Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Gameheads Heidelberger Spieleverlag |
Autoři: | Michael Nietzer Oliver Wolf |
Rok vydání: | 2008 |
Sdílej: |
zajímavé
hráno zatím jen jednou.
Dost originální herní princip. Ve svém kole, rozdáš role ostatním hráčům a oni se podle nich musí chovat (herně). Bushi - hráč na jehož území budeš útočit. Samurai - hráč který povede tvoji armádu do souboje s Bushim. Sensei - hráč který mlůže hrát speciální akce a určuje trest pokud Samuraj prohraje bitvu s Bushim. Daimio - aktivní hráč, řídí dané kolo a dělá další akce určené jen pro něj, např. získávání bodů slávy (vítězných bodů). V 5 hráčích přibývá Hatamoto - vůdce rebelů, může útočit neutrálníma jednotkama na území Daimio a tím ho oslabit.
Hra končí když jeden z hráčů získá 50 bodů slávy - za dobře vedené bitvy jako Samurai a za získané území.
Překládám pravidla,a le není moc času.
hru má hras i s českými pravidly
já ji mám, velmi zajímavá, ale zatím se mi nepodařilo pořádně jí vyzkoušet. Nechává velký prostor diplomacii a vyjednávání hráčů mezi sebou. Zdá se, že němečtí výrobci léta testovali, než jí uvedli na trh. Na jejich webu jsou ke stažení i alternativy pro 2 hráče. Trošku slabší grafika, vysloveně si říká o figurky, ale má pouze kartónové žetony.
hra - nehra
Mám ji a hrála jsem ji. Ta hra se dá buď začít hrát systémem akceptace filosofie - pak je pěkná. Nebo si hráči všimnou sílu Gejši - pak je to o přečkání těch 12 kol.
Ale líbil se mi prototyp rozšíření, který jsem hrála. Dvojkový katany získaly na důležitosti - dá se za ně přestavět vlastní území.
Bushido
Mě to též jednou zaujalo, zvlášť když jsme na BGG viděl obrázky s figukama. Ale pak jsem zjistil, že jsou tam místo nich žetonky, tak zájem zase opadl.
Dilli
Gejša je fakt hrozně zařezávací. Jedině to udělat tak, že nedáš Senseie, hráči který měl velký náběr z pytlíku a risknout to, že ji ostatní nebudou mít ve dvojím vyhotovení.
to karel: ceska pravidla
a ty mas odkud??
to dilli: geisha
nejak tomu nerozumim. v pravidlech pisou, ze pri pouziti geisha se neposouvame do dalsiho kola (shogun counter se neposune). jen se posune daimyo a zacne se stejne kolo
Geisha
prostě, když je zahráná Geisha končí momentální kolo Daimio a posune se jeho karta. Aktivní Daimio dal přednost ženskému tělu :-)) Neválčí se, nic. Jedeme dál.
to Lumirius
to mi doslo. ovsem neposune se kolo. posune se jen daimyo. a tudiz tech dvanact kol muze byt docela nekonecnych. a pokud sjou v pytliku pouze ctyri, tak nejak nevidim duvod nad tim brecet.
ndru
ten žeton se nemusí posunovat ještě aji přes nějaké další funkce. Obvykle to asi končí na těch 50 bodů. Než že se odehraje 12 kol.
nejen geisha
tak mam za sebou nekolik testovacich her (3,4 i 5 hracu) a geisha si raci skudlim (obzvlaste kdyz mam dve) nez abych jimi plytval. a kdyz skudlim, tak je mensi pravdepodobnost, ze ji pouzije nekdo na mne. velmi silny prvek pro koncovku hry. obdobne jako kotau
figurky
draham se souhlasit s figurkami. sic by to bylo pekne, ale ve chvili, kdyz je problem natesnat na hraci pole zetony (ktere jde alespon stohovat), je tam na figurky proste malo mista.
Hratelnost, vyváženost
Ahoj. Zajímalo by mě, zda je hra dobře hratelná ve třech, ve čtyřech? Zatím jsem nečetl pravidla, je zde karta (gejša?), která způsobuje nevyrovnanost hry? Znovuhratelnost a zábavnost? Hrajete? Díky za odpověď.
Vyvazenost, hratelnost, zabavnost
Hra ma scenare pro dva a tri hrace a v rozsireni je i neco jako uprava pro hrani ve trech, ale spis bych to nehral pod ctyri hrace.
Zabavnost odvisi od toho, jestli to chytne alespon ty ctyri hrace. Potazmo i znovuhratelnost. A asi bych doporucil rozsireni.
Nemam nahrano na tolik, abych si troufl zvazovat vyvazenost. Hra me nicmene bavi.
Kazdopadne treba Geisha umi byt dost prudici - a v rozsireni pribude nevestinec, takze Geisha je skoro porad po ruce - nicmene mi to zatim vychazi, ze ve vedeni a nakonec i vyhrali byli vzdy hraci, na ktere se Geishu pouzilo. Taky je pravda, ze Geisha je tak nejak nejvic na rane a nejvic videt. Treba roninove a Hatamoto jsou dost mozna o chlup drsnejsi, jen je treba se do hry dostat.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Agricola + Farmers of the Moor + FR, NL, FL decks
Akt. cena: 1050 Kč
Končí za: 1 den