Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 63x (Seznam vlastníků)

Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: Bill Slavicsek
Mike Mearls
Peter Lee
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Klarifikace pár nejasností

V pravidlech jsou jak známo díry, takže v souladu s neoficiáními FAQ a skoro oficiální zákaznickou podporou Wizardů (která v pár bodech koliduje s názorem autora hry)

- balík experience pointů je společný
- líznutou kartu pokladu lze okamžitě předat jiné postavě, později ne
- adajacent tile/square = sousední
- pohne-li se monstrum na tile nebo do pozice adjacent, je na hráčích kam přesně ho postaví
- otázka či rakve brání či nebráni v pohybu je nedořešena a to v případě obrázku i žetonů
- "within 1 tile" = na té samé dlaždici nebo na sousední dlaždici
- "within 2 tiles" = kdekoli mezi aktuální dlaždicí a dlaždicí o 2 dál, zbytek analogicky
- "one tile away" = na sousední dlaždici - pozor, tady je rozdíl mezi "within a away"
- žetony v bedně se často pojí jen s určitou adventurou
- při přechodu na vyšší level se nedoplní hit pointy
- v případě útoku na více cílů se hází separé
- končí li pohyb v rohu, kde jsou po obou stranách prázdná místa, pokládá se puze jedna dalždice dle uvážení hráče
- za Villana nedostanete experience pointy, což je šokující
- immobilize nebrání v útoku na adjacent potvoru
- potvora vyvolaná Alarmem se pohybuje a útočí hned v tom samém kole - zcela v souladu s pravidly
- ve druhém scénáři se v kapli objeví jak monstra vyvolaná samotným scénářem, tak i standardní monstrum - na kromadě kostí
- to samé platí pro encontery - vyvolání encounteru scénářem nezastíní standardní pravidla o vyvolávání encounterů
- startovní poklad se může odehrát do konce druhého kola - i když je na něm napsáno odehrát hned
- hrdina má standardně jeden útok v kole - na ten použije jednu útočnou powers kartu, to ale nebrání dalším (neútočným) powers kartám v jejich použití

6.2.2011 15:42:46

2. level - hit pointy
Myslím, že se v tomhle mýlíš. Hit pointy se při přechodu na 2. level zvyšují o dva - výslovně strana 14. pravidel "leveling up":

"Leveling up to 2nd level increases your Hit Points by 2"

6.2.2011 17:47:05

chilly
To si jen nerozumíme. Při přechodu na vyšší level se zvedne odolnost postavy - celkovej počet HP, který postava má než padne.
Někdo hraje tak, že postavě přidává HP žetony, někdo tak, že na postavu dá max. počet HP a ty odebírá. Já jsem chtěl říct, že při přechodu na vyšší level se nemění počet HP žetonů na postavě - jen maximum.

EDIT: máš pravdu, v případě, že se žetony odebíraj z maxima do nuly, pak by se 2 měly přidat. V případě, že se žetony na postavu pokládaji do maxima, pak se nic nemění.

6.2.2011 18:28:35 | Upraveno autorem (porovnej)

Lino22
Jo, tak to si rozumíme.

6.2.2011 20:23:22

zdi
Ještě doplnění

- "Adjacent" dlaždice s kompletní zdí mezi nejsou "adjacent". To se týká zejména útoků.

17.2.2011 13:23:09

rbx

Lino
adjacent = sousedni. Plati, ze i sousedni je i to diagonalni policko, tedy celkove 8 poli, nebo jsou sousedni je 4 policka?

17.2.2011 13:46:22

rbx
1. bavíme-li se o políčkách, pak sousední políčka jsou i ta diagonální - je jich tedy dohromady 8 a to i v rámci více než jedné dlaždice.
2. bavíme-li se o dlaždicích, pak sousední jsou pouze ortogonální dlaždice, není-li mezi nimi zeď.

Tohle je třeba odlišovat. Máme-li ve čtverci 4 dlaždice, nahoře A a B a dole C a D pak stojí-li na dvou vnitřních rohových polích A a D hrdina a monstrum (neboli diagonálně vedle sebe ve středu čtverce), pak:
1. Hrdina je "sousední" vzhledem k příšeře z hlediska jeho útoku na sousední příšeru - hrdinové se pohybují po políčkách a ta jsou sousední i diagonálně.
2. Příšera není "sousední" vzhledem k hrdinovi z hlediska jejího útoku - příšery se pohybují po dlaždicích a ty se počítají pouze ortogonálně, takže aby mohla příšera zaútočit musí mít schopnost útoku "2 tiles away / within 2 tiles".

Protože se příšery pohybují po dlaždicích a ne po políčkách je na hráčích na jaké políčko příšeru postaví. Hráči se nemusí snažit stavět příšeru logicky z hlediska souhry s AI hry, ale spíš strategicky z hlediska jejich vlastních cílů. Chytáku popsaného výše, lze plně využívat.

17.2.2011 19:26:17 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx

Lino
ohledne tilu mi to jasne bylo, ale nikde jsem prave nenasel, ze sousedni je i to diagonalni. A prave pri umistovani potvor jsem na to velmi casto narazil. Diky za osvetleni.

17.2.2011 20:59:00

monster token
Ahoj, ještě jsem hru nehrál, ale v pravidlech mi tak nějak chybí vysvětlení, k čemu jsou dobré monster tokeny.

V exploration fázi, kde bych jejich použití očekával, se mají brát rovnou karty nestvůr.

Díky zkušenějším za vysvětlivku.

11.3.2011 13:44:41

rbx

Hike
taky jsem se divil, ale podle me na to narazis v nejakem ze scenaru. Tot moje domnenka.

11.3.2011 13:46:00

DD

scenar
Je to k pouziti v jednom konkretnim scenari. Nejsem si jist presne, ktery to je, ale monstra se tam nejak losuji z pytliku, troska jako v AH a k tomu se pouziji ty tokeny.

11.3.2011 14:34:09 | Upraveno autorem (porovnej)

tokeny
No, tokeny na sobě mají hodnotu 0,1,2,3 potvory, teda záleží kolik jich položíš. Takže asi tak. Díky za ujištění, že jsem něco trestuhodně nepřehlédl.

11.3.2011 16:50:12

Hike
Rada alternativnich pravidel z techto tokenu vychazi. Muzes si udelat hru vice challenging a misto automaticke nestvury si otacet tokeny ;-)

11.3.2011 17:16:19

Vybíráme z Bazaru

Zaklínač: Starý svět - Mágové - vyměním
Zaklínač: Starý svět - Mágové - vyměním
Akt. cena: 1 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas