou vyjímkou je blokování Raidů a Ambushů, ale to nejsou vlastně akce.
3) přesně tak jak píšeš nemůžeš ji vůbec hrát maximálně diskartovat přes akci, kdysi šla ještě šouzpnout do Rezerv, ale podle nových pravidel už lokace do rezerv nesmíš dávat, takže jedině Guvernérem vyřadit z balíku.
Reinforcement
teď mě proškolila jedna situace na yucatu.
Já teda z pravidel u Posílení obléhání chápu to že pokud chceš posílit obléhání tak musíš mít spojnici k tomuto místu buď z Qubecu nebo Bostonu. Spojnicí jsem chápal že musíš prostě ovládat sousední vesnici s obléhanou. Je to tak? V Mejdzrově překladu to není tak jednoznačné, ale z originálních pravidel to tak chápu.
You can only reinforce locations that you can trace a series of
connections via controlled locations from either Quebec (if you are
the French player) or Boston (if you are the British player). These
connections may be made by river, lake, road and sea. Indian trails
do not count as connections for this purpose. You do not need to
play any cards to travel along these connections.
Na Yucatu se mi totiž stalo to, že mi soupeř obléhal Albany a já mu zrušil raidem Fort W.Henry, tím ztratil spojení s Ticonderongou a vlastě Quebecem (zbylé lokace byly v mém vlastnictví. No a vesele si dál posilňoval obléhání Albany.
Kde je teda chyba? Chápu špatně to pravidlo? Jak to vidí ostatní hráči?
Oficiální nová verze pravidel
http://www.treefroggames.com/wp-content/uploads/rules/few-acres-snow-ed2-eng.pdf
uá
...a jsou tam zásadní změny?
ta
no oproti těm co zveřejnil Mejdzr by neměly být zásadní, protože je dělal v době kdy už Wallace psal tyhle změny v diskuzích na BGG, ale teď už to maj někteří rýpalové "černé na bílém" na oficiálním webu.
Všiml jsem si že do pravidel zakomponoval i nějaké situace jež se staly během hraní jako třeba že hra nekončí pokud je 2x vypleněn (Raid) New York, Boston nebo Quebec.
Reinforcement
jak je to prosím s tím posílením, jak se tu dotazoval Lumirius 14.2.2012 09:45:53 ???
Indiáni - nájezd
V českém překladu není nic o placení z originálu jsem pochopila, že za zahrání karty indiána při nájezdu platím peníz, avšak za prvního neplatím nic. Je to tak?
Indiáni
na kartě Indiána je přímo napsáno, že na její zahrání je třeba zaplatit 1 peníz. Jinak tu kartu zahrát nesmíš pro Nájezd nebo Přepadení. Peníz nemusíš platit pokud je hraješ jako blokování.
Lum
dík, já jsem si to špatně přeložila z pravidel "not just the first one" není za prvního ne, ale nejen za prvního..
Včera jsme hráli poprvé
sice nedohráli, ale první pokus byl příjemné zpestření herního večera.
Dotaz na pravidla následující:
Merchant - je to tak, že lze použít jakoukoliv kartu se symbolem lodě? (V pravidlech je jako příklad uvedena přímo karta lodě, ale z textu vyplývá, že lze použít cokoliv, co má symbol lodě, tedy i např. lokační kartu?) No a k tomu dotazu ještě čistě teoreticky - je psáno, že lze použít k Merchantovi jednu nebo dvě karty zlata a vzít si za to peníze. Můžu se tak tedy "zbavit" nějaké karty se symbolem lodě, že ji v rámci jedné akce použiju s jednou peněžní kartou (kterou bych ale mohla použít i jen tak samu o sobě a ty peníze si vzít tak jak tak?)
Nájezd - když používám indoše, tak v origoš pravidlech je napsáno, že spojnice může být, řeka, cesta, jezero, indiánská stezka a v překladu je přidáno ještě jako spojnice moře. Předpokládám, že indiány nelze poslat přes moře? Hráli jsme to tak, že kde by bylo možné jako spojnici použít malou loďku tak tam mohli najíždět a tam kde na lokačních kartách byla potřeba loď (a nešlo to zadem nějak obejít po cestě, řece nebo stezce, tak tam prostě najíždět nemohli...Je to tak?)
ta"jemná"
Merchant - všeobecně platí že na kartě můžeš použít pouze jeden symbol. Takže přesto že karta lokace obsahuje plachetnici tak i peníze můžeš zvolit jen jedno. Pokud teda chceš hrát Merchanta "naplno" budou to 3 karty. Jedna loď a až dvě karty peněz.
Nájezd - nájezdy a jejich zacílení jsou trošku zmatečně v pravidlech popsané. Doporučuji stáhnout pomůcku z BGG kde jsou pospojované lokace. Pro nájezd jdou používat pouze řeky, cesty a indiánské stezky. Na velkou vodu si s kanoema netroufnou :-)
http://www.boardgamegeek.com/filepage/72724/raid-route-map-version-3
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
canvas cz
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 1 den