nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Bushido: Der Weg des Kriegers

Počet hráčů: 3 - 5
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 90 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: strategická
Čeština:
Vydavatelé: Gameheads
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Michael Nietzer
Oliver Wolf
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Japonsko 1565. Sengoku - období válčicích státu. Shogun je slabý a nerozhodný. Pokud má císařství zůstat silné musí Tenno jmenovat nového shoguna.

Hráči ve hře Bushido: Der Weg des Kriegers představují daimyo - japonské lenní pány a zároveň i hlavy mocných rodin - a snaží se získat co nejvíce cti, aby mohli být prohlášení novým shogunem. V průběhu hry ovšem představují i další postavy (samurai, bushi, sensei, hatamoto).

Hraje se na variabilní ploše, kterou se před každou hrou náhodně (pokud se nejedná a předpřipravený scénář) skláda z hexových dílků. Dílky představují provincie: hory, vesnice, města, rýžová pole, chrámy z lícové strany a klanové pevnosti na rubu. Liší se hodnotou cti (ovlivňuje čest), hodnotou koku (misky rýže - ovlivňuje velikost armády) a počtem vyobrazených katan (ovlivňuje 'příjem' žetonů).

Krom dílku provincií se ve hře využívají zástěny pro jednotlivé hráče, jedno-, dvou- a tří-katanové žetony, žetony vlivu, taktické disky, žetony jednotek, žetony bonusové cti, pytlík na žetony, výsledková plocha.

V průběhu hry se hráči postupně střídají v roli daimyo (v jiných hrách by to byl aktivní hráč). Daimyo pak rozděluje ostatní role (samurai, bushi, sensei a hatamoto) zbylým hráčům. Daimyo ve svém kole přibírá žetony, aktualizuje stav svých jednotek na hrací ploše, přibírá taktické disky, může pozvat jiného hráče na čajový obřad, určuje ostatním hráčům role, přesouvá své jednotky, určuje kolik jednotek, odkud a kam zaútočí a určuje případný trest pro samuraie. Samurai vede útok daimyovy armády. Využívá k tomu vlastních žetonů a taktických disků. Bushi brání svou provincii - vlastními jednotkami, žetony a taktickými disky. Sensei může zahrát žetony vlivu (ostatní hráči pro dosažení stejného efektu musí zahrát žetony dva) a navrhuje výši trestu pro neuspěšného samuraie. Hatamoto může za požití žetonů rebelů vyvolat vzpouru v daymiově provincii.

Vítězem se stává ten, kdo jako první získá 50 bodů cti nebo po skončení dvanáctého kola má cti nejvíce.

Autor: ndru

Rozšíření hry

Bushido: Tanin the Stranger (2009)

Kdo jsi cizinče? Jsi dostatečně silný, moudrý nebo zručný abys změnil běh věcí? Tanin the Stranger je rozšíření deskové hry Bushido: Cesta válečníka a ...

rozšíření 3 - 6 hráčů od 12 let

Celkové hodnocení:xxxxxxxxxx(hodnoceno 1x)