Drum Roll - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: strategická, ekonomická
Čeština: není
Vydavatelé: Artipia Games
Giochix.it
Autoři: Dimitris Drakopoulos
Konstantinos Kokkinis
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

 

"Velevážené publikum, račte vstoupit do našeho cirkusu! Uvidíte, co jste ještě neviděli, vystoupí polykači ohně i překrásné jezdkyně na koních, dech se vám zatají při sledování toho, co dovedou naši akrobati, a krev vám bude tuhnout v žilách při drezúře dravých šelem! Zlatým hřebem večera bude vystoupení kouzelníka, který před vašimi zraky přeřízne svou sličnou asistentku!"

Hráči se stávají majiteli cirkusů počátkem 20. století, kteří se snaží o to, aby jejich cirkus byl co nejprestižnější. Všichni uspořádají tři představení, každé v jiném evropském městě, během nichž budou získávat body prestiže. Před každým představením budou hráči mít 5 až 7 přípravných kol na to, aby najímali umělce a členy personálu, poskytovali umělcům jejich potřeby, získávali peníze prodejem vstupenek a investovali.

Příprava hry

Doprostřed stolu se položí hrací deska. Zamíchají se balíčky karet umělců a členů personálu, lícem nahoru se vyloží tolik karet členů personálu, kolik hraje hráčů, a o jednu kartu víc umělců. Žetony počítadel se položí na stanovená místa.

Každý hráč dostane desku se svým cirkusem, kartu města, v němž bude pořádat první představení, a dvě karty umělců. Jednu z nich si nechá, druhou pošle hráči po levici. Pak si každý hráč vezme dvě libovolné barevné kostičky, které symbolizují potřeby umělců, a 15 mincí mínus ceny svých dvou umělců.

Průběh hry

Během hry hráči uspořádají celkem 3 představení (každé představení pořádají všichni hráči současně), před každým z nich mají 5 až 7 kol na přípravu. Po skončení 5. a 6. (pokud se koná) kola hráči hlasují, zda chtějí ještě další kolo nebo už představení. Každý má jeden hlas, vítězí většina, při shodě rozhodne začínající hráč.

Přípravná kola

Každé přípravné kolo se skládá ze dvou fází: akční a distribuční.

V akční fázi hráči střídavě pokládají své tři akční žetony na akce, které se pak vyhodnotí ve stanoveném pořadí. Na většinu akcí (s výjimkou kostičkových akcí) smí položit žeton více hráčů najednou. Akce jsou následující:

  • Kostičková akce - těch je celkem 5, pro každou barvu jedna. Hráč si vezme kostičku příslušné barvy. Tyto kostičky symbolizují různé potřeby, které vyžadují umělci, aby mohli účinkovat v představení. Každý umělec vyžaduje tři specifické různobarevné kostičky.
  • Prodej vstupenek - hráč posune svou kostku na počítadle ceny vstupenek o jedno políčko a vezme si tolik mincí, kolik je na cílovém políčku uvedeno (2 až 5). Po představení se vstupenková kostka vrátí na začátek počítadla.
  • Investice - hráč si za 1 minci koupí investiční kartu. Tyto karty jsou různé, poskytují okamžité výhody (peníze, kostičky apod.) anebo body na konci hry. Hráč smí mít na ruce nejvýše 2 karty plus 1 kartu za každého kouzelníka ve svém cirkuse. Může si vzít kartu nad tento limit, ale pak musí přebytečné karty okamžitě zahrát nebo zahodit.
  • Nájem umělců - hráč si za stanovenou cenu může najmout jednoho z vyložených umělců. Noví umělci se z balíčku karet umělců doplní až po skončení kola. Tehdy se také na každého nenajatého umělce položí žeton, který snižuje jeho cenu o 1. Žetony se kumulují, a jakmile by snížily cenu umělce pod 0, umělec je zahozen.
  • Nájem personálu - karty členů personálu se najímají stejně jako umělci. Členové personálu zůstávají v cirkuse a poskytují různé výhody.

V distribuční fázi pak hráč smí přesunout nejvýše 2 kostičky, které získal během akční fáze, na své umělce.

Představení

Představení pořádají všichni hráči současně. Každý umělec v něm podá výkon jedné ze tří úrovní podle toho, kolik požadovaných kostiček obdržel. Jestliže nedostal ani kostičku nezbytnou pro nejnižší úroveň, musí být okamžitě propuštěn, což má pro hráče nepříjemné důsledky: o umělce přijde, musí mu zaplatit odstupné ve výši jeho ceny a ztrácí 1 bod. Vystoupení každého umělce přinese určitý výnos, pro každého specifický (peníze, kostičky, maringotku snižující mzdu, možnost neplatit jednu mzdu atd.). Výše výnosu je závislá na tom, jaký výkon umělec předvedl.

Podá-li umělec nejlepší možný výkon, smí hráč otočit jeho kartu rubem nahoru a místo výnosu získat body prestiže. V dalších představeních se díky tomu snižuje umělcova mzda, ale umělec již nebude nic přinášet, proto se tento krok většinou vyplatí provést až v posledním představení.

V každém městě chce publikum vidět dva druhy umělců. Za každé dva umělce některého z těchto druhů hráč získává navíc 2 body.

Po představení musí hráč zaplatit umělcům i členům personálu požadované mzdy. Nemá-li na zaplacení, ztrácí 1 bod za každou nezaplacenou minci.

Po zaplacení mezd každý hráč předá svou kartu města hráči po levé ruce (všichni hráči tedy od začáku hry vědí, jaká města ve hře navštíví), vyloží se nové karty umělců a členů personálu a začne další kolo.

Konec hry

Hra končí po odehrání 3. představení a zaplacení mezd. Hráči získají koncové bonusové body:

  • 5 bodů pro hráče, kteří mají nejvíce umělců
  • 3 body pro hráče, kteří mají umělce všech pěti druhů
  • 5 bodů pro hráče, jejichž všichni umělci v posledním představení předvedli nejlepší možný výkon
  • 5 bodů pro hráče, kteří mají aspoň 8 umělců
  • body za některé investiční karty

Vítězí hráč s největším počtem bodů, při shodě rozhoduje množství zbylých peněz.

 

Autor: otmon

Rozšíření hry (1)

Drum Roll: Ringmaster (2011)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 4 hráči

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Mini a promo rozšíření (2)

Vybíráme z Bazaru

Talisman 4 ed EN verze
Talisman 4 ed EN verze
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas