Exalted: Legacy of the Unconquered Sun

xxxxxxxooo hodnoceno 2x (Seznam vlastníků)

Exalted: Legacy of the Unconquered Sun - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: není
Vydavatelé: White Wolf
Autoři: Ken Cliffe
Pétur Örn Pórarinsson
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

O hre

Obrázky vyzerajú výborne, ale ako sa to hrá?
5.3.2010 07:45:39

rbx

Kardo
Taky výborně. Je to takový Runebound na jiný zpusob. Chodíš po mapě a plnis questy, které se tam objevují. Cely ten princip je ale jiný. Hra se totiž nehraje klasicky podle směru hod. ručiček, ale podle kola času. Herní svět ma 5 období, kazde ma 3 mesice, takže rok ma 15 měsíců. Hraje se na 4 roku a do té doby musí hráč či hráči splnit jeden z hlavních epickych questu, jinak vyhraje hra. Na plnění všech questu se daji dělat aliance a stejně tak se dá bojovat mezi hraci. Vtip ale spočívá v pohybu. Každy mesic se můžeš pohnout o 2 kraje, takže čím dal chceš dojit, tím víc času potřebuješ a proto musíš svoji stinovou figurku na Kole času posunout dal. Se svým následujícím tahem pak musíš počkat, až čas doplyne k tobě. Abys ale jen nečekal, můžeš si za delší cestu zaplatit a tím padem ti nezabere tolik času.

Každy quest potrebuje pro své splnění něco jiného, tedy ze ho plnis jinou charakteristikou. Vezmes tedy tolik kostel, kolik mas u své charakteristiky a potřebuješ tolik uspechu, kolik ma quest hodnotu. Jakmile quest vyresis, tak se táhne novy a spolu s nim i karta Dominia, která určuje polohu questu. To se jen porovná barva questu ( červena, zelena či žlutá) s barevným polickem dominia a tam umistis quest zeton. Nekteré questy mají až tři fáze, takže po splnění jedne se umisťuje na mapě druha čast. Hráč nesmí jít rovnou na druhou čast, musí nejdriv splnit první čast, takže tím si můžeš quest zabrat pro sebe. Existuji ale způsoby, jak se někomu do jeho questu vetřít.

Dulezity prvek jsou Rivalove. Každy hráč ma neustale jednoho, který někde na mapě po určitou dobu škodí. Ty tam do té doby musíš dojit a zničit ho, protože jinak přijde a draci runu/-y, které jsou potreba ke splnění epického questu. Muže ho ale zničit někdo za tebe, nebo na nej můžete jít ve více hracích. Po jeho poraženi si vytahnes nového rivala a umistis ho v čase a prostoru.

Pokud je nejaký hráč silný, muzou se ostatní spolcit a snažit se dostat na stejně místo ve stejném čase a pustit se s nim do krizku. Jedna z odměn pak muže byt pravé vtirnuti se do jeho questu a tím padem se posunout směrem k vítězství.

My to hráli zatím každy solo, ale dá se to hrát i kooperativne, nebo na týmy. Boje jsou o dost kratší než v Runeboundu, takže to víc odsypa, záleží ale na chytrosti pohybu po mapě a využívání času. To je dost klíčové. Skvěle je vyřešeno poradi hráčů. Dřív hraje ten, kdo se na dane místo dostane dřív. Kvůli tomu jsou na Kole času prstence a vždy hraje jako první ten, kdo je v Danem měsíci na nejvnitrnejsim prstenci.

Mám proste chuť si to zahrát znovu, takže se mi to líbí. Sydovi se to líbí víc jak Runebound, mě se na Runeboundu líbí ty široké moznosti rozšíření a větší možnost si piplat přes předměty a pomocníky postavu. Což ale zase prodlužuje prostoje. Jo a zpracování je vynikající! Obrovsky hrací plan, těžký tvrdý karton o sile 3mm. Karty normální, hrdinove a epické questy jsou destičky jako třeba u LNoE.

5.3.2010 08:41:57

rbx

...
Sakra, to jsem mohl rovnou udělat popis hry :-)

5.3.2010 08:45:30

hra
Jo jo, mě se to líbilo o dost víc než Runebound, který je takový moc sólový (jak prohlásili Iggy s Gordnonem o Runebound a WoW:tBG - je to takový epic gay masturbation session - 4 kluci si hrají 6 hodin sami se sebou :D).

5.3.2010 09:12:46

to sydo
Ufff, to jsou mi teda výrazy, ale na některý hry to docela sedí :-)

Nicméně hra vypadá zajímavě.

5.3.2010 09:33:02

rbx

Sydo
no, na Runebound nedam dopustit, ale je fakt, ze je to hodne solo hra. Tady je ta moznost kooperace ci souboju dost zajimava a priste uz to urcite vyuzijeme. Ted jsme nechali jednoho utect a nez jsme se domluvili, bylo pozde.

5.3.2010 10:01:32

Hra
Jak jsem tu zmerčil včera ty krásné obrázky, tak jsem se hned vydal na Geek si o téhle hře přečíst. Jsou tam asi dvě recenze (poměrně nadšené) a jedna taková pseudo, která už tak nadšená není. Rbx tady moc hezky popsal základní mechanismy, takže jenom pár postřehů, které jsem se na Geeku dočetl:
1) "Kolo času je moc hezký mechanismus zaznamenávání času." Jojo, ale je to v podstatě to samé jako v Thébách, Roce draka, Red November nebo EVE. Je ale rozšířen o možnosti kooperace, kdy dva hráči musí být na stejném místě ve stejný čas, aby mohli něco dělat spolu (a tady se dostáváme k příspěvku od Syda ;-) ).
2) Postavy nejdou nijak trénovat, nezískávají žádné levely, akorát karty odměn, které jim mohou pomáhat při nějakých hodech. Když tedy začíná vaše postava s nějakou vlastností na dvojce a nějaký quest je založen právě na téhle vlastnosti, tak musíte mít hodně essence, abyste ho dokázali splnit (za essence se dají kupovat další kostky, pokud jsem se dobře dočetl). Rewardy přibíráte náhodně z balíku, takže abyste se trefili zrovna na ten, který vám pomůže v těch slabých hodech, tak musíte mít jo štěstí. Kdyby tam zavedli nějaké levelování, tak by to bylo asi mnohem lepší.
3) Je to údajně hodně o kostkách. Když Ti nepadají, tak Tě to pěkně zařízne. Tu samou věc jsem zmerčil u Runeboundu, jak jsme ho hráli - někdy ze začátku se mi nepovedlo pár soubojů kvůli kostkám (vždycky zrovna jak jsem měl nějaké expy) nebo jsem v nich dostal pěkně na zadek a po zbytek hry jsem byl o dva levely níž než ostatní a neměl jsem žádné věci, protože za těžce vydělané prachy jsem se musel léčit. Pak jsem se celou dobu plazil po mapě dlouho jsem nebyl schopný zabít ani žlutou potvoru.
4) Když nestihnete porazit svého rivala, tak vás taky pěkně zařízne, protože vám zruší některé z těžce nabytých žetonků potřebných na Epic Questy. Nevím, jak jsou rivalové rychlí, ale bojím se, aby se to nezvrhlo jen na běhání za rivaly a už nezbyl další čas na questy.

5.3.2010 10:09:11

Kadaver
Jo je to hodně o kostkách, které mi včera vůbec nešly, ale bavilo mě to. A o běhání za rivaly to rozhodně nebylo, času bylo většinou tak akorát aby u toho člověk stíhal i questy. Případně se můžeš dohodnout s někým, kdo je poblíž tvého rivala, aby ti ho zabil za tebe.

5.3.2010 10:15:50

exalted
2 Rbx: dik za kvalitné info

A čo majú spoločné Exalted: Legacy of the Unconquered Sun a Exalted: War for the Throne

5.3.2010 10:18:55

to Kardo
Mají společný svět, ve kterém se odehrávají (je podle nějakého RPGčka Exalted) a samozřejmě vydavatele a dokonce i autora. Podle prvního pohledu však herně nemají společného skoro nic.

5.3.2010 10:24:50

rbx

kadaver
1. neni to to same, protoze kolo casu je jeste rozdeleno do soustrednych kruznic, podle kterych se pak urcuje poradi hracu v danem mesici, takze tam se da i na tomhle dost stavet.
2. to mas pravdu, proto jsem rikal, ze nedam na Runebound v tomto dopustit. Ale zase to tu hru urychluje, protoze nepatras po milionech kartickach predmetu a pomocniku. Je to proste jine, nez v Runeboundu. Podle me se tu hraje prave na to spojenectvi, protoze kdyz se s nekym spolcis, tak se vlastnosti a tudiz i pocet kostek scitaji a tudiz je vyhra pravdepodobnejsi. Navic draci runu ziskavaji vsichni co se na questu podileli, ostatni vybaveni se deli bud dohodou, nebo podle daneho klice.
3. to ano, stejne jako Runebound. Opet to ale podnecuje k utvareni spolecenstvi, aby se zvysovala sance na uspech.
4. zase tak strasne to neni, vetsina jich bere jednu draci runu. Problem jsou ti, co berou vic. Kazdopadne rivalove jsou dobry prvek, protoze oni ten svuj "plot" tvori nejakou dobu. Za tu dobu stacis sveho rivala dost dobre poznat, protoze mas porad pred sebou jeho kartu a studujes jeho vlastnosti. To se libilo Sydovi, ze jde do boje proti konkretni postave, s kterou stravi cast hry. Ale vlastne rivalove jsou tou hybnou silou, co te honi po mape. Cestou k rivalum se snazis plnit questy. U Runeboundu mas pozice questu jasne dane, tady se to meni.

5.3.2010 10:33:57

rbx

kardo
ten druhy Exalted je spis jako Warrior Knights, ale soudim jen podle obrazku. Nehral jsem

5.3.2010 10:39:47

dik za info
ono je ľahšie sa tu opýtať ako sa pozrieť sám. :)
Snáď to pomôže aj ostatným.

5.3.2010 10:52:22

to rbx
1) A není to jedno, jestli si dáš svůj žetonek o jednu soustřednou kružnici dál od středu, nebo ho položíš na ten původní jak v ostatních hrách? Jediný rozdíl vidím v tom, že pokud bys ho pokládal na ten předchozí, tak to vede k obrácenému pořadí a dalo by se to ošéfovat tím, že se prostě budou vyhodnocovat žetony odspodu. Akorát v téhle hře to tak nemohli udělat, protože na Kole času nejsou žetony, ale miniatury a ty se na sebe skládat nedají :-)

5.3.2010 10:52:42

rbx

kadaver
tak jak to rikas to jedno je.:-)

5.3.2010 11:04:09

Vybíráme z Bazaru

Pokémon karty
Pokémon karty
Akt. cena: 65 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas