Dungeon Twister

xxxxxxxxoo hodnoceno 19x (Seznam vlastníků)

Dungeon Twister - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 11 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy, strategická
Čeština: není
Vydavatelé: Asmodée Editions
Edge Entertainment
Nexus
Pro Ludo
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2004
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Ma s Twisterem nekdo zkusenosti?

A mohl by se o ne pripadne podelit? Ta hra neni draha a princip, kdy kazdy jde z opacneho konce herniho planu na ten druhy, tudiz zakonite potkava soupere se mi zda dobry. A navic to otaceni hernich planu... Jen jsem cetl, ze to je mozna az prilis takticke, mala porce nahody, coz by me asi moc nebavilo. Diky za jakykoliv postreh.
16.2.2009 13:12:12

Hra pro lidi s mozkem
DT je jedna z nejlepších her pro 2 hráče, kdosi ji kdysi přirovnal k šachu ve fantasy prostředí, což není až tak přesné, ale docela to vystihuje její strategické možnosti. Jestli někdo tvrdil, že to je hra jen o taktice, tak patrně jde o hráče, který v piškvorkách nemyslí více než dva tahy dopředu... Vzhledem k tomu, že asi víš, o co ve hře jde, tak jen stručné zhodnocení: ano, ve hře náhoda hraje jen okrajovou roli, co naplánuješ, to se stane, pokud ti to protivník nepřekazí. Žádné házení nesmyslným počtem kostek, žádné tahání karet událostí či jiných zvrhlostí. Pro mě osobně je to velké PLUS hry. Mezi další plusy pak patří pěkné grafické ztvárnění komponent, velká variabilita, díky níž se jen tak neohraje, kvalitní rozšíření (mj. možnost hry až ve čtyřech hráčích) a v neposlední řadě skladnost hry. Jediný mínus vidím v tom, že návod zatím není přeložen do češtiny.

16.2.2009 15:59:38

rbx

qcpx
Diky moc za postreh. Mam rad veci kde se premysli, ale treba sachy me nikdy moc nebavily. Pokud je to ale jak rikas, tak bych tuto hru nemel s kym hrat, protoze nikdo z meho okoli nema rad, kdyz musi cekat, nez vymyslim svuj dalsi postup. Snazim se to promyslet a druhy mezitim stoji, protoze ho tolik premyslet nebavi a strili to od boku :-). Zase ale je fakt, ze bych konecne v necem mohl vyhrat :-) Kostky totiz vetsinou padaji proti me :-)

16.2.2009 16:16:52

DT
No ja jsem to zatim jen zkousel, nemam moc nahrano, ale prijde mi to originalni a hezke. Prakticka absence nahody je velmi dobra, da se toho vymyslet skutecne hodne. To prirovnani k sachum docela sedi, i kdyz tech kombinaci neni tolik:)

24.3.2009 08:45:31

DT
Cetl jsem si na internetu nejaky prispevky a opravdu to vypada jako dobra hra. Pokud by k tomu opravdu byla cestina, tak pomer cena/vykon je fakt dobra ....

31.3.2009 16:45:46

má někdo
nějáké čerstvější zážitky ze hry ? Po přečtení pravidel se k hra zalíbila. Strašně mi připomíná staré dungeony z PC...

18.5.2009 10:41:06

Beholder
Jj, me se to libi:) Ale jeste jsem to nehral dostkrat na recenzi:)

18.5.2009 10:52:33

Zkušenosti
Ahoj,
hru mám asi týden, zatím jsme hráli asi 3x a to jen s přítelkyní která není moc velkej fanda do her a nemá ráda když jí někdo zabijí postavy :-).
Hra na stole zabírá poměrně dost místa, jedna hra zabere cca. kolem 1 hod, záleží na hráčích. Samotná hra je určitě zábavná ale chce to stejně zapaleného protihráče. Dají se výmýšlet různé "sviňárny" jak pomocí otáčení místností soupeři někde zablokovat postavu která nemá schopnosti na to se sama ven dostat :-). Co se mi líbí, je absolutní absence náhody, vše se daří nebo nedaří jen tak jak si to vymyslíte :-). Určitě by bylo zajimavé si hru zahrát proti někomu zkušenějšímu a zjistit tak jak se hraje lepé :-) Co sem vyčetl tak se chystá verze na Xbox 360 hratelná přes Xbox live - na to se jako budoucí majitel této konzole celkem těším, ačkoli hra proti "živému hráči" je mnohem lepší. Pokud tuto hru má někdo další, a rád by se podělil o nějaké taktiky či tipy, jen to uvítám.

18.5.2009 15:30:29

Dojmy
tak po dalsi partii zacinam mit o hre ucelenejsi obrazek a dokonce jsem si ujasnil i pohled na hodnoceni, takze davam prozatim 8/10, dal bych i vice, ale bylo by to asi z cireho nadseni:-) Prvni partie je vzdy rozpacitejsi, protoze clovek se teprve uci, jak mohou postavya tahnout. Kdyz se nauci tohleto, zacne mit clovek i obrazek o tom, jake takticke finty vymyslet na aktualni situace. Kooperace vlastnich postav se opravdu zacina silne podobat pocitacovym dungeonum - tuhle zlodej otevre zamcene dvere, jimiz probehne bojovnik a mag + postava schopna otacet ctverec ruznymi smery. V dalsim kole odhalim dalsi ctverec dungeonu, natocim spravne ten an kterem stoji zminene postavy, prvni probehne bojovnik ktery na prave strane odhali souperova Goblina, zautoci a eliminuje ho, dale probehne chodbou kouzelnik, kteryp o ceste nalezne kouzelnou hulku a pripravuje se na dalsi kolo s tim, ze usmazi blizicoho se souperova Trolla, ktery se chysta ocividne vyzvednou zraneneo Goblina, popripade eliminovat meho valecnika...atmosfera jako remen. Vyborna hra pro dva hrace, spousta taktickych moznosti a jak nekdo rika, ze jsou to takove sachy bez nahody, tak nebojte se nejakych sachu, spousta situaci vyzaduje intuici, situace se totiz meni kazdym tahem:-)

30.8.2009 19:22:59

Ringo
Ta poznámka, že jde o šachy mě od toho zprvu odrazovala, ale není pravdivá. Každá hra Twisteru totiž tvoří příběh a k suchým šachům má fest daleko.

30.8.2009 19:36:24

SYDO
me to taky odrazovalo, ale tohle fakt nejsou sachy, tady neexistuje si naplanovat nehjaky mat na 8 tahu, ty situace jsou v kazde hre a v kazdem tahu tak dynamicky promenlive, ze nejake pocty nefunguji. Co lze naprosto vypocitat je monetalni tah kdy je hrac na rade, to si vypocitam ze timhle pojedu o tolik, tamhle vemu tohle a podobne, ale pkud se to snazim naplabovat do budoucna, tak takovyho, protoze mi to muze vyfouknout souper, pootocit bludistem, nebo mi sejme postavu kterou jsem planoval tamhe v dalsim kokle vzit treba mec co se vali v chodbe opodal. Ja se hodne bal toho, ze po par hrach se to ohraje a bude to na stejne brdo, ale opet je opak pravdou, kazda hra je nova, jina a nabizi jine moznosti.

30.8.2009 19:44:03

Já mám zatím furt za sebou jen jednu hru, ale souhlasím, že plánovat daleko dopředu asi nejde. Jedno pootočení čtvercem a máš po žížalkách. Samozřejmě že zkušenější hráč dohlídne o něco dál. Ale nevíte kolik tahů hráč udělá, ani jak se změní plocha.

Je tu i klasický problém zda bránit nebo útočit. Zatím mi to vychází spíš na zběsilý úprk vpřed. Jediná skutečně obranná záležitost je ohnivá hůl. :-)

Většinou už tak 2 akce před koncem mého tahu jsem viděl že soupeře nezastavím. Sice jsem to ze 4:2 uhrál až na 4:4 ale soupeř už měl nezadržitelně našlápnuto na finální bodík.

30.8.2009 20:36:28

husak
já to opravdu moc dopředu neplánoval, hrál jsem to spíš intuitivně a ono to náhodou vyšlo :-)
A se šachama to má společné jen to, že tady taky neexistuje náhoda, vše je jen na hráčích a jejich rozhodnutích, žádné kostky, žádný náhodný výběr karet....
Přiznám se, že mi největší problémy dělala moje mizerná představivost ve chvílích, kdy jsem potřeboval otočit bludiště, zmiňoval jsi, že někdo to hraje tak, že si to bludiště nejdřív cvičně natočí a až pak se rozhodnou, jestli tu akci provedou, ale podle mně to asi nebude zcela v duchu pravidel, co na to ostatní hráči?

30.8.2009 22:51:45

taktika
ja to naopak na uprk vpred nevidim tedy vubec. Prvni hru jsem to zkousel a dopadlo to katastrofalne, byt jsem nakonec vyhral vcasnym ztahnutim se zpet. Druhou hru jsem vyhral drtive a vyslo mi to diky mravenci praci v tymech, zadne chaoticke uprky. Dve postavy hlidaly lajnu na me strane planu a ostatni postupovaly pomalinku vpred a lovily souperovy postavy ktere se snazily o ojedinele prave ty uprky a pruniky na mou stranu.

31.8.2009 06:24:56

Hammer
To mi tedy natáčení cvičně nepovolujeme, i když já sám mám fest problémy si představit, jak to bude ve finále vypadat.

Ad taktika: Já mám většinou v obraně válečníka a kouzelníka s hůlkou, vzadu ještě mekanork a někdo k nim, většinou thief, bo je rychlý a nevadí mu, že je vzadu. Dopředu láduju trolla ať pěkně zdržuje postup soupeře. Goblin s klerikem a wallwalkerem se mrcasí někde uprostřed - goblin se většinou bojí a wallwalker otáčí místnosti.

31.8.2009 06:56:56

...
jinak jak jsem psal ze dava 8/10, proc nedam 9 nebo 10 - ghra me totiz plne uspokojila, ale jako spravny hnidopichjsem nasel hned dva prvky ktere bych do hry pridal aby byla jeste zajimavejsi a mohla by z ni byt fajn mensi RPG hra, ktera by RPG pozitivni hrace nestrasila neskutecnou rozsahlosti jako monstrozity typu Runebound nebo WoW. Zajimave by bylo kdyby se po dungeonech potulovaly i nejake ty priserky s kterymi by postavy musely svadet boje. Trochu by lae dostal na frak system combat karet ktery ma presny pocet a hrac si je setri na vyjimecne prilezitosti. Taky by nebylo spatne ziskavat za ty potvurky a vyhane souboje nejake ty zkusenosti. ae to uz by asi proste nebyl Dungeon Twister. Ale pak uz by hra plne splnovala komplexni pozadavky pro hodnoceni na 10/10:-)

31.8.2009 08:21:57

rbx

Ringo
... a nebyl byl to Dungeon Twister :-))

31.8.2009 09:38:26

Příšerky
Mezi rozšířeními jsou nějací draci, ale neštudoval jsem to podrobně. Myslím že to prostě bude jen další figurka s pojmenováním drak. Jsou dva a normálně v barvě hráčů.

Každopádně u těch nezávislých postaviček bys musel vymyslet, kdo a jakým způsobem s nimi bude hýbat a kdo je položí na plán. Protože kdyby si s nimi hráči hýbali dle libosti, byla by to vlastně další akce navíc. (Napadlo mě řešení, drakem smíš pohnout jen při použití Action2).

Ale úplně si umím představit, že v nějakém zatroleném rozšíření budou dračí sluje, kde stojí drak na pevně dané pozici a útočí na vše co se neskryje za zdi. Všechny vchody na čtverci míří do sluje, takže na průchod spotřebuješ třeba více akcí, než běžně.

31.8.2009 11:42:04

rbx

...
ja nevim, me uz to prijde jako takove zparchanteni principu hry. Proc do neceho, co velmi dobre funguje takto jednoduse, pridavat prvky jako je vyvoj postavy ci NPC. Dopadlo by to tak, ze by kazdy mel v ruce milion karet s ruznymi doplnky a kouzly a nevim cim vsim a misto taktizovani by slo jen o dalsi Runebound, jen s tim rozdilem, ze by byl kratsi.

31.8.2009 11:46:38

jasne
ja to po hre vylozeenevyzaduji, jen me napada ze by bylo zajimave kdyby tam treba nejaky takovy prvek byl. Jsou tam pasti, zavrene dvere, tak by tam mohla stat treba i priserka:-) A ted me napadlo, ze samozrejme zadny kratsi runebound, slo by to zakomponovat do principu Dungeon Twistera, ta kjak se pres propasti jde lanem nebo zlodej to umi projit automaticky, pres priseru by treba umel jit bojovnik, v pripade ze drzi mec, troll treba automaticky a kouzelnik jen kdyz ma hulku s tim, ze ji vycerpa. ale to je takove teoretizovani. Dungeon Twister je vyborna hra samozrejme sama o sobe.

31.8.2009 12:01:58

rbx
Souhlas, zrovna u téhle hry podle mě platí, že méně je více. Vysvětlím ji každému během pěti minut a za 45 minut je hotovo. Prostě ideál, když se čeká než na herní večer dorazí všichni nebo tak na večer k pivu, když není nálada na nic dlouhého.

31.8.2009 12:02:36

Sydo
tak me prave DT peijde docela silna hra na to, abch ji degradoval na cekacku. Pro me je DT vylozene typem hry - tohle si chci zahrata chci v tom nad tebou vyhrat. Na cekacku jsou Dominiony a podobne veci;-)

31.8.2009 12:18:43

Heh, malá rychlá hra
Jednoduchost sama:
http://www.boardgamegeek.com/image/417474
:-)
8 rozšíření, to už by snad i Ringovi mohlo stačit ;-)

31.8.2009 12:20:34

Ringo
Já to nemyslel pejorativně, když už to hrajeme, tak na plné pecky, ne jen jako vyplňovačku času.

31.8.2009 12:22:49

chápu
To nemělo být špičkování, jen se tak koukám na BGG a tohle mi padlo do oka.
Jinak je tady miniexpansion purpurový drak, který má hodnoty 2/6 a za 2 akce (plus zazpívání Princeova Purple Rain) vychrlí kyselý déšť ničící všechny portcullis na čtverci. Jeho zabití je za 2 VP. Ekologie už i v DT. :D

31.8.2009 12:25:48

husak
Akorat jen ve francouzstine:-)

31.8.2009 12:37:08

Vybíráme z Bazaru

Mansions of Madness/Panství Hrůzy (2nd Edition) CZ
Mansions of Madness/Panství Hrůzy (2nd Edition) CZ
Akt. cena: 1450 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas