Dungeonquest - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Alga (Brio)
Fantasy Flight Games
Galakta
Games Workshop
Schmidt Spiele
Autoři: Dan Glimne
Jakob Bonds
Rok vydání: 1985
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Briliantní skóre a potupné smrti

Jelikož je DungeonQuest absolutní šílenost, která skoro nezávisí na skillu hráče, ale na jeho štěstí, a smrt čeká na každém kroku, rozhodli jsme se s Leechem založit tuto speciální diskuzi. Zde, prosím, pište své zářné úspěchy i hrůzostrašné smrti, které se navždy zapíší do análů.
Vždy poprosím ke skóre i ke smrti připsat jméno vašeho hrdiny, aby nebyly kroniky jen anonymní.
31.8.2010 10:06:17

Tatiana se vrací domů s 2222 zlatými
První hra, kterou jsme hráli ve čtyřech hráčích skončila drtivým vítězstvím Tatiany, která se vrátila domů s přesnou částkou 2222 zlatých. V poslední místnosti před východem však měla strašnou haluz, že ji nesetnulo proradné Kyvadlo (měla na součtu dvou kostek hodit nebo podhodit 4, hodila 3 :-) ).
Ze stejného dungeonu vyvázl už jen Krutzbeck, který si ale odnesl jen nějaké drobné, které našel roztroušené po podlaze.
Bratr Gherinn zemřel rozčtvrcen Kyvadlem, aniž by došel do sálu s pokladem a Huga Věhlasného po cestě do sálu popravil démon, který ho vzal sebou do pekel.
(Viz první zápis ze hry První procházka růžovým sadem.)

31.8.2010 10:19:35

"Kde se vzal tu se vzal...", Brother Gherinn, L.P. 2010, 19:45
Jednoho krásného dne se Brother Gherinn, mocný mág, rozhodl s několika hrdiny vystoupit do Dračího Podzemí a vyloupit něco z jeho pokladů.

Cesta nebyla veselá a plná strastí, při postupu nasbíral bratr něco mál mincí a tretek, ale nechtěl se spokojit s tak malým úlovkem a proto vytrvale pokračoval směrem k pokladům Kalladrovy pokladnice.

Už byl na dosah, když najednou chodba končila a tak se Gherinn marně pokoušel najít nějaké skryté dveře. Sic nebyl úspěšný a poledne přehouplo den do jeho druhé poloviny, vydal se na cestu zpět.

Po několika krocích zašmátral v kapsách a našel tam zapomenutý svitek "stáze". Pomyslel si: "žijeme jen jednou", vyvolal mocné runové kouzlo a jal se prohledávat místnost do které vstoupil. Štěstí stálo při něm! Nalezl vchod do katakomb, které ho dovedly po několika minutách ke východu.

Rozhlíží se poté co vystoupal po schodech vzhůru. "To je Kalladrova pokladnice!", ovšem hned si dal na ústa ruce, aby zlovolného pána draků neprobudil. Samým štěstím začal hrabat v pokladech, až to nemělo konce. Nakonec narazil na vyřezávanou truhlu a nacpal poklady do ní a vyrazil k východu. Kalladra měl ten den tuhý spánek.

Příliš času nezbývalo a proto zvolil cestu z níž se linulo slabé světýlko. Po několika krocích začal ztrácet naději...čas se začal krátit a v podzemí začalo podivně hučet!

Už mnoho nezbývalo a bratr nazazil na slepou chodbu. "Tak to je místo, kde to vše končí", praví si pro sebe. Sedl si do rohu místnosti a přemítá o životě. Opírá hlavu o stěnu a slyší nějaký mechanismus jak se točí. Najednou se pod ním otevře zem a on padá do hlubin katakomb!

"Tak až tady zemřu", hučí a oprašujíce se a sbírajíce své poklady se zvedá na nohy. Ale co to! Hned naproti schodišti je schodiště druhé. Burácení zavírajících se magických dveří otřásá celým podzemím. Je čas běžet!

Vybíhá z katakomby a vidí záblesk umírajícího slunečního světla. Avšak něco není v pořádku. Před ním stojí zeď. "Cože? Proč?", zakřičí v hrůze, že to nestihne. Pomalu zvedá oči vzhůru a hledí do plamenného pohledu golema.

Jedno máchnutí paže...

(vysvětlení herních událostí:
zbývají poslední 4 políčka než slunce zapadne - stačí hodit špatně a je po všem.
první pole (1) padla 3 - bratr nalézá vstup
druhé pole (1-2) padla 4 - bratr nalézá východ ale musí uspět v hodu na obratnost. ten se nedaří
třetí pole (1-3) opět 4 - bratr opět neuspěl se šplháním
čtvrté pole (1-4) neuvěřitelné padá 5 - bratr uspěl a otáčí se směrem k východu
Stačí jakékoliv číslo kromě jedničky aby vyšel přímo u magických dveří...
... padá 1. Bratr naráží na golema a ten ho jednou ranou sráží k zemi :))) )

31.8.2010 10:40:50

Večerní výprava
Tak dnes večer jsme se s přítelkyní poprvé vydali nahrabat si nějaké poklady... Skončilo to následovně.. :)

Lindel(já) se statečně probojovával dungeonem, ale stále nemohl najít cestu do pokladnice, na cestě utrpěl pár šrámu od potulných monster, ale na druhou stranu taky nějaké ty zlaťáky...

Zatímco na druhé straně dugneonu Challara ihned po vstupu nezvládla balanc na můstku a propadla se až do katakomb, což se nakonec i přes to, že ji málem zabila kombinace pastí a krys, vyplatilo a z katakomb se vynořila přímo v srdci labyrintu... V pokladnici! A navíc měla tu drzost se tam hrabat snad půl dne a najít ty největší poklady včetně harfy a rubínu za 3000 ZLATÝCH!!! Když už se hamounka rozhodla, že má dost, zase záhadně zmizela v katakombách na druhé straně...

Trochu s potížemi a spožděním se do pokladny dostal i Lindel, ale ke svému překvapení zjistil, že cokoliv co mělo trochu větší hodnotu už je fuč. I přesto se dal do prohrabávání pokladů a přece jen vylovil něco, aby zaopatřil svojí ušatou rodinku.

V tu chvíli už chamtivá Challara opět vylézala z katakomp a opět přesně kde potřebovala! S východem přímo před nosem! Byla venku a to se ještě ani nezačalo stmívat!

To Lindela čekal horší osud... Chudák elf... Inu vypravil se na cestu ven, protože čas začal rychle hrát proti němu... Rozhodl se následovat Challaru katakombamy, ale to by nebyl náš smolař Lindel, kdyby jeho plány něco opět nezhatilo. NAGA! Přímo uprostřed tunelu. Tak hurá zase zpátky na druhou stranu! I přes tuto "drobnou" (dvoumetrový slizký "něcojakohad" s pěti hlavama může být stěží nazváno drobný, ale budiž) komplikaci si našel cestu z katakomp poměrně blízko stejného východu, kterým unikla Challara! Svoboda a bohatství na dohled! To už však pomalu zapadaly poslední paprsky slunce, ale přece jenom to vypadalo, že to stihne... ALE... To by přece nebyl náš "štastný" elfík! Co čert nechtěl! Padací dveře! Pak už Lindelovi zbývalo jen z jámy sledovat jak se mu zavírají dveře před nosem... Kalladro večeře!

No abych to uzavřel:)

Challara(přítelkyně)- venku s náskokem a 7350 Z!!!!
Lindel (já) - večeře pro Kalladru;)

Omlouvám se za případně pravopisné chyby(možná i hrubky), ale jsem ospalej a nemíním si to už po sobě číst a opravovat...zzzzzzz....

12.9.2010 23:07:17

to Born
Tvá milá měla pěkné štěstí, že našla hned takové dvě příhodné cesty do katakomb. A pro Tebe snad jen trocha uchlácholení: "Neštěstí ve hře, štěstí v lásce." ;-)

12.9.2010 23:26:03

Born
hezké, kdybys to dal do reportů (stejně jako Leech), tak bych vám dal s chutí palce :)

12.9.2010 23:52:19

ad Beholder
Taky jsem podobného názoru, že by se takové zápisy měly dávat do hraní a tady se jenom ozvete, že "Kurrrnik, hned jako první místnost jsem narazil na bezednou jámu a skonal hrdinskou smrtí!" :-)
Leech se vymlouval, že to do zápisu nedá, protože je to jen pohled jedné z postav. Ale Bornův zápis si o přidání do zápisu o hraní přímo koleduje. A ten Leechův v podstatě taky, ale původně prý neměl být tak obsáhlý :-)

13.9.2010 08:53:43

Kadaven, Beholder
A to jsem v tom reportu zapomněl na ještě jeden štastný okamžik v životě elfíka!

Ještě když jsem se už konečně přiblížil k pokladnici, tak jsem dostal kruhovou místnost a moje "milá" právě odcházela z pokladnice a položila mi tile se zdí přímo před nos! Takže jsem zůstal uvězněn v kruhové místnosti a docházel mi trochu vzduch... První hledání... MINCE! Sakra na co mi asi budou když se tu udusím! Druhé hledání... SKRYTÉ DVEŘE! Nemusím asi dodávat jaká neskutečná úleva to byla:)

Takže zase nemůžu říct, že bych byl úplný smolař:) Jo a navíc se mi podařilo přeskočit bezednou propast! :D

13.9.2010 08:56:16

rbx

Born
to je super zapis, kratky a zabavny, sup tam s nim!
Ja si vyloupal zetonky, napytlikoval a ted jen cekam, az prestanu pracovat, abych si to mohl zahrat.:-(

13.9.2010 09:19:15

Totální prohra dnes:D
Tak dneska to byl propadák:D
První hra: (Hugo)došel jsem asi pět polí a bezedná díra... Mám štěstí 3, hodím 4... No dlouhý let...
Přítelkyně (Knutzbeck) opět hned do katakomb, tři monstra za sebou, čaroděj-poražen, golem-poražen, kostlivec-poražen, a čtvrtá karta:D Na značně znaveného Knutzbecka se vrhly krysy a byl sežrán zaživa!

Druhá hra: Tak tady jsem zadělal na rekord! Měl jsem Tatianu a hned PRVNÍ!!! tile byla bezedná jáma... Říkám si: "Tentokrát mám štěstí 6 to by mohlo vyjít... 2 šestky a nejrychlejší možná smrt:D

14.9.2010 22:52:53

ach jo
sakra chlapi vy mě teda pěkně vikláte :). Měl jsem možnost DQ zkusit ale nezadařilo se (vzdělání dostalo před hraním přednost :) ). Už jsem si říkal, kašlu na to, objednám to na slepo. Dneska jsem si ale pustil videorecenzi Vasela a ten DQ moc nepochválil (respektive dost sepsul :) ). Ale když jsem se zamyslel nad tím, co mu vadilo, tak jsem si uvědomil, že to by mi asi taky vadilo.

1) Umřít se da na každém kroku. Jak tak čtu, tak je to vlastně gró celé hry. Fajn do hospody se čtyřmi kámoši nebo někde do klubu to může být ok. Prostě umřu ve druhém kole, tak si objednám pivo a dám se do řeči s někým nebo koukám, popíjím a posmívám se. Nebo (v případě klubu) jdu hrát s někým něco jiného. Ale v hospodě deskovky nehraju (není kde, není s kým) a kdybych to měl hrát jenom v klubu, tak nemusím vůbec řešit zda koupit nebo nekoupit :). Takže při hraní ve 2 lidech, je brzká smrt jednoho z hráčů a solo hraní toho zbývajícího, podle mě, celkem nuda. Jasně ten kdo umřel může ovládat příšery, ale i tak moc velká zábava už to asi nebude.

2) někdy dlouhé a téměř vždy zbytečné souboje. To vytkl Vasel asi nejvíce. Na to, že je to easy náhodná řachanda, tak jsou souboje podobné těm v MEQ, tedy docela sofistikované. A rychlý spád hry může narušit třeba 5 minutový souboj s trolem po jehož zabití dostane hrdina třeba 40 peněz (jéééj). V té straré verzi byly souboje velmi jednoduché, hodilo se kostkami a kdo měl více, tak vyhrál (možná že tam byly ještě nějaké modifikátory, ale zjednodušeně řečeno to bylo tak). Takže i ten rychlý souboj byl v duchu rychlé hry. Takže ne že by se mi ten karetní souboj nelíbil, právě naopak, ale nezapadá do "filozofie" hry. To si myslí Vasel (ale řekl to jinými slovy) a já s tím souhlasím.

Takže přesto, že mě hra pořád trochu láká, rozhodle jsem se nepořizovat ji a místo ní bude City of Thieves :). Nicméně pokud budu mít možnost DQ vyzkoušet, rozhodně neodmítnu (a třeba změním názor a pořídím si ho) :)

14.9.2010 23:19:23

to Born
To s těma krysama je hoooodně kruté! :-D

14.9.2010 23:44:26

to Beholder
Zaneřáďuješ nám diskuzi o potupných smrtích, takže asi sám brzy nějakou skončíš :-)
1) Ovládání potvor je stejná sranda, než ovládání hrdinů. Není nad to někomu řádně zaprasit. Případně můžete hrát s optional rulem, že hrdinové neumírají, jen přicházejí o poklady, ale to už pak ta hra nebude taková sranda.
2) Boje jsou rychlé a jak říkal už Leech, je zbytečné nad nimi nějak hluboce dumat. Možná nad tím Vasel dumal a pak to bylo zdechlé, ale v té naší hře vždycky souboje odfičely a hlavně je všichni bděle sledovali a utahovali si z hrdiny, jak to blbě hraje a jak dostává na zadek :-)

14.9.2010 23:49:04

Kadaver
jo já vím, sorry, za trest půjdu už za chvíli spát :) a nechám si zdát o tom, jak utíkám ze zavírající se hrobky a sypu za sebou ranec se zlaťáky :)

14.9.2010 23:55:38

to Kadaver
To teda:D Když jsem viděl jak po 3 soubojích lízla ty krysy a ještě hodila 5 a 6, tak jsem se málem válel pod stolem:D I když já jsem v tu chvíli dávno poletoval propastí;)

15.9.2010 09:36:51

rbx

moje skore
je v zapisu z hrani :-)

15.9.2010 11:00:34

rbx

potupna smrt
jak jsem jiz psal v zapisu z hrani, tak jsem se s odrenyma usima prokopal z katakomb jen tri policka pred pokladem. Zbyly mi tri zivoty, preskocil jsem jamu a na poslednim policku pred pokladem jsem trapne vybouchl, aniz bych se ho byt jen nehtikem dotkl. Paradni hra :-)
PS: no, mozna pri tom vybuchu nejaky prst na ten poklad doletl, protoze tam byly otevrene dvere a ja ten poklad videl!!!

15.9.2010 14:19:46

Co Kalladra?
To mi chcete říct, že tu nikoho ještě neusmažila? :D
Nám se to ještě nestalo a to jsme tam jednu hru byli najednou dva a oba lízali poklady jak diví až zbyli jen 2 dračí kartičky neodkryté :D Ale ty zůstaly ze slušnosti ležet... Znáte to pořekadlo přece... Poslední ani.... nebere ;)

Prostě Kalladra se ne a ne probudit...

15.9.2010 15:07:33

Born
Ted jsme se synem dohráli já skončil hned na začátku a syn si vzal první dračí kartičku a bingo,zbyl z něj jen popel.Jinak posledních asi 6 her nikdo z nás nedokončil,ale dětem se hra moc líbí.

15.9.2010 15:34:04

to kosibratr
Jen dětem? ;-)

15.9.2010 23:21:38

Kadaver
Já se mezi ně samozřejmě počítám taky,ještě čekám tedy na překlad do češtiny a pak budu uplně spokojenej.

15.9.2010 23:43:54

to kosibratr
Domnívám se, že ten překlad ještě bude Leechovi celkem dlouho trvat. Ale snad se jednou dočkáme. Přinejhorším to po něm převezmu já, ale to by se asi taky neurychlilo, neboť bych na to neměl moc čas.

15.9.2010 23:49:30

Kadaver
Tak to budu muset asi zahrát s někým kdo to zná nebo umí anglicky.

16.9.2010 00:05:54

Prvni hra
Tak mam za sebou prvni DQ ve dvou s kamaradem:) Ten hral za Tatianu a od pocatku se zdal byt uspesnejsi, porazil jednoho kostlivce a uz se blizil stredu s drakem a pokladem, kdyz ho sejmulo kyvadlo. To me docela dostalo, netusil jsem, ze neco muze sebrat 14 zivotu jednou ranou;) Ja jsem hral za Challaru a odpocatku jsem se nejak motal, hazel vecne testy na neco a nedaval je, pri tom vsem se mi podarilo nahrabat 570 zlatych. Jakmile Tatiana chcipla, vydal jsem se zpet, ale souboj so trollem me osklive pocuchal, takz jsem se rozhodl vse risknout a sebehnout dolu do katakomb. Tam jsem potkal nejakou elfi svini, kterou jsem musel uplatit vetsinou svych pokladu, abych nebojoval. Na a pak se na me usmalo stesticko a z katakomb jsem vylezl hned u vlezu:) Sice jen se zbylymi 50 zlataky, ale ziv a zdrav:)
Celkove mi ta hra prijde mazec, clovek krome souboje fakt moc neovlivni, ale je to rychle, takze mi ta nahoda prijde zabavna (teda kyvadlo mi prijde az trosku moc:)). No rad zas nekdy zahraju:)

23.9.2010 09:56:02

to aneken
A co teprve, když Tě kyvadlo setne jeden krok před východem s kapsama nacpanýma poklady? To je teprve masakr!
To jsme teď v úterý hráli s Caulym a Stáňou v Korunce (už bych o tom měl konečně napsat i nějaký zápis, než na to úplně zapomenu) a Stáňa po dlouhém a zkroušeném putování katakombami (potkal Nagu) vylezl kousek od východu s gigantickým drahokamem v baťůžku. Chvilku se probíjel k východu přes různé slepé uličky a zavřené dveře a když už byl v poslední místnosti před východem, tak Cauly jako první hráč posunul sluníčko na první zavírací pole a na kostce hodil 1! Obrovský výbuch smíchu a Stáňa div nespadl překvapením ze židle :-D Jeden jediný krůček chyběl!

23.9.2010 17:59:14

prvni hra
copypast ze zapisu z hrani

Takze konecne doslo na prvni testovaci hru a bylo to opravdu vesele :)

O ziskani nejakeho pokladu se nenapadne snazil Bratr Gherinn. Nejdrive se snazil pomoci kouzelne knihy (pravidel hry) zjistit jak to vlastne v takovem podzemi chodi a pak se na to vrhnul.

Nejdrive jen tak polehounku zjistoval co ho muze potkat v podzemi, bohuzel je vsak lehce nesikovny a prestoze u sebe nemel zadny poklad, tak zavravoral na moste a spadl do katakomb, kde uz na neho cekal Temny elf. Sice pad a zraneni od elfa mu dalo dost zabrat, tak na druhou stranu se mu podarilo najit velky diamant a jeste truhlu s pokladem. Potkal sice cestou jeste spousty otravnych krys, ale tresnickou na dortu pak bylo, kdyz z katakomb vylezl primo uprostred v pokladnici. Prestoze mu jeho vnitrni smysl napovidal, ze den uz se prehoupl do sve odpoledni casti, tak se jal posbirat jeste par prstynku, nez se vida na cestu zpet. Hned pri odchodu z pokladnice vlezl do kruhove mistnosti, kde ucitil jak se s nim svet divne toci, nastesti rychle zahledl dlouhou chodba a protoze uz byl hodne zranen a chudak sotva chodil, tak radsi daval bacha. Bohuzel zkoncil ve slepe ulicce a jen s hodne velkym stestim s emu podarilo prezit spouste sipek, ktere se ze sten na neho vyritily. Jal se tedy prohledat onu mistnost a prislo to nejhorsi... velka stonozka, ktera ho chudaka zabila!

A tak chudak bratr Gherinn zkonal statecnou smrti pod stovkou slapot...

26.9.2010 23:19:01

Vybíráme z Bazaru

Vikings Gone Wild s rozšířeními
Vikings Gone Wild s rozšířeními
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas