Battles of Westeros

xxxxxxxxxo hodnoceno 43x (Seznam vlastníků)

Battles of Westeros - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Robert A. Kouba
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Spolupracovníci na minirozšíření NH&D&J...

Obdobně jako cca před půlrokem ohledně rodu Greyjojů, tak bych se chtěl zeptat, zda-li by se někdo z místních BoWistů nechtěl zapojit do vývoje a testování frakcí Noční hlídky, Divokých a Jiných.

Jednalo by se stejně jako u Greyjojů o návrh frakcí se vším všudy (scénáře, karty velení, velitelé, jednotky, gambit karty...).

Oceníme každý nápad, připomínku, i když třeba nebudete moci testovat scénáře. Pokud máte Martinovu ságu Píseň ohně a ledu přečtenou, budete ve výhodě.

S Marvinem a Lumírem tak nějak tiše počítám:-). Chtěl by se přidat i někdo další?
13.5.2011 10:19:41

Laredo
se mnou určitě počítej minimálně na návrh jednotek. Mám pár nápadů. Spíš bych se zaměřil na Noční hlídku a Divoké. O Jiných zatím nic moc nevíme. Možná jen v rámci scénáře jako třeba prvek nějaké krvelačné jednotky co by utočila na vše živé kolem sebe.

13.5.2011 12:15:42

Laredo
jasně náčelníku. Já jsem spíše odborník na velitele a udělám si nějaký scénář:-)

13.5.2011 21:46:04

Jednotky a velitelé
po ránu mám nějak čistější hlavu, napadly mě tyhle nástřely jednotek:

Noční hlídka

Průzkumníci (velitel: Benjan Stark) - mohli by ignorovat snížení bojových kostek při útoku z lesa, nezastavil by je průchod lesem a přes brod, keyword: Volley?

velitel: Old Bear Mormont (Jízda) - na kartě by měl 3 žetony Vrány. Za odhození žetonu by mohl dát rozkaz nebo dát rally na bojišti do vzdálenosti 6 hexů (nebo kdekoliv?)
Měl by pouze 1 bod na zajmutí.
Jako Commited schopnost by měl, že pokud je zajat všechny neaktivní jednotky Noční hlídky se stanou připravené (rally) a naopak. Mohl by přebírat zranění od okolních jednotek, aby tak hráč mohl dosáhnout jeho zajmutí.

Další velitel si asi zaslouží být: Jon Sníh nebo i Qhorin (nevím to přízvisko)


Divocí

Velitel: Chřestivá košile (jízda)
Orell The Eagle (Nájezdník) - žeton ptáka Orla, který by třeba umožňoval vidět cíl, který on nevidí, plus nějaká další výhoda.

Nájezdníci: kombinace už existujících keywordů (Raider, atd.), schopnost překonávat neprůchodné překážky jako je nově skalní útvar, Zeď, palisáda.

Jezdci na Mamutech (těžká jízda) - určitě keyword: Fearsome, Pronásledování mít asi nebudou tak rychlí nejsou, ale mohli by mít Toughness 2, přidat nový keyword Obří: kavalerie sníženou kostku v boji, nejde svázat v rámci boje, průchod přes pevné objekty, palísády, atd. Popř. zničení katapultů.
Jako velitele: Mag Mocný

14.5.2011 10:32:08

Spolupráce
Já bych měl taky zájem, se alespoň trochu podílet!
např. "Poslední z posledních" (rytíři v noční hlídce) - pěchota, jen 3 figurky,
Stalwart, Heavy armor, +1 kostka
Velitel Jaremy Rykker - 2/2, "Jde příkladem" - Jednotky v jeho dosahu mají pohyb o
jedna větší
"poslední obrana" - otoč tuto kartu abys do Rykkerovy
jednotky vrátil dvě figurky

14.5.2011 23:23:04 | Upraveno autorem (porovnej)

Poslední z posledních a Rykker
To jen pár takových rychlých nápadů...

14.5.2011 23:25:34

Lumirius
Průzkumníci by měli mít staty stejné jako pěchota v Tullyovském rozšíření, tey pohyb vždy 3 anebo 2 + útok, bez závislosti na úrovni (barvě) jednotky.

15.5.2011 13:37:48

speedy
Jaremy Rykker se mi moc líbí.
U těch rytířů bych udělal nějaké formace. Jednu do útoku s bonusem na útok + 1 kostka (třeba klín) a jednu obranou (třeba kruhová obrany a nebo hradba štítů) a bonusem do obrany (třeba: není možné na ně zaútočit z boku + ignorují zásah typu pěst), sle s postinhem -1 kostka do útoku.

15.5.2011 13:41:29

Rytíři
..... formace: +1 útočná kostka
Hradba štítů (nebo falanga, těsná formace atd.): -1 kostka při útoku, ignorují jeden zásah od střelecké jednotky.

Další nápady:
Tormund (nebo jak se to píše) Obrozhouba: 1velení/2stráže. Toughness 1, Fearsome
"Oko za oko" - Otoč tuto kartu když nejaká jednotka zraní Obrozhoubovu jednotku v boji z blízka. Uděl této jednotce stejný počet zranění.
Thenové (nebo jak se jmenuje ten národ, co s nimi šel Jon a Magnar) - obyč pěchota, Heavy armor
Lovci - obyč lučištníci. "Lov" - proti jízdě a Kennelmasterům (případně jiným jednotkám se zvířetem) +1 kostka.

P.S. - neuvažujete i o Baratheonech? Pár nápadů na ně mám (Brienne, Renly, Rytíři...)

P.P.S. - Jo Rykker se mi myslím povedl. Je škoda že na Zdi zemřel, je to jeden z mála mých oblíbených charakterů z Noční Hlídky.

15.5.2011 14:08:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Speedy, Marvin
Jak tak koukám četli jsme stejné knihy? :-)) Některé postavy mi vůbec neutkvěly v paměti.

Co říkáte teda na ten keyword Ambush - pří útoku z lesa bez postihů?

16.5.2011 06:17:04

ad vaše reakce...
Díky všem za pozitivní ohlas a prvotní návrhy :-).

Lumirius: Ty vlastnosti obrů a rangerů se mi líbí. Mag by určitě nebyl od věci.

Marvin: Pohyb průzkumníků: Taky mám takovou představu.

Speedy: Pošli mi prosím jako SZ svůj email. Ať si pak v rámci pracovní skupiny můžeme vyměňovat soubory.

Rytíři v NH: Nevím, zda je vyčlenit jako samostatný typ jednotky (jízdy), přeci jen jich tolik nebylo. Uvidíme, jak by nakonec vypadali průzkumníci. Klasické Klasické rytíře bych nechal spíš pro jiné rody než pro NH.

Jo jen tak mimochodem, kdo byl ten Jeremy Rykker? Nějak si na něj nevzpomínám.

Já už jsem taky své prvotní představy hodil o víkendu na papír. Jelikož je to docela dlouhý, uvedu jen stručně hlavní rysy prozatímní podoby.

Noční hlídka (NH):

Velitelé:

a) Jeor Mormont (Starý medvěd),
b) Jon Snow (coby mladý průzkumník) a Jon Snow (velitel NH),
c) Qhorin Půlruký,
d) Thoren Smallwood (oba průzkumníci NH)

Jednotky:

a) obyčejný lučitníci, obyčejná pěchota, obyčejná jízda,
b) průzkumníci (nejspíš kombinace jízdy a pěších, mají s sebou střelnou zbraň i zbraň tváří v tvář, mohou používat maskování),
c) majordomové (reprezentace žetonem, umožňují rozšířit ZoC velitele a trochu čarovat s příkazovými žetony)

Přepadení X přidává útočíčcí jednotce +X útočných kostek, cíli odebírá stalwart a cíl se brání o jednu úroveň níž. Pokud je přepadávající jednotka maskována, je tam další bonus.

Divocí:

Velitelé:

a) Mance Nájezdník
b) Styr, magnar z Thenu
c) Chřestivá košile

Jednotky

a) obyčejná pěchota, obyčejná jízda, obyč. lučištníci
b) měniči (spec. jednotka), dokáže se proměnit ve zvíře (orla/medvěda/vlka), který pak předtsovuje nový typ jednotky, umí si na jedno kolo povolat dotyčné zvíře jako spojence.
c) obři resp. obři jedoucí na mamutech (spec. jednotka), jede-li na mamutu, je určitá šance, že obr přežije i když je jeho mamut zabit, má intimidate,
možnost drtivého útoku buď zvýšit počet zásahů nebo změnit jejich barvu (jen jednou za hru).

Jak jednotky NH tak i divocí mají jisté obecné vlastnosti, podobně jako třeba měli Greyjojové.

Jiní:

a) Bílí chodci - reprez. žetonem, fungují jako velitelé, jejich ZoC je 3-hexový okruh, v ZoC mohou ovládat libovolné nemrtvé či jiné bílé chodce, mohou oživit mrtvou jednotku jako zombii, mají Pursue 1 nebo 2 a Intimidate, jsou téměř nezničitelní (částečně ohněm, normální zbraně nezabírají).

b) Oživené mrtvoly, oheň je zraňuje normálně, obyč. zbraně jen za polovic, mají pronásledování 1, neefektivní.

Možné scénáře:

1) Křivolaký průsmyk: 2-3 jednotky průzkumníků NH (Jon, Qhorin), zabití měniče na hoře, poté pronásledování od Chřestivé košile, nakonec souboj Jona s Qhorinem.

2) Pěst 1. lidí: Jednotky NH (Mormont, Smallwood) na Pěsti, nápor oživlých mrtvol a nakonec i bílých chodců, útěk NH pryč.

3) Bitva u Zdi: (jasné) - Jon Snow (velitel), na jedné straně Zdi Mance nájezdník, na druhé straně Styr. Obři na mamutech. Katapulty na Zdi. Boje v bráně (tunelu). Zařazení Stannisova vpádu (?) příp. zařazení dalšího velitele NH

Vaše návrhuji zapracuji do svých prvotin a pošlu vám je v nějaké rozumnější, konzistentnější podobě :-), k které se pak budeme vracet.

16.5.2011 07:59:23

Jaremy Rykker
Byl to jeden z posledních rytířů v Noční Hlídce, měl nastoupit po Mormontovi jako Lord Velitel. Zemřel po přenosu těch dvou zombií za Zeď, když se je po jejich procitnutí snažil zastavit.

ad. Rytíři: já je myslel právě jako PĚCHOTU jen se 3 figurkami, protože jich je málo.

16.5.2011 09:33:43

laredo
Bitva u zdi určitě se Stannisem. Jinak to bude nuda.

Pěst ... hmmm ... udělat to jako bitvu, kde k vitězství stačí stáhnout určitý počet jednotk NH. Trochu se bojím, jak to dáme dohromady.

Co si nějakou bitvu vymyslet? Noční hlídka dělala mnoho výpadů za Zeď, tak proč si jeden a nebo více nezahrát?

16.5.2011 09:50:58

laredo
jezdce na mamutech dělám.
Budou mít bonus na obracení jednotek na ústup.
Na druhou stranu budou mít nějakou paniku, kdy se otočí a podupou své vlatní jednotky za sebou:-)

Až budu mít čas, tak to hodím na papír ...

16.5.2011 09:52:42

Scénář s malou bitvou
by byl fajn. Třeba jen skupinku Průzkumníků jak narazili na šiky Divokých táhnoucích na Zeďa snaží se třeba utéct s tou informací pryč z mapy.
Nebo náhodnou bitvu na Zdi kdy hlídka narazí na přelézající Nájezdníky. Mohou třeba vypalovat nějaké "domečky".

16.5.2011 10:50:12

ad scénáře...
@ lumír:

Malá bitva: no to by právě bylo v tom 1. scénáři s Jonem a Qhorinem :-)

Nevím, zda střet NH se Styrovými Theny udělat jako samotný scénář, nebo ho začlenit do velkého scénáře bitvy o Zeď (klidně pro 4 hráče - Stannis, Snow, Styr, Mance, Mag(?), ??).

@marvin: dobře, máš na starosti mamuťáky.

S tou Pěstí si myslím, že je to reálný. Na kopečku s několika palisádami bude cca 6-8 jednotek NH, mix pěchoty a jízdy. Na začátku bude kopec obstoupený cca 7-8 mrtvolama + cca 3 bílí chodci jako jejich velitelé. NH se musí probít ven a opustit mapu s co nejvíc jednotkami. Jiní získavají body za zničení nebo zdržení jednotek NH na mapě, NH za včasné opuštění.

Hypotetický scénář? Proč ne. Mohli bychom tam použít i velitele, kteří v knize nijak "zaangažováni" nejsou - např. Benjen Stark, apod.

16.5.2011 11:38:34

laredo
Přesně dal bych to jako bitvu o nějakou vesnici a Benjen Stark by se mi jako velitel moc líbil:-)

Mamuťáky mám rozmyšlené:-)

16.5.2011 11:52:21

Mamuťáci:-)
Mamuťáci
Prolamovači linií: Každý zásah se počítá i jako vlajka
Těžkotonážní: Ignorují palisády, pokud je přejedou, je palisáda zničena. Nemůžou vstupovat do budov (zastavit na políčku budovy). Pokud přejedou přes pole budovy, tato je zničena (nahradí se planinou). Nemůžou zničit hradbu a Outpost.
Panika: +1 pole při ústupu (tedy při hodu jedné vlajky ustupují o dvě pole, při hodu dvou vlajek ustupují o tři pole atd.)
Nebezpeční při panice: Při ústupu ustupují v souladu s pravidly, ale i skrze spřátelené a soupeřovi jednotky. Každá jednotka přes kterou ustupují se stává cílem jejich útoku (tedy hodí proti ní na útok dle své barvy). Pokud je napadená jednotka Stalwart, tak se jí toto počítá i s možností protiútoku.

Formace:
Linie:
Advance
+1 kostka proti pěchotě
není možný útok z boku

Wedge:
Pursue 1
+1 vlajka automaticky ke každému hodu

Charakteristiky:
Zelení pohyb 3 a útok
Modří pohyb 3 anebo pohyb 2 a útok
Červení pohyb 2 a útok

16.5.2011 12:16:37

Mamuťáci
Pěkně vymyšlené.
Jen návrh: při tom Panickém ústupu (Splašení) bych neřešil Stelwart a nějaký protiútok, který je dobrovolný, určitě bys neútočil na jednotku co je splašená, jsi rád zato žes unikl. Jednotka na jejiž hex by měla vstoupit splašená jednotka musí ustoupit a dostane zranění 1 kostka, pokud je engage tak 2 kostky.

Jinak mi připadnou moc rychlí.

16.5.2011 13:14:53 | Upraveno autorem (porovnej)

laredo
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jaremy_Rykker

Jaremy Rykker bojoval proti Lannisterům, když plenili King's Landing (na konci Robertovi rebelie). Tam ho Tywin zajal a dal mu vybrat mezi smrtí, nebo Zdí. Jaremy zvolil Zeď.

Jejich rod se nemá rád s Lannistery. Pochází od nich i ten vtip o kadění zlata.
Což jak víme, díky Tyrionovi, není pravda:-D:-D:-D

16.5.2011 13:28:16

Lumirius
Myslíš jako dát jim rychlost jako pěchotě? Musím si to znovu přečíst, ale slon je rychlejší než pěšák:-)

Co takhle:
Nebezpeční při panice: Při ústupu ustupují v souladu s pravidly, ale i skrze spřátelené a soupeřovi jednotky. Každá jednotka přes kterou ustupují dostává automaticky jeden zásah a musí o jedno pole ustoupit. Pokud je tato jednotak Stalwart, tak pravidlo o ústupu ignoruje.

16.5.2011 13:31:35

Úprava dle Luma:-)
Mamuťáci
Prolamovači linií: Každý zásah se počítá i jako vlajka
Těžkotonážní: Ignorují palisády, pokud je přejedou, je palisáda zničena. Nemůžou vstupovat do budov (zastavit na políčku budovy). Pokud přejedou přes pole budovy, tato je zničena (nahradí se planinou). Nemůžou zničit hradbu a Outpost.
Splašení: +1 pole při ústupu (tedy při hodu jedné vlajky ustupují o dvě pole, při hodu dvou vlajek ustupují o tři pole atd.)
Nebezpeční když se splaší: Při ústupu ustupují v souladu s pravidly, ale i skrze spřátelené a soupeřovi jednotky. Každá jednotka přes kterou ustupují dostává automaticky jeden zásah a musí o jedno pole ustoupit. Pokud je tato jednotak Stalwart, tak pravidlo o ústupu ignoruje.

Formace:
Linie:
Advance
+1 kostka proti pěchotě
není možný útok z boku

Wedge:
Pursue 1
+1 vlajka automaticky ke každému hodu
+1 k pohybu

Charakteristiky:
Zelení pohyb 2 a útok
Modří pohyb 2 a útok
Červení pohyb 2 a útok

16.5.2011 13:35:35 | Upraveno autorem (porovnej)

ad mamuťáci...
Pěkné vlastnosti :-)

jen pro upřesnění:

a) u formace wedge: znamená to +1 vlajka ke každému zásahu?

b) u toho ustupování splašených mamutů: Jak to bude s ústupem do davu, kde někdo má stalwart a někdo ne. Konkr. když má jednotka mamutů skončit na hexu, kde je už jiná jednotka (která díky stalwartu obsatojí a neustupuje) a kolem jsou další jednotky?
Nebo to udělat tak, že dané jednotky musí ustoupit vždy, ale ty se stalwartem nepřijdou o figurky - tedy něco jako dominový efekt?

c) Dal bych jim taky nějakou slabinu, jakou takovýhle hromotluci mívaj. Např. že zásah typu pěst se počítá za 2 zásahy, nebo mírněji, že počet zásahů typu pěst se zvyšuje o 1.

Pak taky záleží na tom, zda buou reprezentováni žetonově - např. s 4/5 životy, nebo figurkově (3 figurky v jednotce).

S pohybem souhlasím, měli by být pomalejší než koně, ale rychlejší než pěchota :-).

16.5.2011 14:06:22

Marvine
ale co se teda stane když bude ta jednotka Stalwart, ti Mamuti se o ni seknou? Nebo přejdou? Co Engage jednotky? Zruší se jejich svázání?
K Těžkotonážním: nemohou projít přes bažiny. Nezvažuješ ještě omezení jízdy? přece jenom koníci nemaj rádi velká zvířata. Přemýšlel jsem, že by se jednalo i o jednofigurkovou jednotku, proto jsem ji v mém návrhu chtěl dát Odolnost 1 nebo 2.
Já vím jsem kafral :-))

16.5.2011 14:12:23

Mamuťáci
U stalwart jednotky by prošli skrz a jednotka by utrpěla jeden zásah.

Musí vždy ustoupit na volné místo ve vzdálenosti odpovídající počtu vlajek + 1. Pokud by neměli volné místo za jednotkami, tak by se to normálně hrálo tak, že nemají kam ustoupit a zásahy za vlajky + 1 by dostali oni. Je to i jejich nevýhoda. Pokud dostanou jeden zása a jednu valjku a za nima všude stojí jednotky, tak jsou mrtví:-)

Je to + 1 vlajka k hodu na útok, ne ke každé kostce, čili vždy mají jednu vlajku (soupeř tedy musí vždy o jedna ustoupit, pokud není stalwart).

No já u těch zásahů jsme to bral tak, že zase mají tlustou kůži:-)

16.5.2011 14:29:50

další verze
Mamuťáci
Prolamovači linií: Každý zásah se počítá i jako vlajka
Velké cíle: Střelecké jednotky je zasahují i hodem pěst.
Těžkotonážní: Ignorují palisády, pokud je přejedou, je palisáda zničena. Nemůžou vstupovat do budov (zastavit na políčku budovy). Pokud přejedou přes pole budovy, tato je zničena (nahradí se planinou). Nemůžou zničit hradbu a Outpost. Nemůžou překonat bažinu (tedy bažina je pro ně neprůchodný terén).
Splašení: +1 pole při ústupu (tedy při hodu jedné vlajky ustupují o dvě pole, při hodu dvou vlajek ustupují o tři pole atd.)
Nebezpeční když se splaší: Při ústupu ustupují v souladu s pravidly, ale i skrze spřátelené a soupeřovi jednotky. Jejich ústup musí vždy skončit na volném poli. Pokud se toto volné pole nenachází ani v jednom z možných směrů ústupu, jednotka ustoupit nemůže a obdrží zásahy v souladu s pravidly o ústupu. Každá jednotka přes kterou ustupují dostává automaticky jeden zásah a musí o jedno pole ustoupit. Pokud je tato jednotak Stalwart, tak pravidlo o ústupu ignoruje.

Formace:
Linie:
Advance
+1 kostka proti pěchotě
není možný útok z boku

Wedge:
Pursue 1
+1 vlajka automaticky ke každému hodu

Charakteristiky:
Zelení pohyb 3 a útok
Modří pohyb 3 anebo pohyb 2 a útok
Červení pohyb 2 a útok

To nám to pěkně jde:-)

16.5.2011 14:34:20

Vybíráme z Bazaru

Hvězdní kapitáni
Hvězdní kapitáni
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas