Dorn - Výprava za Bránu Osudu

xxxxxxxxoo hodnoceno 240x (Seznam vlastníků)

Dorn - Výprava za Bránu Osudu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ALTAR
Autoři: Filip Kozák
Jan Drevikovský
Kryštof Kozák
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Hrdinové

Po dlouhé době jsme se dostali k Dornu. Zajímaly by mě vaše názory na to, kteří hrdinové jsou nej.

Dle našeho hraní vypadá Ragnor na třetím levelu jako pěkný řezník... prakticky Zorkala rozsekal.

Též se osvědčil Vargen, velmi brutální a dokáže sólovat.

Eleanor od druhé úrovně má slušný útok a v úzkých chodbách je nebezpečná (pro Zorkalovy nestvůry).

Kaerdrak většinou stál na místě a nechal do sebe řezat. Vydřží dost, ale asi bych za něj nehrál, protože mi přijde nudný...

Almanor může být mocný, ale stále má jen jedno kouzlo.

Riel se mi vůbec neosvědčila.

Gor se musí obětovat za 5 kapek, aby dostal druhou úroveň (když bude mít štěstí na silné tak za méně..), ale stále nemá moc životů. Je dobrý?

Co Guelin a Choros? Zatím mám neutrální názor. Pokud je Zorkal šikovný, nenechá nestvůry od Chorose otočkou rozsekat. Guelin nijak nevynikal, ale vydržel dost...


Díky V.
7.2.2014 17:27:28 | Upraveno autorem (porovnej)

re-postavy
Vše záleží jak hraje váš Pán Dornu a družina, ale z naší zkušenosti:

Choroš a Guelin patří k největším vrahům protože díky svým schopnostem dokážou měnit plán hry ještě před pohybem, nebo pouze svou přítomností.
Další v našem žebříčku top postav je Eleanor a Almanor, když se družina zaměří na to ho podporovat.

Průměrní hrdinové jsou pak Ragnar, Riel, Vargen a Gor.

Nejméně oblíbená postava je u nás pak Kaerdrak

(samozřejmě se nebavíme o Postavách z rozšíření)

8.2.2014 10:49:23

Dave
Díky za odpověď, ale mohl bys to, prosím, nějak doplnit?

Choros(š) s otočkou je jistě mocný, ale Zorkal se samozřejmě bude snažit obklíčit jiné hrdiny a jeho stačí blokovat jednou nestvůrou a tím mu znemožníš útok na jiné nestvůry pohromadě.

Guelin je fajn, dokáže udělit jedno zranění ještě před pohybem. Nemám teď hru u sebe, tak nevidím, kolik má útoků na 2. úrovni, ale jak jsem psal, během hraní to se ukázal jako průměrný.

Spíš souhlasím s Eleanor, která se pomocí svých teleportů dokáže odpoutat od nepřítele a přitom ještě zaútočit (od druhého levelu dokáže udělit 3 zranění).

Vargen je pořírač. Sokáže rychle útočit, běhat a ještě se léčit a to už od první úrovně... za ním si stále stojím. Nemá sice žádně speciální triky, a je tedy předvídatelný, ale ustojí toho hodně.

11.2.2014 14:04:49

...
Já teda osobně preferuji skupinu: Choroš, Almanor, Eleanor, Guelin a Kaedrak (který mi osobně vyhovuje v základní sérii nejvíce kvůli healingu + profi tankování).

Choroš je pomalý, a než ho vyexpíš na lvl 2, tak si to Zorkal pokud možno hlídá (navíc má od 2 lvl druhý útok, ale on i s tou otočkou je ranař).

Eleanor je super sbírací support a killer (probodnutí na 2 úrovni a port + útok někdy k nezaplacení). Guelin je bijec ve chvíli, kdy se Ti Zorkal snaží zamezit vstup do nějaké úzké chodby nebo Tě jen bloknout (na lvl 2 má sice 1 útok, ale je kolem něj sousedící nestvůra, tak jí dá před začátkem tahu rovněž útok, není-li to duch, který by ho vykryl).

Almanor je takový klasický vysavač - životy má hlavně pro parádu, a všichni mu většinou ochotně ponechají exp (Almanor na 2 lvl v kombinaci s Chorošem, kterého může portnout doprostřed bitvy je také výborná kombinace).

Kaedrak je fajn, že Ti může jak držet flek (jen, že tam stojí dostane život..., což je to samé, co má choroš na 3 úrovni, ale narozdíl od něj můžeš i útočit :-)) + případně tu a tam může někoho healnou (Almanor se svou hrstkou životů jich beztak moc nepotřebuje).

Vargen je také super, ale většinou se to zvrhne v to, že se jako stroj nezadržitelně pustí do bitvy, a myslí si, že je neporazitelný při svém požírání nestvůr, ale jinak není špatný.

Ragnar je velmi zajímavá postava, pakliže člověk nemá Kaedraka, ale absence druhého útoku na druhé úrovni mi tam jaksi chybí...), byť v late game je to drsoň.

Riel je výborný support, třebaže nevypadá jako bouchač (ale ono 1 útok navíc se vždy hodí).

Osobně mi jako nejslabší přijde Gór (byť ho mám velmi rád), ale při stávající úpravě je velmi těžké ho vyexpit na nějakou zajímavější úroveň. V late game je to potom o něčem jiném. :-)

13.2.2014 00:10:31

druzina
Jako zaklad vzdy beru Gora jako healera (malokdy ho dostanu na druhou uroven ... hlavni je ze udrzuje na zivu zbytek a obcas odstreli nejakeho toho ducha) , pak dva plechy (vlkodlak + paladin) a pak dna zabijaky (resp jednoho zabijaka... Eleanor je od druhe urovne destruktivni zlo ktere je schopne drzet pulku dungeonu samo a pak nejakou damage podporu bud Riel a nebo nekoho z rozsireni (krome Strixe toho vyhazujeme pro nevyrovnanost))

Almanor je problem ... na jednu stranu dela v boji divy ale na druhou stranu ma tendenci casto chcipat a osobne mam teorii ze to co usetri svejma kouzlama zase sezere tim ze ostatni ho musi chranit.... a je zbytecne narocnej na chybu hrace.

Choros je pomalej a jeho otocka k nicemu.

Ragnara totalne zabiji absence druheho pevneho utoku na druhem levelu ... bez nej je to slabej utocnik na blizko a malo zivotama.

Hrajeme variantu se zakazanym pohybem vedle nestvur. Pripadne ze by se hralo bez toho tak nektere postavy zasadne posili (choros)

13.2.2014 09:10:13 | Upraveno autorem (porovnej)

:re druzina
Chorošova otočka k ničemu? V mnohých hrách jsem se spíše setkal s tím, že bez pořádného plošňáku (buď Choroš, Almanor, Poklad Dračího dechu či částečně Eleanor) dokáže Zorkal vpohodě přemasovat hrdiny.

Další podle mého názoru velmi užitečná schopnost je taktický průnik, který bych trochu připodobnil s užitečností jako guelinův nezadržitelný postup.

Góra většinou nahrazuji jednou ztrátou kola na políčku vědmy, pokud Zorkal nadojil nějak moc krve či poklady s lektvarů života je tam taktéž až až, takže většinou nebyl problém, až v late game, kdy si Zorkal dobře počkal a vysosal rovnou více krve. Navíc - ani rituálem Černých pramenů se to pole nedá omezit...

13.2.2014 09:23:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Craig
Pouzivame pokrocile pravidlo taktika a uprk (ci jak se to jmenuje) ktere zakazuje postave pokud vedle ni stoji prisera se pohnout dal nez o jedno policko se stalym sousedstvim dane potvory... v pripade tohoto pravidla sem snad nikdy nezazil ze by choros provedl otocku vic jak na dve prisery najednou ... pan Dornu neni blbej navic jsem to vetsinou ja :) Proto pisu ze za predpokladu ze toto pravidlo nepouzivate (chyba) vyznam chorose zasadne naroste ale s timto pravidlem a trosku schopnym zapornakem je otocka k nicemu.

Nerikam ze se to bez gora dat neda ale v nasich taktikach je gor zasadni prvek a zdrzovani nepohyblivym leceni clovek dava Zorkalovi/kostejovi do ruky neprijemnou vyhodu ... cas totiz hraje pro ne.

13.2.2014 10:06:34

:ValMor
Taktéž používáme pravidlo taktika úprk a zrovna u Choroše v tom nevidím problém. Chorošova unikátní schopnost taktický průnik znamená, že jakmile zabije příšeru fyzickým útokem, tak se může pohnout na pole, kde danou příšeru zabil. A to, aby v řetězu byly víc jak 2 potvory je docela časté (minimálně kostlivci jako support).

Otočka je však omezena na 1x použití - nicméně taktický průnik není omezen. Pán Dornu ani tak nemusí být blbý (ono, když se Choroš správně nabuffuje - tzn. je alespoň na 2 úrovni + má Poklad rychlých rukou, tak to už máme v základu 3 útoky), stačí jen, když se Choroš drží pohromadě se skupinkou, po které dříve nebo později Pán Dornu bude muset jít. Ve chvíli, kdy Pán Dornu skončí, si jen stačí vybrat nejefektivnější hunt, a 2 více expů je hned doma.

Schopného záporňáka máte na mysli PD, který zdrží lama hrdinu ve stokách, jež ho tam pohodlně zablokne? Pokud se drží pravidla 2 potvory ku 1 kapce z hrdiny, je to OK, je-li to už 3 ku 1, tak se to většinou nevyplatí (pokud to není nějaký hodně papírový hero).

Spíše bych řekl, že záleží dost na hrdinech, jak moc si věří a jak moc kraví, a to i ten sebelepší hrdina padne. :-)

13.2.2014 15:23:29

Craig
Jo jenze to musi byt aspon na druhe urovni protoze otocka se pouziva jako utok a druhy ma az na druhe urovni(viz forum). Holt je to o strategii ... aspon je videt ze kazdej hrac vyuziva jine hrdiny a tim je to zajimave :) JA treba do stok nelezu a hraju hodne na rychlost ... co nejrychlejc probehnout bazinama, ignorovat poklady, vzit 3 artefakty a dobehnout zorkalovi a vymlatit ho. Tam holt trpaslik zpomaluje rychlosti a na expeni jsou dulezitejsi postavy (Eleanor).

14.2.2014 06:43:03 | Upraveno autorem (porovnej)

:ValMor
Yep - my teda hrdiny pravidelně losujeme, takže je skupina pokaždé jiná, nicméně ano - pokud se plánuje jen doběhnout k artefaktům a Zorkala, co možná nejdříve vymlátit, tak to potom Choroš není ta pravá volba - zdržuje..., ale popravdě tuhle taktiku používám spíše na Kostěje, než Zorkala.

Stoky jsou výhodné jen ve chvíli, kdy mám Eleanor a chci proskákat jen několik pokladů navíc nebo někoho, u koho vím, že ho můžu přes požehnání pohodlně odportovat.

14.2.2014 15:33:17

taktika a strategie
Několikrát jste se tu zmínili o pravidlu, že pokud je postava v kontaktu pouze s nepřátelskou postavou, může se pohnout pouze o jedno pole.

Tohle je nějak v pravidlech? Já nemám rozšíření a Dorn mám první vydání (ještě s dřevěnými špalíčky). Vyšly nějaké úpravy pravidel?

Hrajeme to podle našich pravidel takto: -- edit: tím našich myslím podle ofic. pravidel z naší verze :-)
Normálně nejdřív pohyb, pak útok bez omezení.
Pokud jsem v kontaktu s nepřítelem, nemůžu se hýbat, ale můžu normálně útočit. Pokud se chci pohnout, musím se "odpoutat", což znamená normální pohyb, ale bez útoku.
Je to nějak jinak?

Dále, co jsme zkoušeli rychlý výpad, tak to skončilo fiaskem. Povětšinou na první úrovni jsme byli zablokovaní v chodbách a nešlo se probojovat skrz. Navíc jsme neměli ani moc pokladů -- přesně jak píšete, jen pro artefakty a rychle na Zorkala -- takže nám ani nemělo co pomoci... Více se osvědčil pomalý postup, nabrat poklady a expy a pak nabušení vrhnout se na Zorkala.

ad k postavám: Ragnar, pokud se nehýbe, má dva útoky, ano je to omezení, ale ty 2 útoky má... Na životy u nás nestrádal a na třetím levelu 2 bloky, 2 útoky a protiútok... Masakr


15.2.2014 10:46:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Karak - věž na kartičky
Karak - věž na kartičky
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas