nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dorn - Výprava za Bránu Osudu

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ALTAR
Autoři: Filip Kozák
Jan Drevikovský
Kryštof Kozák
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

"Povstaňte služebníci moji, povstaňte kostlivci a zombie  a zaútočte na ty proklaté hrdiny, kteří můj cíl zmařiti chtějí..."

Tak takhle nějak může znít vyvolávání nestvůr nekromanta Zorkala. Jeho roli převezme jeden z hráčů, ostatní hrají za hrdiny (družina se skládá z pěti hrdinů, přičemž vybírat lze z devíti - je možné hrát i s náhodně vylosovanou družinou). Zorkal se snaží vyvolat rituál nejstrašnější a zničit městečko Argos. Hrdinové se naopak snaží městečko zachránit, čehož mohou dosáhnout pouze zabitím Zorkala.

Ve hře se pravidelně střídá dobrá (hrdinové) a zlá strana (Zorkal), přičemž hru začíná Zorkal. Ve hře se pravidelně (vždy na konci Zorkalova tahu) mění den a noc.

Hrdinové ve svém tahu mohou (v tomto pořadí):

  1. Zahrát požehnání ("Kartička poslední záchrany" - každý hrdina na začátku hry dostane jedno požehnání. Hrdinové je  obvykle používají, když se pro ně situace vyvíjí nepříznivě).
  2. Chodit, sbírat poklady a artefakty, předávat si předměty (Hra vůbec nepoužívá kostky, každý hrdina má svoji hodnotu pohybu, která udává, o kolik polí se může během jednoho tahu pohnout. V pokladech se nalézají převážně užitečné svitky a lektvary, i když se mezi nimi vyskytne i skrytá nestvůra. Jeden hrdina může za tah použít jen jeden předmět z pokladu. Artefakty hrdinové sbírají, aby otevřeli bránu, za níž se Zorkal skrývá. Při prvním sebrání artefaktu může Zorkal vyvolat silnou nestvůru navíc.)
  3. Útočit (Značná většina hrdinů útočí na vzdálenost jednoho pole. Podle počtu svých útoků hrdina zraní vybranou nestvůru /nestvůry. Za zabité nestvůry získává hrdina zkušenost, za kterou pak postupuje na vyšší úroveň. Při přestupu dostává nové schopnosti, zvýší se mu počet životů, někdy i pohyb a počet útoků. Úrovně jsou celkem tři. )
  4. Postoupit na vyšší úroveň (má-li dostatek zkušeností)

Zorkal ve svém tahu může (v tomto pořadí):

  1. Vyvolat rituál, pokud na něj má dostatek krve (Zorkal získává všechnu krev, kterou hrdinové ztratí, ať už jako následek útoků, nebo při použítí schopnosti či předmětu. Pokud Zorkal vyvolal všech šest rituálů, které si vylosoval, může za 4 kapky krve vyvolat silnou nestvůru navíc).
  2. Vyvolat nestvůru/y (V závislosti na své úrovni a na tom, zda je den anebo noc může Zorkal vyvolávat různé množství různě silnych nestvůr [na první úrovni může ve dne vyvolat 1 slabou, v noci 2 slabé anebo 1 silnou] Nestvůr je celkem osm druhů, čtyři silné a čtyři slabé. Mimo třetí level si Zorkal silnou nestvůru losuje náhodně).
  3. Pohnout nestvůrami (Každá nestvůra má svoji hodnotu pohybu, Zorkal sám se pohybuje současně s nestvůrami)
  4. Zaútočit nestvůrami (Každá nestvůra má svoji hodnotu útoku. Zorkal útočí společně s nestvůrami. Nestvůry nemají narozdíl od Zorkala a hrdinů žádné úrovně).
  5. Na konci kola mění den/noc. Pokud má dost krve, může se rozhodnout postoupit na další úroveň.

Hra může skončit třemi různými situacemi:

  • Hrdinové zabili Zorkala - vyhráli hrdinové (Zorkal již nemůže městečko zničit)
  • Zorkal seslal Finální Rituál (zcela zaplnil na tři kola rituální místnost), čímž zničil městečko - vyhrál Zorkal
  • Zorkalovy nestvůry zabily všechny hrdiny - vyhrál Zorkal, neboť už mu nemá kdo zabránit vyvolat Finální Rituál.

Autor: Nekra

Rozšíření hry

Dorn - Kostějův věčný návrat (2009)

V městečku Argos panuje nostalgická nálada. Nad nekromantem Zorkalem, který donedávna sužoval město, byla vykonána spravedlnost. I přestože je město plné radosti a zpěvu, Zorkalovy ...

rozšíření 2 - 6 hráčů od 10 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxoo(hodnoceno 61x)